Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zalm AH (en elders) besmet met Salmonella!

+9
SoGood
Susan
Lotus_
Caulfield
Rovine
SuperGrover
Zonnetje
Flower_L
Antibes
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zalm AH (en elders) besmet met Salmonella! Empty Zalm AH (en elders) besmet met Salmonella!

Bericht  Antibes za 29 sep 2012 - 1:30

Ik ging net even naar AH.nl een receptje zoeken, en daar kreeg ik deze mededeling:

BELANGRIJKE MEDEDELING
Albert Heijn heeft besloten een groot deel van de gerookte zalm van het eigen merk uit de winkels terug te halen. Het gaat hierbij om de volgende producten:
AH gerookte zalmblokjes
AH gerookte zalmfilet
AH gerookte zalmsnippers
AH sandwich zalmplakken
AH warmgerookte zalm
AH warmgerookte zalmstukken
AH zalmsalade
Euro Shopper gerookte zalmfilet
AH Excellent schotse zalmfilet
AH Excellent seizoenszalm
AH Excellent zalmhaasje gerookt
AH puur&eerlijk Sockey zalm

Reden voor deze maatregel is de constatering van salmonellabacteriebesmetting bij visfabrikant Foppen. Consumptie van met salmonellabacterie besmette gerookte zalm kan schadelijk zijn voor de gezondheid.

Mocht u één van de bovenstaande producten gekocht hebben, dan verzoeken wij u dringend deze gerookte zalm niet te consumeren en terug te brengen naar een Albert Heijn winkel. Hier ontvangt u bij inlevering van het product het aankoopbedrag retour. Dit geldt ook voor producten die u nog in de vriezer heeft liggen.

Ik had de euroshopper gerookte zalm hier liggen en was het bericht nog niet tegengekomen, dus ik dacht ik laat het jullie ook even weten. =)

Laatst aangepast door Antibes op za 29 sep 2012 - 2:59; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zalm AH (en elders) besmet met Salmonella! Empty Re: Zalm AH (en elders) besmet met Salmonella!

Bericht  Flower_L za 29 sep 2012 - 1:36

Bij mij begon de caissiere vanochtend over de zalm in blik die ik op band had staan. Wist niets van maar nu ik zwanger ben geen risico...dus hij heeft ze daar gelaten. Gren quiche morge Sad

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Zalm AH (en elders) besmet met Salmonella! Empty Re: Zalm AH (en elders) besmet met Salmonella!

Bericht  Zonnetje za 29 sep 2012 - 1:37

Dit geldt ook voor de zalm van de Aldi. Ik had daar woensdag gerookte zalm gekocht en heb deze teruggebracht. Ik kreeg netjes het geld terug.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Antibes za 29 sep 2012 - 1:41

"Winkeliers is gevraagd om de zalm uit de schappen te halen. Het gaat om de verpakkingen waar de aanduidingen EL-41A82EC of NL-6115EG op staat. De vis is ook geleverd aan groothandels en viswinkels geleverd. Die zijn ook gevraagd de zalm uit de handel te halen."
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 1:45

Ik heb het gisteren nog gegeten pale

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 29 sep 2012 - 2:59

Heel handig ook om deze in de kookpijler te zetten waar toch niemand hem leest.. laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes za 29 sep 2012 - 3:00

_Jackie schreef:Ik heb het gisteren nog gegeten pale

Naja, dit zijn altijd voorzorgsmaatregelen he, vast valt het wel mee.. Maar houd het iig in je achterhoofd mocht je klachten krijgen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 3:04

Oei, ik heb het vorige week op C.iskes verjaardag geserveerd......

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover za 29 sep 2012 - 3:04

Zalmonella :cheering:
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Antibes za 29 sep 2012 - 3:07

SuperGrover schreef:Zalmonella :cheering:

lol!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Rovine za 29 sep 2012 - 3:18

Ah, vandaar dat ik het nergens kon vinden net. Vond het al zo raar dat alle soorten op waren.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Caulfield za 29 sep 2012 - 4:09

Bedankt voor het doorgeven! Wij hebben het ook in huis.
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Bericht  Lotus_ za 29 sep 2012 - 4:17

Dit geldt ook voor zalm bij de Hema. Die moesten het ook uit de schappen halen.
Lotus_
Lotus_
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 545

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 4:37

Antibes schreef:
_Jackie schreef:Ik heb het gisteren nog gegeten pale

Naja, dit zijn altijd voorzorgsmaatregelen he, vast valt het wel mee.. Maar houd het iig in je achterhoofd mocht je klachten krijgen.

Ik ga inderdaad even goed opletten, al voel ik me de hele week al niet top.
Maar het zal hopelijk meevallen, die bedrijven worden streng gecontroleerd dus ik hoop dat het inderdaad een voorzorgsmaatregel is!

Gast
Gast

Bericht  Susan za 29 sep 2012 - 4:42

Sunprincess schreef:Oei, ik heb het vorige week op C.iskes verjaardag geserveerd......

Volgens mij had je het inmiddels al wel gemerkt als die zalm besmet was, zoiets duurt toch geen weken?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 5:03

Susan schreef:
Sunprincess schreef:Oei, ik heb het vorige week op C.iskes verjaardag geserveerd......

Volgens mij had je het inmiddels al wel gemerkt als die zalm besmet was, zoiets duurt toch geen weken?
Binnen 12 tot 36 uur.

Gast
Gast

Bericht  SoGood za 29 sep 2012 - 5:06

Nou, ik eet al 3 dagen iedere dag van mijn gerookte zalm. Smaakt me prima en die ga ik echt niet weggooien hoor. Lekker morgen bij mijn lunch.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Evalynn za 29 sep 2012 - 6:31

Op mijn stage zijn bijna alle stagiaires besmet. Sowieso de drie die daar 'op kamers' zitten in het bejaardenwoninkje. Die hebben zalmsalade gegeten en hebben nu allemaal koots/kotsen/diarree. Verder zijn er nog twee andere stagiaires die het hebben. Dus vijf van de negen stagiaires!
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  Monte ma 1 okt 2012 - 7:15

Al 200 zieken door salmonella-zalm

Van tot nu toe 200 mensen is bekend dat zij ziek zijn geworden door de met
salmonella besmette gerookte zalm van visfabrikant Foppen uit Harderwijk.
Dat meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid (RIVM) maandagavond. Het
werkelijke aantal besmettingen ligt volgens het RIVM vermoedelijk hoger. In
de gerookte zalm is dezelfde soort salmonella gevonden als bij zieke
patiënten, Salmonella Thompson.

De besmetting werd afgelopen vrijdag ontdekt. De salmonella-zalm was toen al
verkocht bij Albert Heijn, Aldi en supermarkten die inkopen via organisatie
SuperUnie. De vis is mogelijk besmet geraakt door een fout in de productie,
zo liet een woordvoerder van Foppen maandag weten, „Ons onderzoek richt
zich nu op een specifieke productielijn in een van onze twee
productievestigingen.”

De zalm is vrijdag direct uit de schappen gehaald. Behalve naar winkels binnen
Nederland, waren de producten toen ook naar de VS gedistribueerd. Voor zover
nu bekend zijn daar honderd mensen ziek geworden.

Een infectie met Salmonella Thompson kan leiden tot koorts, diaree,
misselijkheid, braken, buikkrampen en hoofdpijn. De eerste
ziekteverschijnselen beginnen gemiddeld 24 tot 48 uur na het eten van besmet
voedsel, aldus het RIVM. Bij de meeste mensen houden de verschijnselen 3 tot
7 dagen aan.

Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 8:54

Heb toevallig net vandaag zalm gekocht.... Wel bij de Dirk vd Broek, dus ga even kijken hoe het met dat nummer zit dan.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 9:06

Kenya schreef:Heb toevallig net vandaag zalm gekocht.... Wel bij de Dirk vd Broek, dus ga even kijken hoe het met dat nummer zit dan.
Als het goed is, is alle besmette zalm uit de winkels, maar ik zou voor de zekerheid even kijken inderdaad!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 9:27

_Jackie schreef:
Kenya schreef:Heb toevallig net vandaag zalm gekocht.... Wel bij de Dirk vd Broek, dus ga even kijken hoe het met dat nummer zit dan.
Als het goed is, is alle besmette zalm uit de winkels, maar ik zou voor de zekerheid even kijken inderdaad!

Er staat wel een nummer op, maar niet wat hier genoemd werd. Zal wel goed zijn denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Antibes wo 3 okt 2012 - 19:02

AMSTERDAM - De met salmonella besmette gerookte zalm van visfabrikant Foppen is ook in onder meer maaltijdsalades en zalmsalades voor op toast verwerkt.

http://www.nu.nl/binnenland/2925419/salmonellazalm-in-salades.html

Lijst van besmette producten op website Voedsel en Waren Autoriteit:

http://www.vwa.nl/actueel/nieuws/nieuwsbericht/2026501/ook-salmonella-waarschuwing-voor-producten-waar-gerookte-zalm-in-zit
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 19:11

Ik heb om deze reden de zalm van de week in een restaurant ook links laten liggen Embarassed
Misschien ietwat voorbarig, maar liever te voorbarig dan ziek.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame wo 3 okt 2012 - 20:00

Hmm ik heb een pakje al 2 maanden in de diepvries liggen, moet ik die weggooien?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: