Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vet... of vocht?

+4
Katjing
Pompoen
Emelin
Lejow
8 plaatsers

Ga naar beneden

Vet... of vocht? Empty Vet... of vocht?

Bericht  Lejow za 8 sep 2012 - 20:23

Mijn bovenlichaam is vrij smal (omvang van mijn bh is bijv 70/75)
Tuurlijk mag het allemaal wat strakker, maar ik ben niet dik ofzo. Heb smalle armen, en smalle polsjes.

Maar dan, mijn benen....
Mijn boven benen zijn echt gewoon dik, naast mijn knieschijven zit er nog een hele 'homp'.
Mijn onderbenen zijn ook fors en ik heb vrij dikke enkels.
Als ik sokken aan heb, staat er altijd een afdruk in mijn enkels.

Toen B nog in het ziekenhuis lag, en ik aan een van de zusters volgens mij mijn tattoo op mijn enkel liet zien en ze de afdruk in mijn enkels zag staan van mijn sokken, zei ze: je houdt vocht vast, dat moet je in de gaten houden.
Mijn reactie was: Ach dat heb ik eigenlijk altijd, en ik heb er verder niet meer zo over nagedacht.

Maar de laatste tijd komt die gedachte toch eigenlijk steeds vaker terug..
Heb ik nou gewoon 'vette' benen, of houd ik vocht vast in mijn benen?
En.. hoe check je dat?

Mijn voeten zijn wel gewoon normaal trouwens...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vet... of vocht? Empty Re: Vet... of vocht?

Bericht  Emelin za 8 sep 2012 - 21:01

Ik heb precies hetzelfde. Je kunt mijn ribben bijna tellen maar ik heb behoorlijk forse bovenbenen, ook met 'kwabbetjes' bij mijn knieen. Zo zie ik het bijna nooit bij anderen.

Toevallig was ik de laatste tijd ook aan het denken of ik nou gewoon stevige benen heb, of dat er iets anders aan de hand is. Kwam ook doordat ik iets las over lipoedeem, daar herkende ik me wel een beetje in, maar ook voor een groot deel niet (het klinkt veel heftiger dan hoe ik het ervaar).

http://www.tillysmidt.nl/Lipoedeem.htm

Anyway, ik lees mee want ik weet ook niet het antwoord op je vraag!

Emelin
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 04-11-11

Bericht  Pompoen za 8 sep 2012 - 21:01

Ik heb er niet echt verstand van, maar dit is wat in me op komt:
Als je met je vinger een putje in je enkel aan duwen wat eventjes blijft staan dan houd je duidelijk vocht vast. Ik weet er verder niet zo veel vanaf, dus ook niet of wanneer dat niet zo is je dan geen vocht vasthoud ofzo. Maar als je overduidelijk vocht vasthoud dan kun je dus dat putje in je enkel drukken en dan veert dat niet gelijk terug.
Verder zou je het eens aan de dokter kunnen vragen, er bestaan aandoeningen waardoor je vocht of juist vet in je benen vasthoud en niet meer kwijt raakt.
Lymfoedeem daarbij houd je vocht vast in je benen en lipoedeem houd je juist vet vast in je benen.
Ik hoop niet dat je dat hebt, dat zijn geloof ik behoorlijke vervelende aandoeningen. Maar ik denk dat áls je het hebt je er dan liever op tijd bij bent.
Je kunt natuurlijk ook gewoon vocht vasthouden in je benen, tenslotte is dat waar de zwaartekracht naartoe werkt!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Lejow za 8 sep 2012 - 21:48

Hmmm misschien toch maar eens vragen aan de dokter, want als ik lipodeem plaatjes bekijk, komt dat sterk overeen met mijn benen :nopompom:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow za 8 sep 2012 - 21:51

Vet... of vocht? Stadium%202%20lipoedeem

dit zouden zo mijn benen kunnen zijn
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 22:12

Dat is lipoedeem!

Gast
Gast

Bericht  Katjing za 8 sep 2012 - 22:16

Dan zou ik inderdaad maar eens naar de huisarts gaan. Vervelend joh, ik hoop eigenlijk dat je het niet hebt, dat het mee valt. Maar als je het wel hebt kun je er geloof ik beter gelijk wat mee gaan doen dan het maar laten zitten!
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Bericht  Lejow za 8 sep 2012 - 22:17

Grote bummer :nopompom:

Is daar iets aan te doen? Het is in mijn zwangerschap nog wel erger geworden trouwens Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk za 8 sep 2012 - 22:20

Maar het hoeft toch niet per definitie lipoedeem te zijn? Mijn benen zien er ook zo uit, maar ik heb niet alle symptomen zeg maar.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  _Cyn_ za 8 sep 2012 - 23:10

Ik heb het niet zo heel heftig, en vooral mijn kuiten is spier... Ik zou daar graag wat aan doen, maar bij de fitness hadden ze geen idee wat. Die zeiden dat ik er niks aan kon doen Sad Ik heb boven 36 en onder 38 dus het scheelt niet heel veel, maar zou toch het liefst hebben dat het gelijk is... Haha nerd
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12

Bericht  Antibes za 8 sep 2012 - 23:12

_Cyn_ schreef:Ik heb het niet zo heel heftig, en vooral mijn kuiten is spier... Ik zou daar graag wat aan doen, maar bij de fitness hadden ze geen idee wat. Die zeiden dat ik er niks aan kon doen Sad Ik heb boven 36 en onder 38 dus het scheelt niet heel veel, maar zou toch het liefst hebben dat het gelijk is... Haha nerd

Ik denk meer dat je het helemaal níet hebt.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  _Cyn_ za 8 sep 2012 - 23:24

Antibes schreef:
_Cyn_ schreef:Ik heb het niet zo heel heftig, en vooral mijn kuiten is spier... Ik zou daar graag wat aan doen, maar bij de fitness hadden ze geen idee wat. Die zeiden dat ik er niks aan kon doen Sad Ik heb boven 36 en onder 38 dus het scheelt niet heel veel, maar zou toch het liefst hebben dat het gelijk is... Haha nerd

Mag je denken Wink Maar iedereen zegt het die me kent, dus zal er wel iets van waar zijn nerd Maar jaaah...
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Antibes za 8 sep 2012 - 23:37

_Cyn_ schreef:
Antibes schreef:

Mag je denken Wink Maar iedereen zegt het die me kent, dus zal er wel iets van waar zijn nerd Maar jaaah...

Ok, je hebt wat stevigere benen.. Maar je verschilt maar één kledingmaat, wat vrij normaal is bij vrouwen (dat ze bovenaan iets smaller zijn dan onderaan) en je zegt zelf al dat het bij je kuiten vooral spier is.. Volgens mij snap je niet eens wat lipoedeem is dan. Dat is niet iets dikkere bovenbenen dan gewenst met een beetje sinaasappelhuid hoor.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 23:43

Antibes schreef:
_Cyn_ schreef:
Antibes schreef:

Ok, je hebt wat stevigere benen.. Maar je verschilt maar één kledingmaat, wat vrij normaal is bij vrouwen (dat ze bovenaan iets smaller zijn dan onderaan) en je zegt zelf al dat het bij je kuiten vooral spier is.. Volgens mij snap je niet eens wat lipoedeem is dan. Dat is niet iets dikkere bovenbenen dan gewenst met een beetje sinaasappelhuid hoor.
Waar zie je haar zeggen dat ze lipoedeem zou hebben dan? Volgens mij reageert ze gewoon op de openingspost.

Lejow, heb je ook andere symptomen dan? Want mijn benen kunnen ook prima overeen komen met de plaatjes, maar ik heb 'gewoon' dikke benen, dat kan ook nog. Hoeft niet iets medisch te zijn, het kan ook zoiets als je bouw zijn.

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 8 sep 2012 - 23:45

Maple schreef:
Antibes schreef:
_Cyn_ schreef:
Antibes schreef:

Waar zie je haar zeggen dat ze lipodeem zou hebben dan? Volgens mij reageert ze gewoon op de openingspost.

Ah, ok, ik vatte hem op als dat ze dacht lipoedeem te hebben omdat het daar over ging, maar kan idd wel dat ze puur op de OP reageerde, dan zit ik fout, sorry. =)
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Emelin zo 9 sep 2012 - 0:20

Heb jij ook pijnklachten Lejow? In de informatie over Lipoedeem lees ik telkens dat het erg pijnlijk is, daar heb ik eerlijk gezegd niet echt last van. Soms wel bij inspanning, maar dat is vrij normaal denk ik. Daarom denk ik dat het bij mij eerder m'n bouw is. Toch zijn andere dingen weer erg herkenbaar (2 maten verschil met boven, snel blauwe plekken, sinaasappelhuid).

Ik ben wel benieuwd of hier meiden zijn met lipoedeem en wat hun ervaringen zijn.

Emelin
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 04-11-11

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 0:47

Blauwe plekken op mijn benen heb i ook ontzettend snel, daar hoeft soms maar en klein stootje aan vooraf te gaan. Soms heb ik best grote blauwe plekken (lees: minimaal 2-3 cm doorsnede) en heb ik geen idee waardoor dat gebeurd is.
Maargoed, pijnklachten heb ik niet, dus lipoedeem zal het ongetwijfeld niet zijn, maa om de blauwe plekken maak ik me soms wel zorgen. Al vind ik het zo kneuzerig om naar de ha te gaan voor blauwe plekken. Ik heb daar al een mishandelingsdossier natuurijk, dus wie weet wat zo'n vent denkt.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 9 sep 2012 - 2:49

Heb snel blauwe plekken en vaak pijn in mij knieën (aan de 'binnenkant'), en inderdaad echt flinke putten :nopompom:
Heb heel vaak met broeken dat ik ze gewoon echt uberhaupt niet eens over mijn onderbenen heen krijg.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jerry zo 9 sep 2012 - 3:05

Lejow schreef:Grote bummer :nopompom:

Is daar iets aan te doen? Het is in mijn zwangerschap nog wel erger geworden trouwens Sad

Lipoedeem is niks aan te doen... Als je aankomt, groei je ook vooral bij je benen en als je vervolgens probeert af te vallen, val je wel op je bovenlichaam af, maar je benen niet... Door hormonale veranderingen (puberteit, zwangerschap) kan het erger worden. Heb je al gegoogled voor de 'symptomen'? Ik zou eens langs een arts gaan om het te laten checken, al weten huisartsen vaak ook zelf amper wat het is...
Ik werk met vrouwen met lipoedeem, dus als je er iets meer over wilt weten, wil ik je er wel wat meer over vertellen smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Lejow zo 9 sep 2012 - 3:20

Nou ja, in ieder geval 'hoe' het te checken is zeg maar smile

En inderdaad ik val overal af, behalve mijn benen.
Mijn zwangerschapskilo's zijn er aardig af, maar mijn benen zijn niet meer terug gegaan naar hun oude staat.. :nopompom:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 5:13

Maple schreef:Blauwe plekken op mijn benen heb i ook ontzettend snel, daar hoeft soms maar en klein stootje aan vooraf te gaan. Soms heb ik best grote blauwe plekken (lees: minimaal 2-3 cm doorsnede) en heb ik geen idee waardoor dat gebeurd is.
Maargoed, pijnklachten heb ik niet, dus lipoedeem zal het ongetwijfeld niet zijn, maa om de blauwe plekken maak ik me soms wel zorgen. Al vind ik het zo kneuzerig om naar de ha te gaan voor blauwe plekken. Ik heb daar al een mishandelingsdossier natuurijk, dus wie weet wat zo'n vent denkt.

Ik heb ook zo snel blauwe plekken maar zou daar wat aan te doen zijn?

Mijn vriend hoeft mij serieus een klein stootje te geven en ik kan hem de dag erop de plek aanwijzen. Vooral de zijkant van mijn bovenbenen en schenen zien er niet uit als ik niet oplet.

Nu ben ik een stuk voorzichtiger geworden want wil niet elke keer van die lelijke plekken :P

Gast
Gast

Bericht  _Cyn_ zo 9 sep 2012 - 10:45

Antibes schreef:

Ah, ok, ik vatte hem op als dat ze dacht lipoedeem te hebben omdat het daar over ging, maar kan idd wel dat ze puur op de OP reageerde, dan zit ik fout, sorry. =)

Bedoelde die lipodeem ook niet, heb nergens last van... Alleen met broeken kopen, mn bovenbenen passen nooit, en ik weiger 40 te kopen als 38 soms ook past Wink 38 zit al gigantisch wijd bij mn kont en sluit nooit aan boven... Dat is best vervelend, maar ja... Zo erg is het ook allemaal niet. Het maakt me alleen vaak nogal onzeker... nerd
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: