Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

pijnlijke hand van het infuus

+5
Feline
lyke
ekjir@M
Viva
Lejow
9 plaatsers

Ga naar beneden

pijnlijke hand van het infuus Empty pijnlijke hand van het infuus

Bericht  Lejow wo 26 sep 2012 - 6:29

Vorige week donderdag hebben de ambulancebroeders een infuus bij me geprikt.
Meestal doet het prikje pijn en voel ik hem daarna niet echt meer. Maar nu bleef hij maar pijn doen. Ik kon mijn vingers of pols amper bewegen of ik voelde het in mijn hele hand, tot onderin mijn pols.
Ook liep het infuus slecht door en hebben ze er meerdere keren aan gerommeld. Maar, was hun redenatie, zolang hij liep (ook al was het een klein beetje) lieten ze hem zitten, want opnieuw prikken is ook niet fijn.
Ook toen de broeder er spul doorheen spoot (op dat dopje rechtstreeks op mijn hand) sloeg ik hem zowat knock out, mijn hemel wat deed dat zeer ( oh nee, mevrouw, dat hoort geen zeer te doen!!!).

Maar nu zijn we een week later, en het doet gewoon nog pijn.
Die hele ader tot aan onderin mijn pols is ZO pijnlijk! Net maakte ik het bed op, en kwam ik met mijn hand langs het bed, nou ik kan er gewoon om huilen zo'n pijn doet het.
Ik voel het helemaal tot in mijn vingers.
Mijn hand is ook helemaal blauw/geel aan de bovenkant, dat heb ik nog niet eerder gehad na een infuus.

Maar we zijn nu 5 dagen verder... normaal was de pijn over als het infuus er uit ging, maar dit heb ik nog nooit gehad.
Herkent iemand dit? Is het 'normaal' dat het zo lang pijn doet?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pijnlijke hand van het infuus Empty Re: pijnlijke hand van het infuus

Bericht  Viva wo 26 sep 2012 - 7:00

Die pijn herken ik niet, misschien kan je daarover je HA bellen?

Ik heb wel 2 weken terug bloed laten prikken, nooit last erna van, en nu loop ik al 2 weken lang met een enorm grote blauwe plek op mijn arm daarvan.pijnlijke hand van het infuus 878948377
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Lejow wo 26 sep 2012 - 7:32

Oh ja blauwe plekken na het prikken, breek me de bek niet open.
Sinds mijn bevalling ben ik ineens amper te prikken, aders rollen zo onder de naald weg.
Ze hebben me vorige week dan ook de eerste dag 3 keer moeten prikken, en de tweede dag weer 3 keer.. bij de derde keer kwam er een mini beetje bloed uit, en dat was uiteindelijk al gestold voor het bij het lab was. Konden ze WEER prikken. Toen hebben ze het uit mijn hand gehaald.
Ik loop dus met 3 gaten in beide elleboogholtes, en een gat in beide handen laughcry

Maar zal morgen ochtend even de dokter bellen inderdaad.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  ekjir@M wo 26 sep 2012 - 7:36

Bij mijn laatste bevalling heeft een stagiair 3x mis geprikt. De laatste keer prikken dachten ze dat het infuus goed zat tot er een bult op m'n arm kwam. Daar heb ik nog zeker een week last van gehad. Ook m'n arm was helemaal paars

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  lyke wo 26 sep 2012 - 7:41

Toen ik de laatste keer een infuus had was het ook erg pijnlijk.. en toen heb ik hem er ook eerder uit laten halen omdat het echt niet fijn was.
Toen heb ik ook nog meerdere weken een gevoelige hand, pols, arm gehad.. iig het gedeelte van de ader was gevoelig.
lyke
lyke
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Feline wo 26 sep 2012 - 7:45

Misschien heb je gewoon een aderontsteking? Zie je ook een rode lijn over je arm lopen? Dat is heel pijnlijk maar trekt vanzelf weg. Even doorbijten helaas!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 7:53

ekjir@M schreef:Bij mijn laatste bevalling heeft een stagiair 3x mis geprikt. De laatste keer prikken dachten ze dat het infuus goed zat tot er een bult op m'n arm kwam. Daar heb ik nog zeker een week last van gehad. Ook m'n arm was helemaal paars

Dit heb ik de laatste keer ook gehad. Ik zei toen nog dat als het de hele dag zo zou gaan ik naar huis wilde.pijnlijke hand van het infuus 394967 (ik zou worden ingeleid)

Was echt pijnlijk, had een enorme bult boven mijn pols.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 7:55

is je hand/arm ook dik? Bij mij hebben ze ook een keer een infuus geprikt in m'n onderarm bovenop en kon amper slapen van de pijn. Ook werd m'n arm steeds dikken dus 's nachts toch maar gemeld en dat bleek niet goed te zijn. De vloeistof liepgewoon in m'n arm ipv ader. Dus direct dat infuus eruit en heb er toen ook nog wel een week flink last van gehad.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 26 sep 2012 - 8:08

Nee, het is niet dikker. Het is ook niet warmer.
Er loopt gelukkig ook geen rode streep.
Hij zat ook gewoon goed in een ader, hij liep alleen echt heel langzaam.

Maar het voelt net alsof er iemand een mes in steekt..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Feline wo 26 sep 2012 - 8:08

Ja maar Lily, dat infuus is er nu uit dus er kan weinig misgaan nu, er kan tenslotte geen vloeistof meer verkeerd inlopen. Zoek maar op flebitis.. Je kunt creme erop smeren om de genezing te versnellen.

Vanzelfsprekend dat je uiteindelijk je gevoel moet volgen, als je het echt niet vertrouwd bel je gewoon even de huisarts maar ik probeer je een beetje gerust te stellen.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow wo 26 sep 2012 - 8:16

Feline schreef:Ja maar Lily, dat infuus is er nu uit dus er kan weinig misgaan nu, er kan tenslotte geen vloeistof meer verkeerd inlopen. Zoek maar op flebitis.. Je kunt creme erop smeren om de genezing te versnellen.

Vanzelfsprekend dat je uiteindelijk je gevoel moet volgen, als je het echt niet vertrouwd bel je gewoon even de huisarts maar ik probeer je een beetje gerust te stellen.

Ja, bel morgen ochtend even en vraag eventueel nog om wat advies.
Maar er er is aan de buitenkant (buiten de blauwe gele plek op mijn hand en het gaatje van het infuus) dus niets te zien.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 8:21

nee maar ik heb er toen dus ook een week goed veel last van gehad dus vandaar. Maar inderdaad gewoon even de ha bellen, beter kan je bellen en dat je er dan over een paar dagen vanaf bent.

Gast
Gast

Bericht  Feline wo 26 sep 2012 - 8:23

Hoeft ook niet perse hoor. Maar het kan inderdaad een hele vervelende pijn veroorzaken. Dat zelfs de lichte aanraking op je huid al voelt alsof er iemand een gasbrander tegen aan houdt.

Sterkte!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow wo 26 sep 2012 - 8:28

Feline schreef:Hoeft ook niet perse hoor. Maar het kan inderdaad een hele vervelende pijn veroorzaken. Dat zelfs de lichte aanraking op je huid al voelt alsof er iemand een gasbrander tegen aan houdt.

Sterkte!

Ja zo voelt het inderdaad wel!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caramba wo 26 sep 2012 - 8:47

De eerste keer dat ik een infuus kreeg deed het na de tijd ook pijn. Heb er toen 3 weken last van gehad. Ha hier niet voor gebeld.
Tweede keer geen last van infuus gehad, alleen last van ruggenprik. Kan niet tegen narcose middel. Huid rondom was enorm geïrriteerd.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Katjing wo 26 sep 2012 - 9:59

Lejow schreef:Vorige week donderdag hebben de ambulancebroeders een infuus bij me geprikt.
Meestal doet het prikje pijn en voel ik hem daarna niet echt meer. Maar nu bleef hij maar pijn doen. Ik kon mijn vingers of pols amper bewegen of ik voelde het in mijn hele hand, tot onderin mijn pols.
Ook liep het infuus slecht door en hebben ze er meerdere keren aan gerommeld. Maar, was hun redenatie, zolang hij liep (ook al was het een klein beetje) lieten ze hem zitten, want opnieuw prikken is ook niet fijn.
Ook toen de broeder er spul doorheen spoot (op dat dopje rechtstreeks op mijn hand) sloeg ik hem zowat knock out, mijn hemel wat deed dat zeer ( oh nee, mevrouw, dat hoort geen zeer te doen!!!).

Maar nu zijn we een week later, en het doet gewoon nog pijn.
Die hele ader tot aan onderin mijn pols is ZO pijnlijk! Net maakte ik het bed op, en kwam ik met mijn hand langs het bed, nou ik kan er gewoon om huilen zo'n pijn doet het.
Ik voel het helemaal tot in mijn vingers.
Mijn hand is ook helemaal blauw/geel aan de bovenkant, dat heb ik nog niet eerder gehad na een infuus.

Maar we zijn nu 5 dagen verder... normaal was de pijn over als het infuus er uit ging, maar dit heb ik nog nooit gehad.
Herkent iemand dit? Is het 'normaal' dat het zo lang pijn doet?

Oh dit heb ik ook gehad, de eerste keer ging het infuus uiteindelijk lekken (dat deed heel erg pijn) en is het in mijn andere hand geprikt. Het was sowieso pijnlijk en daarna waren beide handen op die plek en er omheen erg pijnlijk, leek alsof er een soort streep van pijnlijkheid liep in de richting van mijn arm waar het infuus moet hebben gelopen.

De andere keer dat ik een infuus had bleef het wel goed lopen maar het was en bleef steeds pijnlijk en dat bleef naderhand ook nog een hele tijd.

Heb geloof ik alle keren nog een paar weken blauwe plekken gehad en het duurde echt wel flink lang voor het minder pijnlijk werd vond ik, maar het ging wel vanzelf weg!
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Bericht  Lady4 wo 26 sep 2012 - 11:25

Ik denk ook dat je een flebitis hebt. Vervelend zeg! Hand een beetje hoog houden, koelen en rust geven, dan gaat het denk ik het snelst over. En zonodig pijnstilling nemen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Lejow wo 26 sep 2012 - 17:41

Lady4 schreef:Ik denk ook dat je een flebitis hebt. Vervelend zeg! Hand een beetje hoog houden, koelen en rust geven, dan gaat het denk ik het snelst over. En zonodig pijnstilling nemen.

Ok, zat inderdaad ook al op jouw antwoord te wachten Embarassed
Zal zo even wat tegen de pijn nemen, want werd weer met pijn wakker Rolling Eyes

Scheelt weer, bedacht me net namelijk dat mijn eigen huisarts er helemaal niet is vandaag.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  slaatje wo 26 sep 2012 - 20:12

Hu, heb ik iets gemist, heb je in het ziekenhuis gelegen? Wat is er gebeurt?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 20:28

Hoe gaat het nu met je, Lejow? Zijn je buikklachten al minder? Balen zeg dat je zoveel pijn heb. Denk ook wel dat het iets van een ontsteking is. Zou het sowieso koel proberen te houden, eventueel een paracetamol voor je pijn. Sterkte hug

Gast
Gast

Bericht  Lejow do 27 sep 2012 - 3:56

Ja, buikpijn is gelukkig helemaal over.
En ik heb mezelf weer op een echt melkvrij dieet gezet, dus ik hoop dat het ook echt nooit meer terug komt!

Ja slaatje, een nachtje gelukkig maar hoor. Vorige week do op vr. Ik had ineens echt vreselijke, verschrikkelijke buikpijn op mijn werk, en toen ik witter en witter werd en begon te spugen hebben ze de ambulance gebeld. In het ziekenhuis ben ik helemaal onderzocht en bleek ik een verstopping in mijn darmen te hebben :nopompom: .
Ik zeg je, mijn bevalling was er niets bij.

Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 6:59

Ik heb het ook heel vaak.
Over het algemeen prikken ze me nu bij oncologie.
Dan gaat het over het algemeen wel goed.
Maar ik heb regelmatig dat het nog tot een week/2 weken daarna zeer gevoelig is.

Gast
Gast

Bericht  slaatje do 27 sep 2012 - 22:21

Oh jeej, wat een schrik. Hoop dat je je inmiddels beter voelt. En hoe is het nu met je hand dan?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Lejow za 29 sep 2012 - 19:35

De pijn is gelukkig weg, alleen voel je op het 'buigstukje' van mijn pols nog heel goed de ader waar het infuus ingezeten heeft. Er zit een verdikkinkje in, en ik kan m laten 'rollen' onder mijn vingers...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud