Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verwarming kapot?

+2
Melis_je
Jerry
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Verwarming kapot?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 2:40

Mijn verwarming doet het niet. Eigenlijk al een week niet meer. Het is nu al een week 16 graden in huis dus dat is best wel een beetje heel erg koud. (zit al met vest en dekentje op de bank).

De thermostaat kan ik wel aan draaien en warmer zetten, maar de radiatoren reageren er niet op (geen enkele dus, in de woon,slaap,badkamer etc niet). Ze staan niet dichtgedraaid en vorige week deden ze het gewoon nog. Dus er is ineens iets misgegaan. Maar ik heb dus geen idee wat. Ik wil de huisbaas wel bellen, maar misschien heeft iemand hier een idee wat ik zou kunnen proberen. Ik heb trouwens wel gewoon warm water in de douche.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Jerry do 31 maa 2011 - 2:41

doet de ketel het wel? (brandt daar iets?)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 2:43

Ja die voelt een beetje warm aan, en staan lichtjes en cijfertjes op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 2:48

Bij ons schakelde de huurbaas die rond deze tijd van het jaar altijd uit :S.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 2:50

mozzarella schreef:Bij ons schakelde de huurbaas die rond deze tijd van het jaar altijd uit :S.

Ja ik was ook al bang voor zoiets.

In Cambridge / Wolverhampton gebeurde dat ook altijd op de campus. Was nogal koud, want ook in maart of juni regent het wel eens en komen de temperaturen onder de 10 graden.

Ik zit al te twijfelen of ik het niet maar zo laat, want afgelopen zomer was dit huisje echt super warm omdat de stenen zo opgewarmd waren.. Maar ja, dat is voorlopig nog niet echt aan de orde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 2:53

Marin schreef:
mozzarella schreef:Bij ons schakelde de huurbaas die rond deze tijd van het jaar altijd uit :S.

Ja ik was ook al bang voor zoiets.

In Cambridge / Wolverhampton gebeurde dat ook altijd op de campus. Was nogal koud, want ook in maart of juni regent het wel eens en komen de temperaturen onder de 10 graden.

Ik zit al te twijfelen of ik het niet maar zo laat, want afgelopen zomer was dit huisje echt super warm omdat de stenen zo opgewarmd waren.. Maar ja, dat is voorlopig nog niet echt aan de orde.

Ik zou hem/haar gewoon ff bellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 2:56

Ja ik mail 'm wel even (heb z'n telnummer niet). Hoop ergens dat ie het NIET heeft uitgezet. Want het is toch wel erg koud.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 3:05

Marin schreef:Ja ik mail 'm wel even (heb z'n telnummer niet). Hoop ergens dat ie het NIET heeft uitgezet. Want het is toch wel erg koud.

Ja brrr 16 graden is niks voor mij!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Melis_je do 31 maa 2011 - 3:10

Ik heb vier mogelijke oplossingen:
Ergens hangt een thermostaat (digitaal of analoog). Daar staat op hoe warm het nu is en hoe warm hij is ingesteld. Kan je die vinden? Stel dat het nu (omdat je de oven/wasmachine ofzo aan hebt) 19,5 graden is en je thermostaat staat zo ingesteld, dat hij aanslaat bij 19, dan is dat de reden dat hij het niet doet. Je zult dan de plek waar de thermostaat hangt, even moeten koelen (raam open), of hem warmer instellen.

Op de radiator staat een drukmetertje met een pijltje. Welk getal wijst het pijltje aan? Het moet tussen de 1,5 en de 2 zijn. Als het onder de 1 is, kan dat de reden zijn dat hij het niet meer doet. Mocht dat zo zijn, dan kom er ik even op terug.

Doet je hele radiator het niet meer, of is er nog wel een stukje dat lauw wordt? In dat geval zit er waarschijnlijk lucht in. Kan je even voelen?

Doen andere radiatoren in het huis het nog wel? In dat geval is je nippel verstopt. Als dat zo is, kom ik er zo op terug.


Laatst aangepast door Melis_je op do 31 maa 2011 - 3:11; in totaal 1 keer bewerkt
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 3:11

Nu ik er over nadenk, zou het goed kunnen dat het met de zomertijd gestopt is.

Ik weet niet veel van verwarmingen, maar ik geloof dat als de ketel het doet, de radiatoren het gewoon zouden moeten doen. Ontluchten hoeft volgens mij ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Jerry do 31 maa 2011 - 3:13

Melis_je schreef:Ik heb vier mogelijke oplossingen:
Ergens hangt een thermostaat (digitaal of analoog). Daar staat op hoe warm het nu is en hoe warm hij is ingesteld. Kan je die vinden? Stel dat het nu (omdat je de oven/wasmachine ofzo aan hebt) 19,5 graden is en je thermostaat staat zo ingesteld, dat hij aanslaat bij 19, dan is dat de reden dat hij het niet doet. Je zult dan de plek waar de thermostaat hangt, even moeten koelen (raam open), of hem warmer instellen.

Op de radiator staat een drukmetertje met een pijltje. Welk getal wijst het pijltje aan? Het moet tussen de 1,5 en de 2 zijn. Als het onder de 1 is, kan dat de reden zijn dat hij het niet meer doet. Mocht dat zo zijn, dan kom er ik even op terug.

Doet je hele radiator het niet meer, of is er nog wel een stukje dat lauw wordt? In dat geval zit er waarschijnlijk lucht in. Kan je even voelen?

Doen andere radiatoren in het huis het nog wel? In dat geval is je nippel verstopt. Als dat zo is, kom ik er zo op terug.

Nee die doen 't ook niet :P

Misschien inderdaad bijvullen of ontluchten, maar volgens mij moet een verwarming wel aanslaan als er te weinig water of teveel lucht in 't systeem zit... Dus of hij is echt kaputt of je huisbaas heeft 'm uitgezet. Zou sowieso bellen. En waarom hoop je niet dat ie 'm heeft uitgezet? Dan kun je toch vragen of ie 'm weer even aanzet? 16 graden overdag is niet echt normaal voor 'n huis...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 3:16

Melis_je schreef:Ik heb vier mogelijke oplossingen:
Ergens hangt een thermostaat (digitaal of analoog). Daar staat op hoe warm het nu is en hoe warm hij is ingesteld. Kan je die vinden? Stel dat het nu (omdat je de oven/wasmachine ofzo aan hebt) 19 graden is en je thermostaat staat zo ingesteld, dat hij aanslaat bij 19,5, dan is dat de reden dat hij het niet doet. Je zult dan de plek waar de thermostaat hangt, even moeten koelen (raam open), of hem warmer instellen.


Ja de digitale thermostaat staat op 16 graden huidige temperatuur, maar op 20,5 ingesteld als ik er aan draai wat ik wil dat de temperatuur is. Maar dat veranderd dus niet, want de radiatoren werken niet. Er staat trouwens niets aan apparatuur aan, behalve de tv.


Op de radiator staat een drukmetertje met een pijltje. Welk getal wijst het pijltje aan? Het moet tussen de 1,5 en de 2 zijn. Als het onder de 1 is, kan dat de reden zijn dat hij het niet meer doet. Mocht dat zo zijn, dan kom er ik even op terug.

Kan geen drukmetertje vinden. Waar zit dat? Geen enkele radiator heeft het in mijn huis, of ik kon 't iig niet vinden


Doet je hele radiator het niet meer, of is er nog wel een stukje dat lauw wordt? In dat geval zit er waarschijnlijk lucht in. Kan je even voelen?

Ze zijn allemaal ijskoud

Doen andere radiatoren in het huis het nog wel? In dat geval is je nippel verstopt. Als dat zo is, kom ik er zo op terug.

Nee ze doen' t allemaal dus niet. Fijn dat je meedenkt smile


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Melis_je do 31 maa 2011 - 3:17

Sorry, op de ketel zit dat drukmetertje!
Het ziet er ongeveer zo uit:
Verwarming kapot? Manometer_CV_small1
En als je je hand op de ketel legt, voelt hij dus lauw? Dan staat hij wel een beetje aan. Als er echt veel lucht in zit, kan het wel dat er daardoor echt weinig gebeurt.

Als dat van de ene op de andere dag is gebeurd, kan het zijn dat je expansievat kapot is. Dat is een rood vat dat ergens in de buurt van je ketel hangt. Die zijn voor ongeveer 20 euro in tien minuutjes te vervangen. Kan je die vinden? Je kunt er met een hamer oid een tik op geven. Hij hoort een hol, diep geluid te maken. Als hij mat klinkt, is hij stuk.

Verwarming kapot? 1350220
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 3:21

Gevonden. Metertje staat op 1,5. Wel lekker warm in die kast haha, misschien kruip ik daar even in.

Edit: ga daar even naar kijken. Melisje wat weet je hier veel van smile


Geloof dat die wel een hol geluid maakt.

Vermoed idd dat de huisbaas 't heeft uitgezet. Nou hopelijk kan ie 'm weer aanzetten.


Laatst aangepast door Marin op do 31 maa 2011 - 3:23; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Melis_je do 31 maa 2011 - 3:23

Ja, dit zijn allemaal problemen die hier minimaal één keer per jaar voorkomen helaas Very Happy
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 3:25

Haha oh dat is balen!

Nou, mocht het toch niet aan de huisbaas liggen, dan kan ik 'm in elk geval vertellen dat ik deze stappen al doorlopen heb. Dank je smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Melis_je do 31 maa 2011 - 3:40

Dus samenvattend: de druk is 1,5 (prima), de thermostaat staat aan en alle radiatoren zijn koud. En de ketel is lekker warm. Ik ga dan toch voor heel veel lucht in je systeem óf een nippel vlak bij de ketel die stuk is. Die zorgt er dan voor dat het niet doorstroomt. Je kunt aan de leidingen naast je ketel voelen of iets nog warm wordt. Als er wel iets warm wordt, zoek je het eerste koude stuk op. Daar zie je zo'n ding zitten, een nippel:


Verwarming kapot? 0412412

Het is een soort sluisje. Je kunt je ketel aanzetten en een radiator uit. Dat sluisje zorgt ervoor dat die ene radiator dan niet meedoet in de circulatie. Maar soms zit er een beetje vuil in en dan blijft hij dicht zitten, ondanks dat je de radiator opendraait. Meestal zie je alleen dat middelste deel zitten, want de rest zit natuurlijk ingedraaid in je buis. Heb je zo'n witte, rechthoekvormige radiator? Dan zie je vlak achter je knop zo'n stukje nippel zitten. Zoek dus het eerste stuk koude buis net na je ketel, waarschijnlijk zit dat net na zo'n nippel. Dan geef je met een hamer of ander zwaar voorwerp een tik achter op de nippel. Als het werkt, hoor je hem daarna binnen enkele minuten aanslaan (dat is zo'n typische verwarmingstik). Werkt dat niet, dan kan je een iets hardere tik geven in de hoop dat het werkt. Niet te hard om logische redenen, maar het kan wel wat hebben. Ik hoop dat dat iets oplevert, want veel meer inspiratie heb ik niet.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 3:51

Hmm aan het begin van de leiding bij de ketel is het nog wel warmig, en daarna wordt het koud. Maar er gebeurt niet veel als ik er tegen sla. Heb helaas geen hamer, dus gebruik de achterkant van een schroevendraaier :P

Maar in elk geval bedankt voor het meedenken! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Melis_je do 31 maa 2011 - 3:54

Ik hoop dat het snel is opgelost smile als je niets sterkers hebt, kan je het nog met je blikopener proberen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 3:58

Hahaha creatief met harde objecten smile

En in de meantime zit ik lekker met een dekentje op de bank smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  SoGood do 31 maa 2011 - 7:22

Wauw Melis_je, wat een coole vrouw ben jij! Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Zora do 31 maa 2011 - 7:49

Sogood schreef:Wauw Melis_je, wat een coole vrouw ben jij! Very Happy

off topic: hoe is het nou met die poes afgelopen???? Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  SoGood do 31 maa 2011 - 7:53

Zora schreef:
Sogood schreef:Wauw Melis_je, wat een coole vrouw ben jij! Very Happy

off topic: hoe is het nou met die poes afgelopen???? Very Happy

De eigernaar liet niets van zich horen dus ben ik de poes naar huis gaan brengen. Vanwege het late tijdstip heb ik niet meer aangebeld maar haar voor de deur gezet. Poes liep nog mee maar stopte halverwege. Midden in de nacht sms'te het baasje van de poes dat ze hem kwijt was dus ik had verteld hoe het zat.. 's Morgens sms'te ze me dat ze gelukkig weer huis was. smile
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Melis_je do 31 maa 2011 - 10:25

Sogood schreef:Wauw Melis_je, wat een coole vrouw ben jij! Very Happy

Dank je wel Very Happy wat een leuk compliment!
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 10:29

Nou, ik heb mail terug. Die man is zo onduidelijk als altijd.

Dat ik even contact moet opnemen met degene bij wie ik een service contract heb lopen (wat en wie is dat? Bedoelt ie Eneco?) en anders met een bepaalde firma.

in elk geval kan ik hieruit concluderen dat hij de verwarming niet heeft uitgezet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming kapot? Empty Re: Verwarming kapot?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum