Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Veel liegen - HELP!

3 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Veel liegen - HELP! Empty Veel liegen - HELP!

Bericht  SOS ma 17 sep 2012 - 22:07

Hoi meiden,

Ik ben een oude bekende op het forum maar heb even een nieuw account aangemaakt omdat ik anoniem wil blijven.

Ik lieg weleens. En vaak over hele onbenullige dingen. Vanmorgen heb ik me ziek gemeld op het werk omdat ik het echt niet zag zitten. Ik ga de schuldsanering in met BudgetBeheer (eigen aanvraag omdat ik eerst rust in mn financiele zaken wil) en vandaag heb ik de 1e afspraak met de budgetcoach. Ben hier heel erg zenuwachtig en bang voor. Daarom heb ik me dus ziek gemeld vanmorgen.

Net kwam mijn vriend thuis om even te plassen (vertegenwoordiger dus bezoekt veel klanten en kwam nu toch langst huis) en ik zei dat ik eerder van mn werk ben gegaan omdat het niet druk was.......

Slaat nergens op dat ik daar over lieg. Uiteraard trapte hij er niet in. En vroeg waarom ik hier in g*dsnaam over lieg. En om je de waarheid te zeggen ( Wink ) heb ik geen idee.

Ik weet wel dat ik vaker lieg en altijd om stomme kleine dingen ik weet dat het niet hoeft en dat het nergens op slaat. Zelfs dat het respectloos is maar soms lijk ik wel gewoon te moeten liegen.......heel vaag.

Geen idee wat ik hier mee wil bereiken. Wil het van me af schrijven en hoop stiekem dat iemand tips heeft (gewoon niet meer liegen werkt dus niet).

Bedankt voor het lezen iig,

SOS
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 13
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel liegen - HELP! Empty Re: Veel liegen - HELP!

Bericht  Gast ma 17 sep 2012 - 22:10

Ben je bang dat als je zegt dat je je ziek hebt gemeld (wat natuurlijk echt niet netjes is) dat je dan toegeeft dat je bang bent?
Het klinkt alsof je vooral de schijn aan het ophouden bent, klopt dat?

Over wat voor dingen lieg je? Ben je bang om afgekeurd te worden als je de waarheid vertelt?

Gast
Gast

Bericht  SOS ma 17 sep 2012 - 22:17

Nu je dat zo zegt denk ik dat dat best zou kunnen idd.....
Het heeft denk ik idd te maken met afkeuring die ik denk te krijgen.

Het slaat echt nergens op want mijn vriend heeft al vaak genoeg bewezen dat ik echt alles kan en mag zeggen maar toch besluit ik dus om te liegen.
Waar lieg ik zoal over? Pfff
*Geldzaken sowieso maar dat hoop ik nu aangepakt te hebben

hmmmm nu ik er heel diep over nadenk zijn het eigenlijk alleen geldzaken. Hoeveel geld ik nog heb, rekeningen die ik wel/niet heb overgemaakt, wat iets heeft gekost. Zulke dingen vooral....

SOS
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 17 sep 2012 - 22:24

Oh kijk, dat is dus niet zo gek.

Want je maakt je zorgen om je geldzaken en je vindt waarschijnlijk van jezelf dat je het niet goed doet. Dus hou je de schijn op. Ik vind het niet schokkend hoor, wat je vertelt. Je snapt zelf ook dat liegen niet ok is, kennelijk vindt je het zo lastig dat die geldzaken niet lopen dat je erover gaat liegen. Kun je dat tegen je vriend zeggen? Gewoon dat je de neiging hebt om erover te liegen omdat je bang bent afgekeurd te worden? Dat maakt het allemaal wat minder eng en wat minder beladen.

Gast
Gast

Bericht  SOS ma 17 sep 2012 - 22:28

Door je reacties ben ik er iig meer over gaan nadenken en ik denk nu iig te weten waardoor het komt. Zoveel progressie heb ik nog nooit gemaakt Wink
Maar het is voor mezelf fijn om te weten dat het altijd over geld gaat en dat ik daar iig al aan werk.
Nu idd dat nog duidelijk proberen te maken aan mn vriend....

Dank je wel Euc!!

SOS
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 17 sep 2012 - 22:46

Misschien kun je vanavond aan je vriend uitleggen hoe je je voelt over je financiele situatie. Dat je je daar onzeker over voelt en dat je je er voor schaamt (?). Dat liegen helemaal geen oplossing is maar dat dat de oorzaak is en dat je zal proberen volledige openheid van zaken te geven en als dat niet lukt en in ieder geval niet over zal liegen.

Gast
Gast

Bericht  SOS ma 17 sep 2012 - 23:03

Ik zal het vanavond idd proberen duidelijk te maken. Zal lastig zijn maar wel noodzakelijk.
En schamen doe ik me ja. Snap niet dat ik dit gewoon niet kan......vind ik best erg!

SOS
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 17 sep 2012 - 23:06

Nee dat is ook heel moeilijk, zeker omdat het voor jou zo'n gevoelig onderwerp is. Maar ik denk echt dat je, als je eenmaal over die drempel bent, er makkelijker open over kunt zijn tegen je vriend. Dat zou toch fijn zijn? Als je je problemen kunt bespreken met je vriend? Wie weet kan hij je nog ergens mee helpen, of je in ieder geval steunen.

Je hoeft het niet allemaal alleen te doen hoor smile.

Gast
Gast

Bericht  SOS ma 17 sep 2012 - 23:18

Ik zou precies hetzelfde tegen een ander zeggen Powerbabe. Helaas is het moeilijker als je er zelf voor staat.
Weet dat ik het moet doen en weet ook zeker dat het echt en opluchting zal zijn maar het is geen drempel waar ik over moet maar een berg vlgs mij........

Komt goed.....

THX!

SOS
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 1:44

Komt goed?????

Dat laatste zinnetje komt bij mij over alsof jij je verhaal hier even hebt getypt het nu allemaal achter je neer gooit en weer op vrolijke voet verder gaat. Oftewel volgens mij ben je nog niet bewust van wat jou gedrag je uiteindelijk allemaal aan kan doen. Niet alleen jou maar ook je omgeving? Wat denk je wat je vriend zal doen als je zo blijft liegen?

Sorry maar in mijn ogen is 'komt goed' niet echt de juiste uitspraak.

Gast
Gast

Bericht  SOS di 18 sep 2012 - 2:08

G*d Draakje, fijne reactie! Doet me echt goed!!
Als je het misschien iets beter leest of anders interpreteert ....... Komt goed slaat op dat ik het vanavond idd aan mn vriend ga proberen uit te leggen. Ik leg niks naast me neer. Zoals je wellicht ook heb gelezen ga ik de sanering in en krijg ik budgetbegeleiding. UITEINDELIJK komt het dus goed.

SOS
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Bisq di 18 sep 2012 - 2:19

Wat ontzettend naar voor je SOS. Ik heb hetzelfde meegemaakt, alleen was het mijn vriend die loog over geld. Uiteindelijk heeft hij het (omdat ik hem voor het blok zette) opgebiecht en werden mij heel veel dingen duidelijk. Voor hem was het een enorme opluchting toen hij het eenmaal verteld had. Hij stond er niet meer alleen voor en hoe erg de situatie ook was, hij kreeg mijn hulp en dat maakte het voor hem veel minder zwaar. Ik kan je dus alleen maar aanraden om eerlijk te zijn hoe moeilijk dat ook zal zijn. Uiteindelijk hoop ik dat het opluchting brengt en je zult ervaren dat je het heus niet allemaal perfect en alleen hoeft te doen.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 2:52

SOS schreef:G*d Draakje, fijne reactie! Doet me echt goed!!
Als je het misschien iets beter leest of anders interpreteert ....... Komt goed slaat op dat ik het vanavond idd aan mn vriend ga proberen uit te leggen. Ik leg niks naast me neer. Zoals je wellicht ook heb gelezen ga ik de sanering in en krijg ik budgetbegeleiding. UITEINDELIJK komt het dus goed.

En ik heb het over je lieg probleem, niet over de rest.
Ik vind het hartstikke fijn voor dat er een oplossing komt. Maar je geeft ook al wel eens te liegen. Ik begrijp dat je onzeker voelt door de hele situatie, maar waarom liegen, op je werk en tegen je vriend? Je geeft aan het wel vaker te doen, onbenullig of niet? Denk dat je daar ook even naar mag kijken, puur om bv vervelende situaties in de toekomst te voorkomen.

Laatst aangepast door Dropdraakje op di 18 sep 2012 - 3:00; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  SOS di 18 sep 2012 - 2:58

Dropdraakje schreef:
SOS schreef:G*d Draakje, fijne reactie! Doet me echt goed!!

En ik heb het over je lieg probleem, niet over de rest.

Ja, en zoals bovenaan al staat is dit het enige waar ik over lieg. Als dit dus op de baan is hoef ik daar ook niet meer over te liegen.

SOS
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  SOS di 18 sep 2012 - 3:01

Bisq schreef:Wat ontzettend naar voor je SOS. Ik heb hetzelfde meegemaakt, alleen was het mijn vriend die loog over geld. Uiteindelijk heeft hij het (omdat ik hem voor het blok zette) opgebiecht en werden mij heel veel dingen duidelijk. Voor hem was het een enorme opluchting toen hij het eenmaal verteld had. Hij stond er niet meer alleen voor en hoe erg de situatie ook was, hij kreeg mijn hulp en dat maakte het voor hem veel minder zwaar. Ik kan je dus alleen maar aanraden om eerlijk te zijn hoe moeilijk dat ook zal zijn. Uiteindelijk hoop ik dat het opluchting brengt en je zult ervaren dat je het heus niet allemaal perfect en alleen hoeft te doen.

Mijn vriend weet er wel van dat ik problemen heb en ook dat ik de sanering in ga maar omdat daar vandaag dus pas spijkers met koppen worden geslagen en er voor mij ook veel meer duidelijkheid komt (eindelijk na 5mnd) heb ik nog steeds het gevoel het alleen te moeten doen. Dit houdt ik zelf in stand dat weet ik maar daar komt vanavond verandering in.

Dank je wel Bisq!

SOS
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 3:04

Ik weet wel dat ik vaker lieg en altijd om stomme kleine dingen ik weet dat het niet hoeft en dat het nergens op slaat. Zelfs dat het respectloos is maar soms lijk ik wel gewoon te moeten liegen.......heel vaag.

Hoe moet ik dit dan interpreteren? Dit komt bij mij nu over alsof het niet alleen om het financiële gedeelte gaat? Nogmaals ik vind het fijn dat je geholpen wordt. Maar bovenstaande zin klinkt een beetje tegenstrijdig.

Gast
Gast

Bericht  Bisq di 18 sep 2012 - 3:04

SOS schreef:
Bisq schreef:Wat ontzettend naar voor je SOS. Ik heb hetzelfde meegemaakt, alleen was het mijn vriend die loog over geld. Uiteindelijk heeft hij het (omdat ik hem voor het blok zette) opgebiecht en werden mij heel veel dingen duidelijk. Voor hem was het een enorme opluchting toen hij het eenmaal verteld had. Hij stond er niet meer alleen voor en hoe erg de situatie ook was, hij kreeg mijn hulp en dat maakte het voor hem veel minder zwaar. Ik kan je dus alleen maar aanraden om eerlijk te zijn hoe moeilijk dat ook zal zijn. Uiteindelijk hoop ik dat het opluchting brengt en je zult ervaren dat je het heus niet allemaal perfect en alleen hoeft te doen.

Mijn vriend weet er wel van dat ik problemen heb en ook dat ik de sanering in ga maar omdat daar vandaag dus pas spijkers met koppen worden geslagen en er voor mij ook veel meer duidelijkheid komt (eindelijk na 5mnd) heb ik nog steeds het gevoel het alleen te moeten doen. Dit houdt ik zelf in stand dat weet ik maar daar komt vanavond verandering in.

Dank je wel Bisq!

Sterkte ermee!
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 3:31

Ik snap best dat je over je geldsituatie liegt. Ik begrijp ook heel goed dat je je ervoor schaamt dat je schulden hebt, het geeft toch een gevoel van 'falen'. Maar ik zou het echt aan je vriend opbiechten hoor, wat is het ergste wat er kan gebeuren? Dat hij je verlaat?

Gast
Gast

Bericht  SOS di 18 sep 2012 - 7:23

Dropdraakje schreef:Ik weet wel dat ik vaker lieg en altijd om stomme kleine dingen ik weet dat het niet hoeft en dat het nergens op slaat. Zelfs dat het respectloos is maar soms lijk ik wel gewoon te moeten liegen.......heel vaag.

Hoe moet ik dit dan interpreteren? Dit komt bij mij nu over alsof het niet alleen om het financiële gedeelte gaat? Nogmaals ik vind het fijn dat je geholpen wordt. Maar bovenstaande zin klinkt een beetje tegenstrijdig.

Mijn 2e post ook gelezen of die voor het gemak maar over geslagen??

"hmmmm nu ik er heel diep over nadenk zijn het eigenlijk alleen geldzaken. Hoeveel geld ik nog heb, rekeningen die ik wel/niet heb overgemaakt, wat iets heeft gekost. Zulke dingen vooral...."

SOS
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  SOS di 18 sep 2012 - 7:25

Zojuist goed gesprek gehad met mn vriend en hij vond het jammer dat ik er nu pas mee kwam. Afgesproken dat hij er voortaan bij is als ik een afspraak heb met de budgetcoach en dat ik alle post gewoon op tafel leg en er over praat met hem.
Last van mn schouders!!!

THX meiden!

SOS
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  RYW di 18 sep 2012 - 7:37

Fijn dat hoe erover hebt kunnen praten met hem, jammer dat je zo lullig doet over dropdraakje's reactie want ik vind wel dat ze een punt heeft, je ziet het wel snel als opgelost. Maar goed, blijkbaar wil je dat niet lezen. Fijn in elk geval dat je vriend meegaat naar de gesprekken.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SOS di 18 sep 2012 - 7:44

Ik zie het helemaal niet als opgelost. Zo komt het misschien wel over maar ik ben sowieso vrij nuchter en zie dingen positief in.
De eerste stap is gemaakt en ik betrek hem nu bij die coach. Zodoende komt hij sowieso alles te weten en heb ik een goede stok achter de deur.

Zal vaak moeilijk zijn maar ik kom er wel.

SOS
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 7:46

Ik heb het idee dat je het liegen voor jezelf een beetje af aan het zwakken bent, ik ben het eigenlijk wel met Dropdraakje eens. Je topictitel is tenslotte ook 'Veel liegen'. Maargoed, hoe dan ook... even los daarvan: Mijn vriend zit in de schuldsanering en vindt het erg moeilijk om daarover te praten. Vindt sowieso het hele onderwerp 'financiën' op dit moment lastig, logisch ook. Mijn tip: wees eerlijk. Een deel van je problemen zijn waarschijnlijk ook ontstaan omdat je uitgaven die je gedaan hebt, door niet helemaal eerlijk te zijn, voor jezelf goed wilt praten. En als je dát patroon al kunt doorbreken dan ben je al een heel eind.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 8:23

Maple, dat wist ik niet. Hoe ga jij ermee om, zit jij ook in de schuldsanering dan? Is jouw vriend wel altijd eerlijk geweest tegen jou over zijn problemen?
Als je niet wilt antwoorden dan snap ik dat ook hoor.

Gast
Gast

Bericht  RYW di 18 sep 2012 - 8:26

Wat Zelda zegt vraag ik me ook af... lijkt me moeilijk om mee om te gaan, Maple. Zijn jullie niet 'bang' dat de boel scheefgroeit? Ook omdat je vriend nu even geen baan heeft?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: