Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nagels knippen bij kitten

+5
Dolphinne
Annemoontje
Rush
Rovine
Elliot
9 plaatsers

Ga naar beneden

Nagels knippen bij kitten Empty Nagels knippen bij kitten

Bericht  Elliot vr 14 sep 2012 - 1:01

Willempie heeft zulke scherpe nageltjes! Toen ik vanmorgen mijn tanden stond te poetsen klom hij zo vanaf de grond op mijn schouder via mijn kleren.. Heel schattig, maar niet iets wat ik hem aan wil leren... Bij Saartje knippen we haar nageltjes wel eens af omdat ze niet veel buiten komt en haar nagels heel scherp en lang worden op een gegeven moment.

Kan ik Willems nagels ook al knippen of moet hij daar iets ouder voor zijn?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nagels knippen bij kitten Empty Re: Nagels knippen bij kitten

Bericht  Rovine vr 14 sep 2012 - 1:03

Nergens voor nodig, geef hem gewoon krabspeelgoed. Als hij er niks mee doet kun je er wat catnipspray op doen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nagels knippen bij kitten Empty Re: Nagels knippen bij kitten

Bericht  Rush vr 14 sep 2012 - 1:04

Willem kan ze beter aan een krabpaal slijten.

Je kan het ook oefenen, door het met zijn pootjes voor te doen op de paal, zo heb ik het onze poes ook geleerd. Nagels knippen bij kitten 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nagels knippen bij kitten Empty Re: Nagels knippen bij kitten

Bericht  Annemoontje vr 14 sep 2012 - 2:04

Inderdaad zoals bovenstaande posters al zeggen is knippen nergens voor nodig. Als je gewoon zorgt dat je een fatsoenlijke krabppaal hebt, dan moet dat voldoende zijn. Ik heb zelf een best grote paal omdat mijn kat een grote krabbehoefte heeft. En ze is er dol op! De dierenarts vertelde me dat het onbegonnen werk is om de nagels te knippen, ze groeien erg snel en het is gewoon niet leuk als je je kat in de houdgreep moet houden telkens en je moet ook zorgen dat je goed knipt, anders kan dat erg pijn doen bij de kat.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nagels knippen bij kitten Empty Re: Nagels knippen bij kitten

Bericht  Elliot vr 14 sep 2012 - 2:09

Ik heb wel een grote krabpaal staan hoor, en daar is Saartje ook wel enthousiast over. Buiten scherpt ze haar nagels ook wel aan de schutting. Maar dat neemt niet weg dat haar nagels soms echt heel lang zijn (ik hoor ze tikken op het laminaat als ze loopt) en nagels knippen vindt ze helemaal niet erg, ik hoef haar niet in de houdgreep te nemen want ze laat het gewoon toe. En ik vind het stiekem ook wel prettig dat haar nagels wat minder scherp zijn, omdat ze soms mijn been nog wel eens voor een krabpaal aan ziet. Aangezien haar 'broertje' dat nu ook doet, vroeg ik me af of ik die van hem al mag knippen ivm zijn leeftijd.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nagels knippen bij kitten Empty Re: Nagels knippen bij kitten

Bericht  Gast vr 14 sep 2012 - 2:14

Wij knippen ook de nagels niet. Je kunt je kitten en je grote kat ook afleren dat ze in jouw been klimmen en jouw been als krabpaal willen gebruiken smile Hier hoeven ze dat echt niet te proberen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nagels knippen bij kitten Empty Re: Nagels knippen bij kitten

Bericht  Elliot vr 14 sep 2012 - 2:25

Haha ik geef ze ook heus wel op hun sodemieter als ze het doen hoor, en dat is ook echt niet de reden dat ik hun nageltjes knip/wil knippen. Het gaat mij er meer om dat het mij voor haar niet prettig lijkt dat ze zulke lange nagels heeft.

En voor Willem vind ik het gewoon prettig als zijn nagels niet zo scherp zijn, omdat hij zo speels is en je daar echt nare krasjes van krijgt als je een beetje met hem speelt.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nagels knippen bij kitten Empty Re: Nagels knippen bij kitten

Bericht  Dolphinne vr 14 sep 2012 - 3:55

Hier een kitten die precies hetzelfde doet. Mn benen zitten inmiddels vol krassen van een klein katertje dat steeds omhoog wil klimmen langs mn been.
Ik pluk hem er steeds vanaf terwijl ik nee zeg en hem weer op de grond zet.

Dat lijkt al aardig te werken, want vandaag heeft hij het nog maar een keer geprobeerd en hield hij ook al na 1 poging op ipv als een boomerang gewoon weer terug te komen en het meteen opnieuw te proberen.

Op schoot tik ik een keer op zn pootjes als hij ze in mijn been wil zetten. Hoop dat dat een beetje gaat werken. Bij eerdere katten werkte dat wel.

Met spelen zorg ik ervoor dat hij niet met mijn handen kan spelen. Dus bijvoorbeeld met zo'n hengel.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nagels knippen bij kitten Empty Re: Nagels knippen bij kitten

Bericht  Mint vr 14 sep 2012 - 5:33

Ondanks dat ik twee krabpalen heb, knip ik de nagels van mijn twee katten wel. Dit doe ik met een grote nagelknipper. Ik vind het zelf fijn omdat ze tijdens het spelen de neiging hebben om onze bank te slopen en dat werkt prima voor mij. Ik ben er direct mee begonnen toen ik ze kreeg en nu vinden ze het helemaal niet erg.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nagels knippen bij kitten Empty Re: Nagels knippen bij kitten

Bericht  Clapperdie vr 14 sep 2012 - 6:04

Wij hebben 2 krabpalen gehad en ze gebruikte ze vrij regelmatig maar de nagels werden er niet korter door. Wij knippen ze ook 1x in de 6 weken. Met een nagelknippertje. Ook toen ze een kitten waren.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nagels knippen bij kitten Empty Re: Nagels knippen bij kitten

Bericht  Gast vr 14 sep 2012 - 6:06

Ik knip de nageltjes ook, met een speciaal nagelknippertje voor katten. Mijn katten hebben er totaal geen problemen mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nagels knippen bij kitten Empty Re: Nagels knippen bij kitten

Bericht  Beessie vr 14 sep 2012 - 10:09

Het is heel normaal om de nagels van 'n binnen kat te knippen hoor! Nagel slijten namelijk niet van een krabpaal, worden er enkel super scherp van! Nagel slijten door op het lopen op stenen enzo.

Wij hebben hier ook 2 kittens (naja.. ons mannetje is inmiddels al bijna 'n half jaar oud en ons meisje 15 weken..maar ik knip ook 2 wekelijks hun nageltjes! Gewoon het puntje eraf!

En ook hierin geld.. jong geleerd, oud gedaan! Wink



En verder lekker genieten van je poezenbeest, ze worden véélste snel groot! Laughing
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Nagels knippen bij kitten Empty Re: Nagels knippen bij kitten

Bericht  Minx vr 14 sep 2012 - 10:23

Ik knip ook af en toe de nagels van onze katten. Ik hoef trouwens alleen de voorpoten te doen de achterpoten houden ze zelf netjes bij. Echt een komisch gezicht twee van de bakbeesten die op hun nagels bijten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nagels knippen bij kitten Empty Re: Nagels knippen bij kitten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum