Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verwarming gebruik

+5
Snoes
banjer49
Beachgirl
smurfie
Niki
9 plaatsers

Ga naar beneden

Verwarming gebruik Empty Verwarming gebruik

Bericht  Niki wo 24 aug 2011 - 7:51

Hey allemaal,

Ik woon sinds een half jaar in een studio dichtbij het strand. Ik woon achter een winkel. In mijn studio komt er geen zon. Het is oud, slecht onderhoud en heeft enkel glas. Toen ik hier kwam te wonen, deelde ik de verwarming met de winkel. Thermosstaat stond in de winkel en wanneer het onder de 18 graden was ging mijn verwarming ook aan. Dit kon ik dus absoluut niet zelf regelen. (Dit heeft ze niks over gezegd bij de bezichtiging) In de winkel is het natuurlijk een stuk warmer (daar is wel zonlicht), dus klaagde ik ontzettend veel over hoe koud het was in mijn studio.

Na veel klagen heeft mijn huisbazin (eigenaresse van de winkel) een thermosstaat in mijn studio geplaatst. Ze heeft het ingesteld dat wanneer het onder de 19,5 graden in mijn studio is dat ik dan de thermosstaat aan kan zetten. En dan gaat de verwarming dus ook aan.
Ik ben vandaag terug gekomen van vakantie (gewoon in NL) en het voelde koud, kil en vochtig aan. Ik keek op de thermosstaat en het stond op 20 graden. Ik heb nu een dikke fleece trui aan.

Mijn vraag is: op hoeveel graden staat nu je verwarming als het gewoon uit staat? Ben benieuwd hoe warm het in andere huizen is. Kan ik een beetje gaan vergelijken. Vind eigenlijk belachelijk dat ik in de zomer verwarming aan moet zettend. Maar na het wassen van mijn kleren duurt het 5 dagen voordat ze ' echt' droog zijn. Heel vervelend dit.
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming gebruik Empty Re: Verwarming gebruik

Bericht  smurfie wo 24 aug 2011 - 7:55

ik woon in een vrij donker huis, veel bomen voor het raam dus niet de volle zon erop. In de zomer wordt het max 21 graden dus dat is heerlijk. de kachel gaat bij mij pas aan als het 17.5 graden is en dat gaat nog wel even duren. Ik heb links, rechts en boven me buren die denk ik goed stoken want ik hoef maar weinig de kachel aan te doen
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 8:04

wij hebben de thermostaat nu helemaal terug gedraaid, het is hier nu ruim 20 graden. De verwarming gaat hier aan als het onder de 18 graden is, ongeacht of het zomer of winter is. Als ik het koud heb, zet ik de verwarming gewoon aan.

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl wo 24 aug 2011 - 8:12

Ik heb ook geen eigen termostaat en ik moet dus ook wachten tot mijn "huisbaas" de verwarming aanzet. (ik woon in een souterrain)

nadeel: Ik draag in de winter vaak truien want het is bij mij ook slecht warm te stoken, terwijl het dan bij hun in huis 22 graden is.

Voordeel: Het is hier in de zomer net een koelkast! Heerlijk!

Gok dat het hier een graad of 17/18 is als de verwarming niet aan staat.

Heb verder helaas geen tips voor je.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 8:19

Mijn verwarming draai ik als ik wegga, of staat nu, op 15 graden.
Als ik thuiskom draai ik hem op 19, maximaal 20 graden.
Dit doe ik meestal vanaf eind september. Ik woon in een oude bovenwoning, ook met vooroorlogs glas en het is heel hoog.
Het wordt heel erg snel warm.
Maar als ik thuiskom en weet dat ik niet veel later ga slapen of weer wegga zet ik de verwarming niet aan, ik heb altijd een fleecedekentje op de bank liggen en ik heb een hele warme badjas, trek liever die aan of lig onder een dekentje dan dat ik veel ga stoken.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 8:23

Mijn verwarming staat nu uit. En dat is standaard 16 graden. Het is hier binnen nu 25 graden. Dus aanslaan zal hij wel niet doen. smile

Gast
Gast

Bericht  banjer49 wo 24 aug 2011 - 8:26

hier staat de verwarming ook altijd op 15 graden als ik koud heb draai ik hem hoger hij staat nu ook uit maar staat op 23 graden
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Snoes wo 24 aug 2011 - 9:18

Hier staat hij momenteel gewoon uit, maar als het weer kouder wordt zetten wij hem meestal op 15 graden als we niet thuis zijn en 20 graden als we thuis zijn.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 9:36

Hier staat de verwarming nu ook uit. In de winter gaat hij aan als het onder de 20,5 graden is en s'nachts zetten we 'm op 15 graden

Op het moment is het 22 graden hier in huis

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 24 aug 2011 - 9:58

Hier staat de verwarming al de hele zomer uit en het is 23 graden binnen. Is redelijk gemiddeld voor de zomer in mijn huis..Met echte hitte wordt het wel 26 binnen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  blondje1313 wo 24 aug 2011 - 19:00

Hier staat de verwarming ook standaard uit, het is nu deze week elke middag 22,5 graden terwijl ik 's morgens mijn uiterste best doe om alles open te zetten zodat het wat frisser is binnen.
Toch vreemd dat het bij jou zo koud blijft terwijl je toch enkel glas hebt. Hopelijk wil dit in de winter toch ook zeggen dat als het warm is binnen het ook warm blijft!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Ugly Betty wo 24 aug 2011 - 22:30

Mijn verwarming staat al sinds april uit en het is ongeveer 21-22 graden in huis.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rovine wo 24 aug 2011 - 22:45

Hij staat uit en het is rond de 24 graden binnen. Als het onder de 19 is zetten we hem weer aan.

Ik heb ook eens in een huis gewoond waar de was meerdere dagen moest drogen. Het was toen wel winter en koud buiten en binnen, maar de vocht in het huis werkte ook niet mee. Kleren in mijn kast voelden daar ook klam aan.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 23:08

Hier is het nu 23.5 binnen.

Ik woon in een hoekappartement met op elke kant een raam. (m.u.v van 1 muur). Mijn appartement staat op het zuid oosten en de hele dag draait de zon hier dus omheen. De verwarming hoeft ook alleen van midden oktober tot april aan.

In de zomer kan het hier wel eens 27/28 graden binnen zijn. (De slaapkamer ligt gelukkig op de koele kant!)

Midden in de winter als de verwarming niet aanstaat en ik kom thuis staat hij meestal op een graad of 16/17 volgens mij. Ik stook hem in de diepe winter altijd tot 21 graden.. en in de beginnende winter en einde winter 20.5

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: