hypothyreoïdie (traag werkende schildklier)
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
hypothyreoïdie (traag werkende schildklier)
Hallo dames,
Wie heeft dit nog meer? Ik was er al meerdere malen op geprikt, en nu kreeg ik gisteren de laatste uitslagen en blijk ik nu een subklinische hypothyreoïdie te hebben.. De waarden waren na de laatste keer aardig gestegen, nu wil de HA eerst over 6 weken nog een keer weer controleren en dan pas kijken hoe verder.. Wellicht aan de medicijnen. Mij maakt dat eigenlijk niet heel veel uit, als ik maar weer fitter voel, weer wat aan kom, niet steeds koud heb en voor mij de belangrijkste; als ik maar niet steeds deze stemmingswisselingen heb.. Ook las ik en hoorde ik van iemand dat je met een traag werkende schildklier minder kans hebt op een zwangerschap? Wie weet daar iets van?
Wie is verder bekend met eventuele gevolgen?
Wie heeft dit nog meer? Ik was er al meerdere malen op geprikt, en nu kreeg ik gisteren de laatste uitslagen en blijk ik nu een subklinische hypothyreoïdie te hebben.. De waarden waren na de laatste keer aardig gestegen, nu wil de HA eerst over 6 weken nog een keer weer controleren en dan pas kijken hoe verder.. Wellicht aan de medicijnen. Mij maakt dat eigenlijk niet heel veel uit, als ik maar weer fitter voel, weer wat aan kom, niet steeds koud heb en voor mij de belangrijkste; als ik maar niet steeds deze stemmingswisselingen heb.. Ook las ik en hoorde ik van iemand dat je met een traag werkende schildklier minder kans hebt op een zwangerschap? Wie weet daar iets van?
Wie is verder bekend met eventuele gevolgen?
Laatst aangepast door TwistedAngel op di 13 maa 2012 - 20:28; in totaal 1 keer bewerkt
TwistedAngel- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10
Re: hypothyreoïdie (traag werkende schildklier)
ik heb het ook, maar is pas heel laat geconstateerd en reageer niet/nauwelijks op medicijnen. Ik ben toen in korte tijd ook enorm veel aangekomen (20 kilo in 6 maanden)
het kan je vruchtbaarheid/cyclus beinvloeden.
Omdat de medicijnen bij mij niet werkten ben ik in het alternatieve circuit op zoek gegaan en wordt ik behandeld door een acupuncturist. Mijn klachten zijn zo goed als verminderd al gaat afvallen zeer moeizaam. Ik voel me wel weer fit en zij verwacht ook geen problemen op t gebied van zwanger worden etc.
het kan je vruchtbaarheid/cyclus beinvloeden.
Omdat de medicijnen bij mij niet werkten ben ik in het alternatieve circuit op zoek gegaan en wordt ik behandeld door een acupuncturist. Mijn klachten zijn zo goed als verminderd al gaat afvallen zeer moeizaam. Ik voel me wel weer fit en zij verwacht ook geen problemen op t gebied van zwanger worden etc.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
*
Laatst aangepast door Bloempie op zo 25 maa 2012 - 23:01; in totaal 1 keer bewerkt
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
1 vraagje je zegt hyperthyreoïdie maar noemt een vertraagde schildklier dat zou dan betekenen dat je hypothyreoïdie hebt en hyper is juist versneld
Siem- Prater
Bloempie schreef:1 vraagje je zegt hyperthyreoïdie maar noemt een vertraagde schildklier dat zou dan betekenen dat je hypothyreoïdie hebt en hyper is juist versneld
mijn excuses, mijn zus heeft een hyper en ik een hypo..
TwistedAngel- Prater
Ik ben nog beetje aan het google-en geweest, en nu lees ik eigenlijk overal dat juist gewichtstoename een van de verschijnselen is van een traag werkende schildklier. Nu ben ik het laatste half jaar juist enorm afgevallen. (de eerste maanden meer omdat ik slecht voor mijzelf zorgde na het uitgaan van mijn relatie.) maar juist nu ik goed voor mij zelf zorg blijf ik afvallen / op laag gewicht. Dat is wel de reden dat ik nu opnieuw voor schildklier moest prikken van de HA,vooral ook omdat het in mijn familie zit (zowel traag als snelwerkende schildklieren)..
Eerst nog maar even 6 weken afwachtten en opnieuw laten prikken
Eerst nog maar even 6 weken afwachtten en opnieuw laten prikken
TwistedAngel- Prater
Het kan best dat je ook afvalt met een vertraagde echter dat komt minder vaak voor
Siem- Prater
Ik heb een te snel werkende en viel indertijd alleen maar af.
Ben benieuwd naar je uitslag over 6 weken.
Ben benieuwd naar je uitslag over 6 weken.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Ik heb al ruim 7 jaar hypothereoidie en heb ook last van bovenstaande nadelen.
Het ergste vind ik dat ik ruim 15 kg ben aangekomen in zeer korte tijd en het er moeilijk tot niet afgaat.
Daarnaast heb ik ook veel moeite met de stemmingswisselingen.
Helaas zit er niks anders op dan er mee te leren leven....
Ik ben benieuwd naar je uitslag.
Ik heb desnoods nog wel een boekje (de grote (ont) regelaar) erover. Als je die wilt hebben, wil ik hem wel opsturen.
Het ergste vind ik dat ik ruim 15 kg ben aangekomen in zeer korte tijd en het er moeilijk tot niet afgaat.
Daarnaast heb ik ook veel moeite met de stemmingswisselingen.
Helaas zit er niks anders op dan er mee te leren leven....
Ik ben benieuwd naar je uitslag.
Ik heb desnoods nog wel een boekje (de grote (ont) regelaar) erover. Als je die wilt hebben, wil ik hem wel opsturen.
Gast- Gast
Balloon dat klinkt wel goed!! Wat wil je er voor hebben??
Ik moet wel een beetje aankomen, maar 15 kilo??? Ik zou het met mijn lengte wel mogen hebben, maar voor mijzelf zie ik dat niet zo zitten. (ik ben 1.78 en weeg momenteel 57kg)
Als er alleen al een pilletje was voor de stemmingswisselingen zou ik die direct innemen
Ik moet wel een beetje aankomen, maar 15 kilo??? Ik zou het met mijn lengte wel mogen hebben, maar voor mijzelf zie ik dat niet zo zitten. (ik ben 1.78 en weeg momenteel 57kg)
Als er alleen al een pilletje was voor de stemmingswisselingen zou ik die direct innemen
TwistedAngel- Prater
Ik hoef er niks voor te hebben. Als je je gegevens even pm't, stuur ik hem op.
Gast- Gast
afgelopen week zijn we opnieuw wezen prikken. Gisteren heb ik uitslag gekregen. Alle waarden van mijn bloed waren weer normaal. Heb de assistente gevraagd hoe dat kon en wat nu verder, zij zei dat ze niet wist hoe zoiets kon en dat er nu niets meer zou gebeuren. Ik gaf aan dat mijn klachten onveranderd waren. Zij zei dat ik dan eventueel over 1,5 tot 2 maanden maar opnieuw moest prikken.
Ben toch niet tevreden over dat antwoord en bel morgen opnieuw de huisarts. Ben afgelopen dagen zo ontzettend moe, hartkloppingen zijn nog niet weg, ben nog zo emotioneel labiel als wat... pffff t is bijna een teleurstelling dat het niet aan mijn schildklier ligt
Ben toch niet tevreden over dat antwoord en bel morgen opnieuw de huisarts. Ben afgelopen dagen zo ontzettend moe, hartkloppingen zijn nog niet weg, ben nog zo emotioneel labiel als wat... pffff t is bijna een teleurstelling dat het niet aan mijn schildklier ligt
TwistedAngel- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Een te traag werkende schildklier
» Te traag werkende schildklier en zwanger willen worden
» Werkende mama's
» werkende mama's
» Traag forum?!
» Te traag werkende schildklier en zwanger willen worden
» Werkende mama's