Heen en weer wippen in maxi cosi
+3
Caroow
Pien
Slakje
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Heen en weer wippen in maxi cosi
Als Louise in de mc zit in de auto, gaat ze heen en weer wippen. Omdat de gordels dan stoppen, kan ze niet meer terugwippen. Uiteindelijk zit ze dan helemaal recht in de auto (of ja, ze staat eigenlijk precies). Het lijkt me niet echt comfortabel. Wat kan ik eraan doen om het op wippen tegen te houden?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Re: Heen en weer wippen in maxi cosi
Zo'n fix-ding? Lijkt mij trouwens ook niet de bedoeling dat de maxi-cosi zoveel speling heeft, lijkt me levensgevaarlijk als je een ongeluk zou krijgen.
Gast- Gast
Nee, ze zit gewoon vast met de gordels, zo'n fixding hebben we niet. Ze wipt alleen naar voor, naar achteren kan ze dus niet meer omdat de gordel dan blokkeert.
Slakje- Ratel
Ik probeer het even te visualiseren, maar als de maxi-cosi strak tegen de rugleuning aanstaat en je kindje zit stevig in de riempjes van de maxi cosi dan lijkt me dat ze wel hele acrobatische toeren moet uithalen om dat voor elkaar te krijgen?
Met levensgevaarlijk bedoelde ik eigenlijk meer dat als de maxi-cosi in principe de speling heeft om recht overeind in de auto te staan in de gordels, dat de hele bescherming tegen een eventuele enorme stoot bij een ongeluk dan ook weg is. Ik wil je niet bang maken en misschien zie ik het ook wel verkeerd, maar dit lijkt me niet helemaal de bedoeling...
Met levensgevaarlijk bedoelde ik eigenlijk meer dat als de maxi-cosi in principe de speling heeft om recht overeind in de auto te staan in de gordels, dat de hele bescherming tegen een eventuele enorme stoot bij een ongeluk dan ook weg is. Ik wil je niet bang maken en misschien zie ik het ook wel verkeerd, maar dit lijkt me niet helemaal de bedoeling...
Gast- Gast
Eens met Maple..
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Zo'n familyfix of easybase zou wel de oplossing zijn denk ik. Wel prijzig, maar dit is ook gevaarlijk natuurlijk.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ja, ze is wel heel hevig bezig dan. En we controleren het ook altijd of de mc stevig vastzit en dat is zo. Dus ik weet echt niet goed wat ik eraan moet doen.
Maar voor familyfix, moet daarvoor al geen isofix in de auto zelf zitten? Of kan je dat ook apart aankopen?
Maar voor familyfix, moet daarvoor al geen isofix in de auto zelf zitten? Of kan je dat ook apart aankopen?
Slakje- Ratel
Zit ze wel goed in de riempjes? Als ze daar gewoon strak in zit dan heeft ze toch niet eens ruimte om te wippen?
Gast- Gast
Slakje schreef:Ja, ze is wel heel hevig bezig dan. En we controleren het ook altijd of de mc stevig vastzit en dat is zo. Dus ik weet echt niet goed wat ik eraan moet doen.
Voor de familyfix wel, de easybase niet, als ik het goed begrepen heb.
Caroow- Lady Post-a-lot
Maple schreef:Zit ze wel goed in de riempjes? Als ze daar gewoon strak in zit dan heeft ze toch niet eens ruimte om te wippen?
Ja idd, zit de gordel aan de bovenkant er wel doorheen, want als die er door heen zit kun je maxi cosi onmogelijk bewegen.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ja, ze zit gewoon stevig in de gordel en in de riempjes, alles is hoe het moet.
Slakje- Ratel
En de riempjes van de maxi cosi zelf, hoeveel speling zit daar in?
Gast- Gast
Ik kan het ook niet helemaal voor me halen hoe ze dat dan zou doen..
Hier zit B echt behoorlijk strak ingesnoerd in de MC als ze in de riempjes van de MC en de riem van de auto zit..
Hier zit B echt behoorlijk strak ingesnoerd in de MC als ze in de riempjes van de MC en de riem van de auto zit..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
1 vinger, zoals ze in het ziekenhuis hadden gezegd.
Slakje- Ratel
Kijkt ze vooruit of achteruit ??
Want zoals ik jouw verhaal enigszins begrijp lijkt het mij dat ze naar voren kijkt
Want zoals ik jouw verhaal enigszins begrijp lijkt het mij dat ze naar voren kijkt
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Catwoman79 schreef:Kijkt ze vooruit of achteruit ??
Nee toch? Als ze naar achter kijkt en dan naar (voor haar) voren "springt" wordt de gordel korter. Hij blokkeerd dan dus blijft ze steeds verder rechtop zitten.
Caroow- Lady Post-a-lot
Caroow schreef:Catwoman79 schreef:Kijkt ze vooruit of achteruit ??
Nee toch? Als ze naar achter kijkt en dan naar (voor haar) voren "springt" wordt de gordel korter. Hij blokkeerd dan dus blijft ze steeds verder rechtop zitten.
Ik snap 'm! Maar niet hoe ze het voor elkaar krijgt..
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Ik denk dat de veiligste oplossing nu een vervolgstoel is.
Gast- Gast
Steep schreef:Caroow schreef:Catwoman79 schreef:Kijkt ze vooruit of achteruit ??
Ik snap 'm! Maar niet hoe ze het voor elkaar krijgt..
Ik ook nog steeds niet
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Snoepy; Mag dat al? Want ze past nog wel in de mc, en van gewicht zit het ook nog goed.
Ze zit in de rijrichting in.
Ze zit in de rijrichting in.
Slakje- Ratel
tegenin dus, ik sloeg een woordje over.
Slakje- Ratel
Haha dacht al
Maar dit moet niet kunnen, lijkt mij dat er óf iets fout zit in de bevestiging, óf dat L een oersterke acrobate is... Kun je geen foto maken als ze het weereens voor elkaar heeft? Of een filmpje als ze bezig is?
Lijkt mij namelijk dat het hele principe van een maxicosi juist is om dit te voorkomen. Als ze het voor elkaar krijgt om de maxi cosi rechtop te krijgen dan zou ze in mijn ogen dus ook zo een whiplash kunnen krijgen bij een ongeluk, bij een aanrijding van voren is dat namelijk exact dezelfde beweging, alleen 100x heftiger.
Maar dit moet niet kunnen, lijkt mij dat er óf iets fout zit in de bevestiging, óf dat L een oersterke acrobate is... Kun je geen foto maken als ze het weereens voor elkaar heeft? Of een filmpje als ze bezig is?
Lijkt mij namelijk dat het hele principe van een maxicosi juist is om dit te voorkomen. Als ze het voor elkaar krijgt om de maxi cosi rechtop te krijgen dan zou ze in mijn ogen dus ook zo een whiplash kunnen krijgen bij een ongeluk, bij een aanrijding van voren is dat namelijk exact dezelfde beweging, alleen 100x heftiger.
Gast- Gast
Ik zal proberen!
Slakje- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Maxi Cosi Priori SPS - Maxi Cosi Tobi
» onderuitzakken in maxi cosi
» Maxi cosi op MC Mura 4
» Maxi cosi en zitverkleiner