Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kussens

+5
Arwyn
Jerry
Sterre
mezzoforte
sonly
9 plaatsers

Ga naar beneden

Kussens Empty Kussens

Bericht  sonly wo 26 sep 2012 - 20:27

Omdat ik vaak last van mijn nek heb na een nacht slapen, wil ik een of 2 nieuwe kussens aanschaffen. Het kussen dat ik nu heb, heb ik krap een jaar in gebruik, maar is nu dus al niks meer. Ik vind het erg lastig te beslissen wat voor kussen ik nou geschikt vind en hoeveel geld ik er aan uit wil geven.
Vandaar mijn vraag, welk kussen heb jij? Wat kostte die ongeveer en waar heb je hem vandaan?
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kussens Empty Re: Kussens

Bericht  mezzoforte wo 26 sep 2012 - 20:57

Geen tips, maar ben zelf ook op zoek naar nieuwe kussens.
1 van de 2 kussens is relatief nieuw en hadden we volgensmij bij Jysk vandaan, was ook niet zo duur.
Maar kwaliteit was dus niet echt goed.

Ik lees dus even mee voor tips die komen smile
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Sterre wo 26 sep 2012 - 21:05

Ik wil ook een nieuw kussen, dus lees mee. Maar volgens mij is het heel persoonlijk, gewoon een kwestie van uitproberen in de winkel. Het ligt aan of je op je rug, zij of buik slaapt en of je zo'n rol in je nek prettig vindt (die raden ze soms aan bij zij-slapers).

Misschien ga ik wel voor een kussen met dons, die kan je dan lekker opproppen tot zo'n rol maar als ik draai (ik eindig vaak op mijn buik, slecht voor m'n nek!!) kan ik 'm ook zo plat maken.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Jerry wo 26 sep 2012 - 21:08

Ik heb een kussen dat je bij kunt vullen of leeg kunt halen. Soms wil ik 'm een poosje iets leger, dan haal ik er wat uit, soms wat voller dan vul ik 'm bij :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  sonly wo 26 sep 2012 - 21:10

Sterre schreef:Ik wil ook een nieuw kussen, dus lees mee. Maar volgens mij is het heel persoonlijk, gewoon een kwestie van uitproberen in de winkel. Het ligt aan of je op je rug, zij of buik slaapt en of je zo'n rol in je nek prettig vindt (die raden ze soms aan bij zij-slapers).

Dat sowieso! Maar sommige kussens zijn echt na een paar maanden al af, terwijl andere rustig een aantal jaar mee kunnen gaan! En ik gok dat dat vast niet alleen van de prijs afhankelijk is. (oke, mijn laatste kussen was maar 8 euro bij de lidl angel )
Ik vraag me dan vooral af wat voor ervaringen anderen daarin hebben.
(die van de lidl zou ik dus niet aanraden Wink In het begin veerde die nog wel terug, maar na een aantal maand niet meer)

@ Jerry: Dat is wel handig! Waar heb je die weg dan? En wat kostte die?

sonly
sonly
Prater
Prater

Bericht  Jerry wo 26 sep 2012 - 21:13

Bij een plaatselijke beddenzaak (in Zwolle) Kostte me iets van 30 euro geloof ik... Maar er zijn vast wel meer zaken die dat soort kussens verkopen Wink Maar nu weet je in ieder geval dat zoiets ook bestaat!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Arwyn wo 26 sep 2012 - 21:15

Ik heb mijn kussen van een goede beddenzaak.
Inderdaad uitproberen en even advies vragen. Op basis van je slaaphouding kunnen zij je dan een kussen aanraden.
Mijn kussen kun je ook vullen en leeghalen, maar de vulling wordt wel steeds wat dunner, dus aan het begin maak je hem leger en dan steeds wat bijvullen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 21:16

Ik heb mijn kussen van de Hema en ik vind hem heerlijk liggen! Maar ja, dat is natuurlijk wel persoonlijk..

Gast
Gast

Bericht  sonly wo 26 sep 2012 - 21:41

Jerry schreef:Bij een plaatselijke beddenzaak (in Zwolle) Kostte me iets van 30 euro geloof ik... Maar er zijn vast wel meer zaken die dat soort kussens verkopen Wink Maar nu weet je in ieder geval dat zoiets ook bestaat!

Die prijs valt me ook echt nog wel mee.
Klinkt alsof ik toch maar beter even naar een speciaal zaak kan gaan dan.

@Arwyn, heb je hem gewoon in de winkel uitgeprobeerd??
Ik denk dat ik voor mezelf pas goed kan beoordelen na er een nacht op geslapen te hebben namelijk...
sonly
sonly
Prater
Prater

Bericht  Arwyn wo 26 sep 2012 - 21:54

Ik heb er in de winkel even op gelegen, op mijn rug en zij.
Bij sommige kussens voel je gewoon gelijk dat die niks voor je zijn.
Zelf hou ik wel van een wat dikker kussen, dus daar heb ik ook wel naar gezocht.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Mida4you wo 26 sep 2012 - 22:54

Hey,

Kom een keer bij mij in de winkel kijken. We hebben veel soorten kussens en ook speciaal voor de nek. En het voordeel is.... Je mag hem 1 nacht testen. Vind je het niet goed kun je hem gewoon weer terug brengen. Ik kan je wel helpen smile Dan zit je rond de 30 á 40 euro voor een kussen.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  sonly wo 26 sep 2012 - 23:27

Kan ik ook altijd wel even doen ja Wink Wanneer werk jij dan??
Mijn moeder heeft wel een keer een kussen gekocht bij de winkel waar jij werkt, ook voor je nek, maar die was wel al na een paar maand af.. (En was toch 60 euro...) dus dat was een iets mindere ervaring...
sonly
sonly
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 23:28

Ik had ook altijd pijn aan mijn nek.

Ik ben een buikslaper en ik lig vooral veel op de rechterkant van mijn hoofd.. waardoor ik dus altijd mijn nek naar 1 kant overstrek zeg maar.

Daarnaast wil ik wel een kussen wat een beetje steun achter mijn nek geeft.. Dus buikslaap kussens vind ik echt veel en veel te laag.

Ik heb 2 weken geleden een nieuw kussen bij IKEA gekocht. Het is echt een nieuw kussen in hun assortiment. Volgens mij is het een middelhoog kussen en vrij 'hard' maar die mij wel die steun in mijn nek geeft. Het is geen voorgevormd kussen (echt dat is helemaal hel) maar hij blijft wel redelijk blokkerig. (hij zakt niet volledig in elkaar of gaat klonteren ofzo).

Hij is 12 euro en ik vind hem echt het proberen waard.

Ik zal eens kijken hoe dat kussen heet. Ik weet alleen dat hij nu dus nieuw in het assortiment is.

Gast
Gast

Bericht  Mida4you wo 26 sep 2012 - 23:33

sonly schreef:Kan ik ook altijd wel even doen ja Wink Wanneer werk jij dan??
Mijn moeder heeft wel een keer een kussen gekocht bij de winkel waar jij werkt, ook voor je nek, maar die was wel al na een paar maand af.. (En was toch 60 euro...) dus dat was een iets mindere ervaring...

Oh echt?? Er komen zelden mensen terug met een kussen die na een paar maand niet meer goed is. Ik werk a.s vrijdagochtend tot 13.00 en zaterdagmiddag van 1 tot 5. Kijk maar smile
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Plien84 do 27 sep 2012 - 2:55

Ik heb een kussen van cinderella en ben erg tevreden. Twee voor 20 euro van ibood.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  Snoes do 27 sep 2012 - 4:15

Ik heb een kussen speciaal voor zijslapers en ben er heel tevreden over.
Mijn vriend heeft een ergonomisch hoofdkussen sinds een maand ofzo, omdat hij ook altijd wakker werd met nekpijn. Dit stond toen net in de folder van de Aldi en hij slaapt nu echt veel fijner en heeft geen nekpijn meer.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Floor do 27 sep 2012 - 4:40

sonly schreef:
Jerry schreef:Bij een plaatselijke beddenzaak (in Zwolle) Kostte me iets van 30 euro geloof ik... Maar er zijn vast wel meer zaken die dat soort kussens verkopen Wink Maar nu weet je in ieder geval dat zoiets ook bestaat!

Die prijs valt me ook echt nog wel mee.
Klinkt alsof ik toch maar beter even naar een speciaal zaak kan gaan dan.

@Arwyn, heb je hem gewoon in de winkel uitgeprobeerd??
Ik denk dat ik voor mezelf pas goed kan beoordelen na er een nacht op geslapen te hebben namelijk...

uitproberen kan bij sommige beddenzaken ook. Dat hebben wij toen ook gedaan, eerst kussens in de winkel daar uitgeprobeerd en toen mochten we een kussen meenemen voor 2 nachten (of 3) om te testen. Daarna hebben we de kussens gekocht want ze lagen heerlijk.
Ze liggen trouwens nog steeds heerlijk na 6 jaar. Wij hebben wel duurdere kussens +/-100 euro. Mijn man vraagt zelfs elke vakantie 'heb je de kussens wel ingepakt?' dus hij moet het ook wel een fijn kussen vinden.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud