Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Griepprik

+13
Caresses
Printje
Fayebella
Tania
Derpy
Slakje
Lousanne
Dennenappel
Minx
Lejow
Angela_1986
Antibes
Jilke
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Griepprik Empty Griepprik

Bericht  Jilke za 29 sep 2012 - 23:07

Kreeg van de week een oproep voor de griepprik, voor de 1e keer omdat ik een medicijnkuur gebruik die je weerstand verminderd.
Zit alleen in dubio omdat ik niet weet of het nodig is? De kuur duurt maar tot eind november, en volgens mij begint het griepseizoen erna pas. Zou dus nog om ongeveer 6 weken gaan dat hij nodig zou zijn. Ik heb nog nooit griep gehad, en ben niet vaak ziek. Zoiezo de hele kuur die ik nu slik nog niet ziek geweest.

Ben normaal van mening dat je lichaam het makkelijk aan kan als je griep hebt, ben verder gewoon gezond. Maar aan de andere kant, sturen ze hem niet voor niks op lijkt me, de uitnodiging. Of sturen ze die zoiezo?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Antibes za 29 sep 2012 - 23:17

Hier moet je me niet op vast pinnen, maar volgens mij begint het in oktober al met parainfluenza, maar nogmaals: not sure. Oh, en ze sturen die uitnodiging aan risicogroepen, waar jij nu door je verminderde weerstand dus blijkbaar onder valt. Ik zou hem persoonlijk wel halen, minder kans dat je de griep krijgt én als je hem krijgt word je waarschijnlijk een stuk minder ziek. Ik weet niet watvoor medicijnen je gebruikt, maar ze sturen hem inderdaad niet voor niks op. Hij gaat bewust naar risicogroepen voor wie griep wél gevaarlijk is (en griep is sowieso niet zo onschuldig als wij denken hoor)!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Angela_1986 za 29 sep 2012 - 23:23

Ik krijg ook een oproep voor de griepprik omdat ik misschien 5x per jaar een inhalator gebruik als ik héél erg last heb van hooikoorts. Het eerste jaar ben ik de griepprik gaan halen maar, toeval of niet, die winter ben ik echt flink ziek geweest en voelde me bijna de hele tijd 'blegh'. Dus voor mij geen griepprik meer!

Tuurlijk heb ik wel eens een (flinke)verkoudheid maar niet meer dan andere mensen in mijn omgeving dus ik ben van mening dat ik die griepprik niet nodig heb.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Lejow za 29 sep 2012 - 23:32

Hier heeft mijn vriend een brief gekregen.. en ik snap echt echt echt niet waarom.
Hij zit niet in een gevaarlijke leeftijdscategorie, hij doet geen werk waarbij hij veel met zieke mensen te maken krijgt, hij is zo gezond als een vis..

Ik werk met kids en ben met spuug en ijzerdraad in elkaar gezet, maar voor mij geen brief!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Jilke za 29 sep 2012 - 23:45

Mijn vriend krijgt hem normaal ook ivm ziekte van Crohn, maar die heeft ook niks gehad dit jaar. Zit al haast te denken dat ze hem verkeerd geadresseerd hebben haha.

Ik weet dat griep gevaarlijk kan zijn, maar lijkt mij dat voor die 6 weken dat ik nog risico loop (hij werkt pas optimaal na 2 weken schijnbaar) en de medicijnen moet ik tot eind november niet heel nuttig is. En dan krijg je die prik, en krijg je een ander virus waar je ziek van wordt?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Minx zo 30 sep 2012 - 0:00

Vergeet niet dat als je met de kuur stopt je weerstand niet gelijk weer op pijl is. Daar gaat ook nog weer een periode over heen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Dennenappel zo 30 sep 2012 - 0:06

Na je kuur ben je ook nog een tijdje vatbaarder voor andere ziektes Jilke. Ik zou hem wel halen, het kan geen kwaad.

Van mijn nieuwe huisarts krijg ik de griepprik niet, mens houdt niet zo van medicijnen e.d.. Wel jammer, gezien ik toch echt onder de risicogroep val en net wederom een week plat heb gelegen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Lousanne zo 30 sep 2012 - 22:43

Dennenappel schreef:Na je kuur ben je ook nog een tijdje vatbaarder voor andere ziektes Jilke. Ik zou hem wel halen, het kan geen kwaad.

Van mijn nieuwe huisarts krijg ik de griepprik niet, mens houdt niet zo van medicijnen e.d.. Wel jammer, gezien ik toch echt onder de risicogroep val en net wederom een week plat heb gelegen.

Dit is wel raar hoor, in principe zijn er landelijke richtlijnen voor welke risicogroepen de griepprik wel of niet horen te krijgen. Ik zou er nog eens contact over opnemen met je huisarts..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Slakje zo 30 sep 2012 - 23:06

Hier is de griep zich al wel aardig aan het verspreiden.

Ik zou hem wel gaan halen, je kan beter zeker zijn. Bovendien is je weerstand niet direct helemaal goed, daar gaat ook een hele tijd over heen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Derpy ma 1 okt 2012 - 20:26

Ik heb astma en haal 'm ook elk jaar. Sinds ik de griepprik krijg, heb ik nooit meer echte griep gehad (een weekje ziekig op bed tel ik niet mee).
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Slakje wo 3 okt 2012 - 0:18

De griepprik zorgt er ook niet voor dat je géén griep krijgt, maar zorgt ervoor dat het minder ernstig is.

*kijkt het nieuws*
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Tania wo 3 okt 2012 - 0:22

Lejow schreef:Hier heeft mijn vriend een brief gekregen.. en ik snap echt echt echt niet waarom.
Hij zit niet in een gevaarlijke leeftijdscategorie, hij doet geen werk waarbij hij veel met zieke mensen te maken krijgt, hij is zo gezond als een vis..

Ik werk met kids en ben met spuug en ijzerdraad in elkaar gezet, maar voor mij geen brief!

Je werk heeft er toch niks mee te maken? Hooguit dat je werk het kan aanbieden als ze dat nodig vinden maar de huisarts zal je geen uitnodiging sturen omdat je met kinderen werkt.

Bij mijn oude huisarts kreeg ik ook altijd een brief omdat ik astma heb, nu krijg ik geen brief maar. Als ik wil kan ik de prik via mijn werk halen maar ik haal hem eigenlijk nooit meer. Mijn man krijgt wel een brief omdat hij medicijnen slikt waardoor zijn weerstand verminderd maar die haalt hem nooit omdat hij zegt dat hij toch nooit ziek is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 0:29

Ik kan hem krijgen op mijn werk als ik wil. Maar ik zie de meerwaarde er eigenlijk niet zo van in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Fayebella wo 3 okt 2012 - 1:48

Ik kan hem via mijn werk krijgen, maar ik krijg ook altijd een brief vanuit de huisarts omdat ik met mijn astma onder de risicogroep val. 2 jaar geleden niet gehaald (want ik was toch nooit ziek). Flink de griep gehad, ben echt 2 weken uit de running geweest en zo benauwd geweest dat ik hem vorig jaar toch maar gehaald heb. Dit jaar ga ik het ook weer doen. Heb alleen nog geen brief gehad, die zal nog wel komen.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Jilke wo 3 okt 2012 - 9:21

Ik was netjes naar de huisarts gegaan maandag, is het pas volgende week maandag Rolling Eyes Lezen is ook moeilijk soms!

Maar goed, ik ga hem dus inderdaad halen. Al zie ik er alsnog het nut niet zo van in, gezien ik echt nooit ziek ben. Maar zul je zien dat ik het anders nu wel word.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Printje wo 3 okt 2012 - 9:37

Mmmm nu ik dit zo lees.. mijn zoontje heeft een lichte vorm van kinderastma, zou het voor hem ook niet goed zijn om te halen?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Fayebella wo 3 okt 2012 - 10:05

Printje, ik zou het even met de huisarts overleggen. Ik heb hem toen ik nog een kind was ook nooit gehad. Ik heb geen idee of ze überhaupt kinderen een griepprik geven.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Derpy wo 3 okt 2012 - 11:28

Fayebella schreef:Ik kan hem via mijn werk krijgen, maar ik krijg ook altijd een brief vanuit de huisarts omdat ik met mijn astma onder de risicogroep val. 2 jaar geleden niet gehaald (want ik was toch nooit ziek). Flink de griep gehad, ben echt 2 weken uit de running geweest en zo benauwd geweest dat ik hem vorig jaar toch maar gehaald heb. Dit jaar ga ik het ook weer doen. Heb alleen nog geen brief gehad, die zal nog wel komen.

Daarom haal ik 'm ook. Die twee weken griep overleef ik wel, maar het duurt een halfjaar voor mijn longen helemaal hersteld zijn en daar zit ik echt niet op te wachten.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Caresses wo 3 okt 2012 - 19:47

Angela_1986 schreef:Ik krijg ook een oproep voor de griepprik omdat ik misschien 5x per jaar een inhalator gebruik als ik héél erg last heb van hooikoorts. Het eerste jaar ben ik de griepprik gaan halen maar, toeval of niet, die winter ben ik echt flink ziek geweest en voelde me bijna de hele tijd 'blegh'. Dus voor mij geen griepprik meer!

Tuurlijk heb ik wel eens een (flinke)verkoudheid maar niet meer dan andere mensen in mijn omgeving dus ik ben van mening dat ik die griepprik niet nodig heb.

Hier hetzelfde. Al heb gebruik ik dat ding al 5+ jaren niet meer, omdat ik geen last meer heb van hooikoorts of huisstofmijt.
Heb de prik 1x gedaan, en ook ik ben die winter echt heel ziek geweest, erger dan de andere jaren. Vandaar dat ik hem oversla.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  marjoleinnn wo 3 okt 2012 - 20:51

Ik zou de griepprik ook mogen halen omdat ik ook medicijnen gebruik die mijn weerstand enz verlagen. Maar in het ziekenhuis zeiden ze dat het niet altijd beter is om de griepprik te halen omdat sommige mensen hier juist ziek erg ziek van worden terwijl ze jaren ervoor nooit ziek zijn geweest. Ik ga de griepprik dan ook niet halen. Word ik ziek dan is het zo, maar ik wil niet het risico lopen dat ik juist door de griepprik zelf ziek word.
En daarbij beschermd de griepprik lang niet tegen alle virussen die je op kan lopen. Dus dan krijg je misschien de griep niet, maar heb je alsnog kans om iets anders te krijgen.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Silver di 6 nov 2012 - 15:48

Ik up hem even.

Vorige week vrijdag heb ik de griepprik gehaald en sinds gisteravond gigantische keelpijn en nu een rusteloze nacht. Zit nu aan de warme melk met honing, maar echt slaap krijg ik niet. En ik kan nu niet ziek worden, as weekend zouden we weekendje weg! Griepprik 1270000679

Voor degene die de prik ook gehad heeft, hoelang heb je er last van gehad? En wat kan ik doen om het de kop in te drukken?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Jilke di 6 nov 2012 - 19:10

Paar dagen een rode plek/bult op de plaats van injectie.
De week erna voelde ik mezelf niet lekker, beetje verkouden/keelpijn. Of het ermee te maken had weet ik niet, gezien ze aangeven dat je er zelden ziek van wordt. Ik hield het gewoon op toeval.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Antibes di 6 nov 2012 - 21:01

Heb hem ook net weer gehaald. Zondagmiddag. Maandag had ik een rode bult, maandagavond was die maximaal, gisteren alweer weg. Beetje gevoelig, verder nergens last van. De rode bult is overigens ook voor het eerst, dat had ik voorgaande jaren nooit, komt nu denk ik puur doordat ik vorige week ziek geweest ben, denk dat mijn immuunsysteem nog op aan stond.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Roxi3 di 6 nov 2012 - 21:06

Ik heb astma en krijg dus ook altijd een uitnodiging om de griepprik te komen halen. Normaal gesproken ben ik nooit echt ziek maar ik ben twee keer heel ziek geworden precies na het halen van de prik. Ik ben dus ook niet van plan om hem nog te gaan halen.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Silver di 6 nov 2012 - 21:21

Nou het was echt een baggernacht zelfs na 2 bekers warme melk met honing. En ik ben dus wel elke keer ziek na de griepprik. Ene keer buikgriep, andere keer gewoon wat koorts. Altijd wel wat. Voor degene die keelpijn hebben gehad. Hoelang heeft dat ongev. geduurd?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum