Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorjaar 2012 mama's

+11
Lejow
Monnie
_Lana_
Clapperdie
Earane
Sanne
CCC
Papillio
Jazzlyn
Puggle
Parel
15 plaatsers

Pagina 26 van 28 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27, 28  Volgende

Ga naar beneden

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 26 Empty Re: Voorjaar 2012 mama's

Bericht  CCC ma 22 apr 2013 - 10:07

Komt vast wel goed hoor Puggle! En er is ook niks met fijne kindjes uiteraard, vooral in dez etijd waar het eten in overvloed is en word aangeboden.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Puggle ma 22 apr 2013 - 10:13

Daar heb je ook gelijk in. Ik vind het ook niet erg en ze is altijd vrolijk en actief. Zou het ook gewoon kunnen dat een kindje gewoon niet zo van eten houd?
Van begin af aan is het al geen eter. Vandaag heeft ze 3 flessen op van 200ml ( melk vind ze nog steeds heerlijk) en een potje fruit. Oh en een half Nijntje koekje.
Brood en avond eten moest ze niet, de zoveelste dag. Ik hoop dat de melk nog goed is voor voedingsstoffen enz, dat ze daar ook genoeg aan heeft.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Parel ma 22 apr 2013 - 10:33

Puggle, hier ook een spillepoot.
Ze eet ook niet al te best, maar meestal als ze meer gaan bewegen dan willen ze meer energie en gaan ze meer eten. Laat je het haar zelf eten? Wil ook nog wel eens helpen.
Of er een keer een (halve) fles afhalen en kijken of ze dan meer honger heeft?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Puggle ma 22 apr 2013 - 10:38

Ik geef haar juist melk omdat ze verder niks wil. Als ik die weg laat dan eet ze dus niks.
Nee ik laat haar niet zelf eten, dat kan ze ook echt nog niet met een lepel. Als ik ewen bord met brood neer zet gooit ze het bord alleen maar om. En geef ik stukjes in de hand dan kijkt ze vies en raakt niks aan. Vanavond kwam ik alleen nog maar met de lepel en eten richting haar mond en toen ging ze al kokhalzen silent maar goed ze is blij en actief en heeft goede luiers dus de melk zal der toch wel goed voeden.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Parel ma 22 apr 2013 - 11:00

Sowieso tot een jaar is melk de belangrijkste voedingsbron, dus verkeerd is het niet gauw. Als ze het erop doet, prima toch? L leeft soms ook op 1 bh, 3 bekers drinken en 2 kaakjes.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  _Lana_ vr 26 apr 2013 - 6:44

@ Puggle: Hier even een positief verhaal ;-). Mijn dochter was met een jaar 6,9 kilo. En dus ook te klein. Het is ook gewoon een fijn meisje. Maar ze at dus ook echt heel weinig. Ook al wist ik wel dat het gewoon heel goed met haar ging en ze gewoon een heeeeel bezig bijtje is, maakte ik me stiekem toch een beetje zorgen.
Nou ja zorgen is wat overdreven, maar ik wilde toch wel graag dat ze wat meer ging eten. Haar lijntje ging ook naar beneden.
En nu, een paar maanden later eet ze ( voor haar doen ) als een bouwvakker! Als ik het hier wel eens lees, eten mijn kinderen nog wel wat weinig, maar ze eten alles wat ik ze voorschotel met smaak op.
Nu weegt ze 7,6 kilo en is dus in 3 maanden tijd 1 kilo aangekomen, bijna.

Dus conclusie: Het komt vanzelf hoor en ze neemt echt wel wat ze nodig heeft.
Hoe is het met haar gewichtslijntje?

@ All: Ik zal nog even kijken hoe lang het rijden is voor mij. Ik heb er wel heel veel zin in, maar ik zit ook een beetje met als ik daar ben. Ik moet toch achter 2 kindjes aan laughcry , heb ik dan nog wel tijd om met jullie te kletsen? Laughing
Ja ik weet niet hoe het werkt daar en hoe ze lekker hun gang kunnen gaan?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ vr 26 apr 2013 - 6:46

Oja en 12.00 uur zou wat mij betreft prima zijn, dan doen ze hun eerste slaapje in de auto.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ vr 26 apr 2013 - 6:51

Maar ik hou nog even een slag om de arm.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle vr 26 apr 2013 - 6:52

Vandaag was het weer hetzelfde. Half potje fruit. Een liga. Geen avond eten, maar wel melk dat lurkt ze zo weg. Ze is verder prima en vrolijk. Haar lijn gaat geleidelijk en zit net in het groen. Het cb vond het goed. Maar ik snap niet waarom ze geen honger heeft!? Maar fijn jouw verhaal te lezen en wat goed dat je dochter zo goed eet nu.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow vr 26 apr 2013 - 7:00

Lana, het stuk voor peuters is redelijk besloten, alleen jouw kindjes kunnen natuurlijk al lopen..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Amber- vr 26 apr 2013 - 7:04

Puggle schreef:Vandaag was het weer hetzelfde. Half potje fruit. Een liga. Geen avond eten, maar wel melk dat lurkt ze zo weg. Ze is verder prima en vrolijk. Haar lijn gaat geleidelijk en zit net in het groen. Het cb vond het goed. Maar ik snap niet waarom ze geen honger heeft!? Maar fijn jouw verhaal te lezen en wat goed dat je dochter zo goed eet nu.

Het dochtertje van mijn zus is nu een jaar en twee weken. Ook een klein en licht meisje. Toen ze 10 maanden was woog ze ongeveer 7400 gram, nu weegt ze ongeveer 8600 gram. Laatste twee maanden is ze opeens hard gegroeid en dat is ook te zien aan haar eetpatroon, ze eet en drinkt opeens veel beter.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Earane vr 26 apr 2013 - 7:12

Hey meiden! Hoe gaat het met iedereen? Wat leuk dat er een aantal gaan meeten! Lijkt me ook erg leuk, maar het is voor mij ook (te) ver weg helaas.

Puggle: Het heeft bij mijn dochter ook lang geduurd voordat ze goed at. Het komt vanzelf en zolang L. haar eigen lijntje volgt hoef je je geen zorgen te maken.

Lana: Je dochter is goed gegroeid de laatste maanden! Fijn dat ze nu wel goed eet. Hoe gaat het nu met jou? Mag je je kinderen al bijna tillen?

All: Hier gaat het eigenlijk wel goed. Het slapen is nog steeds drama, maar buiten dat is het erg gezellig met de kleine meid. Ze begint meer woordjes te zeggen, zo leuk! Vanochtend deed ze haar handjes voor haar ogen, haalde ze weer weg en zei: 'ieboe'. Ze leert ook veel op de opvang. Ze is trouwens ontzettend eenkennig geworden en drukt zich helemaal tegen mij aan als ze er iemand op bezoek komt. Toen ik haar vanochtend naar de opvang bracht, moest ze hard huilen toen ik wegging. Verder trekt ze zich steeds meer op tot staan, dus ben benieuwd hoe dat zich verder ontwikkelt!
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Gast vr 26 apr 2013 - 7:13

Puggle schreef:Vandaag was het weer hetzelfde. Half potje fruit. Een liga. Geen avond eten, maar wel melk dat lurkt ze zo weg. Ze is verder prima en vrolijk. Haar lijn gaat geleidelijk en zit net in het groen. Het cb vond het goed. Maar ik snap niet waarom ze geen honger heeft!? Maar fijn jouw verhaal te lezen en wat goed dat je dochter zo goed eet nu.

Wat bij ons nog wel eens helpt is een stukje brood in het fruit (puree) dopen en dan gewoon met een lepeltje geven. Mijn dochter wil ook geen beleg op haar brood, alleen roomboter.
Geef je haar ook al yoghurt? Wanneer mijn dochter met het avondeten moeilijk doet (doet ze bijna nooit) geef ik haar vaak om en om een hapje; warme eten, yoghurt, warm eten.. Of ik giet gewoon wat yoghurt door de maaltijd heen, haha silent. Geef je haar vers of uit potjes? Mijn dochter krijgt alles vers en vindt dit ook lekkerder. Je zou kunnen kijken of dit nog verschil uit maakt.

Wel heel vervelend, kan me voorstellen dat je hier zat van wordt! Gelukkig is ze nog wel vrolijk en actief, maar hoop voor je dat het eten weer wat makkelijker gaat worden.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ vr 26 apr 2013 - 7:28

Mijn dochter at rond die tijd ook alleen fruit. En mijn zoon trouwens ook.
Dat is ook een klein jongetje.
Ze aten geen avondeten ( ja 3 hapjes? ) en ook geen brood, ze vonden het helemaal niets.
Ik kan me nu bijna niet meer voorstellen dat dat toen zo was, zo goed gaat het nu.

Als ze nog weer wat meer kan en meer gaat bewegen, dan zal ze ook wel meer honger krijgen en beter gaan eten.
Doe je 's ochtends wel pap in de fles?
Van de KA 'moesten' we het 's ochtends en 's avonds ( een klein beetje, 1 schepje ) geven. Maar goed, mijn dochter zat onder de -2,5 lijn.
Maar het zijn wel wat meer voedingsstoffen. Als ontbijt dan.

Als ze haar lijntje volgt, dan zit dat in ieder geval goed. Maar vervelend is het wel.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne vr 26 apr 2013 - 7:38

Puggle, misschien heb je van mij ook wel meegekregen dat mijn dochter niet wilde eten. Ze heeft het ruim 3 maanden volgehouden. We hebben verschillende dingen geprobeerd, maar ze weigerde alles. Ze groeide ook niet, maar was wel vrolijk en ontwikkelde zich verder goed. En toen, van het ene op andere moment at ze weer. De ene dag deed ze moeilijk over twee happen brood, de dag erna at ze twee boterhammen! Wij waren echt zo verbaasd. Het is niet leuk als je kindje zo slecht eet, maar als ze gewoon vrolijk is, kun je het maar beter loslaten. Dat heb ik ook gedaan, met af en toe een onzekere bui tussendoor en dan kwam ik hier Wink

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  CCC vr 26 apr 2013 - 8:03

Ik kan je helaas geen tips geven Puggle, hier een meisje die heel graag eet en is ook in voor veel nieuwe dingen. Ik zou haar gewoon lekker laten aanklooien met eten, en als die melk er wel ingaat prima toch? Vind dat er geen reden tot zorgen is hoor.
Lana: je kunt de kids redelijk hun gang laten gaan. En als je met een groep bent, let je ook wel een beetje op de andere kids denk ik hoor (of is dit mijn kinderopvang mentaliteit :p) en ze mogen daar lekker rondrennen dus zou me geen zorgen maken smile

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ vr 26 apr 2013 - 8:29

chococupcake schreef:
Lana: je kunt de kids redelijk hun gang laten gaan. En als je met een groep bent, let je ook wel een beetje op de andere kids denk ik hoor (of is dit mijn kinderopvang mentaliteit :p) en ze mogen daar lekker rondrennen dus zou me geen zorgen maken Voorjaar 2012 mama's - Pagina 26 561177

Ah dat is fijn om te horen Very Happy. Dan komt het vast wel goed. Het is daar allemaal kidsproof natuurlijk.
En ze rennen niet zomaar van me weg hoor, dus dat scheelt. Maar het is wel een fijn idee.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle vr 26 apr 2013 - 9:23

Bedankt meiden! Ik ga gewoon jullie tips gebruiken. Morgen een staafmixer kopen en dan eens zelf pureren. Hopelijk word z daar blij van smile

Amber, ja ze weegt nu ook 7400 gram en is 10 maanden net als bij je vriendin dus. Maar daar is het ook goed gekomen dus ga ik ook maar van uit.

Op zich maak ik me ook niet echt druk hoor omdat ze gewoon zo vrolijk en actief is en ze ziet er goed uit. Als ze echt honger heeft laat ze het wel horen neem ik aan Wink
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Amber- vr 26 apr 2013 - 9:29

Puggle schreef:Bedankt meiden! Ik ga gewoon jullie tips gebruiken. Morgen een staafmixer kopen en dan eens zelf pureren. Hopelijk word z daar blij van smile

Amber, ja ze weegt nu ook 7400 gram en is 10 maanden net als bij je vriendin dus. Maar daar is het ook goed gekomen dus ga ik ook maar van uit.

Op zich maak ik me ook niet echt druk hoor omdat ze gewoon zo vrolijk en actief is en ze ziet er goed uit. Als ze echt honger heeft laat ze het wel horen neem ik aan Wink

Het gaat om het dochtertje van mijn zus Wink
Maar gaat inderdaad wel goed komen!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Puggle vr 26 apr 2013 - 9:47

Amber- schreef:
Puggle schreef:Bedankt meiden! Ik ga gewoon jullie tips gebruiken. Morgen een staafmixer kopen en dan eens zelf pureren. Hopelijk word z daar blij van smile

Het gaat om het dochtertje van mijn zus Wink
Maar gaat inderdaad wel goed komen!

Oeps. Ik ben moe kan duidelijk niet meer lezen :P
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  CCC vr 26 apr 2013 - 10:09

_Lana_ schreef:
chococupcake schreef:
Lana: je kunt de kids redelijk hun gang laten gaan. En als je met een groep bent, let je ook wel een beetje op de andere kids denk ik hoor (of is dit mijn kinderopvang mentaliteit :p) en ze mogen daar lekker rondrennen dus zou me geen zorgen maken Voorjaar 2012 mama's - Pagina 26 561177

Ah dat is fijn om te horen Very Happy. Dan komt het vast wel goed. Het is daar allemaal kidsproof natuurlijk.
En ze rennen niet zomaar van me weg hoor, dus dat scheelt. Maar het is wel een fijn idee.

Ja is echt superleuk, en ik en Lejow zijn wel 20 tot 30 kids per dag gewend dus komt vast goed met alle mama's en kids bij elkaar Very Happy

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  CCC vr 26 apr 2013 - 10:10

Goed bezig! Heb nog wel wat lekkere receptjes voor je eventueel.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle vr 26 apr 2013 - 11:13

chococupcake schreef:

Goed bezig! Heb nog wel wat lekkere receptjes voor je eventueel.

Ja die wil ik wel want ik ben daar echt slecht in. Die moet je maar doorsturen als je tijd hebt!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 30 apr 2013 - 9:26

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 26 281626781 T loopt sinds vandaag ook echt los! Al een hele tijd liep ze aan de hand, langs tafels, banken... Af en toe een paar losse stapjes. Sinds een paar dagen probeerde ze het steeds meer en vandaag wilde ze vooral heeel veeel lopen. Zonder iets of iemand vast te houden.
Vind het zo leuk en ben zo trots!

Gast
Gast

Bericht  CCC di 30 apr 2013 - 9:27

Wat leuk Tiramisu!

CCC
Ratel
Ratel