Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Taarten Topique

+72
cin-87
silly-one
dolfijntje24
PiP
Minx
snapple
Elsje
bbguv
Luthien
Muffin
Juul
Sjaantje
Nathalie
Aimee
Rovine
bluppie
Try
smooch
Monte
Caesar
Sweety
*Lookie*
Maaike
Mida4you
Mamasapje
Roza
Sarah1985
Zora
Qiara
Arwyn
Eris
patjuhhh
InweCulnamo
Rosa
Dennenappel
tralala
_Lana_
Laquisia
Summerlovin
Schaapke
Rebecca
Gigi_
Rev3rie
GeKKiE
TukTuk
Zwoesj
sonly
Highway
kuikje83
Chloe
Angela_1986
lieke89
Japje
Inge
love
duckie
Ella
poppetje
SarahKey
norah
_Femme
Prosecco
loura
Zwerver
Jeanette
Serena
Snoes
SparklingEyes
xxDila
CCC
Lejow
_Sneeuwwitje_
76 plaatsers

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 26 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  bluppie ma 21 feb 2011 - 6:31

Try schreef:Ik had een chocotaartje voor mijn vriend gemaakt voor valentijn smile (chocotaart, met aarbeienjam en chocomousse vulling, en gesmolten witte chocolade als topping zeg maar Wink, was heerlijk!)
*edit: mijn computer doet weer eens gek en ik heb geen idee of je mijn foto's kan zien..

Taarten Topique - Pagina 26 Photo.php?fbid=10150102686800737&set=a.10150102686665737.277271

Taarten Topique - Pagina 26 Photo.php?fbid=10150102689500737&set=a.10150102686665737.277271

nee ik kan ze helaas niet zien, maar nu heb je me wel nieuwsgierig gemaakt... :-)
bluppie
bluppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 91
Punten : 111
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 7:02

Try schreef:Ik had een chocotaartje voor mijn vriend gemaakt voor valentijn smile (chocotaart, met aarbeienjam en chocomousse vulling, en gesmolten witte chocolade als topping zeg maar Wink, was heerlijk!)
*edit: mijn computer doet weer eens gek en ik heb geen idee of je mijn foto's kan zien..

Taarten Topique - Pagina 26 Photo.php?fbid=10150102686800737&set=a.10150102686665737.277271

Taarten Topique - Pagina 26 Photo.php?fbid=10150102689500737&set=a.10150102686665737.277271

Neem je wel de juiste link? Je kunt via Mozilla twee dingen kiezen. Copy Link Location en Copy Image Location. Als je foto op FB staat trouwens, weet niet of je dat hebt gedaan? Je moet de laatste kiezen. Hier ging ik zelf nl ook steeds de fout in, in het begin smile. Leuk varkentje Lejow! En de taarten daarvoor zijn ook echt gaaf!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 7:11

Ik heb alle ingrediënten gevonden en ga morgen bakken! Het wordt een vierkant taartje (want mijn ronde bakvorm was niet meer zo mooi rond) met bakkersroom, slagroom en vruchtenconfiture. Misschien doe ik er ook nog wel chocopasta bij, daar moet ik nog even over nadenken. Heb marsepein gevonden bij Cook en Co, maar deze was al gekleurd (?) dus heb geen flesjes kleurstof meegenomen. Wel nog wat andere attributen in huis gehaald: deegroller, taartsnijder, kwastje etc. Ik hoop zó dat het gaat lukken... !

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 21 feb 2011 - 8:31

Leuk Tesita!!! Ben benieuwd..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 9:39

Ik heb vandaag cupcakes gemaakt...maar die zal ik nu even in het andere topic zetten! (dus even daarheen gaan dan ;-))

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 10:46

Lejow schreef:Leuk Tesita!!! Ben benieuwd..

Anders ik wel, hihi. Zie de hele boel alweer mislukken... Ben het bangst voor de biscuitmix. Omdat ik mijn oven nog niet zo goed ken... Maargoed. Oefening baart kunst. En wie weet ben ik wel een natuurtalent whaha.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:12

Nou, de cake (biscuit) is in ieder geval gelukt! Beetje jammer alleen dat ik helemaal mooi een vierkant stukje bakpapier heel precies had uitgeknipt maar vervolgens vergeten ben het in de vorm te doen... Dus niet alles is meer even netjes recht en glad. Maar vooruit, dat valt vast nog wel weg te werken. De cake heeft al een tijd staan afkoelen, maar moet ie echt helemaal koud zijn om te kunnen snijden en vullen?

Gast
Gast

Bericht  Rebecca di 22 feb 2011 - 0:26

Volgens mij wel, al weet ik het niet zeker, ben ook nog maar een beginner...
Als ik te vroeg begin met snijden trek ik het biscuit kapot...
Welk recept heb jij trouwens voor het biscuit gebruikt? Ik zelf krijg het nog steeds niet voor elkaar een fatsoenlijk biscuit te bakken, van de bovenkant (na het bakken dus de onderkant) blijft ie klef, en hij zakt in, terwijl ik wel een sateprikker er schoon weer uithaal... Ben dus nu diverse recepten enzo aan het uitproberen en heb biscuitmix besteld.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:43

Rebecca schreef:Volgens mij wel, al weet ik het niet zeker, ben ook nog maar een beginner...
Als ik te vroeg begin met snijden trek ik het biscuit kapot...
Welk recept heb jij trouwens voor het biscuit gebruikt? Ik zelf krijg het nog steeds niet voor elkaar een fatsoenlijk biscuit te bakken, van de bovenkant (na het bakken dus de onderkant) blijft ie klef, en hij zakt in, terwijl ik wel een sateprikker er schoon weer uithaal... Ben dus nu diverse recepten enzo aan het uitproberen en heb biscuitmix besteld.

Ik heb gewoon biscuitmix gekocht, haha. Vond ik al ingewikkeld genoeg voor de eerste keer :P Cake is ook helemaal droog en mooi gerezen. Wel had ik een rare bol op de bovenkant die nu ingestort is. Dus heb de cake omgedraaid. De onderkant is nog wel redelijk strak, al was ik dus het bakpapier vergeten.
Dan wacht ik nog tot hij helemaal afgekoeld is. Het zekere maar voor het onzekere nemen he!
Biscuitmix kon ik trouwens vinden bij Welkoop!

Gast
Gast

Bericht  Rebecca di 22 feb 2011 - 2:15

dat was handig geweest om te weten, welkoop zit hier ook in de buurt. Nou ja, kan morgen mijn spulletjes in Amersfoort ophalen, dus voor vandaag nog maar wat met recepten prutsen en dan morgen de biscuitmix proberen. Net weer een biscuit gebakken, die lijkt redelijk strak vierkant te blijven, alleen blijft die dus wel weer aan het bakpapier waar ik hem opgelegd had (anders krijg ik 'm met geen mogelijkheid meer gescheiden van mijn taartrooster) plakken, en echt heel erg...weet niet waar het aan ligt hoor... :S zooo frustrerend!
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 3:12

WAAAHHH! Heb een taart gemaakt! En hij is niet eens helemaal mislukt! (en da's al heel wat voor mij, haha).
Ik weet het: de marsepein is niet strak, maar bij het doorsnijden vielen er allemaal gaten in de zijkant en bovenkant. Dus met afsmeren wel enigszins verbeterd, maar hele gaten zijn lastig te bedekken, haha.

Voor de volgende keer: bakpapier gebruiken! + lagere temp. gebruiken zodat de buitenkant niet zo hard (en dus snel brekend) wordt.

Verder is 't best een leuk taartje toch? Vulling is: banketbakkersroom, bessenjam, en chocopasta. Ook de afsmeerbotercreme is met cacao. Geen idee of t ook nog te eten is, maar dat zien we vanavond, haha.

Taarten Topique - Pagina 26 Taart1
*weg*
*weg*

Laatst aangepast door Tesita op di 22 feb 2011 - 7:53; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Summerlovin di 22 feb 2011 - 3:24

Super leuk Tesita! Ik vind hem super goed gelukt voor de eerste keer.
Laat je hier wel even weten of hij gesmaakt heeft?
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 4:03

Dankje! Ik denk dat ik zondag meteen nr. 2 ga maken, haha. Wil het ook zo goed kunnen als bijv. Lejow of die mensen van deleukstetaarten!
Ik laat zeker nog weten hoe hij smaakt.

Iemand trouwens enig idee of het een goed plan van mij was om m in de koelkast te zetten? Ik dacht dat dit het beste was ivm de banketbakkersroom....

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 22 feb 2011 - 5:53

Hahaha das echt oefenen hoor smile Veel inlezen, uitzoeken, proberen, opnieuw doen...

Ik vind m voor je eerste taartje erg leuk.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:19

Taarten Topique - Pagina 26 Aangesneden

En zo zag de binnenkant eruit! Hij smaakt prima! Wel een beetje dikke laag marsepein, dat kan vast minder. En de verhoudingen waren niet helemaal goed, maar ach. Dat weten we weer voor de volgende keer.

@ Lejow: dat snap ik, maar het lijkt me super om dat te kunnen. Werk jij trouwens ook in opdracht? We hebben nog een bruidstaart nodig....., haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:30

Haha wat leuk dat je een foto van je keuken hebt gemaakt smile. Leuk taartje voor de eerste keer en hij ziet er lekker uit!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:38

Ja, dat was echt een slagveld, hahahaha. Vond ik ook wel leuk om er even bij te zetten.

Gast
Gast

Bericht  CCC di 22 feb 2011 - 7:43

Daar is ie dan!

Taarten Topique - Pagina 26 DSC_2089

Met dank aan Lejow! Wink

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:45

En wassie moeilijk?

Wel leuk! Ik ga deze ook een keer maken!! Hoeveel pakjes kitkat en M&M's en welke maat taart heb je gemaakt en nodig gehad?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:51

Ow chococupcake die ziet er ook goed uit!!!!

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 22 feb 2011 - 8:01

Jip83 schreef:En wassie moeilijk?

Wel leuk! Ik ga deze ook een keer maken!! Hoeveel pakjes kitkat en M&M's en welke maat taart heb je gemaakt en nodig gehad?

Ik had genoeg aan 2 zakjes kitkats (of hoe noem je zo iets.. in 1 zakje zitten 4 pakjes). En 1 zak M&M's. De mijne was 16 cm en het taartje moet niet te hoog zijn, anders steken de kitkats natuurlijk niet uit!

Hij ziet er goed uit choco! Ik krijg er gelijk weer trek in hahahaha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Nathalie di 22 feb 2011 - 9:19

Ik ga donderdag met mijn moeder winkelen in Deventer. Weet iemand of daar een winkel is?

Ik heb er wel een gevonden, zoet&zo maar die ligt buiten het centrum.

Weet iemand er een in het centrum?

Nathalie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 431
Punten : 577

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 9:21

Lejow schreef:
Jip83 schreef:En wassie moeilijk?

Ik had genoeg aan 2 zakjes kitkats (of hoe noem je zo iets.. in 1 zakje zitten 4 pakjes). En 1 zak M&M's. De mijne was 16 cm en het taartje moet niet te hoog zijn, anders steken de kitkats natuurlijk niet uit!

Hij ziet er goed uit choco! Ik krijg er gelijk weer trek in hahahaha

Tnx! Even nadenken of ik zo'n vorm heb...volgens mij wel!

Gast
Gast

Bericht  CCC di 22 feb 2011 - 9:25

Dit was echt het makkelijkste en snelste taartje die ik ooit heb gemaakt! Very Happy

Ik had 2 van die verpakkingen kitkats (waar er idd vier of vijf inzitten) en 1 zak mm's... maar dan wel de grotere versie... Heb er extra veel opgedaan Very Happy

Ik weet even niet welk formaat bakvorm ik heb gebruikt, zal straks eens even kijken...

Heb hem gevuld met kersenjam en slagroom trouwens... Dat vond mijn vriend lekkerder in combi met de chocola... Ben benieuwd dus! Neem 'm morgen mee naar mijn mams...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow di 22 feb 2011 - 9:31

Ben benieuwd wat ze er van vindt!

Ja het taartje zit super snel in elkaar.. het kost alleen wel wat aan materiaal haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud