Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq

3 plaatsers

Ga naar beneden

Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq  Empty Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq

Bericht  SleepingBeauty vr 6 mei 2011 - 20:10

Ik wil samen met mijn man de bbq aansteken vanavond.

Alleen vind k het dan leuker om kleine dingetjes je maken, ipv een paar lappen vlees.
Heb al een recept van gevulde champignons met kruidenboter gevonden hier op de site!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq  Empty Re: Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 20:19

Kun je niet ook wat vlees kleiner snijden? En spare ribs kun je ook makkelijk zelf kleiner maken (als je dat lekker vind) zit niet veel vlees aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq  Empty Re: Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 20:22

Gevulde aardappelen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq  Empty Re: Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq

Bericht  SleepingBeauty vr 6 mei 2011 - 20:24

Maple schreef:Gevulde aardappelen?

hoe doe je dat? Wat doe je erin?
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq  Empty Re: Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 20:27

Daar zijn verschillende recepten voor, even googelen Wink Misschien heten ze ook wel gepofte aardappelen, ik weet het niet precies. Heeft wel even tijd nodig op de bbq trouwens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq  Empty Re: Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq

Bericht  SleepingBeauty vr 6 mei 2011 - 20:47

Heb hele leuke dingen gevonden;

Misschien ook eens leuk voor jullie!

Kleine Barbecue

Vleespennen vol met gevulde hapjes zijn vaak verrassend.
Gebruik hiervoor plat uitgeslagen stukjes mager vlees als varkensfilet of
biefstuk, kipfilet of vis.
champignon wikkelen in ontbijt spek, en op een prikker op de bbq. (kan ook om en om met iets wat je lekker vind)

champingnon zijn poot uittrekken (pootje bij een ander stokje vlees prikken of zo) en een balletje boursin er op leggen in een folie papiertje draaien en gaar laten worden )kan ook met schimmel kaas)

knakworstje open snijden, een reepje oude kaas ertussen, omwikkelen met ontbijt spek, vast zetten met (3) kleine prikkers en als de kaas gesmolten is in hij te eten.

Geiten kaasje in folie, peper er op geen zout anders is hij te zout. knoflook. gesneden bosuitjes. folie dichtvouwen, en wachten tot hij zacht is.

geitenkaasje omwikkelen in ontbijtspek.

krielaardappeljes in schil gaar koken. in tweeen snijden beetje uithollen besmeren met olijf tapenade of iets anders lekkers.
weer tegen elkaar doen ontbijtspek erom heen, vast prikken en op de bbq.

Cherrytomaat door midden op coktailprikker daar tussen blok geiten kaasje


Kipfilet omwikkelen in bacon (op stokje schuin naar beneden.)

Scampi's met looksausje (bron: colruyt kookbrief, meer ook in bbq-boek )

Schuif 3 scampi's (gepelde scampi's, diepvries, Kelvin) op een brochettestokje, strijk in met olijfolie en kruid met peper en zout. Bak 2 min. op de barbecue (draai ze na 1 min. om).

Serveer met het dipsausje: meng 4 eetl. yoghurt met een geperst knoflookteentje, 1 eetl. gesnipperde sjalot, 1 eetl. fijngesnipperd bieslook, 2 eetl. gehakte peterselie, peper en zout
Foliebuideltjes van mozzarella, tomaat en basilicum

Leg 2 bolletjes mozzarella , 3 halve cherrytomaatjes en 2 blaadjes basilicum op aluminiumfolie en maak er een pakketje van. Leg 5 minuten op de barbecue en eet op met een beetje stokbrood.



Lookbroodjes op de barbecue

Snij het stokbrood in stukken (of snij 'toostjes' uit oud brood) .
Neem wat lookboter en smeer deze gelijkmatig langs 1 zijde op het stokbrood of brood.
Strooi er eventueel nog wat geraspte kaas over en kruid eventueel een beetje bij met peper en of zout.
Eventueel besprenkelen met enkele druppels olijfolie.
Leg de broodjes in een barbecue-aluminiumschaal, en laat deze broodjes enkele minuten bakken
op de barbecue tot ze klaar zijn..
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq  Empty Re: Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq

Bericht  SleepingBeauty vr 6 mei 2011 - 20:48

Heb het overigens niet alllemaal zelf uitgetypt maar gekopieerd en geplakt angel
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq  Empty Re: Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 21:01

Wij gaan dat ook doen vanavond!

Wij hebben kant en klare stokjes met varkenshaassaté, zijn kleine stokjes.
Minihamburgertjes hebben we ook en runder chipolata worstjes, van die dunne zijn dat.
Ik zit vaak na 4 dingen al vol, dus dit is genoeg. We hebben er verder sausjes en stokbrood zijn.
Ik ben gek op aioli, dus dat doe ik op een stokbroodje met een stukje vlees erop. Mmmmmmmmmm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq  Empty Re: Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq

Bericht  Aziraphale za 7 mei 2011 - 3:26

Meestal maakt mijn vriend varkenshaas medaillons (vh in stukjes snijden en marineren in honing/mosterd/knoflook/peper/zout/appelcider) en nog iets kleins van vlees. Ik marineer gamba's (olijfolie/knoflook/rode peper/geraspte gember/peterselie/peper/zout). Dan maken we een lekkere pastasalade, Turks brood met zelfgemaakte knoflooksaus (biogarde/schepje mayo/knoflook/citroensap/peper/zout) en evt nog groentespiesen of gepofte aardappel.
Heb er nu al zin in!!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq  Empty Re: Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq

Bericht  Mizz_S za 7 mei 2011 - 3:43

Ik maak iig ook altijd groentespiezen erbij, ik ben niet zo'n grote vleeseter. Gewoon drie kleuren paprika, ui en champignon aan een spiesje rijgen, heerlijk!
En ik maak ook vaak kipspiesjes, bv gemarineerde kip en dan ook lekker paprika of ui ofzo erbij aan. Of kip met spekomwikkeld aan een spiesje.
En laatst hadden we kipsatespiesjes gehaald bij de AH, meestal vind ik die kant en klare veel minder lekker dan zelfgemaakt, maar deze waren echt heerlijk!
En dan heerlijk salade erbij, bv aardappelsalade, of tomatensalade en stokbrood met kruidenboter en sausjes.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq  Empty Re: Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq

Bericht  SleepingBeauty zo 8 mei 2011 - 23:23

bedankt voor de tips!

SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq  Empty Re: Even een spoed vraagje; lekkere dingen voor een kleine bbq

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum