Mama's, ik zou gaan hamsteren ;-)
+9
Tania
Parel
Annie24
Susan
PiP
Ella
sabje
Aimee
Parisienne
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mama's, ik zou gaan hamsteren ;-)
'Mogelijk tekort aan luiers na explosie in fabriek Japan'
TOKIO - De wereld wordt mogelijk geconfronteerd met een tekort aan papieren luiers, als gevolg van de explosie die zaterdag plaatsvond in de fabriek van het chemieconcern Nippon Shokubai in de Japanse stad Himeji.
Dat schrijft de krant Sankei Shimbun.
De fabriek heeft een marktaandeel van 20 procent in de wereldproductie van superabsorberend polymeer, dat wordt gebruikt bij de productie van papieren luiers. Nippon Shokubai wilde de productie van het materiaal juist opvoeren, omdat er in de wereld steeds meer vraag naar is.
Tot zaterdag produceerde de fabriek in Himeji 320.000 ton superabsorberend polymeer per jaar. Als Nippon Shokubai de productie voor langere tijd moet stilleggen, kan dat de vervaardiging van papieren luiers in gevaar brengen, schrijft de krant.
De explosie van een tank in de fabriek kostte een brandweerman het leven. 35 anderen die waren uitgerukt, raakten gewond.
TOKIO - De wereld wordt mogelijk geconfronteerd met een tekort aan papieren luiers, als gevolg van de explosie die zaterdag plaatsvond in de fabriek van het chemieconcern Nippon Shokubai in de Japanse stad Himeji.
Dat schrijft de krant Sankei Shimbun.
De fabriek heeft een marktaandeel van 20 procent in de wereldproductie van superabsorberend polymeer, dat wordt gebruikt bij de productie van papieren luiers. Nippon Shokubai wilde de productie van het materiaal juist opvoeren, omdat er in de wereld steeds meer vraag naar is.
Tot zaterdag produceerde de fabriek in Himeji 320.000 ton superabsorberend polymeer per jaar. Als Nippon Shokubai de productie voor langere tijd moet stilleggen, kan dat de vervaardiging van papieren luiers in gevaar brengen, schrijft de krant.
De explosie van een tank in de fabriek kostte een brandweerman het leven. 35 anderen die waren uitgerukt, raakten gewond.
Gast- Gast
Re: Mama's, ik zou gaan hamsteren ;-)
Ah.. een mooi moment voor N. om zindelijk te gaan worden!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Parisienne schreef:Ah.. een mooi moment voor N. om zindelijk te gaan worden!
Haha nou, dat vind ik eigenlijk ook wel voor Luuk
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Sunprincess schreef:Ik heb nog ervan lading, dankzij de wehkamp
+1
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10
Haha ik ooksabje schreef:Sunprincess schreef:Ik heb nog ervan lading, dankzij de wehkamp
+1
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik twijfel, ik heb nu nog ruim 2 pakken en wou kijken of ik het daar deze maand nog mee zou redden.
Red ik het niet, dan zijn we weer een poosje verder.
Ene kant denk ik dat het allemaal wel zou meevallen, maar aan de andere kant als iedereen gaat hamsteren, dan gaat het natuurlijk wel een stuk harder...
Ene kant denk ik dat het allemaal wel zou meevallen, maar aan de andere kant als iedereen gaat hamsteren, dan gaat het natuurlijk wel een stuk harder...
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Morgen maar weer wat pakken inslaan, wij kopen toch altijd heel veel luiers tegelijk.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
PiP schreef:
+1
Ik heb ook nog voorraad voorlopig, maar ben ook 'bang' dat het juist uitverkocht zal raken doordat mensen opeens gaan hamsteren.
Aan de andere kant had die fabriek een aandeel van 20% op de productie, dus blijft er nog 80% over. Als ik die cijfers vergelijk zal het waarschijnlijk uiteindelijk wel meevallen.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
PiP schreef:Ik twijfel, ik heb nu nog ruim 2 pakken en wou kijken of ik het daar deze maand nog mee zou redden.
Bij bol.com heb je bulkvoordeel, 2 jumbo dozen (172 luiers) voor 35 euro.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik heb meestal wel wat pakken op voorraad maar ik ga echt geen 20 pakken inslaan ofzo. Mochten er luiers te kort komen moet J. maar zindelijk worden en voor M. ga ik wel hydrofielluiers vouwen
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Dit zeiden wij ook al tegen elkaar. Ga echt niet extra luiers in slaan. Er komt anders ook wel een oplossing.Tania schreef:Ik heb meestal wel wat pakken op voorraad maar ik ga echt geen 20 pakken inslaan ofzo. Mochten er luiers te kort komen moet J. maar zindelijk worden en voor M. ga ik wel hydrofielluiers vouwen
Volgens mij heb ik nog zo'n 10 pakken staan, dat hamsteren is al gebeurd
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Ben ik blij dat R zindelijk is hahaha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Als er een tekort is, gaan we de oudste extra achter de broek aan zitten om zindelijk te worden en voor de jongste kunnen we dan wel tijdelijk met hydrofielen af =)
Ik voorspel dat het allemaal wel mee gaat vallen.
Ik voorspel dat het allemaal wel mee gaat vallen.
Gast- Gast
Ik maak me daar ook echt geen seconde druk om .
Nu ligt mijn zolder trouwens ook nog vol met de Wehkampluiers .
Nu ligt mijn zolder trouwens ook nog vol met de Wehkampluiers .
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe om te gaan met overlijden?
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» Gaan zwemmen
» Hoe om te gaan met ...
» Wij gaan er voor!
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» Gaan zwemmen
» Hoe om te gaan met ...
» Wij gaan er voor!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: