Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IUI en clomid.

2 plaatsers

Ga naar beneden

IUI en clomid. Empty IUI en clomid.

Bericht  Kiki zo 30 jan 2011 - 22:28

Hee meiden,

Wij hebben nu 9 IUI's achter de rug en zijn deze ronde begonnen met clomid (50mg). In de tijd van de 9 IUI's is de eisprong 2x uitgebleven. Vandaar dat ze nu clomid willen proberen als extra steuntje. Nu vroeg ik me af, omdat er gewoonlijk wel een eisprong is. Kan er hierdoor een soort van overstimulatie ontstaan? Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben? Het borrelt nu ook rond de eierstokken. Is dit ook een bekend verschijnsel?

Kiki
Kiki
Kiki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 10
Punten : 16
Registratiedatum : 30-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

IUI en clomid. Empty Re: IUI en clomid.

Bericht  Chelle ma 31 jan 2011 - 4:44

Kiki schreef:Hee meiden,

Wij hebben nu 9 IUI's achter de rug en zijn deze ronde begonnen met clomid (50mg). In de tijd van de 9 IUI's is de eisprong 2x uitgebleven. Vandaar dat ze nu clomid willen proberen als extra steuntje. Nu vroeg ik me af, omdat er gewoonlijk wel een eisprong is. Kan er hierdoor een soort van overstimulatie ontstaan? Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben? Het borrelt nu ook rond de eierstokken. Is dit ook een bekend verschijnsel?

Kiki

Ik heb IUI behandelingen ondergaan. Bij de 3e ben ik zwanger geraakt.
Toen wij doorverwezen werden naar het ziekenhuis kreeg ik eerst clomid. Dit 3 maanden. Ik raakte hier niet zwanger meer.
Toen ben ik begonnen met combinatie clomid en IUI.
Ik weet dat er wel een kans bestaat dat er overstimulatie ontstaat maar hoe vaak dat voor komt weet ik niet. Ik had elke maand maar 1 eitje wat rijpte. En dit terwijl ik altijd al een eisprong had maar alleen wel een lange cyclus. Vandaar de clomid.

Ik vind het persoonlijk beetje vreemd dat je 9 behandelingen krijgt zonder clomid (je krijgt er toch maar 6 vergoed?). En nu pas gaan ze aan clomid denken... Volgens mij is dat juist een logische combi met meer kans... Zo is je eisprong ook veel beter in de gaten te houden.

En waarom heb je een IUI gehad terwijl je eisprong uitbleef? Of begrijp ik het niet goed dat dat zo is gebeurd? Wel heel erg zonde van de behandelingen. Als je IUI krijgt dan houden ze toch je eisprong in de week voorafgaand goed in de gaten?

Succes in ieder geval met het zwanger raken! Hoop dat het snel raak is!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

IUI en clomid. Empty Re: IUI en clomid.

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 6:28

Ik heb ook IUI gehad met hormonen, terwijl ik vanmezelf een eisprong heb. Ze geven je de hormonen om je wat extra te helpen. Ik kreeg het wel al bij de 3e IUI en moest spuiten. Clomid 50mg is zo`n lage dosering dat je niet bang hoeft te zijn voor overstimulering. Bovendien word je goed in de gaten gehouden in het ziekenhuis. Ik vraag me wel af waarom je al 9x IUI hebt gehad zonder hormonen en waarom je nu nog steeds IUI krijgt. Ik heb er 7 gehad waarvan eentje 'cadeau' was omdat ik goed in mijn cyclus zat toen ik in het ziekenhuis was. Loop je soms in een Belgisch ziekenhuis? Want daar doen ze vaak meer IUI behandelingen. Hoe voel je je, nu je er al 9 hebt gehad? Kun je nog positief zijn? Ik kon bij mijn laatste niet meer positief zijn. Ik hoop dat jij dat wel kunt. Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

IUI en clomid. Empty Re: IUI en clomid.

Bericht  Kiki ma 31 jan 2011 - 6:33

Ik heb het een beetje verkeerd geformuleerd denk ik. Ik heb geen IUI gehad zonder eisprong. Ik bedoelde dat er tussendoor, tussen de IUI behandelingen, zijn er maanden zijn geweest waarbij het eitje niet rijpte. En er dus geen eisprong us geweest.

Bij ons wordt IUI gewoon vergoedt, zolang de arts er vetrouwen in heeft. Vergoeding van 6x is geloof ik al niet meer.
Kiki
Kiki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 10
Punten : 16
Registratiedatum : 30-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

IUI en clomid. Empty Re: IUI en clomid.

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 6:36

Aha duidelijk! Zolang de arts er vertrouwen in heeft en jijzelf ook dan is het toch ook goed.
Ik wens je veel succes en hopelijk is het snel raak!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

IUI en clomid. Empty Re: IUI en clomid.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum