Taarten Topique
+72
cin-87
silly-one
dolfijntje24
PiP
Minx
snapple
Elsje
bbguv
Luthien
Muffin
Juul
Sjaantje
Nathalie
Aimee
Rovine
bluppie
Try
smooch
Monte
Caesar
Sweety
*Lookie*
Maaike
Mida4you
Mamasapje
Roza
Sarah1985
Zora
Qiara
Arwyn
Eris
patjuhhh
InweCulnamo
Rosa
Dennenappel
tralala
_Lana_
Laquisia
Summerlovin
Schaapke
Rebecca
Gigi_
Rev3rie
GeKKiE
TukTuk
Zwoesj
sonly
Highway
kuikje83
Chloe
Angela_1986
lieke89
Japje
Inge
love
duckie
Ella
poppetje
SarahKey
norah
_Femme
Prosecco
loura
Zwerver
Jeanette
Serena
Snoes
SparklingEyes
xxDila
CCC
Lejow
_Sneeuwwitje_
76 plaatsers
Pagina 10 van 40
Pagina 10 van 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Re: Taarten Topique
Highway schreef:voor rond de 20 cm gebruik ik zo'n 125 gr botercreme, voor 24 cm zou dit dus zo'n 175 zijn denk ik. Ik smeer wel dun af trouwens dus je kunt misschien beter wat meer pakken. Vullen doe ik er niet mee; dat vind ik met 1:1 niet lekker.
Ermee vullen was ik inderdaad ook niet van plan. Ging echt alleen om het afsmeren. Bedankt voor je antwoord!
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb dit topic met veel bewondering gelezen/ bekeken. Wat een mooie en lekkere uitziende taarten hebben jullie gemaakt. Hebben jullie hiervoor een workshop gevolgd?
Laquisia- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11
Ik heb 1 workshop gedaan voor het taarten bekleden. Toen ontdekt dat ik het leuk vond. De rest veel van internet geleerd en door te oefenen. Daarna nog 2 workshops boetseren gevolgd (onderwater tafereel en bruidspaar in cabriootje) en een workshop bekleden en boetseren (een boomstamtaart met herst tafereeltje)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik heb nog geen workshops gedaan. Vind het superleuk om het zelf uit te vinden allemaal!
Gast- Gast
Wat knap dat jullie zulke mooie creaties maken met het volgen van 1 of helemaal geen workshops.
Laquisia- Prater
Allereerst, wat een geweldige taarten zeg!! Zo knap!
Ik wil zelf voor Valentijsdag een taart gaan maken. Maar heb er helemaal geen ervaring mee eigenlijk.
Nu wil ik sowieso wat dingen bestellen bij taartenmaken.com, zoals rode en witte fondant en misschien iets van botercreme en biscuitmix. Mijn taart hoeft niet van heel hoog niveau te zijn, ik ben al blij als het lukt, haha.
Maar nu heb ik even een paar vragen, want ik ben echt een leek wat dit betreft.
- Waar werken jullie het liefste mee, fondant of marsepein? En wat is eigenlijk het verschil? Fondant is dikker?
- Die biscuitmix, die hoef ik toch eigenlijk niet te bestellen? Dat kun je toch ook zelf maken?
- Hoeveel fondant heb ik nodig voor 1 taart van ongeveer 24 cm?
- En doen jullie op en tussen de taart botercreme? Dat lijkt me wel veel lekkerder. Maar omdat het misschien te hoog gegrepen is, zou ik ook gewoon jam of iets in die richting, tussen en op de taart kunnen doen?
Alvast heel erg bedankt meiden!
Ik wil zelf voor Valentijsdag een taart gaan maken. Maar heb er helemaal geen ervaring mee eigenlijk.
Nu wil ik sowieso wat dingen bestellen bij taartenmaken.com, zoals rode en witte fondant en misschien iets van botercreme en biscuitmix. Mijn taart hoeft niet van heel hoog niveau te zijn, ik ben al blij als het lukt, haha.
- Waar werken jullie het liefste mee, fondant of marsepein? En wat is eigenlijk het verschil? Fondant is dikker?
- Die biscuitmix, die hoef ik toch eigenlijk niet te bestellen? Dat kun je toch ook zelf maken?
- En doen jullie op en tussen de taart botercreme? Dat lijkt me wel veel lekkerder. Maar omdat het misschien te hoog gegrepen is, zou ik ook gewoon jam of iets in die richting, tussen en op de taart kunnen doen?
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
_Lana_ schreef:Allereerst, wat een geweldige taarten zeg!! Zo knap!
Leuk dat je wat gaat proberen! Ik merk met marsepein dat ik wat sneller scheurtjes krijg. En ik vind fondant lekkerdder smaken. Volgens mij maakt het eigenlijk niet veel uit, behalve smaak. Het is zo dik als je het uitrolt natuurlijk ;-)
Volgens mij heb je ongeveer 500-600 gram nodig, maar neem het wat ruim 750gram. Kun je wat dikker uitrollen.
Op de taart 1:1 botercreme (dus 100 gram boter gemixt met 100 gram poedersuiker). De taart kun je in 2 lagen snijden en dan in de ene laag aardbeienvlaaivulling doen en in de andere laag slagroom of banketbakkersroom.
Je moet wel een dijkje rondom de lagen spuiten zodat je jam en slagroom of banketbakkersroom, niet uitlopen en je marsepein of fondant smelt.
Gast- Gast
Jip83 schreef:_Lana_ schreef:Allereerst, wat een geweldige taarten zeg!! Zo knap!
Leuk dat je wat gaat proberen! Ik merk met marsepein dat ik wat sneller scheurtjes krijg. En ik vind fondant lekkerdder smaken. Volgens mij maakt het eigenlijk niet veel uit, behalve smaak. Het is zo dik als je het uitrolt natuurlijk ;-)
Volgens mij heb je ongeveer 500-600 gram nodig, maar neem het wat ruim 750gram. Kun je wat dikker uitrollen.
Op de taart 1:1 botercreme (dus 100 gram boter gemixt met 100 gram poedersuiker). De taart kun je in 2 lagen snijden en dan in de ene laag aardbeienvlaaivulling doen en in de andere laag slagroom of banketbakkersroom.
Je moet wel een dijkje rondom de lagen spuiten zodat je jam en slagroom of banketbakkersroom, niet uitlopen en je marsepein of fondant smelt.
Ja ik moet het natuurlijk goed uitrollen. Maar niet te dun neem ik aan, dus ik neem het wat ruimer met het fondant. Jeetje, ik wist trouwens niet dat ik zoveel nodig zou hebben. Dan bestel ik denk ik maar 750 gram, dan zit ik zeker goed.
Oh die botercreme is prima zelf te maken dus. Mmm, klinkt wel lekker allemaal . Maar aardbeienjam is wel lekker dus. Dan hoef ik niet die aardbeienvlaaivulling te nemen ( ik weet niet hoe het heet, die blikken bedoel ik ).
Uh en dat laatste weet ik even niet wat je bedoelt , van dat dijkje en het smeltende marsepein enzo .
Maar alvast heel erg bedankt voor je snelle reactie hè!
_Lana_- Ratel
@ _Lana_
Ik wil ook net gaan beginnen met het maken van taarten. heb vanmiddag dit filmpje gekeken:
http://player.omroep.nl/?aflID=10264485 en werd een stuk wijzer.
Word ook dat dijkje uitgelegd waar Jip83 het over had. Ik hoop dat jij er ook wat aan hebt.
( na het zien van dit filmpje weet ik dat ik wil beginnen met 1 laag vulling in de taart . En je hoeft natuurlijk niet de vulling uit dit filmpje te gebruiken, al ziet het er wel lekker uit)
Ik wil ook net gaan beginnen met het maken van taarten. heb vanmiddag dit filmpje gekeken:
Word ook dat dijkje uitgelegd waar Jip83 het over had. Ik hoop dat jij er ook wat aan hebt.
( na het zien van dit filmpje weet ik dat ik wil beginnen met 1 laag vulling in de taart . En je hoeft natuurlijk niet de vulling uit dit filmpje te gebruiken, al ziet het er wel lekker uit)
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Summerlovin schreef:@ _Lana_
Oh wat goed!! Dank je wel! Ik denk dat ik ook eerst maar eens ga beginnen met 1 laag vulling, is wat veiliger ...
_Lana_- Ratel
Ik zal dat filmpje binnenkort ook eens kijken. Lijkt me leuk om zo'n leuke taart zelf te maken.
Laquisia- Prater
ik ga vandaag eens kijken bij de makro in hengelo wat voorn spullen ze daar hebben
Zal zodra ik terug ben wel even plaatsen of ze er veel hebben.
Zal zodra ik terug ben wel even plaatsen of ze er veel hebben.
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Saxofoontaart gemaakt. Ben niet geheel tevreden. De naam Jimmy is eigenlijk te lang voor het kleine taartje haha. En de taart is schuin (dit is op de foto niet heel erg te zien).
De glans is door de flits..
Lejow- Lady Post-a-lot
Hij ziet er wel erg mooi uit! wat voorn vullingen heb je gebruikt?Lejow schreef:
Saxofoontaart gemaakt. Ben niet geheel tevreden. De naam Jimmy is eigenlijk te lang voor het kleine taartje haha. En de taart is schuin (dit is op de foto niet heel erg te zien).
De glans is door de flits..
Makro hengelo heeft wel aantal dingen, maar niet extreem veel.
Wel marsepein en rolfondant, ik zelf heb 2x chocolade smaak gekocht van de rolfondant.
love- Kletskop
Oh die vind ik echt zo vies.. blegh haha
Sorry, hier heb je natuurlijk niets aan
Er zit aardbeienvlaai en aardbeienkwark vulling in!
Sorry, hier heb je natuurlijk niets aan
Er zit aardbeienvlaai en aardbeienkwark vulling in!
Lejow- Lady Post-a-lot
hahah
ja ik heb geen idee , dacht laat eens keer proberen
we zullen zien.
maar lekker hoor
ja ik heb geen idee , dacht laat eens keer proberen
we zullen zien.
maar lekker hoor
love- Kletskop
Ik ben bezig aan mijn eerste taartje...
nu is het biscuit net uit de oven, maar het zakt in het midden een beetje in, wat heb ik fout gedaan?
En Lejow, als ik de taart van de bovenkant plat maak, dan worden de zijkanten schuin...kan ook niet echt de bedoeling zijn, lijkt me? Hoe voorkom ik dat?
nu is het biscuit net uit de oven, maar het zakt in het midden een beetje in, wat heb ik fout gedaan?
En Lejow, als ik de taart van de bovenkant plat maak, dan worden de zijkanten schuin...kan ook niet echt de bedoeling zijn, lijkt me? Hoe voorkom ik dat?
Rebecca schreef:Ik ben bezig aan mijn eerste taartje...
Hoe bedoel je dat? Hoe maak je m plat? Met een snijplank er op?
Als de taart inzakt in het midden is de temperatuur waarschijnlijk te hoog geweest. Ik bak mijn taarten altijd op 150 / 160 en dan 170 graden (alle standen een minuut of 10, afhankelijk van de grootte natuurlijk)
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow als ik een springvorm heb (hier doe ik altijd een rand bakpapier in zodat de taart hoger kan rijzen). Haal ik de taart uit de bakvorm draai ik hem met de bodem er nog op om, en dan de bodem er af en dan bakpapiertje er op en de bakplaat/snijplank erop. Een minuut is vaak genoeg. Soms korter, als je het zelf wat aandrukt..
Ik had een springvorm en heb de taart op deze manier geprobeerd plat te krijgen, dus eerst uit de springvorm en toen plat gemaakt...de zijkanten lopen een beetje schuin nu :S
De volgende keer zal ik de temperatuur opbouwen op de manier die jij beschrijft, hopelijk stort ie dan niet in!
Dank je voor de tip!
- Waar werken jullie het liefste mee, fondant of marsepein? Fondant, heb wel drie kleuren marsepein in huis maar kan er niet mee werken
- Die biscuitmix, die hoef ik toch eigenlijk niet te bestellen? Dat kun je toch ook zelf maken? Ja dat kan, maar ik vind de biscuitmix lekkerder. Heb ook eens zelf biscuit gemaakt, maar dat weinig smaak aan.
- Hoeveel fondant heb ik nodig voor 1 taart van ongeveer 24 cm? Ik gok altijd.. vind altijd wel fijn om genoeg fondant te gebruiken met het bekleden. Als ik zou wegen.. 500 gram?
- En doen jullie op en tussen de taart botercreme? Alleen op. Vind er tussen niet lekker word het teveel vind ik. Daar doe ik gewoon de vullingen in.
- Die biscuitmix, die hoef ik toch eigenlijk niet te bestellen? Dat kun je toch ook zelf maken? Ja dat kan, maar ik vind de biscuitmix lekkerder. Heb ook eens zelf biscuit gemaakt, maar dat weinig smaak aan.
- Hoeveel fondant heb ik nodig voor 1 taart van ongeveer 24 cm? Ik gok altijd.. vind altijd wel fijn om genoeg fondant te gebruiken met het bekleden. Als ik zou wegen.. 500 gram?
- En doen jullie op en tussen de taart botercreme? Alleen op. Vind er tussen niet lekker word het teveel vind ik. Daar doe ik gewoon de vullingen in.
lejow, wat een leuk taartje!
Maandag had ik een dagje mijn oppaskindje over de vloer. Hebben even een simpele hello kitty gemaakt van cake.
Maandag had ik een dagje mijn oppaskindje over de vloer. Hebben even een simpele hello kitty gemaakt van cake.
SarahKey schreef:lejow, wat een leuk taartje!
Wat een leuk taartje
love- Kletskop
SarahKey schreef:lejow, wat een leuk taartje!
Leuk! Een vriendin van me heeft die bakvorm ook.
Gast- Gast
Wat een leuke Hello Kitty!!! Komt die bakvorm bij de Xenos vandaan? Zag 'm daar nl ook liggen, maar twijfelde of ik 'm goed kon bekleden... Echt superleuk!
Lukt me trouwens niet om foto's te plaatsen.... Gek systeem... moet ik het op mijnalbum zetten of gaat het via een willekeurige link?
Van de week is mijn vriend jarig en wil ik ook weer een taartje gaan bakken... Hij wilt graag zo'n hotpants taartje... dus maar eens kijken of ik ergens ronde bakvormen kan scoren!
Lukt me trouwens niet om foto's te plaatsen.... Gek systeem... moet ik het op mijnalbum zetten of gaat het via een willekeurige link?
Van de week is mijn vriend jarig en wil ik ook weer een taartje gaan bakken... Hij wilt graag zo'n hotpants taartje... dus maar eens kijken of ik ergens ronde bakvormen kan scoren!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 10 van 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
Pagina 10 van 40
Permissies van dit forum: