Nuvaring
+2
Prosecco
Framboos
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Nuvaring
Deze week ben ik na tien jaar de pil te hebben gebruikt overgestapt op de Nuvaring.
Ik had er verschillende positieve en negatieve verhalen over gehoord/gelezen, maar op dit moment spreekt deze vorm van anticonceptie mij het meeste aan. Wat mij vooral fijn lijkt is dat ik niet meer dagelijks er aan hoef te denken en dat ik minder hormonen in mijn lijf binnen krijg.
Zijn er hier nog meer meiden die de Nuvaringen gebruiken/ gebruikt hebben?
Waarom ben je overgestapt op de Nuvaring?
Wat vind je positief en wat vind je negatief aan de Nuvaring?
Merkte je aan je lichaam/gedrag/menstruatie etc. Dat je was overgestapt op een andere vorm van anticonceptie?
Voel jij of de partner de Nuvaring zitten als jullie sex hebben?
Haal je de Nuvaring er tussendoor uit om schoon te spoelen? Zo ja hoe vaak?
Ik had er verschillende positieve en negatieve verhalen over gehoord/gelezen, maar op dit moment spreekt deze vorm van anticonceptie mij het meeste aan. Wat mij vooral fijn lijkt is dat ik niet meer dagelijks er aan hoef te denken en dat ik minder hormonen in mijn lijf binnen krijg.
Zijn er hier nog meer meiden die de Nuvaringen gebruiken/ gebruikt hebben?
Merkte je aan je lichaam/gedrag/menstruatie etc. Dat je was overgestapt op een andere vorm van anticonceptie?
Framboos- Fluisteraar
- Aantal berichten : 81
Punten : 83
Registratiedatum : 06-08-13
Re: Nuvaring
Waarom ben je overgestapt op de Nuvaring? Omdat ik bij de pil steeds doorbraakbloedingen had en geen spiraaltje durf te laten zetten
Wat vind je positief en wat vind je negatief aan de Nuvaring? Positief: geen doorbraakbloedingen meer, je hoeft er maar 2 keer per maand aan te denken. Negatief: doordat je er maar 2 keer per maand aan hoeft te denken grotere kans dat je het vergeet.
Merkte je aan je lichaam/gedrag/menstruatie etc. Dat je was overgestapt op een andere vorm van anticonceptie? Alleen dat ik die doorbraakbloedingen niet meer had, maar daar was ik natuurlijk erg blij mee.
Voel jij of de partner de Nuvaring zitten als jullie sex hebben? Soms voelt mijn vriend het, maar de laatste tijd heb ik hem er niet meer over gehoord.
Haal je de Nuvaring er tussendoor uit om schoon te spoelen? Zo ja hoe vaak? Nee dat doe ik niet, zo'n fan ben ik niet van het inbrengen.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
undefined schreef:Waarom ben je overgestapt op de Nuvaring? Wat jij ook zegt; minder hormonen, niet meer elke dag aan denken. Had nogal last van stemmingswisselingen, dus wilde zien of dat minder werd
Wat vind je positief en wat vind je negatief aan de Nuvaring? Eigenlijk ben ik over het algemeen gewoon tevreden. Wat ik een nadeel vind is dat je niet zomaar even de pil een paar weekjes kan doorslikken, het is óf er uit óf een nieuwe er in. Verder moet ik echt goed noteren wanneer ik hem moet verwijderen, ben nogal vergeetachtig.
Merkte je aan je lichaam/gedrag/menstruatie etc. Dat je was overgestapt op een andere vorm van anticonceptie? Ik kan heel lastig vergelijken, omdat in de week dat ik met de nuvaring begon, ik ook begon met anti-depressiva.. daar ben k inmiddels al weer een tijdje van af..heb wel het idee dat stemmingswisselingen minder met hormonen te maken hebben.
Voel jij of de partner de Nuvaring zitten als jullie sex hebben? Ik heb geen vaste partner, maar de ring is wel een aantal keer gevoeld (vooral met handwerk), Ik heb het nooit als vervelend ervaren, heb wel enkele keren de ring verwijderd tijdens de sex, maar dat was vooral voor hem.
Haal je de Nuvaring er tussendoor uit om schoon te spoelen? Zo ja hoe vaak? Euhh af en toe.. Vaak als ik de ring weer moet inbrengen ben ik nog een klein beetje ongesteld, dan haal ik hem er vaak nog wel een keer uit om af te spoelen, maar daarna vaak niet meer...
FruttiTutti- Fluisteraar
- Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Framboos schreef:Zijn er hier nog meer meiden die de Nuvaringengebruiken/ gebruikt hebben?
Minder hormonen, niet elke dag over na hoeven denken
Positief: dat je er niet elke dag over na hoeft te denken
Negatief: veel meer migraine, meer afscheiding, bij doorringen kreeg ik al vrij snel last van doorbraakbloedingen. Voor mij dan ook reden genoeg om er mee te stoppen.
Ik kreeg veel vaker last van migraine en meer afscheiding. Qua stemmingswisselingen heb ik geen verschil gemerkt.
Nee
Ja ik deed dat wel. 1x per week ongeveer denk ik
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Voor de meiden die het als negatief ervaren dat je het snel vergeet: je hebt toch een sms herinnering service. Ik was er erg tevreden mee.
Funk- Prater
- Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10
Oh dat wist ik niet, handig! Ik heb het nu in mijn agenda gezet om het niet te vergeten. Waar kan ik die herinnering service vinden?Funk schreef:Voor de meiden die het als negatief ervaren dat je het snel vergeet: je hebt toch een sms herinnering service. Ik was er erg tevreden mee.
Framboos- Fluisteraar
- Aantal berichten : 81
Punten : 83
Registratiedatum : 06-08-13
Volgens mij gewoon op de website.Framboos schreef:Oh dat wist ik niet, handig! Ik heb het nu in mijn agenda gezet om het niet te vergeten. Waar kan ik die herinnering service vinden?Funk schreef:Voor de meiden die het als negatief ervaren dat je het snel vergeet: je hebt toch een sms herinnering service. Ik was er erg tevreden mee.
Funk- Prater
- Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10
Waarom ben je overgestapt op de Nuvaring? wilde geen pil meer, minder hormomen
Wat vind je positief en wat vind je negatief aan de Nuvaring? minder hormomen, en 1x per maand aan denken
Merkte je aan je lichaam/gedrag/menstruatie etc. Dat je was overgestapt op een andere vorm van anticonceptie? na de zwangerschap de nuvaring gaan gebruiken en ik heb niks gemerkt.
Voel jij of de partner de Nuvaring zitten als jullie sex hebben? ja soms wel, maar je kan de nuvaring er max 3 uur eruit halen, dus kan je voor de sex doen als het heel irritant is.
Haal je de Nuvaring er tussendoor uit om schoon te spoelen? Zo ja hoe vaak? nee eigenlijk nooit.
Wat vind je positief en wat vind je negatief aan de Nuvaring? minder hormomen, en 1x per maand aan denken
Merkte je aan je lichaam/gedrag/menstruatie etc. Dat je was overgestapt op een andere vorm van anticonceptie? na de zwangerschap de nuvaring gaan gebruiken en ik heb niks gemerkt.
Voel jij of de partner de Nuvaring zitten als jullie sex hebben? ja soms wel, maar je kan de nuvaring er max 3 uur eruit halen, dus kan je voor de sex doen als het heel irritant is.
Haal je de Nuvaring er tussendoor uit om schoon te spoelen? Zo ja hoe vaak? nee eigenlijk nooit.
Kalishi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: