Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De uitslag

+9
SuperGrover
Monte
Snoopy
girli
Blond
Roxi3
RYW
Sarah1985
Filoria
13 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  SuperGrover wo 12 sep 2012 - 10:48

Snoopy schreef:Ah, volgens begin ik het te snappen. Ik dacht dat op tv de voorlopige uitslag was, maar het is een prognose, en dus niet de echte uitslag. Zou lachen zijn als er toch nog wel een duidelijke afwijking in zit, terwijl ze nu allemaal al feesten.
Deze exitpolls worden gedaan door een goed bedrijf die daarvoor wetenschappelijke methodes gebruikt en dus vrij betrouwbaar is. Het is een steekproef, dus sowieso niet 100% accuraat, maar de verschillen zijn klein. De verschillen met de daadwerkelijke uitslag zijn meestal slechts 1 zetel, soms 2. De PvdA kan de VVD dus best inhalen, maar er is geen twijfel over dat zij de twee grootste partijen worden, by far. De stemming zal dus niet volledig omslaan.

Ik probeer wel op te blijven.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 10:49

Chipp schreef:En jullie gemenente al bekend? Ik wil opblijven tot mijn gemeente de uitslag heeft, maar ik weet niet hoelamg dat duurt. Spannend! Wink

Ik zit op mijn eigen gemeente te wachten en op de gemeente waar ik ben opgegroeid. Ben alleen bang dat ik al eerder slaap, dan dat zij het allemaal hebben geteld. Ze hebben absoluut niet de intentie, al voordat ik stemrecht had, de snelste te zijn

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Snoopy wo 12 sep 2012 - 10:52

SuperGrover schreef:
Snoopy schreef:Ah, volgens begin ik het te snappen. Ik dacht dat op tv de voorlopige uitslag was, maar het is een prognose, en dus niet de echte uitslag. Zou lachen zijn als er toch nog wel een duidelijke afwijking in zit, terwijl ze nu allemaal al feesten.
Deze exitpolls worden gedaan door een goed bedrijf die daarvoor wetenschappelijke methodes gebruikt en dus vrij betrouwbaar is. Het is een steekproef, dus sowieso niet 100% accuraat, maar de verschillen zijn klein. De verschillen met de daadwerkelijke uitslag zijn meestal slechts 1 zetel, soms 2. De PvdA kan de VVD dus best inhalen, maar er is geen twijfel over dat zij de twee grootste partijen worden, by far. De stemming zal dus niet volledig omslaan.

Ik probeer wel op te blijven.

Ah ok, dus geen Maurice de Hond peiling Wink

Ik ga niet opblijven, mijn wekker gaat om 7.00 uur, dus ik hoor het dan wel, ben benieuwd. Mijn gemeente is ook nog niet binnen.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  SuperGrover wo 12 sep 2012 - 11:00

Snoopy, nee haha geen Maurice de Hond! Ik hoor net dat de VVD iets lijkt uit te lopen. Spijtig, diep spijtig.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 11:08

Met de uitslag van Amsterdam er bij loopt PvdA weer in. Het scheelt echt zo weinig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 11:10

Wel bizar hoe groot VVD en PvdA lijken te worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  SuperGrover wo 12 sep 2012 - 11:12

Wow, na ruim 13% geteld lijkt het 4 zetels verschil te zijn in het voordeel van de VVD. Ik hoop echt dat dit nog veranderd. Wat vinden jullie trouwens van het verlies van de PVV? Ik vind het vrij onverwacht. Ben er niet rouwig om, maar ik vond het wel vreemd dat Jolande Sap dat zo specifiek noemde als reden om te juichen. Voor de partij die het hardst gefaald heeft, is dat een rare uitspraak. En bovendien kan Wilders dit soort sneren veel beter.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Melis_je wo 12 sep 2012 - 11:13

Chipp schreef:Wel bizar hoe groot VVD en PvdA lijken te worden.

En dat CDA en Groenlinks zo klein worden had ik ook niet verwacht.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Melis_je wo 12 sep 2012 - 11:16

SuperGrover schreef:Wow, na ruim 13% geteld lijkt het 4 zetels verschil te zijn in het voordeel van de VVD. Ik hoop echt dat dit nog veranderd. Wat vinden jullie trouwens van het verlies van de PVV? Ik vind het vrij onverwacht. Ben er niet rouwig om, maar ik vond het wel vreemd dat Jolande Sap dat zo specifiek noemde als reden om te juichen. Voor de partij die het hardst gefaald heeft, is dat een rare uitspraak. En bovendien kan Wilders dit soort sneren veel beter.

Ik hou sowieso niet van de politieke sneren, maar het verlies van Groenlinks was te verwachten (de eerdere polls rekenden ook op 4 zetels), terwijl de PVV gisteren nog op 17 stond (maar ik had het van Groenlinks zelf niet verwacht, vandaag heb ik op het forum de hele tijd tegenstrijdige posts haha, ik kom echt niet uit mijn woorden).
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 11:21

SuperGrover schreef:Wow, na ruim 13% geteld lijkt het 4 zetels verschil te zijn in het voordeel van de VVD. Ik hoop echt dat dit nog veranderd. Wat vinden jullie trouwens van het verlies van de PVV? Ik vind het vrij onverwacht. Ben er niet rouwig om, maar ik vond het wel vreemd dat Jolande Sap dat zo specifiek noemde als reden om te juichen. Voor de partij die het hardst gefaald heeft, is dat een rare uitspraak. En bovendien kan Wilders dit soort sneren veel beter.

Ik vond het erg kinderachtig en onsportief. Ze legde de oorzaak van het verlies van GL ook erg buiten zichzelf/de partij. Ik had wel verwacht dat ze hard zouden teruglopen, Femke was GroenLinks. Een sterke, positieve en charismatische vrouw, die zich staande hield tussen de mannen. Dat gevoel heb ik bij Sap niet.

Verlies van het CDA was ook te verwachten, misschien niet zoveel. Ook zij hebben afgelopen jaar, net als GL, veel heisa gehad binnen de partij. Het feit dat ze ingestemd hebben met een gedoogbeleid met de PVV heeft hen ook niet geholpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 11:22

Het is niet zo dat Geert geen sneer verdient - die deelt ie ook zelf genoeg uit, en het is ook niet zo dat ik het niet van Groen Links verwacht - die komen ook wel eens een beetje prikkelbaar over, maar ja toch. Niet zo classy om nu het verlies van een ander te vieren terwijl je zelf ook als een pudding in elkaar ben gezakt confused

Ik heb de allereerste keren CDA gestemd, maar er is inderdaad weinig van over.
De magic is weg daar sinds Harry Potter is opgestapt?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  SuperGrover wo 12 sep 2012 - 11:23

Melis_je schreef:
SuperGrover schreef:Wow, na ruim 13% geteld lijkt het 4 zetels verschil te zijn in het voordeel van de VVD. Ik hoop echt dat dit nog veranderd. Wat vinden jullie trouwens van het verlies van de PVV? Ik vind het vrij onverwacht. Ben er niet rouwig om, maar ik vond het wel vreemd dat Jolande Sap dat zo specifiek noemde als reden om te juichen. Voor de partij die het hardst gefaald heeft, is dat een rare uitspraak. En bovendien kan Wilders dit soort sneren veel beter.

Ik hou sowieso niet van de politieke sneren, maar het verlies van Groenlinks was te verwachten (de eerdere polls rekenden ook op 4 zetels), terwijl de PVV gisteren nog op 17 stond (maar ik had het van Groenlinks zelf niet verwacht, vandaag heb ik op het forum de hele tijd tegenstrijdige posts haha, ik kom echt niet uit mijn woorden).
Haha nee ik snap je! Het nieuws van de PVV is inderdaad opmerkelijker dan van GroenLinks. Inderdaad, GL is niet echt een partij om zulke sneren te maken. Maar ik vind ze ook niet echt in de positie daarvoor, hun verlies vieren terwijl zij het procentueel zoveel slechter gedaan hebben.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  SuperGrover wo 12 sep 2012 - 11:26

Chipp schreef:
SuperGrover schreef:Wow, na ruim 13% geteld lijkt het 4 zetels verschil te zijn in het voordeel van de VVD. Ik hoop echt dat dit nog veranderd. Wat vinden jullie trouwens van het verlies van de PVV? Ik vind het vrij onverwacht. Ben er niet rouwig om, maar ik vond het wel vreemd dat Jolande Sap dat zo specifiek noemde als reden om te juichen. Voor de partij die het hardst gefaald heeft, is dat een rare uitspraak. En bovendien kan Wilders dit soort sneren veel beter.

Ik vond het erg kinderachtig en onsportief. Ze legde de oorzaak van het verlies van GL ook erg buiten zichzelf/de partij. Ik had wel verwacht dat ze hard zouden teruglopen, Femke was GroenLinks. Een sterke, positieve en charismatische vrouw, die zich staande hield tussen de mannen. Dat gevoel heb ik bij Sap niet.

Verlies van het CDA was ook te verwachten, misschien niet zoveel. Ook zij hebben afgelopen jaar, net als GL, veel heisa gehad binnen de partij. Het feit dat ze ingestemd hebben met een gedoogbeleid met de PVV heeft hen ook niet geholpen.
Dat ben ik echt helemaal met je eens smile Ik mis Femke Halsema.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  SuperGrover wo 12 sep 2012 - 11:31

Ik erger me trouwens wel aan het verkeerde gebruik van procent en procentpunt.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Minx wo 12 sep 2012 - 11:42

Ik ben net thuis, hadden een verschil. Dus tellen tellen tellen.

Bij ons VVD PvdA CDA ChristenUnie is de volgorde. Nu lekker tv kijken smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 11:43

Ik denk dat veel mensen (vrouwen) op Femke stemden, puur en alleen, omdat ze een vrouw is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 11:44

Wat leuk dat je daarbij helpt Minx!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Minx wo 12 sep 2012 - 11:52

Chipp schreef:Wat leuk dat je daarbij helpt Minx!

Krijg je gewoon betaald hoor Wink maar het is inderdaad erg leuk. Ik vind de verkiezingen best interressant en dan moet je weer naar een stapel lopen waarvan je liever niet hebt dat ze aan de macht komen als grootste en dan baal je weer. Het is echt leuk ook Very Happy

De prognose tot nu toe ben ik trouwens erg blij mee smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 11:57

Helft van de gemeentes is binnen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Minx wo 12 sep 2012 - 12:10

Haha ben echt te nieuwsgierig.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 12:20

Bijzondere uitslag in Rotterdam, een verlies van 20%-punten, wie er met de winst vandoor gaat is echter onbekend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  RiLiJu wo 12 sep 2012 - 12:34

Minx schreef:Haha ben echt te nieuwsgierig.

+1

Alhoewel ik als een zombie voor de televisie zit, misschien toch maar gaan slapen. Over 5 uurtjes gaat de wekker alweer.

Ik denk dat ze er zonder mijn toeziend oog ook wel uitkomen Sleep
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 12:35

Spannend :cheering: Go Markie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Minx wo 12 sep 2012 - 12:38

Net gezien dat mijn gemeente ook binnen is. Waar ik geteld heb wijkt af met de rest van de stad. Wel vreemd trouwens als je gewoon je eigen stem langs ziet komen, had als een van de laatsten gestemd en een voorkeursstem dus die was zo opgevist haha
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 12:57

RiLiJu schreef:
Minx schreef:Haha ben echt te nieuwsgierig.

+1

Alhoewel ik als een zombie voor de televisie zit, misschien toch maar gaan slapen. Over 5 uurtjes gaat de wekker alweer.

Ik denk dat ze er zonder mijn toeziend oog ook wel uitkomen Sleep

Ik volg je voorbeeld. Over 5 uur zijn ze de eerste... Sleep

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag - Pagina 2 Empty Re: De uitslag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum