Wat je als zwangere gewoon NIET moet lezen/horen...
+17
Paper Crown
Thunder
Shy
Juutjepetuutje
_Lana_
meisjesmama
mickey
*Troela*
Linda
koNijntje
Slakje
Sophiee
Katjing
LDJ
Susan
Mute_
Printje
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat je als zwangere gewoon NIET moet lezen/horen...
Ik begin, vul maar aan haha,
- Ik hoorde gisteren een verhaal over een kindje dat doodgeboren is met 39 weken, weer een 'punt' om me druk over te maken.
- allerlei ;enge' bevallingsverhalen in de tijdschriften die ik gisteren bij de bieb gehaald heb
- het trage herstel van sommigen (wederom in die tijdschriften) na de bevalling. Misschien zie ik het wel te hoopvol hoor maar bij R was ik na een halve dag ook alweer helemaal vol op de been.
Alhoewel ik er aan de ene kant allemaal veel nuchterder insta als bij R zijn dit toch wel dingen die ik gewoon liever niet lees/hoor.
Jullie nog aanvullingen?
- Ik hoorde gisteren een verhaal over een kindje dat doodgeboren is met 39 weken, weer een 'punt' om me druk over te maken.
- allerlei ;enge' bevallingsverhalen in de tijdschriften die ik gisteren bij de bieb gehaald heb
- het trage herstel van sommigen (wederom in die tijdschriften) na de bevalling. Misschien zie ik het wel te hoopvol hoor maar bij R was ik na een halve dag ook alweer helemaal vol op de been.
Alhoewel ik er aan de ene kant allemaal veel nuchterder insta als bij R zijn dit toch wel dingen die ik gewoon liever niet lees/hoor.
Jullie nog aanvullingen?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wat je als zwangere gewoon NIET moet lezen/horen...
Niet zulke 'erge' dingen als jij maar ik vond elke zin die met 'wacht maar tot..' begon niet leuk.
Mute_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12
Mute_ schreef:Niet zulke 'erge' dingen als jij maar ik vond elke zin die met 'wacht maar tot..' begon niet leuk.
ow ja dat vind ik ook vreselijk. En de verhalen dat twee kinderen helemaal niet zo leuk is als ik nu denk....euh oke en bedankt.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik heb in mijn eerste zwangerschap talloze verhalen gelezen die ik beter niet had kunnen lezen en die ik hier dus ook niet ga neerzetten. Ik kreeg er alleen maar last van.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hé, jammer dat je net van Facebook gaat trouwens.
Susan- Lady Post-a-lot
Iemand kwamt laatst met een verhaal dat haar vriendin met 38 weken zwangerschap over haar hond
was gestruikelt en wat dus niet goed af is gelopen voor het kindje.
Zo zie je maar weer dat je dus eigenlijk niet genoeg kan zijn, brrrrrr.
Voor het zelfde geld was het kindje al geboren, kern gezond...
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Susan schreef:Hé, jammer dat je net van Facebook gaat trouwens.
Ben alweer terug ahaha
Printje- Lady Post-a-lot
LDJ schreef:Iemand kwamt laatst met een verhaal dat haar vriendin met 38 weken zwangerschap over haar hond
Ik ben met 35 weken een keer gevallen op straat en toen ben ik voor de zekerheid een nacht ter observatie opgenomen, er is toen een echo gemaakt en meerdere keren een CTG. Als ten gevolge van de val de placenta had losgelaten dan hadden ze meteen kunnen ingrijpen met een spoedkeizersnede. Op zich is het wel goed om die dingen te lezen, want als je flink valt is het altijd belangrijk om even aan de bel te trekken, ook als je niet meteen bloed verliest of zoiets dergelijks.
Susan- Lady Post-a-lot
Nou, het verhaal van mijn vriendin die 4 weken verder zwanger was dan ik (tegelijk zwanger dus), met 8 weken een goede echo had, met 12 weken de termijnecho had en toen een miskraam bleek te hebben.
Ik heb nu met 9 weken een goede echo gehad en moet volgende week voor de termijnecho. Op zich vertrouw ik maar gewoon op mijn eigen goede gevoel. Maar ik had dit waarschijnlijk een stuk ontspannener meegemaakt als dit niet net gebeurd was.
Oh en ik zat ergens iets te lezen over de zwangerschap van week tot week en toen stond er bij die week waar ik was ineens een enorm negatief verhaal over miskramen enzo. Dat vond ik echt heel stom want in een ander boek had ik het stuk over miskramen namelijk overgeslagen in het begin en heb ik pas gelezen als ik er zelf aan toe was. Daar was het ook gewoon een apart hoofdstuk. Hier stond het gewoon er tussen gepleurd!
Ik heb nu met 9 weken een goede echo gehad en moet volgende week voor de termijnecho. Op zich vertrouw ik maar gewoon op mijn eigen goede gevoel. Maar ik had dit waarschijnlijk een stuk ontspannener meegemaakt als dit niet net gebeurd was.
Oh en ik zat ergens iets te lezen over de zwangerschap van week tot week en toen stond er bij die week waar ik was ineens een enorm negatief verhaal over miskramen enzo. Dat vond ik echt heel stom want in een ander boek had ik het stuk over miskramen namelijk overgeslagen in het begin en heb ik pas gelezen als ik er zelf aan toe was. Daar was het ook gewoon een apart hoofdstuk. Hier stond het gewoon er tussen gepleurd!
Katjing- Fluisteraar
- Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12
De film ' De gelukkige huisvrouw' kijken is ook niet echt een aanrader. Dat had ik zo kort voor de bevalling beter niet kunnen doen. Brrrr!
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Ik wilde mij tijdens e zwangerschap voorbereiden op de bevalling en ik keek een filmpje van een bevalling op internet.
DOE HET NIET.
Ik heb echt letterlijk niet geslapen die nacht en had spontaan pijn in mijn schaamstreek.
DOE HET NIET.
Ik heb echt letterlijk niet geslapen die nacht en had spontaan pijn in mijn schaamstreek.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Sophiee schreef:De film ' De gelukkige huisvrouw' kijken is ook niet echt een aanrader. Dat had ik zo kort voor de bevalling beter niet kunnen doen. Brrrr!
Ik deed het kort na mijn bevalling. Óok niet handig
Mute_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12
.
Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 26 okt 2012 - 21:47; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik hoorde gisteren het verhaal van een vriendin die na haar eerste keizersnede bij de tweede bevalling uiteindelijk ook een keizersnede kreeg en ze in haar rapport las dat de baarmoeder al een beetje gescheurd was toen ze haar blaas weghaalden... Dat scheen gebeurd te zijn tijdens de operatie zelf, maar toch............... Dat wil je niet horen als je zelf een ks gehad hebt en zwanger bent van nr 2.
Gast- Gast
ik heb (na de bevalling) wel eens wat vlindersites bekeken, toen besefte ik mij pas echt hoe zorgeloos mijn zwangerschap en bevalling zijn geweest!
ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan (heel naïef) dat het ook later in de zwangerschap en tijdens/na de bevalling nog mis kon gaan.. aan de ene kant heerlijk dat ik me nergens zorgen om heb gemaakt, maar ik vind het ook wel een beetje dom van mezelf..
ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan (heel naïef) dat het ook later in de zwangerschap en tijdens/na de bevalling nog mis kon gaan.. aan de ene kant heerlijk dat ik me nergens zorgen om heb gemaakt, maar ik vind het ook wel een beetje dom van mezelf..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Mute_ schreef:Sophiee schreef:De film ' De gelukkige huisvrouw' kijken is ook niet echt een aanrader. Dat had ik zo kort voor de bevalling beter niet kunnen doen. Brrrr!
Ik deed het kort na mijn bevalling. Óok niet handig
Wij keken hem ook tijdens mijn zwangerschap. Mijn vader was toen net voor het eerst psychotisch geworden... Slechte combinatie!
Normaal lees ik altijd eerst het boek voor ik de film kijk, nu niet gedaan, ik had geen idee waar de film over ging.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Slakje schreef:Ik wilde mij tijdens e zwangerschap voorbereiden op de bevalling en ik keek een filmpje van een bevalling op internet.
DOE HET NIET.
Ik wilde achteraf juist weten hoe een keizersnede echt ging, incl alle details en graag alles vol in beeld!
De gelukkige huisvrouw heb ik pas gekeken. Heb zelf een behoorlijke depressie gehad ( nu nog last van), was heel nieuwsgierig naar de film. Ik vond de film best meevallen, had verwacht dat ik het bij mij juist wat heftiger aan zou komen maar dat was absoluut niet zo.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Mama1985 schreef:Slakje schreef:Ik wilde mij tijdens e zwangerschap voorbereiden op de bevalling en ik keek een filmpje van een bevalling op internet.
DOE HET NIET.
Ik wilde achteraf juist weten hoe een keizersnede echt ging, incl alle details en graag alles vol in beeld!
De gelukkige huisvrouw heb ik pas gekeken. Heb zelf een behoorlijke depressie gehad ( nu nog last van), was heel nieuwsgierig naar de film. Ik vond de film best meevallen, had verwacht dat ik het bij mij juist wat heftiger aan zou komen maar dat was absoluut niet zo.
Heb je dat ergens gevonden? Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb het niet heeeeeel bewust mee gekregen, want ik was vrij suf van de pethidineprik, die ik 4 uur eerder had gehad... Heb er wel foto's van, maar niet heel veel. Hadden er van mij veel meer mogen zijn
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
.
Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 26 okt 2012 - 21:53; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb ook een hoop gelezen en trok het me de 2de zwangerschap meer aan
de verloskundige zei toen dat dat komt omdat je je nog meer beseft wat je kwijt kan raken.
Het ergste wat ik in mijn 2de zwangerschap heb meegemaakt. Was zelf 20 weken zwanger en toen moest ik naar de begravenis van een meisje wat met 38 weken dood geboren werd. brrrr dat was echt heftig!!
de verloskundige zei toen dat dat komt omdat je je nog meer beseft wat je kwijt kan raken.
Het ergste wat ik in mijn 2de zwangerschap heb meegemaakt. Was zelf 20 weken zwanger en toen moest ik naar de begravenis van een meisje wat met 38 weken dood geboren werd. brrrr dat was echt heftig!!
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
_MamaRosa_ schreef:mickey schreef:Mama1985 schreef:Slakje schreef:Ik wilde mij tijdens e zwangerschap voorbereiden op de bevalling en ik keek een filmpje van een bevalling op internet.
DOE HET NIET.
Heb je dat ergens gevonden? Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb het niet heeeeeel bewust mee gekregen, want ik was vrij suf van de pethidineprik, die ik 4 uur eerder had gehad... Heb er wel foto's van, maar niet heel veel. Hadden er van mij veel meer mogen zijn
De echte co assistent even terug kijken op uitzendinggemist. Heel toevallig is dit de gyn die mij ook heeft geopereerd, ik heb deze aflevering vlak voor mijn eigen spoedkeizersnee gekeken en dat gind heel goed, maar nu kan ik het niet meer met droge ogen kijken, vooral omdat ik hem daar zo bezig zie enz. Het heeft echt wel veel indruk op me gemaakt merk ik nu, achteraf. Veel is er niet te zien, maar ik vind het wel bijzonder. Volgens mij is het aflevering 3.
Heb even snel gekeken, het is aflevering 3 idd, vanaf 6min18 Aflevering van dinsdag 29 maart 2011, 6 dagen later kreeg ik heel onverwacht een keizersnee.
Een nieuwe, nav: NIET zoeken op 'keizersnede' op youtube. Ik zie net een filmpje van ene vrouw die te weinig verdoving heeft gehad en een keizersnede ondergaat ( heel veel geluid!! ) Bah!
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Hmm, dit topic lezen past ook wel in mijn rijtje...
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
mickey schreef:Mama1985 schreef:Slakje schreef:Ik wilde mij tijdens e zwangerschap voorbereiden op de bevalling en ik keek een filmpje van een bevalling op internet.
DOE HET NIET.
Niet gevonden tot in de details die ik wilde weten haha. Wel wat bevallingsprogramma's gezien waar je een deel ziet. Een bevriende verloskundige heeft echt alle details uitgelegd, en ik heb wel erg veel foto's nu van de 2e keizersnede. Je ziet mijn dochter er ook duidelijk uitgehaald worden etc.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Ohja, en vlak voor de bevalling, allez ja, 's nachts rond 4u toen de weeën stilaan opkwamen was ik gaan wandelen door de kraamafdeling en toen kwam ik aan het bord met geboortekaartjes. Daar hingen ook een heleboel kaartjes, zowel van één- als tweelingen waarbij er kindjes gestorven waren. Daar moest ik toch ook echt even bij slikken.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Naast al het eerder genoemde wilde ik ook vooral niets horen.over filet American en andere rauwe producten die tijdens de zwangerschap een no go waren
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Welk boek moet ik lezen?
» Zo moet je dat dus gewoon doen.
» Moet ik nu gewoon maar afwachten..??
» Het niet lezen van reacties
» hartje niet kunnen horen
» Zo moet je dat dus gewoon doen.
» Moet ik nu gewoon maar afwachten..??
» Het niet lezen van reacties
» hartje niet kunnen horen