Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vocht

+18
Happydobby
Pandora
Twellie
M@niek
Slakje
joyce0606
Mida4you
Coco
yes1984
Printje
Annemie
Dora
chipa
PapillonRose
_Mashimaro_
Darius
Ayla
Annie24
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vocht Empty Vocht

Bericht  Annie24 di 8 mei 2012 - 6:56

Heb lang getwijfeld of ik het hier neer moet zetten, maar doe het toch in de hoop dat iemand me gerust kan stellen.

Afgelopen vrijdagmorgen troffen we Y. aan in zijn bedje onder het overgeefsel. De gehele vrijdag is hij blijven overgeven. Zodra hij iets wilde eten en/of drinken kwam het er 3x zo snel weer uit al vóór hij het door kon slikken. Hele golven in 1x, net zoals je wel eens in een film ziet of met projectiel spugen bij reflux. Vrijdagmiddag kwam daar diarree bij. Waterdun tot in zijn nek en gemiddeld 3x per uur. Hij heeft de hele dag niets gedronken en niets gegeten. Voor de zekerheid 's avonds de HAP gebeld en we moesten even langskomen. Wat we al dachten: buikgriep.

Zaterdag: de ochtend nog steeds met golven overgeven en de gehele dag diarree tot in zijn nek. Niet meer 3x per uur, maar ongeveer 1x per uur. Hij heeft de hele dag niets gedronken en niets gegeten. Lag of in bed of zat als een zouzak bij ons op schoot.

Zondag: 1 droge cracker op en 20cc vocht. Omdat zijn balletjes inmiddels vuurrood waren door de zure diarree 's avonds weer de HAP gebeld. Reactie: balletjes goed dik insmeren en als het maandag nog zo was de huisarts bellen. Het overgeven was gestopt, maar de frequentie van de diarree bleef.

Maandag: ochtend niets gegeten en niets gedronken, nog steeds diarree. Huisarts gebeld, maar die was natuurlijk weer eens op vakantie. Y. heeft dit in oktober 2011 ook gehad en heeft toen vloeibare Imodium gehad. Na 2x 3milliliter toe te dienen was hij van die diarree af en knapte snel op. Ik de vervangende arts gebeld, mijn verhaal gedaan en gevraagd om de vloeibare Imodium. Kon de assistente niets over zeggen, dus een afspraak gemaakt. Die vervangde arts is serieus een takke heks, dus ik wist eigenlijk al dat ik voor lul zou gaan. Om 15 uur de afspraak en toen we om 15.20 uur eindelijk naar binnen mochten (terwijl er in die 20 minuten dus niemand in de kamer had gezeten) had Y. inmiddels weer een spuitluier. Ik mijn verhaal gedaan. Huisarts wilde even kijken. Diarree vondt ze het niet, gewoon dunne ontlasting, terwijl het gewoon geel water was wat er uit kwam en in zijn luier zat. Zijn balletjes waren volgens haar ook niet rood (zijn écht vuurrood, dus ik hoop niet dat ze Y. zijn balletjes vergeleek met die van haar man, want dan heb ik daar medelijden mee Laughing )
Ik ging hem verschonen want ik was niet van plan hem met een luier vol dunne smurrie weer in de auto te zetten en 15 minuten naar huis te rijden. Ondertussen zat ze te zuchten en te steunen (m.a.w. kan je dat niet gewoon thuis doen?!?)
Ik ging weer tegenover haar zitten en toen vroeg ze wat ik nou eigenlijk wilde. Ik dus aangegeven dat ik graag weer vloeibare Imodium wilde omdat hij daar vorige keer ook snel van opknapte. Zij gaf aan dat ze dat nooit voorschreef en dat ze hier verder niets aan kon doen omdat hij nog niet uitgedroogd was. Nu komtie: ik vroeg aan haar of ik dan maar moest wachten tot hij wél uitgedroogd was. Haar reactie: ja, inderdaad, want dan kan ik hem doorsturen naar het ziekenhuis. M'n mond viel serieus open van verbazing! Als moeder wordt je altijd verteld dat je op uitdroging moet letten en zij zit daar zonder een spier te vertrekken te vertellen dat ik maar 'gewoon' moet wachten tot hij ook echt uitgedroogt is. Ik werd zó ontzettend boos op haar omdat ik me niet serieus genomen voelde dat ik in staat was haar een knal te verkopen. Verbaal ging ik ook behoorlijk uit mijn dak en mijn moeder (die zat nog in de wachtkamer, want pastte op Y. omdat hij niet naar het kdv kon) kwam de behandelkamer binnen om mij daar weg te halen.

De stand van vandaag: nog steeds diarree, 1 nijntje koekje op en 40cc vocht.

Wat moet ik nou? Hij drinkt nu wel iets, maar dat is natuurlijk vééls te weinig. Mijn eigen huisarts is maandag pas weer terug. Tuurlijk is Y. nu nog niet uitgedroogd, maar 60cc vocht in 6 dagen is toch veels te weinig?!?
Ik maak iig voor volgende week een afspraak met mijn eigen huisarts om het handelen van de vervangende huisarts te bespreken en daarna dien ik een klacht in, want dit pik ik niet.

Waarschijnlijk ben ik aardig wat details vergeten, maar het lucht iig al behoorlijk op om even mijn verhaal te doen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vocht Empty Re: Vocht

Bericht  Ayla di 8 mei 2012 - 7:00

Ik zou vanavond nog de HAP bellen. Wat een slechte huisarts zeg :shock: Sterkte en beterschap voor je mannetje!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Darius di 8 mei 2012 - 7:01

60cc vocht in 6 dagen is gewoon veel te weinig.

Heb je al ORS geprobeerd? Roosvicee stop tegen de diarree? Kun je niet iets bij de drogist halen tegen diarree en overgeven?

En anders vanavond de HAP bellen en nogmaals je verhaal uitleggen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  _Mashimaro_ di 8 mei 2012 - 7:04

Het is of ik het zelf geschreven zou kunnen hebben 3 week geleden. Uiteindelijk is het wel een ziekenhuisopname geworden na enig aandringen van mijn kant.
Dus ik zou de HAP weer bellen, net zolang totdat iemand er iets aan wil doen.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annie24 di 8 mei 2012 - 7:07

ORS voor kids (vruchtensmaak) ORS met zout smaak, Roosvicee, melk, fristi, chocomel, water, thee, sap noem het maar op en we hebben het geprobeerd (zelf combinaties Rolling Eyes )

Bij de drogist/apotheek hebben ze voor zulke jonge kindjes nog niets. Alles is in pil-vorm en vanaf 4 of 6 jaar.

Ik voel me gewoon zo ontzettend machteloos. Ik kan toch niet gaan zitten toekijken tot hij echt is uitgedroogd en opgenomen moet worden? Evil or Very Mad
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  PapillonRose di 8 mei 2012 - 7:07

Ik zou denk ik vanavond weer de HAP bellen. Hier laatst hetzelfde gehad, en toen werd ik na 2 dagen direct doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ze was nog niet uitgedroogd, maar wel hard op weg. De kinderarts die daar dienst had wilde ook het zekere voor het onzekere nemen (ze was ook suf naast de diarree, het spugen en de koorts) en toen is ze even opgenomen geweest en heeft ze een sonde met ORS gehad. Daarna ging het meteen stukken beter! ORS geven kan je trouwens zelf ook, maar dat lukt niet altijd. Ik had het zelf ook al geprobeerd, maar ze wilde het niet hebben (het smaakt ook niet zo lekker en zelf gemengd met iets anders vertrouwde A. het niet laughcry ).

Ik zou in elk geval niet opgeven, en blijven bellen / 'zeuren' etc. Mocht hij uitdrogen dan doen ze wel wat, maar mij is juist verteld dat je dit juist beter voor kunt zijn. Sterkte!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  chipa di 8 mei 2012 - 7:11

Desnoods naar de eerste hulp gaan als je niet bij de hap langs mag. Wachten totdat hij is uigedroogd.... Gek wijf zeg! Zeker klacht indienen!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 8:13

Oh jeetje gaat het zo slecht met Y. Vocht 1371890812 Hoe staat het er nu voor?

Gewoon inderdaad naar de HAP gaan en anders naar de EHBO, voor je het weet is ie wel uitgedroogd en dan ben je verder van huis.

Wij hebben ook meegemaakt dat de huisarts zei dat het allemaal wel mee viel, en de kinderarts op de EHBO zei dat we geen dag later hadden moeten komen, dus het kan bij die kleintjes gewoon heel hard gaan!

Pas goed op 'm!

Gast
Gast

Bericht  Dora di 8 mei 2012 - 8:19

Heel rap de HAP bellen en vragen om langs te komen, medicatie etc.
Mocht je daar niet welkom zijn naar het ziekenhuis gaan (EHBO) en de situatie uitleggen.

Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt? Zeggen dat je maar moet wachten totdat hij uitgedroogd is?!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Annemie di 8 mei 2012 - 8:21

Ayla schreef:Ik zou vanavond nog de HAP bellen. Wat een slechte huisarts zeg :shock: Sterkte en beterschap voor je mannetje!

+1, hopelijk word je nu geholpen!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Printje di 8 mei 2012 - 8:23

Ayla schreef:Ik zou vanavond nog de HAP bellen. Wat een slechte huisarts zeg :shock: Sterkte en beterschap voor je mannetje!

+1, wat een heks zeg.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  yes1984 di 8 mei 2012 - 8:25

Annemie schreef:

+1, hopelijk word je nu geholpen!

+1 zonder twijfel!
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Coco di 8 mei 2012 - 8:30

Idd de HAP bellen en anders naar de eerste hulp. 6 dageb is lang, zeker op zo weinig cc.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Mida4you di 8 mei 2012 - 8:48

Uit mijn ervaring zou ik de HAP bellen. Wij hebben het voor een tijd geleden ook gehad met Z. die was ook al bijna een week ziek ( overgeven en diarree ) en wou op het laatst helemaal niet meer drinken en toen ben ik naar de dokter geweest en die stuurde mij door met Z. Voor de zekerheid heeft de kinderarts Z. laten opnemen voor 1 nacht om ors toe te dienen. Ik hoop dat je dit kunt voorkomen natuurlijk en ik wil je niet bang maken maar ik zou echt ff bellen
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  joyce0606 di 8 mei 2012 - 8:56

Hop! gewoon naar het ziekenhuis rijden, wat een onzin zeg, het is niet normaal als een kind zo weinig eet en drinkt, en zolang hij niet goed drinkt en eet knapt hij ook niet op!

ze zullen je misschien een standje geven als je binnenkomt maar ze MOETEN je helpen, en zeker omdat je zo'n hond als huisarts heb gesproken.

ga op je gevoel af!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 9:03

Ik vind het veel te lang duren, wat een belachelijke ha! Ik hoop dat je de hap hebt gebeld en dat jullie geholpen worden.

Gast
Gast

Bericht  Slakje di 8 mei 2012 - 11:16

Ik zou nu onmiddelijk naar het ziekenhuis rijden!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  M@niek di 8 mei 2012 - 11:21

Hoe gaat het nu? Je hebt toch nog wel gelijk de hap gebeld? Dat is echt veel te weinig hoor wat hij binnenkrijgt.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Twellie di 8 mei 2012 - 11:57

Jeetje wat een mens zeg, heeft die haar diploma bij een pakje boter gekregen? Ben benieuwd hoe het gaat, ik zou me ook verschrikkelijk ongerust maken met maar zo'n klein beetje vocht in een paar dagen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Pandora di 8 mei 2012 - 20:25

Ik zou meteen naar de HAP of eerste hulp rijden, dit is niet normaal... dat jochie voelt zich doodongelukkig en je hebt lang genoeg met 'm "rondgezeuld". Sterkte!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Happydobby di 8 mei 2012 - 20:32

Arme Y. hopelijk ben je al naar de hap geweest.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  chipa di 8 mei 2012 - 21:56

Hoe is het nu met Y? Zijn jullie nog naar de hap geweest? Of eerste hulp?
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Dora wo 9 mei 2012 - 5:11

Hoe is het nu?
Is er anders iemand die kan sms-en?
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Poisongirl wo 9 mei 2012 - 6:14

ja, ik ben ook benieuwd hoe het is! Wat een arts zeg! Echt een klacht indienen inderdaad!
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 6:18

Inderdaad de HAP bellen en een klacht indienen tegen dat mens.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: