Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zelfstandig avondeten eten

+5
Happydobby
Annie24
Liadan
Mamsie
Theeleut
9 plaatsers

Ga naar beneden

Zelfstandig avondeten eten Empty Zelfstandig avondeten eten

Bericht  Theeleut wo 19 sep 2012 - 0:19

Wanneer at jou kind zelfstandig zijn/haar avondeten met bestek?

Mijn zoon kan wel zelf eten, maar dan alleen zónder bestek, zijn vork houdt hij alleen vast en met zijn andere hand eet hij. Of hij mept alleen maar met zijn vork op het eten.

Ik help hem wel met prikken in het eten of met een lepel schuiven, maar hij pakt het eten met zijn andere hand van de vork/lepel af. Het is echt een zwijnenstal als ik hem geheel zijn eigen gang laat gaan Laughing

Ik ben dus erg geneigt hem nog steeds te voeren als het bijvoorbeeld een prakje is of eten wat met een lepel gegeten wordt, dit vind hij meestal wel best. Ik geef alles zoals ik zelf ook eet, maar snijd het wat kleiner, dit eet hij wel zelf met de hand dus.

Hoe doen/deden jullie kindje(s) dit? Ik weet het echt niet meer van de eerste.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfstandig avondeten eten Empty Re: Zelfstandig avondeten eten

Bericht  Mamsie wo 19 sep 2012 - 0:29

Hier is de jongste 2 en die kan prima met besteld eten. Rond de 1.5 begon dat een beetje te lukken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan wo 19 sep 2012 - 0:32

Mijn zoon eet alleen zijn yoghurt zelf met een lepel, iets aan een vork prikken probeert hij wel maar lukt meestal niet. Hij eet dus gewoon met zijn handen. En hier is het ook een enorme rommel na het eten, maar dat is zo weer opgeruimd. Ik weet niet meer wanneer mijn dochter met bestek kon eten, zij eet nu trouwens ook nog regelmatig met haar handen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Annie24 wo 19 sep 2012 - 0:35

Hier het toetje zelf met de lepel en ik geef hem met een andere lepel ook hapjes omdat het anders zo lang duurt laughcry

Het eten eigenlijk hetzelfde verhaal, alleen is hij het snel zat omdat het naar zijn idee dan te langzaam gaat en gaat dan verder met zijn handen. Ook een knoeiboel dus hier, maar dat vind ik geen probleem smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 0:41

Toen het echt goed ging, vanaf ongeveer 1,5 toch wel, maar nog vind het leuk om met handen (en nog net niet voeten) te eten

Gast
Gast

Bericht  Happydobby wo 19 sep 2012 - 0:46

Hier doet mijn zoon hetzelfde, meppen met de lepel en met zijn andere had het eraf halen. Ach hij zal ooit vast wel met bestek kunnen eten smile

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Theeleut wo 19 sep 2012 - 0:48

Oké, hij eet dus gewoon zoals elk kind van die leeftijd. Een kliederboel vind ik op zich niet zo erg, maar hier is het niet zo makkelijk schoonmaken. Wij hebben een vloer met v groef en daar veeg je dan lekker al het eten in... Ik heb al tafelzeil gekocht voor onder zijn stoel, maar nóg ligt het eten overal :nopompom:

Het is maar afwachten wanneer hij door heeft hij hij zelf kan prikken en scheppen.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Linda wo 19 sep 2012 - 0:50

Dochter pakt vaak eten met haar hand en duwt het dan op haar vork. Dan stopt ze de vork in haar mond. Ook heel handig. Wink

Volledig met bestek eten kan/doet ze nog niet. Maar ik heb daar geen moeite mee, komt vanzelf wel als ze wat ouder is. En sommige dingen eet ik zelf ook liever met m'n handen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Annie24 wo 19 sep 2012 - 1:21

Theeleut schreef:Oké, hij eet dus gewoon zoals elk kind van die leeftijd. Een kliederboel vind ik op zich niet zo erg, maar hier is het niet zo makkelijk schoonmaken. Wij hebben een vloer met v groef en daar veeg je dan lekker al het eten in... Ik heb al tafelzeil gekocht voor onder zijn stoel, maar nóg ligt het eten overal :nopompom:

Het is maar afwachten wanneer hij door heeft hij hij zelf kan prikken en scheppen.

De beste oplossing: een hond nemen Laughing

Wij hebben een echte houten vloer waar dus ook groeven inzitten. De grote stukken eten die op de grond vallen raap ik zelf op, maar de rest mag de hond hebben Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Annemie wo 19 sep 2012 - 1:31

Mijn zoontje eet ook nog steeds met zijn handjes en niet met bestek, hij heeft er wel een vork liggen, maar hij snapt het nog niet echt. Ik ben al lang blij als hij wat eet met zijn handjes.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Darius wo 19 sep 2012 - 1:51

P. kan nu al goed zelf eten met een vork, denk dat hij dan 1 jaar en 2 maanden was. Juist eten met een lepel werkt niet zo goed, yoghurt voer ik hem dan ook.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Tania wo 19 sep 2012 - 2:29

Mijn zoontje kan het wel maar het gaat nog niet al te vlot. Ik geef het hem dan ook nog bijna elke avond. Dat vindt hij zelf ook prettiger en ik vind het geen probleem.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven