Tuigje bevestigen aan Stokke stoel
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tuigje bevestigen aan Stokke stoel
Ik had op internet gelezen dat het tuigje van de Prenatal ook op de Stokke kinderstoel bevestigd kan worden. Maar mijn vriend en ik komen er gewoon niet uit hoe je het tuigje vast krijgt haha. Iemand DE tip of misschien een foto/plaatje? We hebben we een idee maar dan krijgen we de babyset niet meer terug geklikt door zo'n hard plastic ding.
Zo'n soort tuigje is het :
En zo'n babyset hebben we :
Zo'n soort tuigje is het :
En zo'n babyset hebben we :
Gast- Gast
Re: Tuigje bevestigen aan Stokke stoel
Wij hebben zo'n tuigje op mijn werk aan de stokke-stoel vast. Maar hoe hij zit, geen idee. Hij zit in elk geval tussen die twee rugleuninglatjes door gespannen. Volgens mij zit er aan de achterkant van dat tuigje twee gespen/lusjes, ik weet het niet precies meer. Die kun je aan weerszijden van de stoel (dus éénje rechts en eentje links) aan die latjes van de rugleuning bevestigen.
Edit: wij hebben nog de oude babyset, trouwens.
Maar heb je een klimmer? Anders zou ik geen tuigje doen, of het proberen op te lossen met een stoelverkleiner. Ik vind tuigjes gevaarlijke ondingen en wil 'm eigenlijk ook van m'n groep op m'n werk af hebben. Op mijn oude werk heeft een kindje zich bijna aan zo'n tuigje opgehangen, vandaar.
Dubbele edit: Ik zie dat je zoontje nog maar 6 maanden is, dan lijkt een tuigje me sowieso overbodig. Klimmen zal hij vast nog niet doen, en in principe zijn tuigjes in ene kinderstoel echt niet nodig, tenzij een kindje eruit wil klimmen.
Edit: wij hebben nog de oude babyset, trouwens.
Maar heb je een klimmer? Anders zou ik geen tuigje doen, of het proberen op te lossen met een stoelverkleiner. Ik vind tuigjes gevaarlijke ondingen en wil 'm eigenlijk ook van m'n groep op m'n werk af hebben. Op mijn oude werk heeft een kindje zich bijna aan zo'n tuigje opgehangen, vandaar.
Dubbele edit: Ik zie dat je zoontje nog maar 6 maanden is, dan lijkt een tuigje me sowieso overbodig. Klimmen zal hij vast nog niet doen, en in principe zijn tuigjes in ene kinderstoel echt niet nodig, tenzij een kindje eruit wil klimmen.
Gast- Gast
Nou S. kan nog niet goed zitten en ik met zo'n tuigje blijft hij wel goed rechtop zitten.
Gast- Gast
Het is hetzelfde tuigje als op mijn werk, en die geeft niet de voldoende spanning om een kindje overeind in een kinderstoel te houden. Maar waarom zou je een kindje wat in feite nog niet kan zitten, en wat dus onderuit zakt in een kinderstoel, in een kinderstoel doen?
Gast- Gast
Nou onderuit gaat hij niet maar hij valt naar links of rechts
Gast- Gast
Wij hebben nog de 'oude' stoelverkleiner.
Ook dit tuigje gehad van dit merk, maar konden er helemaal niks mee worden.
Uiteindelijk het Stokketuigje gekocht. Was inderdaad aan de prijs, maar vind het ideaal.
Dit tuigje heeft 2 'ringen' die je door de bovenste rugleuning van de stoel schuift.
Mijn dochter word bijna 2, en gebruikt de verkleiner al niet meer sinds ze zelf op en van de stoel kan klimmen.
En als je hem op de juiste manier gebruikt, en altijd een oog in het zeil houd, zie ik eigenlijk geen gevaar.
(mijn dochter zit alleen vast tijdens de maaltijden, omdat ze anders weg loopt )
Uiteindelijk het Stokketuigje gekocht. Was inderdaad aan de prijs, maar vind het ideaal.
Dit tuigje heeft 2 'ringen' die je door de bovenste rugleuning van de stoel schuift.
Mijn dochter word bijna 2, en gebruikt de verkleiner al niet meer sinds ze zelf op en van de stoel kan klimmen.
En als je hem op de juiste manier gebruikt, en altijd een oog in het zeil houd, zie ik eigenlijk geen gevaar.
(mijn dochter zit alleen vast tijdens de maaltijden, omdat ze anders weg loopt )
bella- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10
Dat valt mij mij onder dezelfde noemer Ik zou 'm nog lekker in de wipper houden voor z'n fruit of z'n groenten.
Gast- Gast
bella schreef:Wij hebben nog de 'oude' stoelverkleiner.
Ik heb eigenlijk ook het idee dat het gewoon niet past als ik het tuigje zo bekijk
Gast- Gast
Is het geen idee om er een opgerolde handdoek ofzo naast te doen als hij nog niet goed rechtop kan blijven zitten? Y.inthe die zakt op een gegeven moment ook scheef (kan wel weer rechtop gaan zitten, maar daar heeft ze geen zin in) en wij hebben er een kussen achter gedaan, dan zit ze er wat strakker in en kan ze niet meer scheef zakken.
@ Maple: als je je kind eten met stukjes geeft (en dat is bij ons wel het geval), moet je een kindje niet laten liggen in een wipper en ik vind het dan wel fijn dat ik kan zien wat ze doet.
@ Maple: als je je kind eten met stukjes geeft (en dat is bij ons wel het geval), moet je een kindje niet laten liggen in een wipper en ik vind het dan wel fijn dat ik kan zien wat ze doet.
Gast- Gast
Op mijn werk zitten kindjes die stukjes (brood) eten, wel gewoon in de wipper. Gewoon de rugleuning iets omhoog zodat ze nog wel liggen, maar rechtop genoeg liggen om te voorkomen dat het eten direct de keel in vliegt.
Dit soort discussies heb ik op mijn werk ook weleens, hoor. Ik heb wat collega's die baby's gelijk voor het eten in de kinderstoel zetten zodra ze ook maar opvangen dat ouders hun kinderen thuis voor het eerst in de stoel geprobeerd hebben. Ik ben daar altijd een beetje huiverig voor, sowieso durf ik niets zonder toestemming van de ouders te doen en ten tweede zie ik sommige kinderen zo ontzettend hangen in de Trip-Traps, dat ik me afvraag of ik dan niet gewoon keihard de rug en heupjes zit te verpesten.
Dit soort discussies heb ik op mijn werk ook weleens, hoor. Ik heb wat collega's die baby's gelijk voor het eten in de kinderstoel zetten zodra ze ook maar opvangen dat ouders hun kinderen thuis voor het eerst in de stoel geprobeerd hebben. Ik ben daar altijd een beetje huiverig voor, sowieso durf ik niets zonder toestemming van de ouders te doen en ten tweede zie ik sommige kinderen zo ontzettend hangen in de Trip-Traps, dat ik me afvraag of ik dan niet gewoon keihard de rug en heupjes zit te verpesten.
Gast- Gast
Je hebt van die losse stukjes er aan zitten, met ringen. Die losse stukjes haalde ik van het tuigje, en die deed ik om de zijkanten van de kinderstoel. De uiteinden haal je door de ringen, en aan de uiteinden/lussen bevestig je weer de klemmetjes van het tuigje. Ik heb zelf een andere stoel, daar past het wel bij, maar misschien is de stokke te dik aan de zijkanten?
Of misschien heb je dit al geprobeerd. Hoop dat je mijn uitleg snapt
Wij hebben de stukjes net boven de zitting zeg maar, dan moet het volgens mij wel passen?
Of misschien heb je dit al geprobeerd. Hoop dat je mijn uitleg snapt
Wij hebben de stukjes net boven de zitting zeg maar, dan moet het volgens mij wel passen?
Gast- Gast
Maple schreef:Op mijn werk zitten kindjes die stukjes (brood) eten, wel gewoon in de wipper. Gewoon de rugleuning iets omhoog zodat ze nog wel liggen, maar rechtop genoeg liggen om te voorkomen dat het eten direct de keel in vliegt.
Maar een kind zit/hangt toch niet de hele dag in een triptrap? Dan denk ik dat het geen kwaad kan voor rug/heupen.
Maar ik zou ook gewoon een handdoek of een kussen gebruiken om hem rechtop te laten zitten.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
N. kan ook nog niet goed rechtop zitten, zeker niet zelfstandig. Hier zit ze tijdens haar papje ook gewoon in de kinderstoel. Wij hebben echter wel een hele andere, maar de tuigjes houden haar perfect rechtop.
Over de stoel kan ik je geen antwoord geven, maar als je je kindje maar even in de stoel laat zitten en niet heel de dag kan het weinig kwaad hoor.
Over de stoel kan ik je geen antwoord geven, maar als je je kindje maar even in de stoel laat zitten en niet heel de dag kan het weinig kwaad hoor.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
S. zit zeker niet de hele dag in de kinderstoel. Ik laat 'm nu 1x per dag bij zijn groentehapje zitten in de kinderstoel. Ik heb het riempje nu wel vast zitten maar het zit nog niet naar m'n zin.
@ MamaRosa ik zal morgen een kijken of ik iets aan je uitleg hebik heb nu even geen zin om dat ding weer te gaan verbouwen haha
@ Dromertje, als het morgen niet lukt met het tuigje zal ik een handdoek zeker eens gaan proberen. Maar er moet gewoon een tuigje op ook voor straks. En als het morgen niet lukt koop ik volgende week wel zo'n origenele van Stokke. Dan weet ik zeker dat die past. Dan toch maar 30 euro neertellen voor een tuigje helaas..
@ MamaRosa ik zal morgen een kijken of ik iets aan je uitleg heb
@ Dromertje, als het morgen niet lukt met het tuigje zal ik een handdoek zeker eens gaan proberen. Maar er moet gewoon een tuigje op ook voor straks. En als het morgen niet lukt koop ik volgende week wel zo'n origenele van Stokke. Dan weet ik zeker dat die past. Dan toch maar 30 euro neertellen voor een tuigje helaas..
Gast- Gast
Ik vond 30 euro toen ook veel, maar ik ben nu wel erg blij dat ik hem toen heb gekocht.
Eenmaal zonder stoelverkleiner kunnen ze er zelf op en af he? En dan is een tuigje ideaal, ook al kost het 30 euro!
Om op het probleem terug te komen, ik doe soms ook handdoeken aan de zijkanten, en dan is er geen ruimte meer om te wiebelen.
Eenmaal zonder stoelverkleiner kunnen ze er zelf op en af he? En dan is een tuigje ideaal, ook al kost het 30 euro!
Om op het probleem terug te komen, ik doe soms ook handdoeken aan de zijkanten, en dan is er geen ruimte meer om te wiebelen.
bella- Fluisteraar
Mij zeiden ze toen bij de prenatal dat het moest passen, maar ben uiteindelijk toch voor de originele gegaan.
anders bij de prenatal navragen die zullen dat toch wel weten!
anders bij de prenatal navragen die zullen dat toch wel weten!
LeeuwLeeuw- Fluisteraar
- Aantal berichten : 56
Punten : 58
Registratiedatum : 05-12-10
Als ik de prenetal was zou ik dat misschien ook wel zeggen.
Universeel spul moet altijd net maar passen, wat vaak niet zo is volgens mij.
Universeel spul moet altijd net maar passen, wat vaak niet zo is volgens mij.
bella- Fluisteraar
Nou heel dat Prenatal tuigje kan de boom in want het past gewoon echt niet grrr
Ik heb 'm nu op mijn manier vast geknutseld en geknoopt maar het ziet er gewoon echt niet uit. Kon net zo goed een normale riem gebruiken ofzo
Ik heb 'm nu op mijn manier vast geknutseld en geknoopt maar het ziet er gewoon echt niet uit. Kon net zo goed een normale riem gebruiken ofzo
Gast- Gast
Met het Stokke tuigje zitten ze in principe alleen vast, ze kunnen nog gewoon naar voren en opzij.
Wij hebben hem in het begin ook helemaal verbouwd(dus de hele stoel uitelkaar) om hem zo te krijgen dat ze steviger zat.
Ze kon wel zelf zitten, maar ze wou graag relaxen:S
Nu kan ze niet meer zonder in de stoel, anders zit ze met een paar tel op de tafel...
Het stokke tuigje vind ik lastig te verstellen, maar verder is hij in gebruik en om te verwijderen(als hij vies is) èrg fijn!
Wij hebben hem in het begin ook helemaal verbouwd(dus de hele stoel uitelkaar) om hem zo te krijgen dat ze steviger zat.
Ze kon wel zelf zitten, maar ze wou graag relaxen:S
Nu kan ze niet meer zonder in de stoel, anders zit ze met een paar tel op de tafel...
Het stokke tuigje vind ik lastig te verstellen, maar verder is hij in gebruik en om te verwijderen(als hij vies is) èrg fijn!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Vraagje stokke tuigje
» tuigje in de kinderstoel
» autostoel: te lang voor stoel 1, te licht voor stoel 2
» Voetenzak bevestigen?
» Welk autostoeltje en hoe bevestigen?
» tuigje in de kinderstoel
» autostoel: te lang voor stoel 1, te licht voor stoel 2