Ontpillen?
+12
Twellie
Supertalentje
Happydobby
boekenwurm83
Puggle
Stokstaartje
slaatje
sanne-84
Annie24
Dille
Snoes
Clapperdie
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ontpillen?
Ik lees steeds vaker over 'ontpillen' voordat vrouwen zwanger willen worden. Is dat ook het beste, eerst die hormonen uit je lichaam? Wie hier heeft ervaring met er wel gelijk voor gaan na het stoppen? En hoe ging dat?
Gast- Gast
Re: Ontpillen?
Ik heb zelf niet ontpilt. We zijn gestopt en er toen voor gegaan. Zo voelde het toch "echt" toen de pil de deur uit ging.
Mijn cyclus kwam alleen niet op gang en kwam in de mmm terecht. Maar dat is weer een ander verhaal
Mijn cyclus kwam alleen niet op gang en kwam in de mmm terecht. Maar dat is weer een ander verhaal
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Dit dus .Clapperdie schreef:Ik heb zelf niet ontpilt. We zijn gestopt en er toen voor gegaan. Zo voelde het toch "echt" toen de pil de deur uit ging.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Naar wat ik heb begrepen levert ontpillen geen bijdrage aan je vruchtbaarheid. Wel is het fijn om je hormoonloze lijf en je natuurlijke cyclus te leren kennen voordat je aan de spannende tijd begint zeg maar. Maar dat is maar net wat je zelf wilt, kan me ook voorstellen dat je geen zin meer hebt om te wachten. En dan heb je hooguit wat meer kwaaltjesonzekerheid omdat je nog niet precies weet welke 'standaardkwaaltjes' je pilloze lijf sowieso heeft en welke kwaaltjes eventueel op een zwangerschap kunnen wijzen. Maar ach, spannend is het toch wel.
Bij de eerste ben ik wel een tijdje voordat we ervoor gingen gestopt met de pil, omdat ik dus inderdaad wel wilde weten hoe mijn lijf was zonder pil. Na 5 maanden was het raak, vroege mk, toen 9 maanden later weer raak. Daarna heb ik een spiraaltje laten zetten. Bij de tweede spiraaltje eruit gehaald, er meteen voor gegaan en in één keer zwanger.
Bij de eerste ben ik wel een tijdje voordat we ervoor gingen gestopt met de pil, omdat ik dus inderdaad wel wilde weten hoe mijn lijf was zonder pil. Na 5 maanden was het raak, vroege mk, toen 9 maanden later weer raak. Daarna heb ik een spiraaltje laten zetten. Bij de tweede spiraaltje eruit gehaald, er meteen voor gegaan en in één keer zwanger.
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Snoes schreef:Dit dus .Clapperdie schreef:Ik heb zelf niet ontpilt. We zijn gestopt en er toen voor gegaan. Zo voelde het toch "echt" toen de pil de deur uit ging.
hier hetzelfde
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Volgens mij maakt het ook niet echt uit.
Ik heb het wel gedaan, maar puur voor mijn idee om er al iets aan te kunnen doen aan de wens, dat was voor mij al een stap (konden/wilden nog niet ivm bruiloft). En ik had daarmee ook wel in de gaten hoe mn cyclus was, vond ik (achteraf) ook wel fijn om alvast te weten
Ik heb het wel gedaan, maar puur voor mijn idee om er al iets aan te kunnen doen aan de wens, dat was voor mij al een stap (konden/wilden nog niet ivm bruiloft). En ik had daarmee ook wel in de gaten hoe mn cyclus was, vond ik (achteraf) ook wel fijn om alvast te weten
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Annie24 schreef:Snoes schreef:Dit dus .Clapperdie schreef:Ik heb zelf niet ontpilt. We zijn gestopt en er toen voor gegaan. Zo voelde het toch "echt" toen de pil de deur uit ging.
hier hetzelfde
Dit belooft veel goeds..;-(
Gast- Gast
Niet van het ergste uit gaan hoor! Bij heel veel komt de cyclus gewoon netjes op gang!
Clapperdie- Kletskop
Clapperdie schreef:Niet van het ergste uit gaan hoor! Bij heel veel komt de cyclus gewoon netjes op gang!
Oh nee, doe ik niet hoor :-)
Lijkt me wel heel klote anders!
Gast- Gast
Elodie schreef:Clapperdie schreef:Niet van het ergste uit gaan hoor! Bij heel veel komt de cyclus gewoon netjes op gang!
Dat is het ook! Want je gaat er vanuit (heel naief) dat je meteen zwanger bent binnen 6 maanden. Maar het duurde bij mij een half jaar eerdat ik uberhaupt een eisprong/cyclus had. Maar ze kunnen gelukkig heel veel tegenwoordig.
Clapperdie- Kletskop
Het kan Zeker ook gewoon goed gaanElodie schreef:Clapperdie schreef:Niet van het ergste uit gaan hoor! Bij heel veel komt de cyclus gewoon netjes op gang!
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik heb niet ontpilt..pij ons heeft het zeven maanden geduurd voor ik zwanger was (eigenlijk 6, maar dat werd een vmk) Wij zijn er dus gelijk voor gegaan. Ik moest wel heel erg wennen aan de kwaaltjes die ik elke maand had, die weet ik in het begin aan een eventuele zwangerschap. Ik heb er in ieder geval van geleerd dat ik een hele nette cylus heb, en ook weet ik dat ik nooit meer aan de pil zal gaan, ik voel me er tien keer beter bij. Succes!
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
je moet niet vergeten dat altijd de 'horror' verhalen op internet staan he. (niet lullig bedoeld hoor) maar meestal zoeken mensen ervaringen op van anderen als het nog niet gaat zoals ze graag willen. Er zijn zat zwangerschappen die wel goed gaan, maar ook een heleboel niet. En zo ook met het zwanger worden. Persoonlijk denk ik alleen dat het een forum een vertekend beeld geeft van de werkelijkheid.
Toen ik zelf stopte met de pil had ik direct weer een regelmatige cyclus. In principe hoef je niet te ontpillen om zwanger te raken. Want anders hoefde je ook niet zo strikt de regels op te volgen qua innemen en zouden er ook veel minder ongeplande zwangerschappen zijn. Ik hoef natuurlijk niemand hier te wijzen op het gebruik van bepaalde antibiotica, braken en diarree etc....In principe ben je dus ontpild zodra je langer dan 7 dagen gestopt bent met de pil. Je lichaam heeft dan soms alleen even de tijd nodig om weer zijn eigen ritme te vinden en de hormonen aan te maken. De pil zorgt immers voor het zogenaamde ritme en de hormonen
Toen ik zelf stopte met de pil had ik direct weer een regelmatige cyclus. In principe hoef je niet te ontpillen om zwanger te raken. Want anders hoefde je ook niet zo strikt de regels op te volgen qua innemen en zouden er ook veel minder ongeplande zwangerschappen zijn. Ik hoef natuurlijk niemand hier te wijzen op het gebruik van bepaalde antibiotica, braken en diarree etc....In principe ben je dus ontpild zodra je langer dan 7 dagen gestopt bent met de pil. Je lichaam heeft dan soms alleen even de tijd nodig om weer zijn eigen ritme te vinden en de hormonen aan te maken. De pil zorgt immers voor het zogenaamde ritme en de hormonen
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Gast- Gast
Snoes schreef:Dit dus .Clapperdie schreef:Ik heb zelf niet ontpilt. We zijn gestopt en er toen voor gegaan. Zo voelde het toch "echt" toen de pil de deur uit ging.
+1
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Clapperdie schreef:Ik heb zelf niet ontpilt. We zijn gestopt en er toen voor gegaan. Zo voelde het toch "echt" toen de pil de deur uit ging.
hier hetzelfde verhaal! bleek na 5 maanden dat ik pco heb en nu na ruim 9 maanden lijkt de medicatie aan te slaan en hebben we voor het eerst een echte kans.
wat ik me al even afvraag, waar staat mmm voor? ik snap dat 2 m'en voor medische molen staan maar waar staat die laatste m voor?
boekenwurm83- Prater
- Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10
Hier gewoon gestopt met de pil en ervoor gegaan, de derde ronde was raak.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Volgens mij medische malle molen. Dacht ik.
Puggle- Ratel
Ik ben gestopt, en we zouden zien of ik die maand "normaal" zou menstrueren. Die kwam maar niet, want bleek toen al zwanger van onze 1e.
Gast- Gast
Puggle schreef:Volgens mij medische malle molen. Dacht ik.
Ja zoiets. Is zo'n gewoonte geworden om er 3 te typen
Clapperdie- Kletskop
Clapperdie schreef:Puggle schreef:Volgens mij medische malle molen. Dacht ik.
Ja zoiets. Is zo'n gewoonte geworden om er 3 te typen
Haha, ach een m meer of minder
Puggle- Ratel
Ik weet niet beter of ontpillen is 'onzin'. Je kunt toch al zwanger worden als je de pil een keer vergeten bent? En hormonen uit de pil blijven geen maanden in je lijf zitten, daarvoor is de dosis veel te klein.
Ik ben tijdens de strip met de pil en antibiotica gestopt, werd een week later 'ongesteld' en 1 week later was ik zwanger. Zo kan het ook
Ik ben tijdens de strip met de pil en antibiotica gestopt, werd een week later 'ongesteld' en 1 week later was ik zwanger. Zo kan het ook
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Annie24 schreef:Snoes schreef:Dit dus .Clapperdie schreef:Ik heb zelf niet ontpilt. We zijn gestopt en er toen voor gegaan. Zo voelde het toch "echt" toen de pil de deur uit ging.
hier hetzelfde
En hier ook al.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Mijn lichaam had geen tijd om te 'ontpillen' want het was meteen raak Kan ik hieruit wijsmaken dat jullie een kindje willen?? ( ik weet alleen ff niet meer of je al kindjes hebt?? )
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik ben eind februari gestopt met de pul, ongesteld geworden zoals altijd na de laatste pil en we zijn er direct voor gegaan. Daarna ben ik niet meer ongesteld geworden want eind maart had ik een positieve zwangerschapstest. Ik heb daarvoor 12 jaar de pil geslikt.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: