Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

+9
Silver
piene1983
Dolphinne
love
minoessepoes
rapa nui
Angela_1986
Mon Amour
Starla
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 3:58

Zitten er bij jullie ook zoveel spinnen? Ik kon eerst niet normaal de tuin uit omdat er hele een hele kudde spinnen tussen de heg zit, maar vanochtend kon ik niet eens meer normaal de voordeur uit voordat ik de ragebol er eerst even langs had gehaald. Kan je hier iets aan doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Starla za 17 sep 2011 - 4:32

Hier ook veel spinnen. Mijn katten vinden ze heerlijk!
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 5:01

Van de spinnen zelf heb ik niet veel last, wel van de webben die ze maken. Ik loop er steeds doorheen en dat vind ik echt vies!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Mon Amour za 17 sep 2011 - 5:02

ja ik heb er ook last van

Mon Amour
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 109
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 5:28

Ja echt ongelofelijk hoeveel spinnen er zitten, maar dat was in augustus hier eigenlijk ook al, elke week weer aan de slag in de woonkamer en slaapkamer om de spinnenraggen weg te halen en de spinnen zelf laat ik weghalen door manlief :P
Ook op het werk is het erg gesteld daarmee. Zo zaten er van de week wel 3 dikke spinnen op een stukje plafond van nog geen 2 bij 2 meter, brrrrr.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 5:51

Aantal spinnen in huis
Gemiddeld bevat een hygiënisch huis 1500 spinnen. Vooral in juni en september tref er je de meeste aan in huis. Het najaar is de topperiode voor spinnen: de volwassen geworden mannetjes gaan dan op zoek naar een vrouwtje om mee te paren. Geen wonder dat de spinnen in die periode uit hun schuilplaatsen komen en door je huis paraderen.

Nog meer cijfers? Krijg alvast de kriebels, want een Engelse studie telde 130,8 spinnen per m² weiland oftwel meer dan 130 miljoen per km².

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Angela_1986 za 17 sep 2011 - 6:36

Ja hier ook veel spinnen! Gelukkig wel voornamelijk buiten *klopt even af*. Het zijn ook van die gekke spinnen, rare kleuren enzo, niet gewoon 'huis-tuin-en-keuken' zwarte spinnen.

Volgens mij kun je er weinig aan doen, het heeft met het weer/seizoen te maken.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 6:42

Niet normaal hoeveel spinnen! Maar laat ze maar lekker zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 6:59

Niet zoveel maar als er binnen zitten zijn het echt joekels :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 7:21

Een kudde spinnen lol!

Helaas zitten ze hier op 11 hoog ook, maar gelukkig tot nu toe alleen buiten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 7:44

Bij ons ook heel veel! Brrr!
Binnen zie ik regelmatig van die lekker dikke zwarte loeders zitten en buiten vooral erg veel kruisspinnen die een labyrint aan webben maken precies voor onze deur (van de deur naar de heg), waardoor ik 's ochtends lekker helemaal onder die kleverige bende kom te zitten.

Gister rigoureus de ramen gelapt met heeeel veel water en zodoende heel veel van die krengen naar de andere wereld geholpen Twisted Evil

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  rapa nui za 17 sep 2011 - 7:56

IK heb buiten in de tuin ook een heel groot spinnenweb en vind dat zo leuk om te zien met die grote spin erin. Echt bij de herfst horen en ook wel knap van zo'n beestje. Hij zit wel op een plek waar ik er geen last van heb maar vind het buiten wel mooi om te zien. Binnen hou ik er dan wat minder van, dat beschouw ik als een inbreuk op mijn territorium smile
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  minoessepoes za 17 sep 2011 - 8:05

Nee eigenlijk helemaal niet, maar wij wonen op de tweede verdieping, zou dat wat uitmaken?

Wel van muggen en omdat ik daar soms allergisch op reageer wordt ik daar niet blij van, daardoor zat ik vorige week vrijdag met een dik/dicht oog op mijn werk, omdat ik op mijn ooglid geprikt was, gelukkig gingen na een tijdje de allergie pilletjes werken Rolling Eyes
Mijn collega's vonden het hilarisch trouwens, die bedankten me aan het eind van de dag voor het knipogen naar ze cheers
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 8:06

Dan vrees ik dat ik het er maar mee moet doen Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 8:07

minoessepoes schreef:Nee eigenlijk helemaal niet, maar wij wonen op de tweede verdieping, zou dat wat uitmaken?

Wel van muggen en omdat ik daar soms allergisch op reageer wordt ik daar niet blij van, daardoor zat ik vorige week vrijdag met een dik/dicht oog op mijn werk, omdat ik op mijn ooglid geprikt was, gelukkig gingen na een tijdje de allergie pilletjes werken Rolling Eyes
Mijn collega's vonden het hilarisch trouwens, die bedankten me aan het eind van de dag voor het knipogen naar ze cheers

lol!
Ik heb het ook wel eens gehad, gelukkig trok het bij mij erg snel weg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  minoessepoes za 17 sep 2011 - 8:15

Ik kon er zelf ook wel om lachen hoor, maar het was geen gezicht. Het was de volgende dag pas weer normaal, behalve dat er nog een bultje zat waar ik geprikt was. Maar toen ik 's ochtends op mijn werk kwam zat mijn hele oog dicht, gewoon door het vocht. En grappig dat mijn collega's het vonden! Heb een hoop flauwe grappen naar mijn hoofd gekregen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  love za 17 sep 2011 - 9:33

Wij hebben hele dikke langpoten binnen...brr Gelukkig hebben we 2 katten die ze pakken :P
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Dolphinne zo 18 sep 2011 - 0:25

Hier ook een heleboel spinnen. Laatst een heel nest met langpoten in de kelderkast. Stuk of 50/60 kleintjes en 1 grote erbij.

Buiten voor de slaapkamerramen zitten er ook standaard een paar gewone spinnen in het kozijn. En ook bij de voordeur.
Deze week een keer met de stofzuiger langs de kozijnen van de deur en erboven gegaan, is het weer even ietsje netter haha.

Binnen valt het de laatste weken gelukkig weer mee, de weken daarvoor kroop er wel geregeld een grote zwarte door het huis.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Gast zo 18 sep 2011 - 0:39

Dijn82 schreef:Een kudde spinnen lol!


+1 Laughing

Wij schijnen ze ook te hebben, maar ach, zolang ze me niet aanvallen.. De poezen eten ze ook vaak op hier. Die grote zwarte met dikke harige pootjes vind ik wel vies.

Hebben spinnen eigenlijk wel nut?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  piene1983 zo 18 sep 2011 - 0:50

Spinnen! Check!

Vrijdagavond kwam de buurvrouw een wijntje drinken en zij stapte over het muurtje in de voortuin dwars door een gigantisch spinnenweb waarin ik die middag nog een gigantische kruisspin zag hangen..... Yak! Het had niet uitgemaakt of ze 2 meter verder over het muurtje was gestapt, daar hing er ook een... En als ze door het tuinhekje gekomen zou zijn ipv over het muurtje had ze ook een spinnenweb in haar haar gehad gezien het gegeven dat daar een hardnekkige webbouwer zit die steeds binnen een uur een nieuw ( begin van een) web tevoorschijn tovert. Is vooral 's morgen een plezier, blij dat mij vriend als eerste de deur uitgaat!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Silver do 22 sep 2011 - 8:08

Ik heb vandaag de ramen schoon gemaakt incl. vensterbanken en roosters etc. En daarna heeft mijn vriend anti spinnenspray gespoten, dus hopelijk ben ik er nu ook helemaal vanaf. Mijn schoonmoeder zei ook al september is de maand van de spinnen... helaas....
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Shisha do 22 sep 2011 - 8:18

Ik moet mijn fiets nu iedere ochtend spinnen(web) vrij maken voordat ik weg kan. Binnen hebben we er gelukkig nog niet echt last van maar dat kan ook door de katten komen. Die vreten ze gelijk op. :P
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Didi vr 23 sep 2011 - 1:08

Ik zat eerder deze week nog te denken dat het hier nog wel wat meeviel... Niet dus, buiten overal spinnenwebben, en nog grote ook, brr.
Maar het toppunt komt nog, ik wil gister op bed gaan, zie ik op de trap echt een monster zitten. Holy moly, echt zo'n grote bruine huisspin ofzo.
Man, ik schrok me rot. Ik heb een boek gepakt en ik gaf er een klap op.. hij mankeerde niet eens wat :shock:
Toen heb ik m zo hard geslagen en ben ik op het boek gaan staan, ik hoorde m gewoon splashen. Gatver, en nu zal ik binnenkort zijn wederhelft nog wel voorbij komen Sad
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 1:14

minoessepoes schreef:Ik kon er zelf ook wel om lachen hoor, maar het was geen gezicht. Het was de volgende dag pas weer normaal, behalve dat er nog een bultje zat waar ik geprikt was. Maar toen ik 's ochtends op mijn werk kwam zat mijn hele oog dicht, gewoon door het vocht. En grappig dat mijn collega's het vonden! Heb een hoop flauwe grappen naar mijn hoofd gekregen!
Oh ik heb dit ook wel eens meegemaakt ja, mijn hele oog zat gewoon helemaal dicht! Ik zag er echt niet uit en durfde niet over straat toen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Lejow vr 23 sep 2011 - 1:14

JA Sad Vandeweek zat er 1 in de douche, op mijn kleding die ik aan wilde doen... brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr en ze zijn altijd met z'n tweetjes, dus ben al dagenlang bang om die ander tegen te komen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie ook zoveel last van spinnen? Empty Re: Hebben jullie ook zoveel last van spinnen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum