Gaan zwemmen
+15
Aggi
PiP
Linda
Star007
Liadan
Twellie
sabje
Fiwen
Annemie
Flower_L
Fiebje
Happydobby
Filoria
Rouge
Slakje
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Gaan zwemmen
Wanneer zijn jullie voor het eerst gaan zwemmen met de baby?
Ik kijk er eigenlijk echt al heel lang naar uit om met haar te gaan zwemmen, maar ik vind alleen maar heel tegenstrijdige informatie. De één zegt vanaf het begin, de ander zegt pas na één jaar (vanwege de chloor), nog een ander zegt pas na de eerste vaccinaties, ...
Ik kijk er eigenlijk echt al heel lang naar uit om met haar te gaan zwemmen, maar ik vind alleen maar heel tegenstrijdige informatie. De één zegt vanaf het begin, de ander zegt pas na één jaar (vanwege de chloor), nog een ander zegt pas na de eerste vaccinaties, ...
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Re: Gaan zwemmen
Wij toen onze zoon ongeveer 7 maanden was? Hij vond het doodeng zo'n groot zwembad en heeft als een aapje aan ons vastgeklemd gezeten
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Is er een zwembad bij jou in de buurt waar ze babyzwemmen doen? Ik zou daar navragen vanaf welke leeftijd ze adviseren mee te doen.
Ik ben zelf maar één of twee keer wezen babyzwemmen met Tomas, maar vond het erg handig om te leren op welke manieren je een baby vast kunt houden in het water. Anders sta je toch een beetje onhandig met zo'n kleintje.
Ik ben zelf maar één of twee keer wezen babyzwemmen met Tomas, maar vond het erg handig om te leren op welke manieren je een baby vast kunt houden in het water. Anders sta je toch een beetje onhandig met zo'n kleintje.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Bij ons kan je babyzwemmen vanaf 2 maanden.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
ik snap nooit waarom ze zeggen na de eerste vaccinaties, je ent dan namelijk tegen difterie, tetanus, polio en kinkhoest en hib in, difterie krijg je door een bacterie via het hoesten, tetanus dmv een bacterie in diepe, kleine wonden, polio door een virus in de besmette ontlasting, kinkhoest door een bacterie via het hoesten en hib ook via een bacterie via het hoesten. Dat heeft niets met zwembaden te maken.
Wel is de chloorlucht gewoon heel slecht voor de longen van alle jonge kinderen, daarnaast kunnen jonge kinderen zich nog maar moeilijk op temperatuur houden en is zwemmen enorm vermoeiend. Wij zijn voor het eerst geweest toen onze dochter een half jaar was en ze vond het niet eens echt leuk. Het water was wel ontspannend, maar het spetteren van andere kinderen vond ze niet prettig.
Wel is de chloorlucht gewoon heel slecht voor de longen van alle jonge kinderen, daarnaast kunnen jonge kinderen zich nog maar moeilijk op temperatuur houden en is zwemmen enorm vermoeiend. Wij zijn voor het eerst geweest toen onze dochter een half jaar was en ze vond het niet eens echt leuk. Het water was wel ontspannend, maar het spetteren van andere kinderen vond ze niet prettig.
Gast- Gast
Wij zijn toen hij 6 weken oud was voor het eerst gaan zwemmen. Geloof een minuut of 10. Ik zom voor de zwangerschap al, tijdens en nu nog steeds. Zwem overigens wel in een therapiebad waarvan het water 31 graden is. Mijn zoon vind het heerlijk heb een band waarin hij kan liggen en rondkijken en trappelen met zijn beentjes.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10
na 6 mnd, omdat ik het niet nodig vond om eerder te gaan. Voornamelijk ivm chloor
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Wij zijn, toen mijn zoontje 6 maanden was, naar centerparcs geweest, daar voor het eerst gezwommen, hij vond er toen nog niet echt veel aan, wij zijn toen ook maar 20 minuutjes geweest. Nu vind hij het wel helemaal geweldig in het zwembad.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Nu je het zegt! Ik kan me plotseling weer herinneren dat Tomas na twintig minuten al in slaap viel als jonge baby. Toen hij ouder werd ging het beter, maar ook toen hij 1 of 2 jaar was, was hij na een uurtje al doodmoe.Rejoy. schreef:en is zwemmen enorm vermoeiend
Maar ondertussen ben je wel een hele tijd kwijt met een tas inpakken, naar het zwembad toe gaan, jezelf en de kleine uitkleden, daarna weer aankleden, thuis alle spullen opruimen etc.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
In België is pas toch een onderzoek geweest dat het schadelij kan zijn voor het eerste jaar vanwege de chloorlucht?
Dat had de vriendin van mijn schoonvader gelezen/gehoord. Zij komt ook uit België.
Anyway, volgens mij zijn wij met H. voor het eerst gegaan toen ze een maand of 5/6 was.
Dat had de vriendin van mijn schoonvader gelezen/gehoord. Zij komt ook uit België.
Anyway, volgens mij zijn wij met H. voor het eerst gegaan toen ze een maand of 5/6 was.
Gast- Gast
Filoria schreef:Nu je het zegt! Ik kan me plotseling weer herinneren dat Tomas na twintig minuten al in slaap viel als jonge baby. Toen hij ouder werd ging het beter, maar ook toen hij 1 of 2 jaar was, was hij na een uurtje al doodmoe.Rejoy. schreef:en is zwemmen enorm vermoeiend
Maar ondertussen ben je wel een hele tijd kwijt met een tas inpakken, naar het zwembad toe gaan, jezelf en de kleine uitkleden, daarna weer aankleden, thuis alle spullen opruimen etc.
pff voor de ouder(s) is het ook nog eens doodvermoeiend haha. Wij gaan bijna nooit, tis wel een hele onderneming. En hij vond het pas leuk toen hij rond de 2 jaar was. Daarvoor moest hij altijd huilen in het begin.
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Tot dat J een jaar was hebben we zo af en toe eens gezwommen. Tot ze een half jaar was vond ze er niks aan en was ze na 10-15 minuten al koud en moe maar daarna begon ze het leuker te vinden en ging ze het ook steeds langer volhouden. Toen ze 11 maanden was zijn we op vakantie geweest en daar was ze niet uit het water te krijgen (zo gauw ze haar oogjes open had wees ze al naar het zwembad) en sindsdien gaan we bijna elke week met haar zwemmen. Ze vind het heel leuk en houdt het nu ongeveer een uur vol. We gaan trouwens wel ergens zwemmen waar het water echt lekker warm is en waar ze zout ipv chloor water hebben.
Ik vind het trouwens niet eens zo'n hele onderneming, maar dat is denk ik ook omdat we nu bijna wekelijks gaan en we de tas standaard klaar hebben staan.
Ik vind het trouwens niet eens zo'n hele onderneming, maar dat is denk ik ook omdat we nu bijna wekelijks gaan en we de tas standaard klaar hebben staan.
Laatst aangepast door Fiwen op zo 22 apr 2012 - 7:45; in totaal 1 keer bewerkt
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Wij zijn voor het eerst geweest toen hij 11 weken was. Wij waren toen naar center parcs geweest. Zijn echt nog geen 10 minuten in het water geweest. Voor zijn eerste verjaardag zijn we denk ik een stuk of 5x wezen zwemmen. Nu gaan we wat meer en vind het hij het erg leuk. Alleen in het grote bad niet. Dan is het net een aapje. Vind het denk ik eng als hij niet met zijn voetjes aan de grond kan. Toen hij in de band zat vond hij het niet eng.
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Dan wacht ik nog wel een tijdje.
Babyzwemmen kan hier op verschillende plaatsen, alleen net altijd op de moment dat ik moet gaan werken. Niet erg handig, dus.
Babyzwemmen kan hier op verschillende plaatsen, alleen net altijd op de moment dat ik moet gaan werken. Niet erg handig, dus.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Met de oudste heb ik dat geloof ik rond een half jaar voor het eerst gedaan (weet het niet precies meer).
Nu zou ik sowieso niet gaan zwemmen met de jongste voordat ze een jaar is, veel te druk.
Nu zou ik sowieso niet gaan zwemmen met de jongste voordat ze een jaar is, veel te druk.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
De oudste was ongeveer 7 maanden toen we in een recreatieplas zijn gaan zwemmen. Met de jongste zijn we nog niet gaan zwemmen, waarschijnlijk zullen we van de zomer voor het eerst gaan en dan ook in een buitenbad zonder chloor.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Toen D. 4 ,5 maand was, zijn we voor het eerst gaan zwemmen. Ik weet niet beter als dat dit vanaf 3 maanden mag.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Volgens mij met 4 maanden. Toen ging mijn man regelmatig met haar zwemmen. Na een paar maanden zijn we verhuisd en is hij ermee gestopt. Een paar weken terug is hij voor het eerst weer gegaan. Ze heeft het water overigens altijd heerlijk gevonden!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Wij zijn gaan zwemmen toen ze bijna 4 maand was.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Toen onze zoon 7 maanden en 3 weken was ben ik met hem voor het eerst gaan babyzwemmen, dit vond hij helemaal geweldig. a.s dinsdag gaan we voor de 2de keer zwemmen/babyzwemmen.
Vind het ook geen gedoe en of onderneming, zwembad zit hier om de hoek.
Vind het ook geen gedoe en of onderneming, zwembad zit hier om de hoek.
Laatst aangepast door Aggi op zo 22 apr 2012 - 8:09; in totaal 2 keer bewerkt
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Met de oudste zijn we rond het half jaar voor het eerst gaan zwemmen. Zij vond het prachtig en kon er geen genoeg van krijgen. Zij is toen ongeveer 20 minuutjes in het water geweest.
Met de jongste zijn we 3 weken geleden voor het eerst gaan zwemmen, hij was toen bijna 12 weken. Waren toen op vakantie. Ook hij vond het prachtig. Hij is maar 10 minuten in het water geweest (kinderbad met watertemp van 33 graden), daarna een voeding gehad, en is als een blok in slaap gevallen, zo moe was hij er van geworden.
Met de jongste zijn we 3 weken geleden voor het eerst gaan zwemmen, hij was toen bijna 12 weken. Waren toen op vakantie. Ook hij vond het prachtig. Hij is maar 10 minuten in het water geweest (kinderbad met watertemp van 33 graden), daarna een voeding gehad, en is als een blok in slaap gevallen, zo moe was hij er van geworden.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Pas laat.. Toen hij een maand of tien was.. Nu is hij twee jaar maar alle keren dat we zijn gaan zwemmen is op twee handen te tellen.
Eind mei gaan we op vak naar centerparks ons dochtertje is dan bijna twee maanden maar we gaan dan nog niet met haar zwemmen.
Eind mei gaan we op vak naar centerparks ons dochtertje is dan bijna twee maanden maar we gaan dan nog niet met haar zwemmen.
Gast- Gast
Ik wil over een week of twee met haar gaan zwemmen.
Dan is ze twaalf weken. Vindt ze het leuk dan wil ik het vaker met haar gaan doen.
Overigens wel een zwembad waar gebruik wordt gemaakt van zout ipv chloor.
Dan is ze twaalf weken. Vindt ze het leuk dan wil ik het vaker met haar gaan doen.
Overigens wel een zwembad waar gebruik wordt gemaakt van zout ipv chloor.
Gast- Gast
Met een maand of 4 voor t eerst daarna een hele tijd niet omdat t mooi weer was en we lekker thuis in t buiten badje zaten. Pas na een jaar zijn we regelmatiger gaan zwemmen.
Gast- Gast
vanaf dat hij 6 maanden is zit hij op baby/peuter zwemmen en dat is elke week.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: