Taarten Topique
+72
cin-87
silly-one
dolfijntje24
PiP
Minx
snapple
Elsje
bbguv
Luthien
Muffin
Juul
Sjaantje
Nathalie
Aimee
Rovine
bluppie
Try
smooch
Monte
Caesar
Sweety
*Lookie*
Maaike
Mida4you
Mamasapje
Roza
Sarah1985
Zora
Qiara
Arwyn
Eris
patjuhhh
InweCulnamo
Rosa
Dennenappel
tralala
_Lana_
Laquisia
Summerlovin
Schaapke
Rebecca
Gigi_
Rev3rie
GeKKiE
TukTuk
Zwoesj
sonly
Highway
kuikje83
Chloe
Angela_1986
lieke89
Japje
Inge
love
duckie
Ella
poppetje
SarahKey
norah
_Femme
Prosecco
loura
Zwerver
Jeanette
Serena
Snoes
SparklingEyes
xxDila
CCC
Lejow
_Sneeuwwitje_
76 plaatsers
Pagina 27 van 40
Pagina 27 van 40 • 1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40
Re: Taarten Topique
Bij deze mijn 1e kleine taartje die ik gemaakt heb :-)
Hoop dat de foto zichtbaar is..
Hoop dat de foto zichtbaar is..
Laatst aangepast door bluppie op ma 11 apr 2011 - 1:27; in totaal 1 keer bewerkt
bluppie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 91
Punten : 111
Registratiedatum : 26-11-10
Tesita schreef:Wat een schattig taartje bluppie! Is dat gele banketbakkersroom?
nee ik had botercreme over en had het met kleurstof geel gemaakt
bluppie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 91
Punten : 111
Registratiedatum : 26-11-10
chococupcake schreef:Daar is ie dan!
Met dank aan Lejow!
Oeh lekker! Doet me denken aan een taart die mijn zusje ooit maakte. De bovenste taart stond niet goed in het midden maar ik vond hem wel erg mooi geworden!
Gast- Gast
Ik ben wel benieuwd naar een foto van die chocotaart met kitkats als 'ie gesneden is!
Heb jij die toevallig gemaakt Lejow?
Heb jij die toevallig gemaakt Lejow?
Gigi_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10
Hmm, nee sorry!!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ja ik krijg de foto's nooit in normaal formaat op het forum... Beetje vreemd... Naja als het maar zichtbaar is
Ik heb ook geen doorsnede foto gemaakt...
Heb maar een klein stukje gegeten, hij was behoorlijk machtig!
Ik heb ook geen doorsnede foto gemaakt...
Heb maar een klein stukje gegeten, hij was behoorlijk machtig!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
ik wil morgen een taart gaan maken gewoon iets simpels om te proberen
dus heb nu van cakemeel beslag gemaakt en dat in een ronde silliconen taartvorm gedaan zeg maar.
nu staat hij in de oven maar de bovenkant is mooi bruin maar van binnen duurt het langer voor hij gaar is dan op de verpakking staat. maar nu is hij aan de bovenkant in een punt gegaan zeg maar en in het midden soort van open geknapt... snijden jullie dit er af of wat doe ik verkeerd?
wil hem morgen in 2 lagen open snijden en dan 1 laag met aarbeienjam doen en 1 laag met banketbakkersroom
wat kan ik op de bovenkant doen? om hem te smeren ofzo... ben nog niet zo ver dat ik marsepein of fondant ofzo in huis heb....
en hoelang is een taart ongeveeer houdbaar?
dus heb nu van cakemeel beslag gemaakt en dat in een ronde silliconen taartvorm gedaan zeg maar.
nu staat hij in de oven maar de bovenkant is mooi bruin maar van binnen duurt het langer voor hij gaar is dan op de verpakking staat. maar nu is hij aan de bovenkant in een punt gegaan zeg maar en in het midden soort van open geknapt... snijden jullie dit er af of wat doe ik verkeerd?
wil hem morgen in 2 lagen open snijden en dan 1 laag met aarbeienjam doen en 1 laag met banketbakkersroom
wat kan ik op de bovenkant doen? om hem te smeren ofzo... ben nog niet zo ver dat ik marsepein of fondant ofzo in huis heb....
en hoelang is een taart ongeveeer houdbaar?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
@ Duckie: je kunt hem ook met alleen botercreme afsmeren. Dan zou ik er wel een smaakje aan toevoegen (botercreme = 200gr boter + 200gr poedersuiker, ruim 10 min mixen, je kunt er bijvoorbeeld cacao aan toevoegen).
Nou, ik wil dus zondag taart 2 gaan maken, maar twijfel een beetje over de vullingen. Ik vond de banketbakkersroom zelf heel lekker, maar wat zal ik dan in de andere laag doen? Of welke andere combinaties vind je lekker? Ideeën anyone?
Nou, ik wil dus zondag taart 2 gaan maken, maar twijfel een beetje over de vullingen. Ik vond de banketbakkersroom zelf heel lekker, maar wat zal ik dan in de andere laag doen? Of welke andere combinaties vind je lekker? Ideeën anyone?
Gast- Gast
@ tesita -> doe je dan margarine of wat voor boter doe je?
en cacao gewoon van die poeder voor chocomelk te maken ofzo? of is dat weer anders als gewone cacao? wat kun je verder nog door de botercreme doen qua smaak?
is misschien bij deze wel lekker wou hem met hagelslag erop doen...
k moet toch eens wat vaker hier mee lezen en ideeen op doen hahaha
denk dat ik de bovenkant van mn taart maar gewoon afsnijd om tot een platte bovenkant te maken
en cacao gewoon van die poeder voor chocomelk te maken ofzo? of is dat weer anders als gewone cacao? wat kun je verder nog door de botercreme doen qua smaak?
is misschien bij deze wel lekker wou hem met hagelslag erop doen...
k moet toch eens wat vaker hier mee lezen en ideeen op doen hahaha
denk dat ik de bovenkant van mn taart maar gewoon afsnijd om tot een platte bovenkant te maken
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Je kunt 100 gr margarine + 100 gr. roomboter doen. Ik heb 200 gr. roomboter gedaan. Cacao kun je beter niet van die nesquik doen (vind ik) maar pure cacao. Ook in de supermarkt te krijgen, maar zonder suiker enzo. Wat je er verder door kunt doen weet ik ook niet zo goed. Kijk anders even op deleukstetaartenmaakjezelf.nl Daar staat ook een hoop info. Met hagelslag = lekker! Ik zou de bovenkant ook afsnijden idd.
Gast- Gast
Ik maak altijd botercreme met 100 gram bertoli boter (die in blauwe wikkel) en 100 gram poedersuiker.
En Duckie, door de temperatuur steeds te verhogen gaart te taart mooier en zal er niet zo snel zo'n opengebarsten bol opkomen!
Dus 10 min 150 graden, 10 min 160 graden, 10 min 170 graden (afhankelijk hoe groot de vorm is).
En Duckie, door de temperatuur steeds te verhogen gaart te taart mooier en zal er niet zo snel zo'n opengebarsten bol opkomen!
Dus 10 min 150 graden, 10 min 160 graden, 10 min 170 graden (afhankelijk hoe groot de vorm is).
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik heb een combimagnetron en de temperatuur ophogen gaat bij mij heel lastig, dus dat doe ik nooit.
Gast- Gast
Oh, ik heb zin om ook weer te gaan bakken!
Nou zag ik dat er wat spullen in de aanbieding zijn bij de Makro, maar daar heb ik een pasje + vervoer voor nodig.. Hoop dat dat gaat lukken, dan kan ik volgende week misschien weer even fröbelen
Nou zag ik dat er wat spullen in de aanbieding zijn bij de Makro, maar daar heb ik een pasje + vervoer voor nodig.. Hoop dat dat gaat lukken, dan kan ik volgende week misschien weer even fröbelen
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Ik heb nu m'n eerste afgesmeerde taartje in de koelkast staan, ga hem vanavond bekleden en versieren. Alleen was het kapsel na 10 min. al verbrand, maar heb het gelukkig netjes kunnen afsnijden.
Rosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb nu mijn eerste zelfgemaakt biscuitje in de oven staan, ben benieuwd hoe die eruit gaat komen!
Denk dat ik hem morgen ga vullen en versieren.. Dacht aan het frambozen toetje van Mona, is dat lekker er in? En dan 1 of 2 lagen? Ik weet niet precies hoe dik hij gaat worden, haha.
Denk dat ik hem morgen ga vullen en versieren.. Dacht aan het frambozen toetje van Mona, is dat lekker er in? En dan 1 of 2 lagen? Ik weet niet precies hoe dik hij gaat worden, haha.
Arwyn- Ratel
Ik vul altijd met 2 lagen!
Van Mona gebruik ik de chocolade mousse, de aardbeienkwark en de citroenkwark, de rest eigenlijk niet.. Ik denk zelf dat de pudding versies te 'blubberig' zijn.
Ik zou dan voor jam kiezen!
Ik heb net mijn taartje afgesmeerd, het wordt een t-shirt taart. Is nog best lastig af te smeren! Ga hem zo bekleden, ben benieuwd hoe dat dan gaat...
Van Mona gebruik ik de chocolade mousse, de aardbeienkwark en de citroenkwark, de rest eigenlijk niet.. Ik denk zelf dat de pudding versies te 'blubberig' zijn.
Ik zou dan voor jam kiezen!
Ik heb net mijn taartje afgesmeerd, het wordt een t-shirt taart. Is nog best lastig af te smeren! Ga hem zo bekleden, ben benieuwd hoe dat dan gaat...
Lejow- Lady Post-a-lot
Hmm, dan moet ik misschien nog even wat anders verzinnen.. Als ik het even opklop met klop-fix, zou dat helpen? Heb niet zo'n zin om boodschappen te gaan doen, haha.
Arwyn- Ratel
Ik heb geen idee, je kan het altijd proberen
Lejow- Lady Post-a-lot
Zijn bepaalde kleuren lastig om te maken of om mee te werken?
Ik ben op zoek naar iets wits in combinatie met paars maar dat heb ik tot nu toe nog niet vaak gezien.
Ik ben op zoek naar iets wits in combinatie met paars maar dat heb ik tot nu toe nog niet vaak gezien.
Laatst aangepast door Birgit op za 26 feb 2011 - 12:09; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wat ik me nou spontaan afvraag: hoeveel botercrème heb je eigenlijk nodig voor een taartje van 20cm? En als ik hem vul met jam en slagroom, moet ik bij de randen dan ook een dijkje van crème maken? Volgens mij heb ik nu veel te veel boter afgesneden...
Arwyn- Ratel
Birgit schreef:Zijn bepaalde kleuren lastig om te maken of om mee te werken?
Ik ben op zoek naar iets wits in combinatie met paars maar dat heb ik tot nu toe nog niet veek gezien.
Nee hoor!
Ik heb een ondertrouw taartje gemaakt in wit met paars!
Lejow- Lady Post-a-lot
Arwyn schreef:Wat ik me nou spontaan afvraag: hoeveel botercrème heb je eigenlijk nodig voor een taartje van 20cm? En als ik hem vul met jam en slagroom, moet ik bij de randen dan ook een dijkje van crème maken? Volgens mij heb ik nu veel te veel boter afgesneden...
Ik doe nooit een dijkje, ik zorg er altijd voor dat ik een cm van de rand af blijf met de vulling! Als je hem dan aandrukt komt de vulling ook bij de randjes!
Hoeveel BC ik nodig heb weet ik ook nooit.. Wat je overhebt kun je in ieder geval invriezen!
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik heb net mijn taartje bekleed, maar dat viel nog niet mee. Had het toch wat onderschat geloof ik. Het is lekker bobbelig, ongelijkmatig and what not. Heb ook ff geen puf/zin meer om hem verder te versieren
Rosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10
Pagina 27 van 40 • 1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
Pagina 27 van 40
Permissies van dit forum: