Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koemelk allergie

+3
loesje
Lejow
LieveSterre
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Bisq vr 28 sep 2012 - 3:08

Was dit topic aan het lezen en wilde toen ook als advies geven om naar een natuurvoedingswinkel/biologische winkel te gaan.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 3:46

Bisq schreef:Was dit topic aan het lezen en wilde toen ook als advies geven om naar een natuurvoedingswinkel/biologische winkel te gaan.

Ik vind het alleen daar ontzettend duur, en met een beetje kijken op etiketten kun je enorm veel in de winkel vinden dat ook geschikt is smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Linda vr 28 sep 2012 - 3:59

LieveSterre schreef:Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik ga morgen even een bezoekje brengen aan de natuurwinkel. Hopelijk hebben ze daar ook brood want bij de AH en bakker tot op heden nog geen succes geboekt helaas..pale

Wat ik het ergste ga missen is waarschijnlijk chocolade en dat soort producten haha Koemelk allergie - Pagina 2 2474380249 dus ook maar eens kijken of ik een andere snoepvariant kan scoren Very Happy

Maargoed, als ik me er straks beter door voel dan is het dat natuurlijk helemaal waard!

Al het brood bij de natuurwinkel is koemelkvrij. Althans, het bruine brood. Witbrood weet ik niet, dat eet ik niet.

De AH en de natuurwinkel verkopen ook rijstemelk chocolade. En idd goede pure chocolade mag ook, is even wennen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Bisq vr 28 sep 2012 - 4:20

@Pippa, dat hoor ik vaker. Zelf weet ik het niet zo goed omdat ik alles of gratis of voor inkoopsprijs krijg omdat mijn moeder zelf een klein biologisch winkeltje heeft.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  LieveSterre wo 3 okt 2012 - 4:10

Linda schreef:
LieveSterre schreef:Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik ga morgen even een bezoekje brengen aan de natuurwinkel. Hopelijk hebben ze daar ook brood want bij de AH en bakker tot op heden nog geen succes geboekt helaas..pale

Wat ik het ergste ga missen is waarschijnlijk chocolade en dat soort producten haha Koemelk allergie - Pagina 2 2474380249 dus ook maar eens kijken of ik een andere snoepvariant kan scoren Very Happy

Maargoed, als ik me er straks beter door voel dan is het dat natuurlijk helemaal waard!

Al het brood bij de natuurwinkel is koemelkvrij. Althans, het bruine brood. Witbrood weet ik niet, dat eet ik niet.

De AH en de natuurwinkel verkopen ook rijstemelk chocolade. En idd goede pure chocolade mag ook, is even wennen.



Thanks voor de tips! Is aan het proberen te wennen hahaKoemelk allergie - Pagina 2 3079029344
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Lejow wo 3 okt 2012 - 7:00

Hoe doen jullie dat als je uit eten gaat?
Ik ben dinsdag bij de Beren geweest, en heb gevraagd welke dingen melkvrij zijn, en we zijn er ook wel uitgekomen... maar vind het knap ingewikkeld.
Er zitten zoveel kruiden en poeders en dressings op...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 7:03

Ik kijk gewoon naar het menu en geef aan dat het melkvrij moet zijn, maar kies sowieso niks met sausjes oid. Op pizza met kaas en toetje met slagroom ipv roomijs na gaat het tot nu toe altijd goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Lejow wo 3 okt 2012 - 7:13

Pippa schreef:Ik kijk gewoon naar het menu en geef aan dat het melkvrij moet zijn, maar kies sowieso niks met sausjes oid. Op pizza met kaas en toetje met slagroom ipv roomijs na gaat het tot nu toe altijd goed.

Maar net zoals gekruid vlees?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:33

Lejow schreef:
Pippa schreef:Ik kijk gewoon naar het menu en geef aan dat het melkvrij moet zijn, maar kies sowieso niks met sausjes oid. Op pizza met kaas en toetje met slagroom ipv roomijs na gaat het tot nu toe altijd goed.

Maar net zoals gekruid vlees?

Ik neem graag vis, bv. de zalm, en die wordt gewoon op de huid gebakken, dus zit geen onzin op. Maar als ik spare ribs kies, dan weet ik dat de marinade vaak wel wat bevat, maar die verdraag ik, dus dat durf ik dan wel te kiezen. En bv. biefstukje zit alleen maar peper/zout op, dus die kun je ook rustig kiezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Linda do 4 okt 2012 - 4:35

Pippa schreef:
Lejow schreef:
Pippa schreef:Ik kijk gewoon naar het menu en geef aan dat het melkvrij moet zijn, maar kies sowieso niks met sausjes oid. Op pizza met kaas en toetje met slagroom ipv roomijs na gaat het tot nu toe altijd goed.

Maar net zoals gekruid vlees?

Ik neem graag vis, bv. de zalm, en die wordt gewoon op de huid gebakken, dus zit geen onzin op. Maar als ik spare ribs kies, dan weet ik dat de marinade vaak wel wat bevat, maar die verdraag ik, dus dat durf ik dan wel te kiezen. En bv. biefstukje zit alleen maar peper/zout op, dus die kun je ook rustig kiezen.

Je moet er alleen wel even opletten dat het niet in roomboter gebakken wordt, dat gebeurt namelijk nogal vaak, dus dan is het nog steeds verkeerd eten.

Toen ik nog een volledig melk, ei en sojavrij dieet volgde, gingen we niet uit eten. Ik vond het zoveel gedoe.
Laatst zijn we wel uit eten geweest en toen hadden we het met de serveerster er over. Zij adviseerde om de volgende keer een dag of 5 van te voren te reserveren en aan te geven dat er iemand met een allergie bij is, uiteraard ook vermelden watvoor allergie. Ze zei dat bijna alle restaurants daar rekening mee kunnen houden. En dan kunnen ze ook op tijd wat extra benodigde spullen inkopen.
Zeker met alleen maar een koemelkallergie of lactose intolerantie is er goed rekening mee te houden.

Dus gewoon even aangeven!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 6:07

Je hebt lactase tabletten die de lactose weer afbreken. Die zou je voor een etentje kunnen innemen. Ik gebruik ze zelf niet. Een vriendin van mij wel. Maar dan alleen als het echt niet anders kan. Zij heeft daar wel goede ervaringen mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 6:29

Ostara schreef:Je hebt lactase tabletten die de lactose weer afbreken. Die zou je voor een etentje kunnen innemen. Ik gebruik ze zelf niet. Een vriendin van mij wel. Maar dan alleen als het echt niet anders kan. Zij heeft daar wel goede ervaringen mee.

Het lastige is wel dat dat alleen op lactose werkt en niet op koemelk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 6:37

Pippa schreef:
Ostara schreef:Je hebt lactase tabletten die de lactose weer afbreken. Die zou je voor een etentje kunnen innemen. Ik gebruik ze zelf niet. Een vriendin van mij wel. Maar dan alleen als het echt niet anders kan. Zij heeft daar wel goede ervaringen mee.

Het lastige is wel dat dat alleen op lactose werkt en niet op koemelk.

Daar heb je inderdaad gelijk in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  LieveSterre wo 7 nov 2012 - 1:17

Ostara schreef:
silly-one schreef:Misschien dames een tip die ik vanuit mijn neefje heb. Hij heeft lactose intolerantie en kan dus helemaal niks hebben qua melk. Koe, geit, paard maakt niet uit van alles krijgt hij buikpijn en dan is meneer niet te genieten.
Hij krijgt nu veel producten van minus L. Deze is o.a. te verkrijgen bij de JUMBO. Sinds hij dit krijgt is het een heerlijk ventje en super vrolijk.

Klopt en dat is wel lekker spul. Als je toevallig dicht bij Duitsland woont, daar komt het vandaan en hebben ze een groter assortiment.



Dus als je een lactose intolerantie hebt, mag je minus L wel hebben?

Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik o.a. een lactose intolerantie heb en ook gevoelig ben voor koemelkeiwit maar minder erg. Daarnaast nog voor heel wat meer, maar ik verwacht dat lactose / koemelkeiwitten wel lastig zal worden..
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  LieveSterre wo 7 nov 2012 - 1:19

LieveSterre schreef:
Ostara schreef:
silly-one schreef:Misschien dames een tip die ik vanuit mijn neefje heb. Hij heeft lactose intolerantie en kan dus helemaal niks hebben qua melk. Koe, geit, paard maakt niet uit van alles krijgt hij buikpijn en dan is meneer niet te genieten.
Hij krijgt nu veel producten van minus L. Deze is o.a. te verkrijgen bij de JUMBO. Sinds hij dit krijgt is het een heerlijk ventje en super vrolijk.

Klopt en dat is wel lekker spul. Als je toevallig dicht bij Duitsland woont, daar komt het vandaan en hebben ze een groter assortiment.



Dus als je een lactose intolerantie hebt, mag je minus L wel hebben?

Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik o.a. een lactose intolerantie heb en ook gevoelig ben voor koemelkeiwit maar minder erg. Daarnaast nog voor heel wat meer, maar ik verwacht dat lactose / koemelkeiwitten wel lastig zal worden..



Ohja soja is geen optie want ook daar ben ik allergisch voor..
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  ellibre wo 7 nov 2012 - 5:52

Lejow schreef:
Ostara schreef:
Lejow schreef:Ik heb een lactose intolerantie, en hoewel ik altijd dacht wel wat melkproducten te kunnen eten, heb ik vorige week toch in het ziekenhuis gelegen met verschrikkelijke buikpijn.
Ik heb voor mezelf dus besloten de eerst komende tijd weer compleet melkvrij te eten, in de hoop dat mijn darmen toch rustiger worden.

Het is best lastig, maar er zijn genoeg alternatieven. Let er goed op, dat melk ook vaak onder andere benamingen in een product zitten.

Verschillende E nummers betekenen inderdaad ook melk.

Wow, dat wist ik dan nog niet.
Ik dacht nu brood zonder melk te hebben, maar er zit E482 in, wat misschien wel eens melk zou kunnen bevatten.
:nopompom:
E-nummers zijn additieven, dingen die zijn toegevoegd aan een product. Bijvoorbeeld geur- en kleurstoffen, of stoffen die de houdbaarheid verlengen. E482 is een vetzuur en kun je dus gewoon eten als je een koemelkallergie hebt.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  silly-one wo 7 nov 2012 - 5:57

LieveSterre schreef:
Ostara schreef:
silly-one schreef:Misschien dames een tip die ik vanuit mijn neefje heb. Hij heeft lactose intolerantie en kan dus helemaal niks hebben qua melk. Koe, geit, paard maakt niet uit van alles krijgt hij buikpijn en dan is meneer niet te genieten.
Hij krijgt nu veel producten van minus L. Deze is o.a. te verkrijgen bij de JUMBO. Sinds hij dit krijgt is het een heerlijk ventje en super vrolijk.

Klopt en dat is wel lekker spul. Als je toevallig dicht bij Duitsland woont, daar komt het vandaan en hebben ze een groter assortiment.



Dus als je een lactose intolerantie hebt, mag je minus L wel hebben?

Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik o.a. een lactose intolerantie heb en ook gevoelig ben voor koemelkeiwit maar minder erg. Daarnaast nog voor heel wat meer, maar ik verwacht dat lactose / koemelkeiwitten wel lastig zal worden..


Mijn neefje mag het in elk geval wel. Het is toen door een osteopaat aangeraden bij mijn zus en hij reageert daar niet op. Het wordt wel gemaakt van koemelk ( www.minusl.nl). Misschien dat je daar meer informatie kan vinden. Qua lactose kan het in elk geval wel.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  LieveSterre vr 9 nov 2012 - 4:46

silly-one schreef:
LieveSterre schreef:
Ostara schreef:
silly-one schreef:Misschien dames een tip die ik vanuit mijn neefje heb. Hij heeft lactose intolerantie en kan dus helemaal niks hebben qua melk. Koe, geit, paard maakt niet uit van alles krijgt hij buikpijn en dan is meneer niet te genieten.
Hij krijgt nu veel producten van minus L. Deze is o.a. te verkrijgen bij de JUMBO. Sinds hij dit krijgt is het een heerlijk ventje en super vrolijk.

Klopt en dat is wel lekker spul. Als je toevallig dicht bij Duitsland woont, daar komt het vandaan en hebben ze een groter assortiment.



Dus als je een lactose intolerantie hebt, mag je minus L wel hebben?

Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik o.a. een lactose intolerantie heb en ook gevoelig ben voor koemelkeiwit maar minder erg. Daarnaast nog voor heel wat meer, maar ik verwacht dat lactose / koemelkeiwitten wel lastig zal worden..



Thanks! Ik denk dat ik het gewoon ga proberen, meestal reageer ik vrijwel meteen dus dan weet ik het ook..


Mijn neefje mag het in elk geval wel. Het is toen door een osteopaat aangeraden bij mijn zus en hij reageert daar niet op. Het wordt wel gemaakt van koemelk ( www.minusl.nl). Misschien dat je daar meer informatie kan vinden. Qua lactose kan het in elk geval wel.
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  LieveSterre ma 26 nov 2012 - 3:34

Very Happy
LieveSterre schreef:
silly-one schreef:
LieveSterre schreef:
Ostara schreef:
silly-one schreef:Misschien dames een tip die ik vanuit mijn neefje heb. Hij heeft lactose intolerantie en kan dus helemaal niks hebben qua melk. Koe, geit, paard maakt niet uit van alles krijgt hij buikpijn en dan is meneer niet te genieten.
Hij krijgt nu veel producten van minus L. Deze is o.a. te verkrijgen bij de JUMBO. Sinds hij dit krijgt is het een heerlijk ventje en super vrolijk.

Klopt en dat is wel lekker spul. Als je toevallig dicht bij Duitsland woont, daar komt het vandaan en hebben ze een groter assortiment.



Dus als je een lactose intolerantie hebt, mag je minus L wel hebben?

Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik o.a. een lactose intolerantie heb en ook gevoelig ben voor koemelkeiwit maar minder erg. Daarnaast nog voor heel wat meer, maar ik verwacht dat lactose / koemelkeiwitten wel lastig zal worden..



Thanks! Ik denk dat ik het gewoon ga proberen, meestal reageer ik vrijwel meteen dus dan weet ik het ook..


Mijn neefje mag het in elk geval wel. Het is toen door een osteopaat aangeraden bij mijn zus en hij reageert daar niet op. Het wordt wel gemaakt van koemelk ( www.minusl.nl). Misschien dat je daar meer informatie kan vinden. Qua lactose kan het in elk geval wel.



De slagroom van Minus L is echt goddelijk! Binnenkort maar weer eens naar de Jumbo voor meer Minus L producten, ik kan het namelijk goed verdragen, heb geen last gehad Koemelk allergie - Pagina 2 281626781 Thanks voor de tip dus!Very Happy
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  LieveSterre ma 26 nov 2012 - 3:37

Zijn hier toevallig ook meiden die ervaringen willen delen, bv. via de mail? Bij mij is sinds kort dus lactose intolerantie (en nog wat andere allergieen vastgesteld) en ik merk dat het toch wel lastig is. Onder het motto, wie niet waagt, wie niet wint Wink
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelk allergie - Pagina 2 Empty Re: Koemelk allergie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum