Taarten Topique
+72
cin-87
silly-one
dolfijntje24
PiP
Minx
snapple
Elsje
bbguv
Luthien
Muffin
Juul
Sjaantje
Nathalie
Aimee
Rovine
bluppie
Try
smooch
Monte
Caesar
Sweety
*Lookie*
Maaike
Mida4you
Mamasapje
Roza
Sarah1985
Zora
Qiara
Arwyn
Eris
patjuhhh
InweCulnamo
Rosa
Dennenappel
tralala
_Lana_
Laquisia
Summerlovin
Schaapke
Rebecca
Gigi_
Rev3rie
GeKKiE
TukTuk
Zwoesj
sonly
Highway
kuikje83
Chloe
Angela_1986
lieke89
Japje
Inge
love
duckie
Ella
poppetje
SarahKey
norah
_Femme
Prosecco
loura
Zwerver
Jeanette
Serena
Snoes
SparklingEyes
xxDila
CCC
Lejow
_Sneeuwwitje_
76 plaatsers
Pagina 2 van 40
Pagina 2 van 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Re: Taarten Topique
Ik baal zo dat ik geen taart lust. (Geen enkele)
Ik vind het allemaal zooo mooi! En ja het ziet er wel erg lekker uit allemaal.
Ik vind het allemaal zooo mooi! En ja het ziet er wel erg lekker uit allemaal.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Hoe kun je geen enkele taart lusten? Alle taarten zijn toch heel verschillend? Ik hou ook niet van heel veel taarten trouwens maar ze maken vind ik erg leuk! Zo heb ik eens een hele zondag appeltaarten staan bakken (vijf!) en ik lust zelf niet eens appeltaart .
Gast- Gast
Ik ga samen met mjn zus koken voor kerst. Nu gaan we als nagerecht een Cheesecake maken. Ik ben benieuwd! Ik vind ze zo lekker he
Wel leuk om taarten te bakken en er dan een foto van maken Ik zal met kerst ook even de cheesecake fotograferen!
Wel leuk om taarten te bakken en er dan een foto van maken Ik zal met kerst ook even de cheesecake fotograferen!
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Jullie mogen wel eens komen proeven hoor haha
Het was overigens de eerste keer dat ik zelf een taart maakte, ik vreesde zelfs dat het me niet zou lukken. Het heeft me wel veel tijd en moeite gekost, maar de volgende keer zal het wel iets gemakkelijker gaan. Deze zondag maak ik er weer zo eentje.
Verder heb ik van mijn zus het grote bakboek gekregen en daar staan ook heerlijke receptjes in. Ik denk dat je mij de komende maanden wel vaker in de keuken mag verwachten
Het was overigens de eerste keer dat ik zelf een taart maakte, ik vreesde zelfs dat het me niet zou lukken. Het heeft me wel veel tijd en moeite gekost, maar de volgende keer zal het wel iets gemakkelijker gaan. Deze zondag maak ik er weer zo eentje.
Verder heb ik van mijn zus het grote bakboek gekregen en daar staan ook heerlijke receptjes in. Ik denk dat je mij de komende maanden wel vaker in de keuken mag verwachten
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Snoes schreef:Jullie mogen wel eens komen proeven hoor haha
Hoe heb jij die vlokken op de zijkant gekregen? Ik had laatst een taart gemaakt met dingetjes op de zijkant, maar dat was best lastig er op te krijgen, hoe heb jij dat gedaan?
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
@ Prosecco: Dat heeft mijn vriend gedaan haha, ik werd er zenuwachtig van, het duurt zo lang om het deftig te krijgen! Hij was er best wel snel mee klaar, maar geen idee hoe hij dat heeft gedaan. Ik ga het hem straks even vragen, ik laat het hier nog weten!
Snoes- Lady Post-a-lot
@ Lejow Mag ik vragen hoe je de chocoladeboter van je sinterklaascupcakes hebt gemaakt? Gewoon met boter + suiker + cacao?
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Ik heb vandaag het zwarte pietje geknutseld. Kwaliteit foto is niet zo best aangezien het een mobiele upload is.
De oren, wangen, neus en pet zijn al opgegeten....zonde eigenlijk !
De oren, wangen, neus en pet zijn al opgegeten....zonde eigenlijk !
Gast- Gast
super leuk gelukt die piet taart, wassie lekker?
norah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 113
Punten : 174
snoes: wat een heerlijke taart! Naja ziet er heerlijk uit haha ik hou wel van fruit op mijn taart.
Ik zie ook een heel leuk pietje hierboven staan. Mooi hoor!
Ik wil voor volgend weekend een pietentaart maken. Heb ik dat ook eens gedaan
Mijn laatste taart:
Twee boobies taarten achter elkaar (de vorige staat nog op het oude forum) Dus voorlopig wel genoeg boobies gezien
Ik zie ook een heel leuk pietje hierboven staan. Mooi hoor!
Ik wil voor volgend weekend een pietentaart maken. Heb ik dat ook eens gedaan
Mijn laatste taart:
Twee boobies taarten achter elkaar (de vorige staat nog op het oude forum) Dus voorlopig wel genoeg boobies gezien
SarahKey schreef:
Leuk van die boobies.... is wel leuk voor als mijn broer jarig is. hahaha
Maar waarin bak jij van die bolletjes? in een glazen schaal ofzo?
poppetje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 102
Punten : 114
Registratiedatum : 17-11-10
Nou die van mij is geen taart. Hij is helemaal van marsepein/fondant. Maar de delen die we al opgesmikkeld hebben smaken lekker!
Vrijdag ga ik beginnen aan de echte Sinterklaastaart. Kapsel vullen met één laag met slagroom met pepernoten, en één laag met banketbakkersroom. Afsmeren met botercreme waar ik heel misschien ook nog pepernoten doorheen doe.
Zit te twijfelen of ik door het kapsel speculaaskruiden meng, of zou het dan tè worden?
Vrijdag ga ik beginnen aan de echte Sinterklaastaart. Kapsel vullen met één laag met slagroom met pepernoten, en één laag met banketbakkersroom. Afsmeren met botercreme waar ik heel misschien ook nog pepernoten doorheen doe.
Zit te twijfelen of ik door het kapsel speculaaskruiden meng, of zou het dan tè worden?
Gast- Gast
poppetje schreef:SarahKey schreef:
Leuk van die boobies.... is wel leuk voor als mijn broer jarig is. hahaha
Maar waarin bak jij van die bolletjes? in een glazen schaal ofzo?
Ik heb blanda's van Ikea. Geen glazen, weet eigenlijk niet van welk materiaal deze blanda's gemaakt zijn. Maar ze zijn perfect en niet duur.
Jip83: Oh issie helemaal van marsepein en fondant, grappig! Zou ik alleen nooit doen, vind dat zo niet lekker namelijk, moet wel taart bijzitten
Over de vulling:
Ik las op een ander forum dan speculaaskruiden door het biscuit best machtig is. Ik zou dus de biscuit gewoon zo laten.
Mijn pietentaart ga ik vullen met: slagroom en schuddebuikjes en speculoos óf slagroom met schuddebuikjes en toetje van de maand van Mona (speculaaspudding)
Over de vulling:
Ik las op een ander forum dan speculaaskruiden door het biscuit best machtig is. Ik zou dus de biscuit gewoon zo laten.
Mijn pietentaart ga ik vullen met: slagroom en schuddebuikjes en speculoos óf slagroom met schuddebuikjes en toetje van de maand van Mona (speculaaspudding)
Nee, ik zou het normaal ook niet doen. Maar ik was bij een frobelochtend/middag en ik had geen kapsel kunnen bakken... Ik heb nog geen ronde vorm. Om toch wat te doen te hebben, heb ik deze gemaakt. Hij gaat ook gewoon in plakjes op, haha, zielige piet!
Ik zou deze ook niet op een taart zetten: en te zwaar, en niet lekker!
Ik hou de vulling op slagroom met pepernotencrush, en banketbakkersroom.
Ik zou deze ook niet op een taart zetten: en te zwaar, en niet lekker!
Ik hou de vulling op slagroom met pepernotencrush, en banketbakkersroom.
Gast- Gast
Prosecco: Mijn vriend doet het dus heel gemakkelijk. Meestal "kleeft" de biscuit zelf wel een beetje aan het bord waar het opligt, en dan houdt hij het een beetje schuin en doet hij de vlokken er globaal op. De rest gooit hij er met een lepeltje tegen blijkbaar (gisteren deed hij het toch zo haha)
SarahKey: Dankjewel, jouw taart is ook eerg leuk!
SarahKey: Dankjewel, jouw taart is ook eerg leuk!
Snoes- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Zo'n blanda werkt denk ik wel, al worden die zakken ook vaak van cake, dat is wat steviger om te bewerken!
Ik ga ook cake maken i.p.v. biscuit.
Ik ga pepernoten bakken, maar ik denk dat ik als vulling voor m'n taartjes speculoospasta ga gebruiken.
Gast- Gast
Mijn Sinttaart is af: gevuld met pepernotenslagroom en gele room. Heel veel beginnersfouten..maar ja...hij ziet er leuk uit! Al zeg ik het zelf... (Dat pietje hang dus om 1 en ander te camoufleren...marsepein scheurde aan alle kanten, terwijl het nog redelijk dik uitgerold was. )
Gast- Gast
Jip83 schreef:Mijn Sinttaart is af: gevuld met pepernotenslagroom en gele room. Heel veel beginnersfouten..maar ja...hij ziet er leuk uit! Al zeg ik het zelf... (Dat pietje hang dus om 1 en ander te camoufleren...marsepein scheurde aan alle kanten, terwijl het nog redelijk dik uitgerold was. )
Ik vind hem er (zeker voor een eerste taart) echt heel erg leuk uit zien! En zelfs als je meerdere taarten gemaakt hebt scheurt de marsepein ook nog wel eens. Wat goed helpt is om de marsepein heel goed door te kneden zodat hij echt lekker soepel is en dan juist dun uitrollen want als het dik is breekt het eerder op de randjes.
Het zit er wel echt heel strak om verder en dat pietje vind ik juist leuk!
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Het was uitgerold tot een dikte van een euro. Dus niet dik en ook niet flinterdun. En we hebben ook goed gekneed. Denk dat ik er te hard aan getrokken heb om het laatste stukje zonder plooien te krijgen...wat dus niet gelukt is.
Hij was erg lekker!
Hij was erg lekker!
Gast- Gast
Oh ik vnd hem heeeeel leuk!!! Super gedaanJip83 schreef:Mijn Sinttaart is af: gevuld met pepernotenslagroom en gele room. Heel veel beginnersfouten..maar ja...hij ziet er leuk uit! Al zeg ik het zelf... (Dat pietje hang dus om 1 en ander te camoufleren...marsepein scheurde aan alle kanten, terwijl het nog redelijk dik uitgerold was. )
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
ik heb op het oude forum dit topic ook wel eens bekeken en hier nu ook weer...
vind het erg leuk om al die taarten te zien en krijg soms ook wel eens de kriebels om zulke taarten te maken maar waar halen jullie de inspiratie/spullen en ideeen vandaan?
qua vulling en al die kleurtjes enzo?
hebben jullie hier ook speciale (kook)boeken voor of hoe zijn jullie hier mee begonnen?
vind het erg leuk om al die taarten te zien en krijg soms ook wel eens de kriebels om zulke taarten te maken maar waar halen jullie de inspiratie/spullen en ideeen vandaan?
hebben jullie hier ook speciale (kook)boeken voor of hoe zijn jullie hier mee begonnen?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
duckie schreef:ik heb op het oude forum dit topic ook wel eens bekeken en hier nu ook weer...
Ik ben perongeluk op de site van deleukstetaarten.nl gekomen. Daar haal ik veel ideeen vandaan. recepten etc, alles staat daar op! Ik zoek nog een goedkope manier om aan fondant te komen en daarna wil ik het zelf gaan kleuren met kleurstoffen.
Gast- Gast
Iets simpeler dan de bovenstaande taarten, maar ik ben er toch best trots op:
Met bijpassende cakejes:
Met bijpassende cakejes:
Gast- Gast
@chipp: Superleuke taart! maar hoe komen die natte plekken erop? Ik heb voor mijn taart alleen de dingen die ik erop ging plakken met een penseeltje heeeeel dun met een beetje water ingesmeerd. Daardoor kreeg ik geen natte vlekken... Heb je met fondant of marsepein bekleed?
Gast- Gast
Pagina 2 van 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
Pagina 2 van 40
Permissies van dit forum: