Kwaliteit van leven?
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kwaliteit van leven?
Wanneer is voor jou het punt bereikt dat je leven of dat van je kind geen kwaliteit meer heeft? Waar zit kwaliteit van leven voor jou in?
Ik was aan het kijken naar In de schaduw van het nieuws, was de herhaling van gisteravond en het ging over de kwaliteit van leven. Ik heb veel gewerkt/werk nog steeds met kinderen die zelf helemaal niks kunnen en vond het een mooie aflevering. Het gaf ook een goed beeld van hoe het voor ouders is etc.
Zorgt er wel voor dat ik er wederom eens nadenk over wat ik kwaliteit van leven en ook over wanneer het punt zou zijn dat er geen kwaliteit van leven meer is.
Ik was aan het kijken naar In de schaduw van het nieuws, was de herhaling van gisteravond en het ging over de kwaliteit van leven. Ik heb veel gewerkt/werk nog steeds met kinderen die zelf helemaal niks kunnen en vond het een mooie aflevering. Het gaf ook een goed beeld van hoe het voor ouders is etc.
Zorgt er wel voor dat ik er wederom eens nadenk over wat ik kwaliteit van leven en ook over wanneer het punt zou zijn dat er geen kwaliteit van leven meer is.
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Kwaliteit van leven?
Pfoe wat een moeilijk vraagstuk. Ik denk dat het ontzettend lastig om een grens te stellen. Ik zou het echt niet weten, eigenlijk. Klinkt wel als een interessante documentaire
Gast- Gast
Een aanrader om terug te kijken! Lang leve uitzendinggemist.nl! Vond het sowieso een goed programma, een aantal weken geleden ging het over een Twitter-verslaving en daarna over de hoe mensen reageren op mensen die terminaal ziek zijn, ook met zicht op de Sire-campanje!
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Als communicatie niet (meer) mogelijk is, of als de pijn te erg is en daarin geen licht meer aan het eind van de tunnel is.
Gast- Gast
Over mijn kind (die ik overigens niet heb hoor) kan ik niet spreken. Ik heb geen flauw idee hoe het is om zoiets voor iemand anders te moeten beslissen.
Voor mijzelf vind ik het heel belangrijk dat ik nog bewegingsvrijheid heb. Als ik de hele dag op een bed zou moeten liggen omdat ik verder niet meer kan, dan zou ik mijn ogen de kwaliteit toch wel drastisch afnemen. (Ook al zou ik nog 100% helder kunnen denken en communiceren)
Voor mijzelf vind ik het heel belangrijk dat ik nog bewegingsvrijheid heb. Als ik de hele dag op een bed zou moeten liggen omdat ik verder niet meer kan, dan zou ik mijn ogen de kwaliteit toch wel drastisch afnemen. (Ook al zou ik nog 100% helder kunnen denken en communiceren)
Gast- Gast
Als ik volledig afhankelijk zou zijn van anderen, dat lijkt me echt vreselijk. Niets meer zelf kunnen doen
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Goed kwaliteit fotoboek?
» Slechte kwaliteit kippeneieren
» Leven om te werken..
» duidelijk verschil kwaliteit blackberry met....
» prijs/kwaliteit verhouding montèl banken?
» Slechte kwaliteit kippeneieren
» Leven om te werken..
» duidelijk verschil kwaliteit blackberry met....
» prijs/kwaliteit verhouding montèl banken?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: