Babyuitzetlijst, welke?
+18
Clapperdie
MamaDaan
_Lana_
Aimee
Susan
PiP
Fiebje
Mamsie
Jade
Liadan
studiebol
missy.
Stokstaartje
Mute_
Theeleut
Dille
Muppetje
Paper Crown
22 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Babyuitzetlijst, welke?
handig topic! Deze ga ik ook eens even goed doorspitten, en opslaan. Als ik dan toe ben aan het aanschaffen van de uitzetlijst, kan ik dit erbij gebruiken!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Idd wat de meeste doorstrepen heb je niet nodig. Een bedzeiltje mag niet eens meer. Gewoon een molton onderlegger (Hema) moltonhoeslaken en dan een gewoon hoeslaken.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
# hoezen aankleedkussen 4/5
# in het begin mag je de nageltjes nog niet knippen maar miet je ze met zo'n kartonnen/houten vijl vijlen.
# spuugdoekjes zou ik ook ruim inslaan.
# kruiken zou ik er eerst 1 kopen. Hier staan ze ongebruikt in de kast. Incl bijbehorende hoesjes.
# ik weet niet of je al een matras hebt gekocht maar als he een aerisleep matras hebt dan heb je de molton onderlakens, hoeslakens, bedzeil niet te kopen.
# vergeet voor jezelf niet voldoende maandverband te halen.
De rest hebben de andere al aangegeven.
# in het begin mag je de nageltjes nog niet knippen maar miet je ze met zo'n kartonnen/houten vijl vijlen.
# spuugdoekjes zou ik ook ruim inslaan.
# kruiken zou ik er eerst 1 kopen. Hier staan ze ongebruikt in de kast. Incl bijbehorende hoesjes.
# ik weet niet of je al een matras hebt gekocht maar als he een aerisleep matras hebt dan heb je de molton onderlakens, hoeslakens, bedzeil niet te kopen.
# vergeet voor jezelf niet voldoende maandverband te halen.
De rest hebben de andere al aangegeven.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hadden aardig wat hydrofiele luiers(weet zelf niet eens hoeveel ), de kraamverzorgster vond dat erg fijn.
Zij vond ook dat er op de lijsten meer moesten staan.
Waskussenhoezen zijn idd ook wel fijn om er meer van te hebben, ze plassen nogal eens van zich af.
Ik vind trouwens de hydro washandjes van de hema niet fijn, die krimpen heel erg in de breedte.
Ik heb de washandjes en gekleurde doeken van Jollein. De witte doeken heb ik volgens mij wel van de Hema.
Maandverband zou ik niet halen, dit wordt zelfs afgeraden al ben ik na 2 weken wel maandverband gaan gebruiken.
Kraamverband zit als het goed is ook in je kraampakket. Ik heb bij beide kinderen niks bij hoeven te halen, al had ik bij de eerste een pak gekregen van mijn schoonzusje die ze over had en had ik uiteindelijk van de eerste nog 1 pak over voor bij de 2e.
Thermomether van de hema had ik bij de eerste en nu ook weer! Echt een superding.
Beide kraamverzorgsters hadden er geen vertrouwen in omdat hij ZO snel ging, maar na een test met een andere geloofden ze het wel, haha.
Zij vond ook dat er op de lijsten meer moesten staan.
Waskussenhoezen zijn idd ook wel fijn om er meer van te hebben, ze plassen nogal eens van zich af.
Ik vind trouwens de hydro washandjes van de hema niet fijn, die krimpen heel erg in de breedte.
Ik heb de washandjes en gekleurde doeken van Jollein. De witte doeken heb ik volgens mij wel van de Hema.
Maandverband zou ik niet halen, dit wordt zelfs afgeraden al ben ik na 2 weken wel maandverband gaan gebruiken.
Kraamverband zit als het goed is ook in je kraampakket. Ik heb bij beide kinderen niks bij hoeven te halen, al had ik bij de eerste een pak gekregen van mijn schoonzusje die ze over had en had ik uiteindelijk van de eerste nog 1 pak over voor bij de 2e.
Thermomether van de hema had ik bij de eerste en nu ook weer! Echt een superding.
Beide kraamverzorgsters hadden er geen vertrouwen in omdat hij ZO snel ging, maar na een test met een andere geloofden ze het wel, haha.
Laatst aangepast door PiP op vr 21 sep 2012 - 2:14; in totaal 1 keer bewerkt
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik gebruik bérger hydrofielluiers. We hebben er geloof ik 100 hahah (gekregen) maar echt superhandig!
Niet kopen wat mij betreft is waskussenhoezen (gebruik die hydrofielluiers, zijn binnen een halve dag elke keer toch nat).
Ook badje plus standaard was een dure aankoop die we niet gebruiken, de baby's douchen hier met ons. Vinden ze heerlijk en is veel handiger.
Niet kopen wat mij betreft is waskussenhoezen (gebruik die hydrofielluiers, zijn binnen een halve dag elke keer toch nat).
Ook badje plus standaard was een dure aankoop die we niet gebruiken, de baby's douchen hier met ons. Vinden ze heerlijk en is veel handiger.
Gast- Gast
Mamsie schreef:Idd wat de meeste doorstrepen heb je niet nodig. Een bedzeiltje mag niet eens meer. Gewoon een molton onderlegger (Hema) moltonhoeslaken en dan een gewoon hoeslaken.
Je hebt ook katoenen bedzeiltjes die mogen wel. Die hebben wij ook er in liggen en ik heb het toen na gevraagd tijdens de intake van de kraamzorg.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
studiebol schreef:Mamsie schreef:Idd wat de meeste doorstrepen heb je niet nodig. Een bedzeiltje mag niet eens meer. Gewoon een molton onderlegger (Hema) moltonhoeslaken en dan een gewoon hoeslaken.
Je hebt ook katoenen bedzeiltjes die mogen wel. Die hebben wij ook er in liggen en ik heb het toen na gevraagd tijdens de intake van de kraamzorg.
Oke dan, ja het veranderd zo vaak! Elke x was t weer wat anders want zo heb ik bij mijn eerste wel nog navelbandjes gebruikt.
Mamsie- Ratel
Mamsie schreef:studiebol schreef:Mamsie schreef:Idd wat de meeste doorstrepen heb je niet nodig. Een bedzeiltje mag niet eens meer. Gewoon een molton onderlegger (Hema) moltonhoeslaken en dan een gewoon hoeslaken.
Oke dan, ja het veranderd zo vaak! Elke x was t weer wat anders want zo heb ik bij mijn eerste wel nog navelbandjes gebruikt.
Dan kan jij mij uitleggen wat je daar dan mee deed, haha ik weet het namelijk niet waar voor je die nodig had dan.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik ben het hele lijstje afgegaan:
Voor het badderen
Bad met standaard ja
Badthermometer ja
Luieremmer ja
Badspeeltjes ja, maar dat kan je ook na de bevalling kopen.
Voor de verzorging
Aankleedkussen ja
2 hoezen voor het aankleedkussen ja
Nagelschaartje met ronde punt ja
Haarborstel met kam ja, maar dat heb je meestal niet meteen nodig.
3 navelbandjes nee
Sudocréme en Schrale Troost-crème wij hadden crème van een ander merk
12 hydrofiele luiers ja, minimaal
6 flannellen luiers nee
6 hydrofiel washandjes ja, minimaal
1 pak Newborn-wegwerpluiers ja, minimaal, ik zou in een aanbieding meerdere pakken kopen
Verzorgingstas* ja
Verzorgingsproducten*: Babycrème, babyzeep, babyolie, babyhaarlotion ja
Digitale thermometer ja, ik zou die van Braun doen met flexibele top, die is veel fijner dan die merkloze
Voor het aankleden
3 rompers maat 50 - 56 ja, minimaal
3 rompers maat 62 - 68 ja, minimaal, maar die heb je meestal niet meteen nodig, tenzij je een erg groot kind krijgt
Meerdere paren sokjes ja
4 setjes kleding* (broekje, shirtje, sokjes en slofjes) ja, minimaal
2 mutsjes ja, minimaal
Voor de borstvoeding
2 voedingsbeha's ik gebruikte niet per se voedingsbeha's
Zoogcompressen had ik niet echt nodig, maar is wel fijn om in huis te hebben
Voedingskussen* had ik wel, maar heel weinig gebruikt om te voeden
Voedingskussenhoes* idem
Borstkolf* ja
Monddoekjes ja
Voor de flesvoeding
4 zuigflessen nee
Maatkan met deksel* nee
Magnetronsterilisator nee
Flessenborstel nee
Flesverwarmer* nee
Melkpoedercontainer* had ik wel, maar niet gebruikt, zat ergens gratis bij
Zuigelingenvoeding nee
Voor het slapen
Ledikant of wieg ja, allebei
Matras (op elke maat te verkrijgen bij Prénatal) ja
2 molton bedzeiltjes nee
3 molton hoeslakens of onderleggers ja
3 hoeslakens ja
2 dekens met 3 bovenlakens ja
of 1 duodeken met 3 DBO's
1 moltonbeschermer wat is het verschil met molton onderlegger?
2 slaapzakjes ja
2 pyjama's ja, minimaal
1 babyfoon ja
2 aluminium kruiken ja
2 kruikenzakken ja
Voor het badderen
Bad met standaard ja
Badthermometer ja
Luieremmer ja
Badspeeltjes ja, maar dat kan je ook na de bevalling kopen.
Voor de verzorging
Aankleedkussen ja
2 hoezen voor het aankleedkussen ja
Nagelschaartje met ronde punt ja
Haarborstel met kam ja, maar dat heb je meestal niet meteen nodig.
3 navelbandjes nee
Sudocréme en Schrale Troost-crème wij hadden crème van een ander merk
12 hydrofiele luiers ja, minimaal
6 flannellen luiers nee
6 hydrofiel washandjes ja, minimaal
1 pak Newborn-wegwerpluiers ja, minimaal, ik zou in een aanbieding meerdere pakken kopen
Verzorgingstas* ja
Verzorgingsproducten*: Babycrème, babyzeep, babyolie, babyhaarlotion ja
Digitale thermometer ja, ik zou die van Braun doen met flexibele top, die is veel fijner dan die merkloze
Voor het aankleden
3 rompers maat 50 - 56 ja, minimaal
3 rompers maat 62 - 68 ja, minimaal, maar die heb je meestal niet meteen nodig, tenzij je een erg groot kind krijgt
Meerdere paren sokjes ja
4 setjes kleding* (broekje, shirtje, sokjes en slofjes) ja, minimaal
2 mutsjes ja, minimaal
Voor de borstvoeding
2 voedingsbeha's ik gebruikte niet per se voedingsbeha's
Zoogcompressen had ik niet echt nodig, maar is wel fijn om in huis te hebben
Voedingskussen* had ik wel, maar heel weinig gebruikt om te voeden
Voedingskussenhoes* idem
Borstkolf* ja
Monddoekjes ja
Voor de flesvoeding
4 zuigflessen nee
Maatkan met deksel* nee
Magnetronsterilisator nee
Flessenborstel nee
Flesverwarmer* nee
Melkpoedercontainer* had ik wel, maar niet gebruikt, zat ergens gratis bij
Zuigelingenvoeding nee
Voor het slapen
Ledikant of wieg ja, allebei
Matras (op elke maat te verkrijgen bij Prénatal) ja
2 molton bedzeiltjes nee
3 molton hoeslakens of onderleggers ja
3 hoeslakens ja
2 dekens met 3 bovenlakens ja
of 1 duodeken met 3 DBO's
1 moltonbeschermer wat is het verschil met molton onderlegger?
2 slaapzakjes ja
2 pyjama's ja, minimaal
1 babyfoon ja
2 aluminium kruiken ja
2 kruikenzakken ja
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Als budget niet uit maakt, zou ik een aantal hydrofielen van aden en anais bestellen. Die zijn lekker groot! En ik vind ze ook heel leuk
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Voor wat betreft de hydrofiele doeken. Ik had er al aardig wat, en die boven er doorheen in de kraamweek. Met voeden gebruik ik ze bijvoorbeeld ook, nadat ik een keer mijn hele bed onder heb gelekt. Ook als ik zittend ergens voed leg ik er een over mijn kussen, anders lek ik daar ook overheen. Hiertoe gebruik ik de spuugdoekjes, waar ik er ook zat van heb, er wat minder, maar ook nog veel. Ik heb in de kraamweek mijn moeder gevraagd bij te kopen toen ik merkte dat bijna alles in de was was.
Ik wil gaan niet het idee hebben dat ik wel eens mis zou kunnen grijpen, daar hou ik niet van. En nu heb ik niet dat ik ze zo vaak moet wassen maar kan ik daar wat langer mee wachten
Ik wil gaan niet het idee hebben dat ik wel eens mis zou kunnen grijpen, daar hou ik niet van. En nu heb ik niet dat ik ze zo vaak moet wassen maar kan ik daar wat langer mee wachten
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Charlie schreef:Ik gebruik bérger hydrofielluiers. We hebben er geloof ik 100 hahah (gekregen) maar echt superhandig!
Haha, in het begin nog wel, maar later niet meer hoor ( gelukkig ).
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
studiebol schreef:Mamsie schreef:studiebol schreef:Mamsie schreef:Idd wat de meeste doorstrepen heb je niet nodig. Een bedzeiltje mag niet eens meer. Gewoon een molton onderlegger (Hema) moltonhoeslaken en dan een gewoon hoeslaken.
Dan kan jij mij uitleggen wat je daar dan mee deed, haha ik weet het namelijk niet waar voor je die nodig had dan.
Toen deed je rond het naveltje nog een steriel gaasje en dan ging het navelbandje om het buikje van je kindje heen, over de navel dus en dat zette je dan vat met een stukje tape.
Mamsie- Ratel
Mamsie schreef:studiebol schreef:Mamsie schreef:studiebol schreef:Mamsie schreef:Idd wat de meeste doorstrepen heb je niet nodig. Een bedzeiltje mag niet eens meer. Gewoon een molton onderlegger (Hema) moltonhoeslaken en dan een gewoon hoeslaken.
Toen deed je rond het naveltje nog een steriel gaasje en dan ging het navelbandje om het buikje van je kindje heen, over de navel dus en dat zette je dan vat met een stukje tape.
Ik heb aerosleep topper en de hoeslakentjes daarvan, moet ik dan ook een molton?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Mamsie schreef:studiebol schreef:Mamsie schreef:studiebol schreef:Mamsie schreef:Idd wat de meeste doorstrepen heb je niet nodig. Een bedzeiltje mag niet eens meer. Gewoon een molton onderlegger (Hema) moltonhoeslaken en dan een gewoon hoeslaken.
Ik heb aerosleep topper en de hoeslakentjes daarvan, moet ik dan ook een molton?
Nope
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Nee idd dan niet anders werkt de aerosleep niet/minder
Mamsie- Ratel
Mamsie schreef:Nee idd dan niet anders werkt de aerosleep niet/minder
Aha, dus matrasje, aerosleeptopper erop en daarover heen zijn hoeslakentje met gaatjes?
Nee, je hebt dan echt alleen een matras, topper en matrashoes nodig.
Ik heb alleen niet die van Aerosleep, maar gewone katoenen.
Zal vast heeeel iets minder helpen, maar heb het zelf getest en je kan heel goed ademen erdoor.
Zal vast heeeel iets minder helpen, maar heb het zelf getest en je kan heel goed ademen erdoor.
PiP- Ratel
Paper Crown schreef:Mamsie schreef:Nee idd dan niet anders werkt de aerosleep niet/minder
Aha, dus matrasje, aerosleeptopper erop en daarover heen zijn hoeslakentje met gaatjes?
Jep!
Mamsie- Ratel
PiP schreef:Nee, je hebt dan echt alleen een matras, topper en matrashoes nodig.
Misschien is het inderdaad onzin, maar het was allemaal relatief goedkoop dus ik dacht - als we het doen, doen we 't maar goed.
Wat voor ondergoed gebruik je eigenlijk na de bevalling?
Jade- Ratel
Ik vond de boxers van de Hema fijn zitten.
PiP- Ratel
Huh Pip, hoezo nee?
Mamsie- Ratel
Idd gewoon een paar (niet te strakke bij je buik) boxers.
Mamsie- Ratel
Mamsie schreef:Idd gewoon een paar (niet te strakke bij je buik) boxers.
Oke, dat klinkt wel logisch inderdaad!
Jade- Ratel
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Vanaf welke leeftijd rimpelcrème? En welke gebruiken jullie?
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
» Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?
» welke pap
» Welke pap?
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
» Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?
» welke pap
» Welke pap?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: