Ontpillen
+18
Jelin
meisje
Jade
CCC
**_pearl_**
Supertalentje
Flower_L
Alyssa
Tania
Happydobby
Laced
Annie24
Printje
Mida4you
Muppetje
PapillonRose
kwak
Ellebel
22 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ontpillen
Om een beetje een beeld te krijgen; hoe lang duurde het voordat jouw cyclus weer op gang kwam na de pil? En hoe lang heb je de pil geslikt?
Ellebel- Prater
- Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10
Re: Ontpillen
ik was direct zwanger na het stoppen met de pil, die zwangerschap is helaas geëindigd in een miskraam. Vanaf die miskraam had ik altijd een regelmatige cyclus van tussen de 28 en 30 dagen. (Bijna) niemand hoeft te ontpillen, als je menstruatie onregelmatig is na het stoppen van de pil, dan was deze dat in de meeste gevallen ook al voordat je met de pil begon.
Gast- Gast
geen idee, ben 1x ongesteld geweest na het stoppen en was daarna direct zwanger.
persoonlijk zou ik mijn cyclus dan gaan bij houden dan kom je er snel achter.
persoonlijk zou ik mijn cyclus dan gaan bij houden dan kom je er snel achter.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik ben onlangs gestopt met de pil omdat ik constant doorbraakbloedingen had. Na 29 dagen werd ik weer ongesteld. Even afwachten wat de volgende keer doet.. Vanwege PCO heb ik van mezelf al een hele onregelmatige cyclus, dus ik verwacht dat dit ook na de pil weer zo door zal gaan. Al was ik nu dus wel even heel verbaasd dat ik gewoon na 29 dagen al ongesteld werd.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Rejoy. schreef:ik was direct zwanger na het stoppen met de pil, die zwangerschap is helaas geëindigd in een miskraam. Vanaf die miskraam had ik altijd een regelmatige cyclus van tussen de 28 en 30 dagen. (Bijna) niemand hoeft te ontpillen, als je menstruatie onregelmatig is na het stoppen van de pil, dan was deze dat in de meeste gevallen ook al voordat je met de pil begon.
Hoeft jammer genoeg echt niet, voordat ik aan de pil ging kon je de klok erop gelijk zetten, erna had ik pco...
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ook geen idee, was in 1x zwanger.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik had het ervoor ook al, maar nu ineens al na 29 dagen ongesteld. Hoop heel stiekem dat het omgekeerd ook kan, dat ik nu ineens een nette cyclus krijg na de pil. Maar dat zal vast niet opgaanMuppetje schreef:Rejoy. schreef:ik was direct zwanger na het stoppen met de pil, die zwangerschap is helaas geëindigd in een miskraam. Vanaf die miskraam had ik altijd een regelmatige cyclus van tussen de 28 en 30 dagen. (Bijna) niemand hoeft te ontpillen, als je menstruatie onregelmatig is na het stoppen van de pil, dan was deze dat in de meeste gevallen ook al voordat je met de pil begon.
Hoeft jammer genoeg echt niet, voordat ik aan de pil ging kon je de klok erop gelijk zetten, erna had ik pco...
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Muppetje schreef:Rejoy. schreef:ik was direct zwanger na het stoppen met de pil, die zwangerschap is helaas geëindigd in een miskraam. Vanaf die miskraam had ik altijd een regelmatige cyclus van tussen de 28 en 30 dagen. (Bijna) niemand hoeft te ontpillen, als je menstruatie onregelmatig is na het stoppen van de pil, dan was deze dat in de meeste gevallen ook al voordat je met de pil begon.
maar die PCO heb je waarschijnlijk niet door de pil gekregen, toch?
Gast- Gast
PapillonRose schreef:Ik had het ervoor ook al, maar nu ineens al na 29 dagen ongesteld. Hoop heel stiekem dat het omgekeerd ook kan, dat ik nu ineens een nette cyclus krijg na de pil. Maar dat zal vast niet opgaanMuppetje schreef:Rejoy. schreef:ik was direct zwanger na het stoppen met de pil, die zwangerschap is helaas geëindigd in een miskraam. Vanaf die miskraam had ik altijd een regelmatige cyclus van tussen de 28 en 30 dagen. (Bijna) niemand hoeft te ontpillen, als je menstruatie onregelmatig is na het stoppen van de pil, dan was deze dat in de meeste gevallen ook al voordat je met de pil begon.
Volgens mij kun je het heel spontaan krijgen, maar gaat het over het algemeen niet spontaan weer weg
Muppetje- Ratel
Rejoy. schreef:Muppetje schreef:Rejoy. schreef:ik was direct zwanger na het stoppen met de pil, die zwangerschap is helaas geëindigd in een miskraam. Vanaf die miskraam had ik altijd een regelmatige cyclus van tussen de 28 en 30 dagen. (Bijna) niemand hoeft te ontpillen, als je menstruatie onregelmatig is na het stoppen van de pil, dan was deze dat in de meeste gevallen ook al voordat je met de pil begon.
maar die PCO heb je waarschijnlijk niet door de pil gekregen, toch?
Ze weten eigenlijk niet waardoor het ontstaat
Muppetje- Ratel
Mirjam4you schreef:Ik heb ook geen idee, was in 1x zwanger.
+1 ik was ook meteen zwanger, ik dacht dat ik aan het 'ontpillen' was, had allerlei vage klachten maar ik was gewoon zwanger hahahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Voordat ik aan de pil ging was m'n cyclus netjes regelmatig. Ik was 15 toen ik aan de pil ging.
Ik stopte in de week dat ik 24 werd. Mijn 1e cyclus was 115 dagen, de 2e 114 dagen. (wel regelmatig dus alleen een beetje lang ) Inmiddels liep ik bij de gyn omdat ik hele dagen hevige buikpijnen had en krom liep van de pijn. Dit bleek te komen doordat ik PCO heb en er daardoor veel eicellen groeien, maar niet springen. Toen ben ik begonnen met Clomid en had ik een cyclus van rond de 30 dagen. De 4e ronde met clomid was het raak.
Na mijn bevalling begon ik netjes: 30-32 dagen, maar toen kwam er 49 en de laatste ronde zat ik op 73. PCO is back!
Nu nog steeds niet aan de pil en géén idee hoelang het dit keer gaat duren.
Ik stopte in de week dat ik 24 werd. Mijn 1e cyclus was 115 dagen, de 2e 114 dagen. (wel regelmatig dus alleen een beetje lang ) Inmiddels liep ik bij de gyn omdat ik hele dagen hevige buikpijnen had en krom liep van de pijn. Dit bleek te komen doordat ik PCO heb en er daardoor veel eicellen groeien, maar niet springen. Toen ben ik begonnen met Clomid en had ik een cyclus van rond de 30 dagen. De 4e ronde met clomid was het raak.
Na mijn bevalling begon ik netjes: 30-32 dagen, maar toen kwam er 49 en de laatste ronde zat ik op 73. PCO is back!
Nu nog steeds niet aan de pil en géén idee hoelang het dit keer gaat duren.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Hier ook een ontregelde menstruatie na het stoppen met de pil. De eerste menstruatie liet 126 dagen op zich wachten. Daarna 36 dagen en uiteindelijk om de 32 dagen.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
Rejoy. schreef:ik was direct zwanger na het stoppen met de pil, die zwangerschap is helaas geëindigd in een miskraam. Vanaf die miskraam had ik altijd een regelmatige cyclus van tussen de 28 en 30 dagen. (Bijna) niemand hoeft te ontpillen, als je menstruatie onregelmatig is na het stoppen van de pil, dan was deze dat in de meeste gevallen ook al voordat je met de pil begon.
Waar baseer je dit op? Ik kom via google meestal hierop uit:
Hoelang duurt de periode van het ontpillen? Houd er rekening mee dat het eerste half jaar na het stoppen met de anticonceptiepil je cyclus (erg) onregelmatig is en kan zijn. De eerste cyclus die terugkomt, kan een lange menstruatiecyclus zijn: een cyclus van 8 weken is een redelijk normaal beeld! Na het eerste half jaar hebben de meeste vrouwen een balans gevonden in hun hormoonhuishouding.
Helaas kan ik niet meer zeggen hoe mijn cyclus was oor de pil. Ik was 13 toen ik begon met de diane pil ivm acné. Ik heb 13 jaar lang die zware pil geslikt, ben benieuwd naar de gevolgen voor mijn lijf..
Ellebel- Prater
- Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10
Na 9 jaar pil gestopt, cyclus was 28-27-zwanger. Maar voor de pil had ik ook altijd 27 of 28 dagen. Dus er was niks veranderd bij mij.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik ben dan wel niet gestopt met de pil om zwanger te raken, maar wel gestopt
Ik heb 10 jaar de pil geslikt en mijn cyclus was meteen weer regelmatig, gelukkig.
Ik heb 10 jaar de pil geslikt en mijn cyclus was meteen weer regelmatig, gelukkig.
Gast- Gast
ellebel: dat is 't hem! Vaak zijn vrouwen jong begonnen met het slikken van de pil, weten niet meer hoe hun cyclus was voor ze begonnen aan de pil en gooien een onregelmatige cyclus dan vaak op het pilgebruik, terwijl die cyclus misschien ook wel onregelmatig was geweest als die hele pil nooit geslikt zou zijn. Ik heb zo even geen wetenschappelijke artikelen paraat, maar ik weet dat een aantal gyn's het hele concept 'ontpillen' onzin vinden.
Gast- Gast
Bij mij duurde het twee maanden voordat ik ongesteld werd. Daarna nog een keer ruim 40 dagen en toen was het weer redelijk regelmatig. Ik heb 8 jaar de pil geslikt en daarvoor had ik een regelmatige cyclus.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik dacht dat PCO aangeboren is?
Ik ben in februari gestopt met de pil, maar werd niet ongesteld. Heb dan medicatie gekregen om mijn menstruatie op te wekken en na 2,5 maand werd ik dan ongestld. De keer erna werd ik uit mezelf ongesteld na 43 dagen, dus dacht dat ik wel klaar was met het 'ontpillen'. Helaas werd ik de keren daarna weer niet spontaan ongesteld en is het weer 2x opgewekt na 2 maanden. Blijkt nu dat ik PCO blijk te hebben, dus van ontpillen is hier geen sprake.
Ik ben in februari gestopt met de pil, maar werd niet ongesteld. Heb dan medicatie gekregen om mijn menstruatie op te wekken en na 2,5 maand werd ik dan ongestld. De keer erna werd ik uit mezelf ongesteld na 43 dagen, dus dacht dat ik wel klaar was met het 'ontpillen'. Helaas werd ik de keren daarna weer niet spontaan ongesteld en is het weer 2x opgewekt na 2 maanden. Blijkt nu dat ik PCO blijk te hebben, dus van ontpillen is hier geen sprake.
Alyssa- Prater
- Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11
heb zo'n 8 jaar de pil geslikt (in begin vanwege puistjes) en mijn cyclus was meteen netjes 28dgn daarna 2x in 1x zwanger, en na de bevalling ook weer netjes 28dgn.
Wat dat betreft allemaal heel netjes dus. Ik word nu ook netjes om de 28 dgn ongesteld, zonder anticonceptie.
Wat dat betreft allemaal heel netjes dus. Ik word nu ook netjes om de 28 dgn ongesteld, zonder anticonceptie.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ellebel schreef:Rejoy. schreef:ik was direct zwanger na het stoppen met de pil, die zwangerschap is helaas geëindigd in een miskraam. Vanaf die miskraam had ik altijd een regelmatige cyclus van tussen de 28 en 30 dagen. (Bijna) niemand hoeft te ontpillen, als je menstruatie onregelmatig is na het stoppen van de pil, dan was deze dat in de meeste gevallen ook al voordat je met de pil begon.
Waar baseer je dit op? Ik kom via google meestal hierop uit:
Hoelang duurt de periode van het ontpillen? Houd er rekening mee dat het eerste half jaar na het stoppen met de anticonceptiepil je cyclus (erg) onregelmatig is en kan zijn. De eerste cyclus die terugkomt, kan een lange menstruatiecyclus zijn: een cyclus van 8 weken is een redelijk normaal beeld! Na het eerste half jaar hebben de meeste vrouwen een balans gevonden in hun hormoonhuishouding.
Helaas kan ik niet meer zeggen hoe mijn cyclus was oor de pil. Ik was 13 toen ik begon met de diane pil ivm acné. Ik heb 13 jaar lang die zware pil geslikt, ben benieuwd naar de gevolgen voor mijn lijf..
Maar de pil werkt toch helemaal niet zolang door in je lijf? Als je 'm 1 keer vergeten bent/overgegeven hebt is ie gelijk een stuk minder betrouwbaar, lijkt me niet dat je dan een half jaar moet 'ontpillen'...
Hoe de gevolgen voor jouw lijf zijn weet ik niet, ik heb de Diane 12 jaar geslikt en de afgelopen 4 jaar daarbij nog eens antibiotica. Ik ben toen ik stopte (door omstandigheden) gelijk ongesteld geworden en daarna gelijk zwanger. Ik weet dus ook niet wat mijn cyclus zou zijn, maar ik geloof niet dat ik een of ander medisch wonder ben...
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
ik ben gestopt met nuva ring en had meteen een gelijke cyclus .
**_pearl_**- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10
Je hoeft inderdaad niet te intpillen om zwanger te worden, je bent meteen na t stoppen met de pil vruchtbaar.
Mijn eerste cyclus was 28 dagen. Die hebben we afgewacht tot we gingen proberen zwanger te raken. De volgende cyclus was 27 dagen en daarna was ik zwanger.
Ik heb 13 jaar de pil geslikt.
Mijn eerste cyclus was 28 dagen. Die hebben we afgewacht tot we gingen proberen zwanger te raken. De volgende cyclus was 27 dagen en daarna was ik zwanger.
Ik heb 13 jaar de pil geslikt.
Gast- Gast
12 jaar de pil geslikt, daarna werd ik meteen regelmatig ongesteld... mijn cyclus was altijd rond de 30 dagen...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Welliswaar niet om zwanger te raken ,maar ik ben ook gestopt met de pil.
De eerste maanden had ik een cyclus van 8 weken. Na 9 maanden werd dit elke 4 weken.
De eerste maanden had ik een cyclus van 8 weken. Na 9 maanden werd dit elke 4 weken.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: