Nuvaring?
+5
Cheesegirl
Happydobby
Floor
shadow
Puggle
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Nuvaring?
Wie heeft deze en hoe bevalt het? En wat zijn de kosten die je hebt?
Ik hoor graag ervaringen
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Re: Nuvaring?
Ik heb hem tussen mijn zwangerschappen door gehad.
Mij beviel hij prima omdat ik geen last meer had van de hormone terwijl ik dat wel met de pil had.
Ik deed voornamelijk doorringen. Vier weken de ring verwisselen voor een ander. Nooit tussendoor ngesteld geweest.
Kosten waren toen geloof ik zo'n45 euro geloof ik. Maar dat weet ik niet meer zeker.
Mij beviel hij prima omdat ik geen last meer had van de hormone terwijl ik dat wel met de pil had.
Ik deed voornamelijk doorringen. Vier weken de ring verwisselen voor een ander. Nooit tussendoor ngesteld geweest.
Kosten waren toen geloof ik zo'n45 euro geloof ik. Maar dat weet ik niet meer zeker.
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10
Ik gebruik hem al een jaar of 10 (nouja een jaar gestopt om zwanger te worden en daarna zwanger zijn maar na de bevalling ben ik er al weer mee begonnen).
Mij bevalt het prima, ik heb afgelopen week een nieuw doosje gehaald bij de apotheek voor 3 maanden, moet zelf € 20,.. bijbetalen.
Mij bevalt het prima, ik heb afgelopen week een nieuw doosje gehaald bij de apotheek voor 3 maanden, moet zelf € 20,.. bijbetalen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb ook wel eens gedacht en deze anticonceptie, nog wat vragen.
Hoe is je libido, is het hetzelfde als zonder pil?
En voelt je partner de ring niet zitten?
Hoe is je libido, is het hetzelfde als zonder pil?
En voelt je partner de ring niet zitten?
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Dus bevalt je goed Floor. Is dat een een beetje makkelijk om hem in te brengen? Geen last ervan?
Puggle- Ratel
Het bevalt mij inderdaad goed. Inbrengen is niet moeilijk, tja de eerste keren was het even wennen en lastig maar nu niet meer. Ik heb er verder totaal geen last van (mijn man ook niet).
Ik heb wel als ik een stopweek hou dat ik erg ziek ben (migraine) omdat ik ongesteld moet worden, maar dat is bij mij ook zo als ik aan de pil ben dus dat heeft niks direct te maken met de nuvaring. Daar zit voor mij geen verandering in. Ik hou dus ook niet vaak stopweken maar gebruik de ring 4 weken en dan vervang ik deze direct voor een nieuwe ring.
Mijn vriendin heeft jaren de pil gebruikt is afgelopen jaar overgegaan op de nuvaring maar voor haar is het niks, zij krijgt hem niet goed ingebracht en de ring blijft zakken. Zelfs haar gyn heeft het geprobeerd maar die kreeg de ring ook niet goed bij haar (zij en ik dachten dat ze wat fout deed bij het inbrengen dus vandaar dat ze terug ging naar haar gyn om het te vragen).
Het is dus niet voor iedereen ideaal maar als het je wat lijkt kan je het in elk geval proberen.
Ik heb wel als ik een stopweek hou dat ik erg ziek ben (migraine) omdat ik ongesteld moet worden, maar dat is bij mij ook zo als ik aan de pil ben dus dat heeft niks direct te maken met de nuvaring. Daar zit voor mij geen verandering in. Ik hou dus ook niet vaak stopweken maar gebruik de ring 4 weken en dan vervang ik deze direct voor een nieuwe ring.
Mijn vriendin heeft jaren de pil gebruikt is afgelopen jaar overgegaan op de nuvaring maar voor haar is het niks, zij krijgt hem niet goed ingebracht en de ring blijft zakken. Zelfs haar gyn heeft het geprobeerd maar die kreeg de ring ook niet goed bij haar (zij en ik dachten dat ze wat fout deed bij het inbrengen dus vandaar dat ze terug ging naar haar gyn om het te vragen).
Het is dus niet voor iedereen ideaal maar als het je wat lijkt kan je het in elk geval proberen.
Floor- Ratel
Ik ben dan wel geen moeder, maar gebruik ook de Nuvaring. In het begin moest ik een beetje zoeken hoe ik hem het beste in kon brengen. Nu gaat het vrij gemakkelijk en ik heb er totaal geen last van. Heel soms voelt mijn vriend hem en dan doe ik hem even uit, maar dit is misschien 1 á 2 x gebeurd. (gebruik de nuvaring nu een half jaar).
Ik betaal 45 euro voor 3 ringen. Ik wil volgend jaar mijn zorgverzekering verhogen, zodat ik hem helemaal vergoed krijg.
Ik betaal 45 euro voor 3 ringen. Ik wil volgend jaar mijn zorgverzekering verhogen, zodat ik hem helemaal vergoed krijg.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Mij bevalt de ring echt heel erg goed.
Ik heb veel minder last van hormonen dan bij de pil. En je hoeft er 3 weken niet aan te denken.
Het enige waar ik weer aan moest wennen en waar je heel erg om moet denken, is wanneer je de ring erin of eruit moet halen.
Ik zet het tegenwoordig op de kalender, anders vergeet ik het zo.
Oh en als je vriend/man 'm wel voelt, kun je de ring er ook maximaal 3 uur uithalen.
Ik betaal per 3 maanden 27 euro.
Het lijkt veel, maar de pil gaat van je eigen risico af, dus dat komt uiteindelijk op hetzelfde neer dan.
Ik heb veel minder last van hormonen dan bij de pil. En je hoeft er 3 weken niet aan te denken.
Het enige waar ik weer aan moest wennen en waar je heel erg om moet denken, is wanneer je de ring erin of eruit moet halen.
Ik zet het tegenwoordig op de kalender, anders vergeet ik het zo.
Oh en als je vriend/man 'm wel voelt, kun je de ring er ook maximaal 3 uur uithalen.
Ik betaal per 3 maanden 27 euro.
Het lijkt veel, maar de pil gaat van je eigen risico af, dus dat komt uiteindelijk op hetzelfde neer dan.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik heb de nuvaring gehad na de zwangerschap van de oudste (na eerst cerazette en microgynon te hebben gebruikt). Het inbrengen vond ik vrij gemakkelijk en het feit dat je er 3 weken niet aan hoefde te denken ook. Een enkele keer voelde mijn vriend hem zitten, maar wat al eerdere gezegd werd dat je hem er dan even uit kan halen. Ik ben er mee gestopt, omdat mijn libido er vrij laag van werd en ik niet heel lekker in mijn vel zat erdoor (net zoals bij de pil, nadat ik zwanger was geweest).
Wat de kosten waren, weet ik eerlijk gezegd niet meer.
Ik heb nu sinds een weekje de mirena spiraal en ik hoop dat ik dit keer geen last van de hormonen krijg.
Wat de kosten waren, weet ik eerlijk gezegd niet meer.
Ik heb nu sinds een weekje de mirena spiraal en ik hoop dat ik dit keer geen last van de hormonen krijg.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
In het doosje zit ook een boekje, achter in het boekje zitten stickers deze kan je in je agenda/kalender gebruiken, verschillende voor een ring in of uithalen.
Als je op de site van nuvaring inlogt kan je voor iphone of android een app downloaden, dan kan je daarin aangeven wanneer de ring in/uit moet.
En op de site is nog een ander hulpmiddel te bestellen, die kan thuisgestuurd worden (een soort zandloper ofzo)
Als je op de site van nuvaring inlogt kan je voor iphone of android een app downloaden, dan kan je daarin aangeven wanneer de ring in/uit moet.
En op de site is nog een ander hulpmiddel te bestellen, die kan thuisgestuurd worden (een soort zandloper ofzo)
Floor- Ratel
Bedankt!
Kat hoe bevalt de mirena tot nu toe?
Ik twijfel een beetje tussen de mirena en nuvaring.
Puggle- Ratel
Geen moeder, maar wel ervaring met de Ring.
Wat de anderen ook zeggen: eerst onwennig om in te brengen, nu bevalt hij prima. Vriend en ik voelen hem allebei niet (gelukkig). Ik ben goed verzekerd en betaal elk kwartaal maar 2 of 3 euro bij
Er is trouwens een website http://www.nuvaring.nl/ waar je je kunt aanmelden voor een herinnerings-sms of mail wanneer je de ring moet verwijderen en een nieuwe in moet brengen. Site was maandenlang uit de lucht, ik heb mij toen aangemeld voor de Duitse versie. Deze heeft een programmaatje (NuvaTime) dat je op het bureaublad van je pc kunt zetten en dat goed zichtbaar aftelt wanneer je de ring moet verwijderen en wanneer je een nieuwe moet plaatsen. Handig voor als je veel computert, want je wordt er steeds aan herinnerd.
Wat de anderen ook zeggen: eerst onwennig om in te brengen, nu bevalt hij prima. Vriend en ik voelen hem allebei niet (gelukkig). Ik ben goed verzekerd en betaal elk kwartaal maar 2 of 3 euro bij
Er is trouwens een website http://www.nuvaring.nl/ waar je je kunt aanmelden voor een herinnerings-sms of mail wanneer je de ring moet verwijderen en een nieuwe in moet brengen. Site was maandenlang uit de lucht, ik heb mij toen aangemeld voor de Duitse versie. Deze heeft een programmaatje (NuvaTime) dat je op het bureaublad van je pc kunt zetten en dat goed zichtbaar aftelt wanneer je de ring moet verwijderen en wanneer je een nieuwe moet plaatsen. Handig voor als je veel computert, want je wordt er steeds aan herinnerd.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Bedankt voor de info! Ik heb uitgezocht dat ik 200,- per jaar krijg voor anticonceptie dus dat zit wel goed. Ik ga toch maar eens kijken of het bevalt.
Puggle- Ratel
Hoe groot zijn die dingen? Ga toch ook maar eens nadenken hierover... Wellicht het proberen waard...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Even googelen. Ik kwam een foto tegen dat hij 5 cm was doorsnede.
Puggle- Ratel
Had ik ook kunnen doen ja was te lui... Maar 5 cm klinkt niet heel groot... naja ik ga maar eens even kijken wat er bij mij vergoed word...
CCC- Ratel
Haha ja je bent natuurlijk helemaal in het vakantie gevoel, dan word je lui
Puggle- Ratel
Hahahaa precies
CCC- Ratel
Ik heb hem een jaar of 10 gebruikt (heb hem zelfs mogen testen). Voor mij was hij ideaal. Ook omdat hij blijft werken, ook als je ziek bent en zou overgeven o.i.d. Ik kon hier goed tegen terwijl ik bij iedere pil doodziek werd van de hormonen. Mijn ex en mijn man voelden hem beiden niet. Ik zou hem aanraden. Gebruik hem nu niet ivm kinderwens...
Gast- Gast
Wat handig dat je je kunt aanmelden op de site! Dat ga ik even doen.
Nog even een vraagje:
Doen jullie de ring elke keer om dezelfde tijd in?
Of scheelt het ook wel eens een uurtje of wat?
Nog even een vraagje:
Doen jullie de ring elke keer om dezelfde tijd in?
Of scheelt het ook wel eens een uurtje of wat?
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik deed het altijd op hetzelfde tijdstip. Als ik dan moest werken ging ik daar gewoon even naar het toilet. Maar uit mijn hoofd mag het maximaal 3 uur afwijken. Maar pin me daar niet op vast...
Gast- Gast
Puggle schreef:Bedankt!
Tot nu toe bevalt hij prima, maar heb hem ook nog maar een week Heb de eerste dagen na het plaatsen wel een beetje last gehad van krampjes, maar nu is dat weg. Het plaatsen viel me ook wel mee trouwens. Natuurlijk zijn er leukere dingen te bedenken, maar het was goed te doen.
Heerlijk ook dat je nu 5 jaar nergens aan hoeft te denken. En qua prijs valt het ook reuze mee. Hij kostte €160,- en ik krijg €152,50 vergoed van mijn verzekering, dus voor €7,50 5 jaar lang beschermd!
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Poison schreef:Ik deed het altijd op hetzelfde tijdstip. Als ik dan moest werken ging ik daar gewoon even naar het toilet. Maar uit mijn hoofd mag het maximaal 3 uur afwijken. Maar pin me daar niet op vast...
daar heb ik serieus nog nooit op gelegd, de ene keer doe ik 's morgens de andere keer 's avonds, net wanneer ik tijd heb/er aan denk.
Floor- Ratel
Nou ben bij de huisarts geweest en heb de nuvaring genomen. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen.
Floor, staat idd in de bijsluiter om hem steeds rond hetzelfde tijdstip te vervangen.
Floor, staat idd in de bijsluiter om hem steeds rond hetzelfde tijdstip te vervangen.
Puggle- Ratel
Het zal er ook echt wel in staan zeg alleen dat ik er nog nooit op heb gelet. Het is hier altijd goed gegaan maar ik zal er voortaan op letten.
Floor- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: