bod op MP, versturen naar Nigeria?
+8
Pandora
TukTuk
Susan
Bay
Rush
Caresses
Caribbeanlover
Luna
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
bod op MP, versturen naar Nigeria?
Ik heb iets aangeboden op MP. Nu heb ik daar een mooi bod op gekregen van iemand die zegt dat ze in België woont en dat het een cadeau voor haar zoon in Nigeria is. Ze vraagt of ik uit wil zoeken wat het kost om het verzekerd naar Nigeria te sturen en of ik dat dan wil doen. Het adres van haar zoon heeft ze vast gegeven.
Het klinkt mij niet als zuivere koffie, maar wat kan er nu helemaal mis gaan? Ik verstuur natuurlijk pas als het geld binnen is.
Hebben jullie hier ervaring mee of ideeën over?
Het klinkt mij niet als zuivere koffie, maar wat kan er nu helemaal mis gaan? Ik verstuur natuurlijk pas als het geld binnen is.
Hebben jullie hier ervaring mee of ideeën over?
Luna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10
Re: bod op MP, versturen naar Nigeria?
Laat dat mens het lekker zelf uitzoeken, zij wil het toch hebben!
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Ik zou het echt niet doen. Heb wel vaker gelezen over dit soort reacties en dat blijken dan oplichters te zijn. Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik verder niet. Is denk ik wel goed te googelen.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
FAKE, oplichters.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Er staat overal op MP dat je dit soort aanbieders niet moet geloven. Dus ik zou er geen tijd meer aan verdoen en het bod verwijderen.
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Dat is echt een heel oude truc. Mijn vader is er jaren geleden al een keer ingetrapt. Niet doen dus.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Was dat niet dat ze dan geld overmaken met een valse rekening ofzo? Dat het dan lijkt of je het op je rekening krijgt. Zoiets. In ieder geval niet doen!
Gast- Gast
Ja, dat zelfde mailtje heb ik destijds ook eens gehad. Ik zou het email adres waar je de reacties van krijgt even melden bij marktplaats. Je kunt er wel vanuit gaan dat dit scammers zijn.
Gast- Gast
Inderdaad niet intrappen. Geloof dat het zo is dat ze daarna het geld weer kunnen laten terug storten vanaf jou rekening, dus ben je en het geld en het product kwijt!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Een kennis van mij heeft afgelopen week precies zo'n zelfde bod/bericht gehad op een laptop! Bij mij gaan meteen alle alarmbellen rinkelen, dus NIET DOEN!!!
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Pandora schreef:Een kennis van mij heeft afgelopen week precies zo'n zelfde bod/bericht gehad op een laptop! Bij mij gaan meteen alle alarmbellen rinkelen, dus NIET DOEN!!!
+1
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
+1Zilver* schreef:Er staat overal op MP dat je dit soort aanbieders niet moet geloven. Dus ik zou er geen tijd meer aan verdoen en het bod verwijderen.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Oplichters!!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik was al niet van plan om dit te doen. Als ze het zo graag cadeau wil geven doet ze dat maar zelf.
Maar goed, ik vroeg me gewoon af, wat ze dan kunnen doen? Weet iemand hoe die oplichting dan precies in zn werk gaat? Kunnen ze het geld echt terughalen als ze het gestort hebben?
Edit: Ik zie dat ze nu zelf het bod al verwijderd heeft. Och ik ben ook zo heerlijk naïef in zulke dingen
Maar goed, ik vroeg me gewoon af, wat ze dan kunnen doen? Weet iemand hoe die oplichting dan precies in zn werk gaat? Kunnen ze het geld echt terughalen als ze het gestort hebben?
Edit: Ik zie dat ze nu zelf het bod al verwijderd heeft. Och ik ben ook zo heerlijk naïef in zulke dingen
Luna- Fluisteraar
Ze heeft het ziet zelf verwijderd, MP heeft dit gedaan omdat er al meerdere klachten waren over haar. Ze hebben haar geblokkeerd. Maar dan vraag ik me nog steeds af hoe je als koper nou op kunt lichten. Je wacht toch altijd met versturen van het pakketje tot je het geld echt op je rekening hebt staan? Ik wel in ieder geval.
Kan zo boos worden op zulke mensen, ga je geld toch eens op een eerlijke manier verdienen
Wel jammer trouwens, had het graag verkocht.
Kan zo boos worden op zulke mensen, ga je geld toch eens op een eerlijke manier verdienen
Wel jammer trouwens, had het graag verkocht.
Luna- Fluisteraar
Ja en als iemand precies zou weten hoe dat gaat, dan deden ze er wel iets aanLuna schreef:
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Ja en als iemand precies zou weten hoe dat gaat, dan deden ze er wel iets aanLuna schreef:
Dat denk ik ook ja!
Luna- Fluisteraar
Nou, gelukkig ben je er op tijd achter dat het oplichters zijn. Als ik alleen Nigeria al hoor dan gaan de alarmbellen al rinkelen, haha!
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Polly schreef:Nou, gelukkig ben je er op tijd achter dat het oplichters zijn. Als ik alleen Nigeria al hoor dan gaan de alarmbellen al rinkelen, haha!
Dat deden ze bij mij dus ook en ik had het zeker ook niet daarheen gestuurd. Maar wilde het niet gelijk helemaal afschrijven, vandaar hier mijn vraag. Maar goed die was ook een beetje voorbarig aangezien MP vlak erna ingreep.
Iedereen bedankt voor de adviezen en ervaringen
Luna- Fluisteraar
Luna schreef:Polly schreef:Nou, gelukkig ben je er op tijd achter dat het oplichters zijn. Als ik alleen Nigeria al hoor dan gaan de alarmbellen al rinkelen, haha!
Dat deden ze bij mij dus ook en ik had het zeker ook niet daarheen gestuurd. Maar wilde het niet gelijk helemaal afschrijven, vandaar hier mijn vraag. Maar goed die was ook een beetje voorbarig aangezien MP vlak erna ingreep.
Iedereen bedankt voor de adviezen en ervaringen
Oh, dat begrijp ik ook! Ik moet er niet om lachen dat je het vraagt, ik moet er alleen om lachen dat Nigeria zo'n ontzettend slechte naam heeft wat oplichterij betreft. Dat je bij het woord 'Nigeria' al weet dat er iets niet pluis is.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Cv versturen na sluitingsdatum?
» Schoenen versturen: waarin?
» Pakketje versturen. (Marktplaats)
» Online kaarten versturen...
» What's app...afbeeldingen versturen gratis?
» Schoenen versturen: waarin?
» Pakketje versturen. (Marktplaats)
» Online kaarten versturen...
» What's app...afbeeldingen versturen gratis?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: