Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

mijn bevallingsverhaal

+12
Floor
nillis
Triesje1983
Jezzie
SleepingBeauty
Snoes
Aimee
Makamba
L!ND@
Weegschaal
LDJ
Muppetje
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

mijn bevallingsverhaal - Pagina 2 Empty Re: mijn bevallingsverhaal

Bericht  Papillio wo 24 okt 2012 - 2:38

Wat kan er een verschil zitten qua tijd tijdens het persen. Jij 3 uren, ik 3 weeën... Gelukkig heb je het niet als naar ervaren!
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  schuddebuikje wo 24 okt 2012 - 2:46

Floor schreef:Dat is inderdaad een lange tijd.
Hoe gaat het nu verder met jou en je zoon?
ik vind het altijd zo bijzonder dat ik nooit een echt eindgesprek heb gehad, ik heb veel moeite met hoe de bevalling is gelopen maar kan alleen met mijn eigen verhaal en dat van mijn man een plaatje maken. Jammer dat ik er verder niks van weet.

je kan bij je ziekenhuis ( als je daar bevallen bent ) een uitgebreid rapport van de bevalling opvragen.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Muppetje wo 24 okt 2012 - 5:14

Happydobby schreef:
Snoes schreef:Dan heb je inderdaad een stuk langer geperst dan je dacht. Bijna 3 uur, dat is de moeite wel.

Wel apart, ik heb geleerd dat 2 uur de max is.

Ik ben na een uur overgedragen aan de gyn, toen duurde het dus nog twee uur. Voor mijn gevoel duurde het toen niet zo lang. Naja, het duurde voor mijn gevoel wel lang, maar kon niet inschatten hóe lang. Kreeg toen ik overgedragen werd eerst n co assistent, toen de gyn. Toen het infuus, weer proberen en uiteindelijk de pomp.

Ze vroeg ook hoe ik erop terug keek, maar ik heb er echt geen naar gevoel over. Baalde er alleen aan het begin van dat ik hem er zelf niet uit kreeg. Maar dat mocht ik echt niet doen van de verloskundige, ik had het uit mijn tenen gehaald, beter had echt niet gekund. Naja, prima. Ik ga er niet ineens nu anders naar kijken. Ik heb lang geperst, ach, het ging met ons allebei nog goed, het zij zo...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Floor wo 24 okt 2012 - 5:24

Happydobby, ik heb geen enkel echt gesprek gehad in het ziekenhuis daar was denk ik geen tijd voor of ze vonden het niet nodig in de tijd dat ik daar lag. In de kraamweek thuis met de kraamhulp heb ik ook geen gesprek gehad, zij wist uberhaupt niks van de bevalling (natuurlijk dat ik een spoedsectio had gehad omdat ze de nietjes moest verwijderen maar verder is er niets besproken).
Na 6 weken moest ik terug bij de gyn op controle, die heeft de wond bekeken omdat ik aangaf daar pijn aan te hebben, verder kreeg ik een opmerking als 'ik moest alles nog verwerken dat had tijd nodig' (toen ik ging huilen).
Dat was alles wat er aan controles en gesprekken zijn geweest.

Ik ga denk ik dan maar het medisch dossier opvragen als jullie aangeven dat dat nu na bijna een jaar nog kan.

sorry muppet ik hou op met je topic vervuilen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow wo 24 okt 2012 - 5:32

Floor, hou er wel rekening mee dat je naar het ziekenhuis moet met je ID, om te kunnen bewijzen dat jij het bent!

En als het goed is heb je bij je bevalling (of erna), voor de HA en de verloskundige een brief meegekregen, met je perstijd, tijd van bevalling, hechtingen enz. Meer dan dat is het dossier vaak niet.

Denk laat je dit even weten om teleurstellingen te voorkomen
(aangezien ik maandag ook aan de balie stond van het LUMC om mijn dossier op te vragen, en ze niet meer hadden dan de twee brieven die ik al had. Erg jammer, want ik had gehoopt dat daar HET antwoord in zou staan waarom ik te vroeg bevallen ben... Helaas!)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Muppetje wo 24 okt 2012 - 6:19

Floor, helemaal geen enkel probleem hoor hug

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Floor wo 24 okt 2012 - 6:22

Lejow, ik heb net op de site kunnen vinden dat ik het gewoon zo kan opvragen met kopie van mijn ID erbij. Ik zou niet weten wat er in die brieven stond naar de huisarts/vk toe, ik heb ze niet gezien toen. Jammer dat er verder niet zo veel in staat maar ik denk dat ik het toch maar opvraag, meer voor mezelf dat ik in elk geval heb geprobeerd om een duidelijk beeld te krijgen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Happydobby wo 24 okt 2012 - 6:42

@floor, ik kreeg 1 papier mee met mijn ontslag. daar staat wel wat op maar niet alles. Het medisch dossier opvragen kan gewoon online, ik heb iets uitgeprint, kopie van ID erbij en nu wacht ik erop.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Lejow wo 24 okt 2012 - 7:22

Ook stom :S
Bij het LUMC kon het niet online. Ik moest of met mijn ID daarheen komen, of mijn huisarts moest het met een bepaalde brief aanvragen :nopompom:
En dan blijkt er ook niet meer te zijn dan de twee brieven die ik al had.. :nopompom: :nopompom:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud