Babyuitzetlijst, welke?
+18
Clapperdie
MamaDaan
_Lana_
Aimee
Susan
PiP
Fiebje
Mamsie
Jade
Liadan
studiebol
missy.
Stokstaartje
Mute_
Theeleut
Dille
Muppetje
Paper Crown
22 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Babyuitzetlijst, welke?
En katoen nemen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
HieropMamsie schreef:Huh Pip, hoezo nee?
Ik heb aerosleep topper en de hoeslakentjes daarvan, moet ik dan ook een molton?
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik vond het niet mooiPaper Crown schreef:PiP schreef:Nee, je hebt dan echt alleen een matras, topper en matrashoes nodig.
Ik heb alleen niet die van Aerosleep, maar gewone katoenen.
Zal vast heeeel iets minder helpen, maar heb het zelf getest en je kan heel goed ademen erdoor.
Misschien is het inderdaad onzin, maar het was allemaal relatief goedkoop dus ik dacht - als we het doen, doen we 't maar goed.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
PiP schreef:Ik vond het niet mooiPaper Crown schreef:PiP schreef:Nee, je hebt dan echt alleen een matras, topper en matrashoes nodig.
Ik heb alleen niet die van Aerosleep, maar gewone katoenen.
Zal vast heeeel iets minder helpen, maar heb het zelf getest en je kan heel goed ademen erdoor.
Misschien is het inderdaad onzin, maar het was allemaal relatief goedkoop dus ik dacht - als we het doen, doen we 't maar goed.
Haha ik snap wat je bedoeld, ik vind die gaten ook maar stom, ik heb er ook een handje dat ik eerder voor mooi dan practisch ga, maar niet mooi gaat niet op als ik weet dat mijn mind mogelijk kan stikken.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Flanellen luiers had ik in het begin juist wel nodig, de kraamhulp legde die in het bedje op het matrasje, en gebruikte er een samen met een hydrofiel doek om hem lekker mee in te stoppen onder zijn dekentje. Hetzelfde in de wandelwagen. Ondanks dat we een aerosleep hadden, deed ze dit in het begin eroverheen voor de warmte. Maar dat zal wel ook wel afhankelijk zijn van je kraamhulp, en of je kindje zich goed warm kan houden. Op deze manier hadden we meestal geen kruik nodig (dus die hadden we wel voor niks gekocht, haha)
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Ik vond een kruik wel makkelijk om het bedje warm te houden tijdens het voeden. Hier kont er beneden loeiheet water uit de kraan dus hup in de kruik en dan hoefde ik ze niet in een koud bedje terug te leggen. Ook in de koude winter vond ik het fijn voor onder in de wagen.
Ik had er overigens maar 1.
Ik had er overigens maar 1.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Jade schreef:Wat voor ondergoed gebruik je eigenlijk na de bevalling?
Ik heb boxer achtige broekjes van Hema, drie voor drie euro. Ik vind de erg lekker zitten, en dit belachelijke verbanden passen er goed in
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Aimee schreef:Als budget niet uit maakt, zou ik een aantal hydrofielen van aden en anais bestellen. Die zijn lekker groot! En ik vind ze ook heel leuk
Ahh die hebben echt leuke spulletjes
Kijk nou hoe cute! hahaha
Gast- Gast
Muppetje schreef:Jade schreef:Wat voor ondergoed gebruik je eigenlijk na de bevalling?
Ik heb boxer achtige broekjes van Hema, drie voor drie euro. Ik vind de erg lekker zitten, en dit belachelijke verbanden passen er goed in
Inderdaad, die zijn prima! En een maatje groter dan je gewend bent. Na de bevalling moesten er bij mij 2 stuks in passen
Mute_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12
Mute_ schreef:Muppetje schreef:Jade schreef:Wat voor ondergoed gebruik je eigenlijk na de bevalling?
Inderdaad, die zijn prima! En een maatje groter dan je gewend bent. Na de bevalling moesten er bij mij 2 stuks in passen
Deze had ik inderdaad ook. Het "kruis" gedeelte is wat breeder waardoor het kraamverbang goed blijft zitten (zelf die zonder vleugels). Ik had ook een nachthemd van de hema gekocht die lekker lang is. Fijn omdat er dan geen band van een broek op je buik zit en je niet de hele tijd met je muts bloot ligt als de bevalling aan het beginnen is en ze wel steeds controleren. Steeds broek aan en uit is ook niet fijn met weeen.
Verder hebben wij ook minimaal 30 hydorfielluiers en ook zo'n 15 a 20 spuugdoekjes. We hadden ze overal liggen.
Die flanelle heb ik nooit gebruikt.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Even een korte reactie op dat sommigen maar 1 kruik hebben gekocht.
Ik zou echt 2 kruiken aanschaffen. Je wilt echt niet hebben dat je bijvoorbeeld 's avond om half 9 een kind met een temp van 35,4 hebt en maar geen 2e kruik in huis hebt en je daardoor met die kleine naar het ziekenhuis kunt (ik heb het echt meegemaakt tijdens mijn werk).
Je bent volgens mij in de winter uitgerekend toch? Dan kan het 's avonds en 's nachts zo gemeen afkoelen in huis dat kinderen erg snel een ondertemperatuur kunnen krijgen en dat is misschien nog wel schadelijker dan koorts.
Ik zou echt 2 kruiken aanschaffen. Je wilt echt niet hebben dat je bijvoorbeeld 's avond om half 9 een kind met een temp van 35,4 hebt en maar geen 2e kruik in huis hebt en je daardoor met die kleine naar het ziekenhuis kunt (ik heb het echt meegemaakt tijdens mijn werk).
Je bent volgens mij in de winter uitgerekend toch? Dan kan het 's avonds en 's nachts zo gemeen afkoelen in huis dat kinderen erg snel een ondertemperatuur kunnen krijgen en dat is misschien nog wel schadelijker dan koorts.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Fiwen schreef:Even een korte reactie op dat sommigen maar 1 kruik hebben gekocht.
Ik had ze allebei in juli nog nodig zelfs..
Edit: juli 2011 ;-)
Laatst aangepast door Steep op vr 21 sep 2012 - 7:58; in totaal 1 keer bewerkt
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Steep schreef:Fiwen schreef:Even een korte reactie op dat sommigen maar 1 kruik hebben gekocht.
Ik had ze allebei in juli nog nodig zelfs..
wij hebben ze in augustus (met 20 graden) ook allebei gebruikt in de nacht.
Gast- Gast
Wij hebben ze in december voor onze dochter 8 dagen lang nodig gehad. Onze zoon heeft ze niet nodig gehad, maar ik had ook niet het risico willen lopen om ze niet in huis te hebben.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik heb idd ook 2 kruiken en heb ze in het begin allebei veel gebruikt, ook nu weer een winterkindje.
Ik gebruik het nu ook soms nog wanneer we een avond weggaan en R naar bed moet zodat zijn bedje lekker warm is.. dan slaapt hij vaak meteen weer in en anders in zo'n koud bed wordt hij weer wakker.
Ik gebruik het nu ook soms nog wanneer we een avond weggaan en R naar bed moet zodat zijn bedje lekker warm is.. dan slaapt hij vaak meteen weer in en anders in zo'n koud bed wordt hij weer wakker.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
S is 2-2 geboren tijdens extreme kou maar we hebben maar 1 kruik gebruikt. Ik had er nog wel 1 extra bijgeleend tijdens de weeen, want dacht: met deze kou heb ik die wel nodig. Maar S had eerst dorstkoorts en later van zichzelf warmbloedig dus hij hield zichzelf al heel snel warm.
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Vanaf welke leeftijd rimpelcrème? En welke gebruiken jullie?
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
» Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?
» welke pap
» Welke pap?
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
» Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?
» welke pap
» Welke pap?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: