Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verwarming aan?

+52
Printje
Cow
ijsjemeisje
SoGood
Champagne
mo-lola
Sophiee
Thunder
Lilypie
Parisienne
Winegum
litllejoy
Slakje
ThinkPink
Monte
*Lookie*
Caroow
Jade
Roxi3
Mari
Shisha
Mermaid
sanne-84
Lady Starstruck
kajaka88
boekenwurm83
Kaboutertje
Atelier Madame
Jeanette
Sterre
Rush
Cheesegirl
Paper Crown
Silver
Mizz_S
Rovine
RYW
Jerry
Liz
Appeltje
Arwyn
Snoes
Angela_1986
Tania
Bliss
Linnie1985
Annemoontje
Sarah1985
Poubelle
Susan
Pandora
Rebecca
56 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Verwarming aan?  - Pagina 5 Empty Re: Verwarming aan?

Bericht  Linda di 9 okt 2012 - 22:03

ILD schreef:
Jerry schreef:
ILD schreef: Hij staat altijd op 20gr vanaf dat het echt wat kouder wordt.

Altijd? Ook 's nachts?

Jep! Maar alleen in de woonkamer. In de gang, badkamer en slaapkamers heb ik een thermostaat knop en alleen die in de badkamer staat aan. En idd wat Printje zegt; een verschil van 2graden overdag en snachts scheel bergen met energie!

Dit vind ik op de site van milieu centraal:

In woningen gebouwd vanaf 1994 kan de thermostaat 's nachts 2 tot 4 graden omlaag; bij vorst (en in huizen met een warmtepomp) is 1 of 2 graden verlaging beter, anders duurt opwarmen te lang.
In woningen gebouwd voor 1994 kan de kachel 's nachts 5 tot 7 graden omlaag; helemaal uit bespaart meer, maar is niet aan te raden wegens risico op vochtproblemen, en op bevroren leidingen bij vorst.

Het ligt er dus wel aan in wat voor huis je woont.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Cow di 9 okt 2012 - 22:17

Linda schreef:

In woningen gebouwd vanaf 1994
kan de thermostaat 's nachts 2 tot 4 graden omlaag; bij vorst (en in huizen met een warmtepomp) is 1 of 2 graden verlaging beter, anders duurt opwarmen te lang.
In woningen gebouwd voor 1994 kan de kachel 's nachts 5 tot 7 graden omlaag; helemaal uit bespaart meer, maar is niet aan te raden wegens risico op vochtproblemen, en op bevroren leidingen bij vorst.

Deze dus Wink
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 23:32

ILD schreef:
Linda schreef:

kan de thermostaat 's nachts 2 tot 4 graden omlaag; bij vorst (en in huizen met een warmtepomp) is 1 of 2 graden verlaging beter, anders duurt opwarmen te lang.

Deze dus Wink
Oh dit zou voor ons betekenen dat de verwarming 5 tot 7 graden omlaag kan 's nachts. Ik dacht altijd dat het voor alle huizen gold dat je hem beter niet teveel omlaag kon zetten. Wij hebben hem 's nachts op 17 graden staan en overdag op 20 (hoewel we de verwarming nu nog niet hebben aan gehad, omdat we vooralsnog eigenlijk alleen de houtkachel gebruiken).

Gast
Gast

Bericht  Jerry wo 10 okt 2012 - 1:22

ILD schreef:
Linda schreef:

Deze dus Wink

Dan kun je 'm toch 's nachts beter op 18 zetten?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Cow wo 10 okt 2012 - 3:22

Jerry schreef:
ILD schreef:
Linda schreef:

Deze dus Wink

Dan kun je 'm toch 's nachts beter op 18 zetten?

Je zou zeggen van wel maar omdat mijn plafond dus 6m hoog is is het nog steeds best frisjes.....zit nu savonds onder mn dekentje omdat ik het nog niet nodig vind om hem hoger te zetten. Als mn vriend het ook koud heeft gaat de verwarming naar 22gr savonds en snachts en overdag terug naar 20gr....
Cow
Cow
Prater
Prater

Bericht  Jerry wo 10 okt 2012 - 4:52

Wel mooi zulke hoge plafonds, maar je stookt je een ongeluk! Wat voor huis woon je dan? Is niet heel erg standaard!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liz wo 10 okt 2012 - 7:52

Hier schommelt de temperatuur nog steeds tussen de 20-21 graden dus hoef nog steeds de verwarming niet aan te zetten. Heerlijk ons nieuwe vochtvrije huis smile
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Cow wo 10 okt 2012 - 20:07

Jerry schreef:Wel mooi zulke hoge plafonds, maar je stookt je een ongeluk! Wat voor huis woon je dan? Is niet heel erg standaard!

Precies, daarom probeer ik het een beetje stabiel te houden, heb ik veel meer aan Wink
Woon in een appartement op de bovenste etage van ons gebouw en op de bovenste laag hebben ze de nok zichtbaar gehouden.....
Het is alleen in de woonkamer zo hoog. De gang, badkamer, slaapkamers en wc zijn wel verlaagd (normale hoogte). Mijn vorige woning had overal 3½m hoog dus in verhouding is het hetzelfde smile

Cow
Cow
Prater
Prater

Bericht  Winegum vr 12 okt 2012 - 9:16

Liz schreef:Hier schommelt de temperatuur nog steeds tussen de 20-21 graden dus hoef nog steeds de verwarming niet aan te zetten. Heerlijk ons nieuwe vochtvrije huis smile

Idem. Ik lig hier nu met een deken op de bank en dat werkt vooralsnog nog prima! Wel is 20 graden bij ons het minimum. Het voelt altijd koud aan bij de balkondeur, ook al hebben we dubbelglas. Ik twijfel een beetje over volgende week. De kans is zeer groot dat we dan onder de 20 graden uitkomen. Wij hebben de termostaat zo ingesteld dat hij aanslaat op doordeweekse dagen als het 18:00 uur is. Ik vind het voor de katten ook prettig als het niet te koud is. Maar ook weer onzin als dadelijk de verwarming aan slaat en wij zijn niet thuis.. De verwarming staat hier trouwens nooit lang aan. Als hij een half uur aan staat blijft hij de rest van de avond vaak uit omdat het dan warm genoeg is.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Champagne zo 14 okt 2012 - 3:31

Sinds gisteren staat hier de verwarming ook aan..
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  rianne287 ma 15 okt 2012 - 7:31

Als het een zonnige dag is dan valt het mee hier in huis.
Het wordt dan vanzelf wel 19,5 graden,maar zodra het buiten donker is, dan daalt de temperatuur naar 19 en dan zet ik gauw de verwarming aan op 20.

Aankomend weekend wordt het misschien weer wat warmer zag ik!
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: