Taarten Topique
+72
cin-87
silly-one
dolfijntje24
PiP
Minx
snapple
Elsje
bbguv
Luthien
Muffin
Juul
Sjaantje
Nathalie
Aimee
Rovine
bluppie
Try
smooch
Monte
Caesar
Sweety
*Lookie*
Maaike
Mida4you
Mamasapje
Roza
Sarah1985
Zora
Qiara
Arwyn
Eris
patjuhhh
InweCulnamo
Rosa
Dennenappel
tralala
_Lana_
Laquisia
Summerlovin
Schaapke
Rebecca
Gigi_
Rev3rie
GeKKiE
TukTuk
Zwoesj
sonly
Highway
kuikje83
Chloe
Angela_1986
lieke89
Japje
Inge
love
duckie
Ella
poppetje
SarahKey
norah
_Femme
Prosecco
loura
Zwerver
Jeanette
Serena
Snoes
SparklingEyes
xxDila
CCC
Lejow
_Sneeuwwitje_
76 plaatsers
Pagina 31 van 40
Pagina 31 van 40 • 1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40
Re: Taarten Topique
Waarmee dan?
Ik zag op dat filmpje dat je het met een kwastje met heel weinig water moest bestrijken, dus dat doe ik nu steeds. Vlekken heb ik nog niet gehad, maar het moet even drogen zeg maar. Trouwens, als je de decoratie wilt laten plakken, hoe doe je dat dan zonder water?
Ik zag op dat filmpje dat je het met een kwastje met heel weinig water moest bestrijken, dus dat doe ik nu steeds. Vlekken heb ik nog niet gehad, maar het moet even drogen zeg maar. Trouwens, als je de decoratie wilt laten plakken, hoe doe je dat dan zonder water?
Gast- Gast
Thanx voor de sites Lejow.
Wat is het verschil tussen marsepein (1:3) of (1:2) ?? Heeft dat te maken met de hoeveelheid amandelen ofzo?
Wat is het verschil tussen marsepein (1:3) of (1:2) ?? Heeft dat te maken met de hoeveelheid amandelen ofzo?
Gast- Gast
Ik ga die sites ook even goed bekijken
Wil misschien zo'n wel zo'n mat met print er in en plunger cutters (hoewel ik die best duur vind..)
Wil misschien zo'n wel zo'n mat met print er in en plunger cutters (hoewel ik die best duur vind..)
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Neeeeee nooit water op marsepein gebruiken (tenzij je iets wilt vastplakken). Water zorgt ervoor dat marsepein kan gaan smelten (vandaar dat het ook smelt als het steeds in en uit de koelkast gaat, door condens). Ik gebruikte altijd poedersuiker om dingen op uit te rollen, maar dat geeft veel vlekken. Nu gebruik ik crisco, dat is een soort vettig smaakloos spul (te koop ook bij de taartenshops), hier smeer ik mijn werkblad mee in, en dan is het zo uit te rollen en blijft het niet plakken!
Plus geen lelijke vlekken op je taart!
de verhouding 1:2 of 1:3 heeft te maken met hoe goed het uitrolbaar is en bruikbaar om een taart mee te bekleden. Ik geloof dat ik altijd 1:4 of 1: 3 heb
Plus geen lelijke vlekken op je taart!
de verhouding 1:2 of 1:3 heeft te maken met hoe goed het uitrolbaar is en bruikbaar om een taart mee te bekleden. Ik geloof dat ik altijd 1:4 of 1: 3 heb
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
En hoe hoger het cijfer hoe beter het uitrolbaar is?
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Je kunt best water op marsepein gebruiken hoor. Het gaat er van kleven en glimmen, maar niet echt smelten. Fondant smelt wel. Sommige mensen vinden dat glimmende mooi, ik hou meer van mat.
De verhoudingen van de marsepein heeft te maken met de hoeveelheid suiker en amandelen. Voor taarten schijnt 1:3 het beste te zijn. Ik gebruik zelf altijd fondant.
Crisco is een plantaardig vet. Je kunt ook een blok frituurvet gebruiken.
In Amerika gebruiken ze soms ook crisco voor botercreme.
De verhoudingen van de marsepein heeft te maken met de hoeveelheid suiker en amandelen. Voor taarten schijnt 1:3 het beste te zijn. Ik gebruik zelf altijd fondant.
bbguv- Fluisteraar
- Aantal berichten : 10
Punten : 10
Registratiedatum : 28-02-11
bbguv schreef:Je kunt best water op marsepein gebruiken hoor. Het gaat er van kleven en glimmen, maar niet echt smelten. Fondant smelt wel. Sommige mensen vinden dat glimmende mooi, ik hou meer van mat.
Nee.... dat verzin ik..
Volgens mij wel Sweety!
Lejow- Lady Post-a-lot
Dat zeg ik niet, maar dat is niet de 'algemene' norm... Sommige mensen doen het wel.
zie: http://player.omroep.nl/?aflID=10264485
(Cursus taart decoreren bij Teleac, verzorgt door Petra Achtien, van De Tafel van Achtien, in Utrecht.)
Ook mister CakeBoss, Buddy Valastro, stoomt (waardoor de taart vochtig, glimmend wordt) zijn taarten...
Ik hou d'r ook niet van, maar het kan dus wel...
(Cursus taart decoreren bij Teleac, verzorgt door Petra Achtien, van De Tafel van Achtien, in Utrecht.)
Ook mister CakeBoss, Buddy Valastro, stoomt (waardoor de taart vochtig, glimmend wordt) zijn taarten...
bbguv- Fluisteraar
Dank jullie wel! Ben de 17de jarig en dacht dat het wel leuk zou zijn om mijn eigen taart te maken samen met mijn ma. Ga vanavond of morgen eens wat bestellen bij de leukste taarten.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
bbguv schreef:Dat zeg ik niet, maar dat is niet de 'algemene' norm... Sommige mensen doen het wel.
Die Teleac cursus snap ik al helemaal geen fluit van.
Maar goed, de meningen zullen er wel over verdeeld zijn.
Zodra marsepein in aanraking komt met vocht kan het smelten....
Lejow- Lady Post-a-lot
Heb je je trouwens speciaal hiervoor aangemeld? Bbguv? Om dit te komen vertellen?
Lejow- Lady Post-a-lot
Nou nee, ik dacht dat het wel leuk was hier. Aangezien ik ook taarten maak, was dit het eerste topic waar ik op reageerde. Ik ben vaker een meelezer, dan een actieve reageerder...
Moet wel zeggen dat de "ontvangst" me een beetje tegenvalt... Je lijkt een beetje geiiriteerd???
Moet wel zeggen dat de "ontvangst" me een beetje tegenvalt... Je lijkt een beetje geiiriteerd???
bbguv- Fluisteraar
bbguv schreef:Nou nee, ik dacht dat het wel leuk was hier. Aangezien ik ook taarten maak, was dit het eerste topic waar ik op reageerde. Ik ben vaker een meelezer, dan een actieve reageerder...
Dat heb je dan goed gezien.
Lejow- Lady Post-a-lot
Rustig aan allemaal. Laten we het ieder gewoon op onze eigen manier doen.
Ik snap je verhaal Lejow, maar tot nu toe heeft het gebruik van water bij mij nog geen rare plekken of smelten ten gevolg gehad. Dus ik blijf het even zo doen. Zal dat crisco (of hoe het ook heet, haha) nog wel opzoeken. Overigens probeer ik wel echt héél weinig water te gebruiken en doe ik het met een kwastje.
Ik had inderdaad ook intussen de uitleg over de marsepein gevonden. Het staat inderdaad voor de verhouding marsepein/amandelen. Ik heb gekozen voor 1/3 en daar een kilo van besteld. Even uitproberen en kijken of het wat is! Ook heb ik meteen kleurstofjes besteld, kan ik lekker zelf kleuren en een setje tools (van die decoreermesjes). Eens kijken wat ik daar allemaal mee kan! Heb ook gekeken voor extra uitstekers, maar die vind ik eigenlijk best prijzig! Was op zoek naar grote uitstekers voor getallen en letters, maar die heb ik nog even laten zitten. Dit weekend ga ik een taart maken voor mijn broertje die 23 is geworden en die 23 probeer ik dan zelf wel uit te snijden. Wie weet lukt dat ook wel, al zal het vast niet zo netjes zijn als met uitstekers o.i.d.
Nu nog bedenken of ik er iets leuks bij boetseer voor op z'n taartje en bedenken waar ik het mee ga vullen. Hij vond alles goed 'zolang er maar geen vruchten in of op zitten'......
Ik snap je verhaal Lejow, maar tot nu toe heeft het gebruik van water bij mij nog geen rare plekken of smelten ten gevolg gehad. Dus ik blijf het even zo doen. Zal dat crisco (of hoe het ook heet, haha) nog wel opzoeken. Overigens probeer ik wel echt héél weinig water te gebruiken en doe ik het met een kwastje.
Ik had inderdaad ook intussen de uitleg over de marsepein gevonden. Het staat inderdaad voor de verhouding marsepein/amandelen. Ik heb gekozen voor 1/3 en daar een kilo van besteld. Even uitproberen en kijken of het wat is! Ook heb ik meteen kleurstofjes besteld, kan ik lekker zelf kleuren en een setje tools (van die decoreermesjes). Eens kijken wat ik daar allemaal mee kan! Heb ook gekeken voor extra uitstekers, maar die vind ik eigenlijk best prijzig! Was op zoek naar grote uitstekers voor getallen en letters, maar die heb ik nog even laten zitten. Dit weekend ga ik een taart maken voor mijn broertje die 23 is geworden en die 23 probeer ik dan zelf wel uit te snijden. Wie weet lukt dat ook wel, al zal het vast niet zo netjes zijn als met uitstekers o.i.d.
Nu nog bedenken of ik er iets leuks bij boetseer voor op z'n taartje en bedenken waar ik het mee ga vullen. Hij vond alles goed 'zolang er maar geen vruchten in of op zitten'......
Gast- Gast
Ik heb voor 6 euro geloof ik een setje gekocht van play doh met uitstekers van getallen en letters!
De play doh heb ik weggegeven en de uitstekers gebruik ik
De play doh heb ik weggegeven en de uitstekers gebruik ik
Lejow- Lady Post-a-lot
OWwwwww, wat slim! hahaha! Nou, van t weekend maar even rondje speelgoedwinkels doen dan!
Gast- Gast
Tesita schreef:Waarmee dan?
Iets langer kneden, dan gaat het wat meer plakken (moet je eigenlijk wel een beetje warme handen voor hebben) Maar echt ideaal is dat ook weer niet vind ik...
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Lejow schreef:bbguv schreef:Nou nee, ik dacht dat het wel leuk was hier. Aangezien ik ook taarten maak, was dit het eerste topic waar ik op reageerde. Ik ben vaker een meelezer, dan een actieve reageerder...
Dat heb je dan goed gezien.
kinderachtig zeg. Geef dan op zn minst aan waarom je erdoor geirriteerd raakt. Omdat ze op een doodnormale manier iets vertelt wat niet met jouw mening strookt?
Gast- Gast
Tesita: Je hebt bij de hema een grote doos met uitstekers
75 volgends mij, hierin zitten ook alle letters en cijfers en diverse vormpjes.
Toen ik hem kocht was hij 5 euro ( in de aanbieding dacht ik)
Dit is erg leuk om mee te beginnen.
75 volgends mij, hierin zitten ook alle letters en cijfers en diverse vormpjes.
Toen ik hem kocht was hij 5 euro ( in de aanbieding dacht ik)
Dit is erg leuk om mee te beginnen.
Elsje- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10
Dat soort dingen kan ik dus echt nooit vinden he! Bij de Hema hier zie ik alleen maar stempels.. :S
Arwyn- Ratel
Arwyn schreef:Dat soort dingen kan ik dus echt nooit vinden he! Bij de Hema hier zie ik alleen maar stempels.. :S
Ooh misschien dat het tijdelijk was?
of je moet het even vragen:P Bij mij waren ze ook verstopt tussen het kinder/kook spul
Elsje- Prater
Trouwens,
dat textuur in taarten, zoals kringetjes enz is er een makkelijke en simpele manier hoe je dat krijgt? en heb je daar speciaal materialen voor?
dat textuur in taarten, zoals kringetjes enz is er een makkelijke en simpele manier hoe je dat krijgt? en heb je daar speciaal materialen voor?
Elsje- Prater
Misschien kun je het wel online vinden bij de Hema?
Die textuur kun je maken met een speciale roller of mat.
Ik heb dat zelf nog niet gedaan. Vind het best wel duur... maar het ziet er wel leuk uit!
Die textuur kun je maken met een speciale roller of mat.
Ik heb dat zelf nog niet gedaan. Vind het best wel duur... maar het ziet er wel leuk uit!
bbguv- Fluisteraar
ik heb de uitstekers van de hema ook een tijdje geleden gekocht, maar zag ze vorige week nog bij de hema liggen. Ik dacht ook dat het een tijdelijke actie was, daarom viel het me vorige week op dat ik ze weer zag
lieke89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10
Volgende keer toch maar even wat beter kijken dan!
Die matten met design vind ik ook erg leuk, maar inderdaad best prijzig.. Zag dat ze er ook zijn voor iets van 12,- of 13,- maar dan nog.. Nog maar even over nadenken dus!
Die matten met design vind ik ook erg leuk, maar inderdaad best prijzig.. Zag dat ze er ook zijn voor iets van 12,- of 13,- maar dan nog.. Nog maar even over nadenken dus!
Arwyn- Ratel
Pagina 31 van 40 • 1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
Pagina 31 van 40
Permissies van dit forum: