Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

stand van de voeten bij peuter

4 plaatsers

Ga naar beneden

stand van de voeten bij peuter Empty stand van de voeten bij peuter

Bericht  Darius za 22 sep 2012 - 7:05

Angelnyn??

Het valt mij op dat de schoenen van L.aurens aan de hak en een klein beetje aan de binnenkant van de hak zijn afgesleten. Ik weet zeker dat dit te maken heeft met de stand van zijn voetjes, die volgens mij verder normaal zijn, maar ik vraag het me toch even af.

Slijten de schoenen van jullie kindjes gelijkmatig af of zijn er ook bepaalde slijtageplekken te bespeuren en kan dit kwaad?

(tenzij de voeten van jullie kinderen net zo snel groeien als die van Watermeloen natuurlijk, dan heb je geen kans om slijtplekken te ontdekken!stand van de voeten bij peuter 561177 Het viel me op omdat ik vanmiddag de winterschoenen van L. van vorig jaar tevoorschijn heb gehaald. Ze passen nog prima)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

stand van de voeten bij peuter Empty Re: stand van de voeten bij peuter

Bericht  Gast za 22 sep 2012 - 7:08

Hahaha Darius!

Vorig jaar groeide haar voeten nog niet zo snel gelukkig.
Toen had ze hetzelfde met haar laarsjes als wat jij omschrijft.
Ik heb de kinderfysio er ooit naar laten kijken omdat ik het idee had dat ze behoorlijk naar binnen liep maar het viel reuze mee zei ze.
De meeste voetjes corrigeren nog in de eerste jaren. Nu heeft ze er in elk geval geen last meer van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

stand van de voeten bij peuter Empty Re: stand van de voeten bij peuter

Bericht  Darius za 22 sep 2012 - 7:10

Het valt hier ook reuze mee hoor, als je bedenkt dat hij vanaf januari zeker 3 tot 4 maanden elke dag die schoenen aan had. (niet dat hij de hele dag met schoenen aan loopt) maar het viel mij ook wel wat op.

We gaan in december ofzo wel even naar een wat duurdere kinderschoenenzaak, dan laat ik het daar ook nog even zien.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

stand van de voeten bij peuter Empty Re: stand van de voeten bij peuter

Bericht  Caroow za 22 sep 2012 - 7:13

Heeft niet iedereen dat? Embarassed Dan ben ik dus scheef.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stand van de voeten bij peuter Empty Re: stand van de voeten bij peuter

Bericht  Darius za 22 sep 2012 - 7:15

Caroow schreef:Heeft niet iedereen dat? Embarassed Dan ben ik dus scheef.

O, is dat zo? Wist ik niet. Tja, dat die hak wat slijt dat begrijp ik natuurlijk wel, maar met name de binnenkant van de hak vond ik wat opvallend.

Mijn eigens schoenen slijten ook wel wat aan de binnenkant van de hak, maar dat wijt ik eigenlijk altijd aan het autorijden...
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

stand van de voeten bij peuter Empty Re: stand van de voeten bij peuter

Bericht  Caroow za 22 sep 2012 - 7:18

Ik rij geen auto smile Misschien dat ze er vroeger niet zo oplettend op waren als nu.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stand van de voeten bij peuter Empty Re: stand van de voeten bij peuter

Bericht  Gast za 22 sep 2012 - 7:19

Mijn eigen schoenen slijten altijd schuin achterop de hak, aan de buitenkant. Volgens mij heeft iedereen wel een 'eigen' manier van lopen waardoor de schoenen ook op een bepaalde plek eerder slijten. Je zou het voor de zekerheid na kunnen vragen, maar ik denk wel dat het meevalt. Als het extreem afgesleten was dan was het je wel eerder opgevallen, denk ik zo smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

stand van de voeten bij peuter Empty Re: stand van de voeten bij peuter

Bericht  Darius za 22 sep 2012 - 7:21

Inderdaad, het is ook niet heel extreem, ik maak me verder ook geen zorgen. Vroeg het me even af. Maar ik vraag het dus nog wel even na in de schoenenwinkel.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

stand van de voeten bij peuter Empty Re: stand van de voeten bij peuter

Bericht  TukTuk za 22 sep 2012 - 7:43

Dat de achterkant slijt is normaal inderdaad, als je loopt zet je (over het algemeen) altijd eerst je hak neer, voordat je verder afrolt, en daardoor slijten de zolen aan de hak ook sneller. Hoef je je dus geen zorgen om te maken hoor!
Als je ziet dat echt de zijkant heel extreem afslijt (binnen of buitenzijde) of je ziet een groot verschil tussen links en rechts, dan kan je er altijd eens naar laten kijken want dan knikken de enkels naar binnen of juist naar buiten. Maar kinderen hebben over het algemeen al sneller dat de enkels een beetje naar binnen geknikt staan (dit is normaal, is gevolg van laxiteit van de ligamenten rondom de enkels en verdwijnt meestal vanaf een jaar of Cool, en omdat de enkels dan een beetje naar binnen knikken ligt de druk ook meer op de binnenzijde, wat wat afslijting aan de binnenzijde kan geven.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stand van de voeten bij peuter Empty Re: stand van de voeten bij peuter

Bericht  maiadebij za 22 sep 2012 - 8:14

N heeft dat ook, hij heeft ook eeltvorming aan de binnenzijde van zijn voetjes.

Als hij op blote voetjes staat, zie je ook duidelijk dat hij doorzakt. Zo extreem (want de meeste kindjes zakken wat door) dat hij nu zooltjes aangemeten heeft gekregen. Hij wilde nooit een stuk lopen (naar de psz bijv, is 10 min lopen) nu hij zooltjes heeft wilt hij steeds langere afstanden uit eigen beweging lopen!!

Dus mocht je twijfelen, dan zou ik er eens naar laten kijken, dat kan nooit kwaad natuurlijk.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stand van de voeten bij peuter Empty Re: stand van de voeten bij peuter

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum