Doorslapen
+24
Thunder
Twellie
Floor
Puggle
Ayla
Steep
Susan
chipa
studiebol
Happydobby
Lonely Goatherd
Tania
strawberry
kwak
Mute_
Lejow
_Lana_
Annie24
Parel
Annemie
Rouge
Limburg85
Liadan
Linda
28 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Doorslapen
Ze zijn nu 8 weken maar nog klein 3220 gram en 3340 gram (zijn trouwens geweldig gegroeid in 2 weken! 590 en 320 gram!) ...sta er versteld van dat sommigen dan al 150/170 cc per fles drinken..die van mij drinken 90 Ze dronken iets meer op advies van het cd maar toen kreeg ik in het ziekenhuis op mijn donder dat dat véél te veel was. Dus ik weet het soms ook niet meer.
Als ik om 23 de laatste fles geef komen ze gegarandeerd rond klokslag 3 weer. En dan weer om 7. Dus ik vraag me af of ophogen gedurende de hele dag misschien zoden aan de dijk zet.
Als ik om 23 de laatste fles geef komen ze gegarandeerd rond klokslag 3 weer. En dan weer om 7. Dus ik vraag me af of ophogen gedurende de hele dag misschien zoden aan de dijk zet.
Gast- Gast
De oudste sliep pas door vanaf dat ze 4 jaar was
De jongste sliep door vanaf 6 weken ongeveer, nu word hij sochtends nog weleens wakker van z'n papa die gaat werken maar dan geven we hem z'n speen terug en slaapt hij weer verder. Hij gaat om half 7 naar bed tot de volgende ochtend 8/8:30.
Dat kreeg ik bij de oudste niet voor elkaar.
De jongste sliep door vanaf 6 weken ongeveer, nu word hij sochtends nog weleens wakker van z'n papa die gaat werken maar dan geven we hem z'n speen terug en slaapt hij weer verder. Hij gaat om half 7 naar bed tot de volgende ochtend 8/8:30.
Dat kreeg ik bij de oudste niet voor elkaar.
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Dan zijn ze zeker geweldig gegroeid! Netjes hoor.
A. was ook wel bijna 4½ kilo met zijn geboorte
dus dat scheelt nogal, hoewel 170cc met 4 weken niet echt normaal is...
Maar als je nu begint om de avondfles op te hogen kun je kijken wat ze daarmee doen.
(of heb je dat al gedaan en heb ik er overheen gelezen...)
A. was ook wel bijna 4½ kilo met zijn geboorte
dus dat scheelt nogal, hoewel 170cc met 4 weken niet echt normaal is...
Maar als je nu begint om de avondfles op te hogen kun je kijken wat ze daarmee doen.
(of heb je dat al gedaan en heb ik er overheen gelezen...)
Gast- Gast
J. slaapt door sinds M. er is, dus vanaf 22 maanden ongeveer. Daarvoor was hij nog vaak wakker 'snachts en kreeg hij ook nog regelmatig pap 'snachts.
M. slaapt nog niet echt door. Ze krijgt wel om 19.00 de laatste fles maar wordt dan meestal rond 4 uur wakker voor d'r fles. Heel soms slaapt ze tot 6 uur maar ook wel is tot 2 uur. Ze krijgt nu nog 4 flessen in totaal.
M. slaapt nog niet echt door. Ze krijgt wel om 19.00 de laatste fles maar wordt dan meestal rond 4 uur wakker voor d'r fles. Heel soms slaapt ze tot 6 uur maar ook wel is tot 2 uur. Ze krijgt nu nog 4 flessen in totaal.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn zoon heeft zo ongeveer van 3 tot 5 maanden doorgeslapen, sindsdien nog maar sporadisch. Het heeft voor zover ik kan zien geen invloed op z'n slaapjes overdag. Ik heb dan wel geen geklooi met flesjes, lijkt me best lastig om een 'strategie' te bedenken, zeker als cb en zkh elk iets anders zeggen.
Laatst aangepast door Lonely Goatherd op do 27 sep 2012 - 7:06; in totaal 1 keer bewerkt
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Charlie schreef:Ze zijn nu 8 weken maar nog klein 3220 gram en 3340 gram (zijn trouwens geweldig gegroeid in 2 weken! 590 en 320 gram!) ...sta er versteld van dat sommigen dan al 150/170 cc per fles drinken..die van mij drinken 90 Ze dronken iets meer op advies van het cd maar toen kreeg ik in het ziekenhuis op mijn donder dat dat véél te veel was. Dus ik weet het soms ook niet meer.
Dan zouden ze nu max 640 per dag mogen drinken ongeveer. Dys 6 x 90 is 540, dus ruim binnen de norm!
6 keer 100 kan dus inderdaad ook, en je zou eventueel in de laatste avond fles wat meer kunnen doen.
B heeft ook een hele periode aan de max gezeten, en kwam vanzelf op een punt dat ze minder nodig had.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Charlie schreef:Ik voel me echt zo dom maar ik snap niet hoe je dat doet, naar een fles minder gaan. Ga je ze dan overdag meer cc geven om aan het juiste totaal aantal cc komen en dan gewoon afwachten of ze zich 's nachts melden en dan indien ja nog een beetje op verzoek geven en maar hopen dat ze doorslapen?
Ik geef gewoon wanneer hij honger heeft. Hij geeft zelf aan of hij genoeg heeft aan de fles met deze hoeveelheid.
Gast- Gast
Wisten jullie trouwens dat ze in de rest van Europa die zogenaamde flesvoeding limiet niet eens kennen?
Gast- Gast
Mijn zoon sliep gelijk van 0.00 tot 6 en na 4 weken van 23.30 tot 7 uur. Hij slaapt erg goed en de nachten dat wij uit bed moeten omdat hij wakker is kunnen we op 2 a3 handen tellen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Hier sliepen ze door nadat ze 6 weken thuis waren.
Ze kregen toen toen 5 flessen (7,11,15,19,23 uur) geen idee hoeveel meer.
Ze kregen toen toen 5 flessen (7,11,15,19,23 uur) geen idee hoeveel meer.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Rond 3 maanden ging f doorslapen. Rond 6 maanden was het weer iedere nacht feest door oorontstekingen ed. Vanaf 10 maanden ging het slapen weer goed. Nu is het op en af. Hij is niet de hele nacht bezig doorgaans, maar horen hem wel vaak even piepen.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Doorslapen als in de hele nacht doorslapen? Allebei vanaf anderhalf af en toe, maar lang niet elke nacht (en dat is nog steeds zo, ze zijn nog heel vaak wakker 's nachts). Dus niet echt een hoopgevend verhaal van mij.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Doorslapen..? Wat is dat?
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Wbt doorslapen heb je denk ik wel genoeg advies gehad, als ik jou was zou ik gewoon de flessen groter maken (ik deed alles tegelijk ophogen met 30 cc = dus 1 schepje) zoals meerdere al zeggen eerst alleen 's avonds. Ook mijn ervaring is dat een baby het heel goed zelf aan kan geven als ze genoeg gehad hebben, beetje vertrouwen in je kleintjes én in jezelf Charlie, je doet het heus wel goed! Vertrouw op je eigen gevoel, dan komt het goed.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Lejow schreef:Charlie schreef:Ze zijn nu 8 weken maar nog klein 3220 gram en 3340 gram (zijn trouwens geweldig gegroeid in 2 weken! 590 en 320 gram!) ...sta er versteld van dat sommigen dan al 150/170 cc per fles drinken..die van mij drinken 90 Ze dronken iets meer op advies van het cd maar toen kreeg ik in het ziekenhuis op mijn donder dat dat véél te veel was. Dus ik weet het soms ook niet meer.
Dan zouden ze nu max 640 per dag mogen drinken ongeveer. Dys 6 x 90 is 540, dus ruim binnen de norm!
6 keer 100 kan dus inderdaad ook, en je zou eventueel in de laatste avond fles wat meer kunnen doen.
B heeft ook een hele periode aan de max gezeten, en kwam vanzelf op een punt dat ze minder nodig had.
Ja idd...voor het slapen gaan deden we al 100. Doen we nu 6x 100 en voor 't slapen gaan om te proberen 120 aanbieden ofzo.
Gast- Gast
L.heeft vanaf het begin doorgeslapen. Rond 23.00 laatste fles en sliep ze tot 5.30 sinds een maand slaapt z tot 7.30 à 8.30 heerlijk dus!
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Onze zoon is 10 maanden en slaapt niet door. Hij wil vaak nog een nachtvoeding.
en nu op dit moment 20.45u zit hij klaar wakker langs me te stuiteren, ben al ruim een uur bezig hem in bed te krijgen dus nu heb ik hem maar weer meegenomen. Ik ben echt doodop inmiddels.
en nu op dit moment 20.45u zit hij klaar wakker langs me te stuiteren, ben al ruim een uur bezig hem in bed te krijgen dus nu heb ik hem maar weer meegenomen. Ik ben echt doodop inmiddels.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Oudste sliep in de kraamweek voor het eerst door en vanaf zes weken volledig. Ik ben er volgens mij tussen de zes weken en negen maanden precies nul keer uit geweest voor haar 's nachts.
Dan nu mijn jongste: sliep ook in de kraamweek voor het eerst door, daarna alleen niet meer. Ze heeft wel een paar dagen of zelfs weken doorgeslapen her en der maar komt nu gewoon weer voor minstens één nachtvoeding met tien maanden.
Dan nu mijn jongste: sliep ook in de kraamweek voor het eerst door, daarna alleen niet meer. Ze heeft wel een paar dagen of zelfs weken doorgeslapen her en der maar komt nu gewoon weer voor minstens één nachtvoeding met tien maanden.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Charlie schreef:Lejow schreef:Charlie schreef:Ze zijn nu 8 weken maar nog klein 3220 gram en 3340 gram (zijn trouwens geweldig gegroeid in 2 weken! 590 en 320 gram!) ...sta er versteld van dat sommigen dan al 150/170 cc per fles drinken..die van mij drinken 90 Ze dronken iets meer op advies van het cd maar toen kreeg ik in het ziekenhuis op mijn donder dat dat véél te veel was. Dus ik weet het soms ook niet meer.
Ja idd...voor het slapen gaan deden we al 100. Doen we nu 6x 100 en voor 't slapen gaan om te proberen 120 aanbieden ofzo.
Ja bijvoorbeeld!
En uiteindelijk hebben we het bij B een beetje geprobeerd te rekken. Ze had in die tijd nog een speentje, dus ipv als ze wakker werd haar gelijk er uit te trekken voor de fles, gaf ik haar haar speentje en daar was ze dan ook tevreden mee. Al moest ik soms wel om de 10 minuten terug omdat ze hem er uitgespuugd had, maar dit duurde maar een paar nachten en zo sliep ze steeds een beetje langer.
Uiteindelijk maakte ze nachten van 00.30 tot 09.30 (maar toen was ze dus ook al een ruime kilo zwaarder als jouw kabouters). Toen zijn we de laatste fles steeds een beetje vroeger gaan geven, en nu slaapt ze van 19/20.00 tot 08.00.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
De oudste sliep na 3 weken van 23.00 tot 6.00. De jongste slaapt nog niet door. Met geluk af en toe eens een nachtje, maar meestal niet. Hij is nu 3, dus ook niet erg hoopgevend denk ik.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
F slaapt ook nog niet door, standaard rond 3u wordtie wakker. Vanacht voor het eerst om 4u/half 5. Hier krijgtie 5 flessen van 150ml en als die 's nachts 120ml. Afgelopen week bij het cb geweest en ik gaf 'm teveel dus nu krijgtie iets meer maar wel een fles minder.
Als je flesvoeding geeft staat op de verpakking hoeveel ze moeten hebben per dag.
Als je flesvoeding geeft staat op de verpakking hoeveel ze moeten hebben per dag.
Gast- Gast
Mijn dochter sliep godzijdank na 3,5 maanden door. De eerste 3,5 maanden waren echt een hel en we moesten er gemiddeld 10 á 12 keer uit in de nacht.....
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
S sliep al snel van 22:00-3:00 uur. Werd steeds een uurtje later tot hij met 10-12 weken op 22:00-06:00 uur zat. Paar maand erna viel de fles van 22:00 uur ook weg en sliep hij van 19:30-06:00 of later. En zo slaapt hij nu nog steeds. Al is hij nu al 2 weken verkouden en last van de tandjes die door moeten komen dus hij slaapt nu wel wat slechter. Naja slechter, hij is rond 5 uur even wakker voor een speen en soms ook midden in de nacht.
N sliep zo tegen zijn eerste jaar door.
J slaapt nu (2 jaar) nog niet door, ze is vaak nog zeker 2 keer per nacht wakker en valt dan na een voeding weer in slaap.
J slaapt nu (2 jaar) nog niet door, ze is vaak nog zeker 2 keer per nacht wakker en valt dan na een voeding weer in slaap.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
maiadebij schreef:N sliep zo tegen zijn eerste jaar door.
Phff wat knap dat je nog niet omvalt overdag. Al twee jaar geen enkele nacht doorslapen wat pittig.
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: