Vraag aan meiden die naar Egypte gaan.
+7
minoessepoes
Atelier Madame
Nala
Raindrop
Zininzon
Happy
Snoopy
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Vraag aan meiden die naar Egypte gaan.
Zijn jullie nou niet bang om te gaan? Gaan jullie wel of annuleren jullie je reis?
Lijkt mij zo eng idee ook gezien de aanslagen een aantal jaren geleden.
Lijkt mij zo eng idee ook gezien de aanslagen een aantal jaren geleden.
Gast- Gast
Re: Vraag aan meiden die naar Egypte gaan.
Nou ik hou het wel in de gaten natuurlijk en ik heb overigens nog niet geboekt. Daarbij ga ik pas in oktober, dus de verwachting is dat het dan wel overgewaaid is.
Ik denk dat zolang er geen negatief reisadvies is, ik gewoon ga. Het gebied waar ik naar toe ga is enorm rustig, ga niet naar een stad of zo. Ik hoef alleen maar van het vliegveld naar het resort en weer terug.
Ik denk dat zolang er geen negatief reisadvies is, ik gewoon ga. Het gebied waar ik naar toe ga is enorm rustig, ga niet naar een stad of zo. Ik hoef alleen maar van het vliegveld naar het resort en weer terug.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Wij gaan in Juni, Maar we hebben een omboek verzekering erbij. Mocht het tegen die tijd nog niet veranderd zijn kunnen we voor 10 euro onze vakantie omboeken naar een andere bestemming Gaan we wel naar de Antillen
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Elk jaar is er wel een aanslag in een Egyptische badplaats, dus dat zou voor mij sowieso al een reden zijn om niet te gaan. Nu met die rellen in Caïro zou ik al helemaal niet meer gaan. Maargoed, Egypte trekt me toch al niet
Gast- Gast
Cairo is geweldig. Ik was er een paar dagen met mijn vader in 2005 . Toen we terug kwamen werden er twee aanslagen gepleegd op twee plekken waar wij waren geweest. Dat is wel eng ja... Eigenlijk had ik dat besef niet zo toen ik daar was. Pas achteraf kreeg ik er de kriebels van. Ik ben blij dat ik het gezien heb, kleine kans dat ik terug ga.
Gast- Gast
Ben er in oktober geweest, gek idee dat de sfeer daar nu zo anders is.
Inmiddels is er een negatief reisadvies.
Negatief reisadvies Egypte
30 jan 2011 | 14:27
SCHIPHOL Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft een aangescherpt advies gegeven voor reizen naar Egypte. Mensen wordt afgeraden om naar Egypte te gaan.
Verder zegt het ministerie dat Nederlanders in Egypte kunnen overwegen om het land te verlaten en eerder naar huis te reizen. Toeristen en andere Nederlanders zullen niet geëvacueerd worden. Sinds een aantal dagen zijn er veel onlusten in het land. De demonstranten eisen het vertrek van President Moebarak
Inmiddels is er een negatief reisadvies.
Negatief reisadvies Egypte
30 jan 2011 | 14:27
SCHIPHOL Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft een aangescherpt advies gegeven voor reizen naar Egypte. Mensen wordt afgeraden om naar Egypte te gaan.
Verder zegt het ministerie dat Nederlanders in Egypte kunnen overwegen om het land te verlaten en eerder naar huis te reizen. Toeristen en andere Nederlanders zullen niet geëvacueerd worden. Sinds een aantal dagen zijn er veel onlusten in het land. De demonstranten eisen het vertrek van President Moebarak
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben een reis geboekt om in september naar Hurghada te gaan.
Wij annuleren hem niet. Mocht het tegen die tijd in Hurghada echt gevaarlijk zijn annuleren we hem wel (hebben een annulatieverzekering).
Wij annuleren hem niet. Mocht het tegen die tijd in Hurghada echt gevaarlijk zijn annuleren we hem wel (hebben een annulatieverzekering).
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Hmpf.. Als je naar het nieuws kijkt word je niet echt vrolijk.
Maargoed, positief blijven.. we zijn dan een half jaar verder..
Maargoed, positief blijven.. we zijn dan een half jaar verder..
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Snowflake schreef:Wij hebben een reis geboekt om in september naar Hurghada te gaan.
Annuleringsverzekering
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Snowflake schreef:Wij hebben een reis geboekt om in september naar Hurghada te gaan.
Annuleringsverzekering
an·nu·la·tie·ver·ze·ke·ring (dev)
1.(België) annuleringsverzekering
▼ betekenisverwante termen
synoniem(en): annuleringsverzekering
2.verzekering tegen kosten voortvloeiend uit gedwongen annulering van een besproken reis enz.
Nala- Fluisteraar
- Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10
Ik zou volgende week zondag naar egypte gaan, ZOU want ja de reisorganisatie heeft m helaas geannulleerd.. beetje dubbel gevoel over
-je hoort berichten dat het in de resorts gewoon veilig is, dat je niets meemaakt van die rellen omdat de woestijn ertussenzit
-maar aan de andere kant, op een paar 100 km van je vandaan zijn hevige rellen aan de gang, gevangenen ontsnapt en er worden ook nog wel eens aanslagen gepleegd.
Maar goed we mogen dus niet eens meer dus we hebben omgeboekt naar turkije
Als ik over een paar maanden pas ging zou ik me trouwens niet te druk maken, egypte is compleet afhankelijk van het toerisme dus ze zullen wel zsm proberen de situatie daar te verbeteren.
-je hoort berichten dat het in de resorts gewoon veilig is, dat je niets meemaakt van die rellen omdat de woestijn ertussenzit
-maar aan de andere kant, op een paar 100 km van je vandaan zijn hevige rellen aan de gang, gevangenen ontsnapt en er worden ook nog wel eens aanslagen gepleegd.
Maar goed we mogen dus niet eens meer dus we hebben omgeboekt naar turkije
Als ik over een paar maanden pas ging zou ik me trouwens niet te druk maken, egypte is compleet afhankelijk van het toerisme dus ze zullen wel zsm proberen de situatie daar te verbeteren.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Het lijkt me echt leuk daar, maar het kan enorm heet zijn in sept. (de maand dat wij altijd gaan) en dan is het denk ik beter uit te houden in de caribbean qua temperatuur.
Zit nu te kijken naar Cyprus, ook erg mooi. Heb een topic geopend, maar nog geen reacties gehad
Zit nu te kijken naar Cyprus, ook erg mooi. Heb een topic geopend, maar nog geen reacties gehad
Gast- Gast
Het zal mij niks verbazen als Mubarak vandaag of morgen aftreed/het land uitvlucht. Het leger doet al niks meer tegen de protesten omdat ze de eisen van de demonstranten legitiem vinden dus de situatie is gewoon niet houdbaar voor Mubarak. Grote kans dat na die doorbraak de rust wederkeert, dan komen er verkiezingen. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken als je een vakantie in September naar Egypte hebt geboekt.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb nog niks geboekt..............gelukkig! Maar eerlijk gezegd ga ik er liever niet heen ook al oogt het mooi. Met al die aanslagen die er regelmatig zijn vind ik het gewoon een eng idee. Cyprus lijkt me dan leuker.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Ik heb nog niks geboekt..............gelukkig! Maar eerlijk gezegd ga ik er liever niet heen ook al oogt het mooi. Met al die aanslagen die er regelmatig zijn vind ik het gewoon een eng idee. Cyprus lijkt me dan leuker.
Nee jij hebt niks geboekt maar Snowflake bijvoorbeeld wel.
Cyprus ben ik nooit geweest, dus geen idee of het leuk is, wat zoek je? Vooral zon, zee, strand of meer cultuur ed?
minoessepoes- Ratel
Zon, zee, strand, relaxen dus, maar eigenlijk wil ik gewoon naar de caribbean haha.
Gast- Gast
Egypte niet meer stabiel... Buitenkansje voor Soedan!
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/8790792/__Sudan_wil_na_terroristen_nu_toeristen__.html
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/8790792/__Sudan_wil_na_terroristen_nu_toeristen__.html
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Nou daar wil ik al helemaal nooit heen, klinkt niet zo aantrekkelijk. Lijkt me niks aan, zal niet veel te doen/zien zijn en bovenal eng.
Tik Sudan, maar eens in op Google, nou ik word niet echt vrolijk van die foto's.
Tik Sudan, maar eens in op Google, nou ik word niet echt vrolijk van die foto's.
Gast- Gast
Lucky, ga gewoon lekker naar de Cariben. Je vraagt elk jaar weer van alles over andere landen, maar vervolgens ga je naar Mexico, haha! Bespaar je de moeite..
Gast- Gast
CKC schreef:Lucky, ga gewoon lekker naar de Cariben. Je vraagt elk jaar weer van alles over andere landen, maar vervolgens ga je naar Mexico, haha! Bespaar je de moeite..
Of de DR, niet altijd Mexico hoor. Ik vraag tips mbt Cyprus omdat mijn man zoals ik al eerder zei niet ver wil vliegen, maar ja ik ga hem overhalen haha. Ook lijkt NY me wel wat.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:CKC schreef:Lucky, ga gewoon lekker naar de Cariben. Je vraagt elk jaar weer van alles over andere landen, maar vervolgens ga je naar Mexico, haha! Bespaar je de moeite..
Of de DR, niet altijd Mexico hoor. Ik vraag tips mbt Cyprus omdat mijn man zoals ik al eerder zei niet ver wil vliegen, maar ja ik ga hem overhalen haha. Ook lijkt NY me wel wat.
Haha, dat wilde hij vorig jaar ook niet. Mijn man zegt het ook elk jaar weer en ik antwoord dan, jaaaaaaaa ik ook niet en vervolgens als het erop aan komt, vliegen we weer ver!
NY zou ik niet als 'hoofdvakantie' doen. Je bent dan veel onderweg en alles aan het zien. Als ik bijv terug ben van een stad, ben ik zelden uitgerust.. Ik wil minstens 1x per jaar naar de zon..
Gast- Gast
Ik vind de Caribbean eigenlijk niet zo ver vliegen... En absoluut de moeite waard! Vliegen binnen Europa voelt sowieso een beetje als de bus nemen tegenwoordig, of ligt dat aan mij.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
CKC schreef:Caribbeanlover schreef:CKC schreef:Lucky, ga gewoon lekker naar de Cariben. Je vraagt elk jaar weer van alles over andere landen, maar vervolgens ga je naar Mexico, haha! Bespaar je de moeite..
Haha, dat wilde hij vorig jaar ook niet. Mijn man zegt het ook elk jaar weer en ik antwoord dan, jaaaaaaaa ik ook niet en vervolgens als het erop aan komt, vliegen we weer ver!
NY zou ik niet als 'hoofdvakantie' doen. Je bent dan veel onderweg en alles aan het zien. Als ik bijv terug ben van een stad, ben ik zelden uitgerust.. Ik wil minstens 1x per jaar naar de zon..
Wij hebben NY wel als hoofd vakantie gedaan.
Maar mijn vriend is dan ook letterlijk zo wit als melk, die vakantie naar de zon was dus ook niet zo'n succes. Zat hij dan met een t-shirt met lange mouwen, pet, zwembroek, handdoek over zijn onderbenen, gezicht en nek ingesmeerd met factor 30 onder de parasol en nog kwam hij verbrand thuis! Zelf heb ik iets meer kleur maar kwam ik met factor 30 nog elke dag verbrand thuis. Dan is een stedentripje naar NY een betere/veiligere optie haha.
Maar Caribbeanlover, je naam zegt al genoeg. Ik zou toch ook proberen je man over te halen als je dat gewoon het allerleukste vind!
CKC: Hoe was Londen?
minoessepoes- Ratel
CKC, wij gaan maar 1x per jaar en zijn daar al blij mee dat we uberhaupt kunnen.
Als we 1 week NY zouden doen is dat met alle uitgaven onderhand evenduur als 2 wkn all in caribbean. Jij hebt meer te besteden, gaat vaker en ook luxe, maar dat maakt niet uit hoor ieder zijn ding. Daarom wil ik in NY een appartement huren zodat we zelf ook eten kunnen maken en iig drinken koud kunnen zetten, wel zo handig. We gaan dan niet langer dan 1 week het is al duur zat.
Polly, ik zeg maar zo Spanje in de bus is een langere zit . Het enige waar men last van kan hebben is het tijdverschil, maar dan heb je ook wat en dat heb je in europa niet gauw die luxe en mooie stranden ed.
Minnoessepoes, nou da's ook niet fijn voor je vriend zeg en NY was dan idd een goede keuze.
Ik ben op expedia alle hotel die ik daar kon vinden afgegaan en erbij gezet waar je een keuken hebt en waar ontbijt erbij in zat of beide. Was ik lekker aan het zoeken was de lijst ineens anders dwz niet meer waar ik gebleven was. Ik had nergens op geklikt ofzo...................nou moe!
Heb er iig voldoende opgeschreven, ook appartementen en hotels waar je iig een koelkast op de kamer hebt (wel zo handig).
Heb niet zoveel zin om weer opnieuw te gaan zoeken en bel expedia dan wel om te vragen wat de goedkoopste optie is voor een appartement daar. Zo zie je maar dat het via een nederlands organisatie ook kan om een appartement te huren............gelukkig maar!
Als we 1 week NY zouden doen is dat met alle uitgaven onderhand evenduur als 2 wkn all in caribbean. Jij hebt meer te besteden, gaat vaker en ook luxe, maar dat maakt niet uit hoor ieder zijn ding. Daarom wil ik in NY een appartement huren zodat we zelf ook eten kunnen maken en iig drinken koud kunnen zetten, wel zo handig. We gaan dan niet langer dan 1 week het is al duur zat.
Polly, ik zeg maar zo Spanje in de bus is een langere zit . Het enige waar men last van kan hebben is het tijdverschil, maar dan heb je ook wat en dat heb je in europa niet gauw die luxe en mooie stranden ed.
Minnoessepoes, nou da's ook niet fijn voor je vriend zeg en NY was dan idd een goede keuze.
Ik ben op expedia alle hotel die ik daar kon vinden afgegaan en erbij gezet waar je een keuken hebt en waar ontbijt erbij in zat of beide. Was ik lekker aan het zoeken was de lijst ineens anders dwz niet meer waar ik gebleven was. Ik had nergens op geklikt ofzo...................nou moe!
Heb er iig voldoende opgeschreven, ook appartementen en hotels waar je iig een koelkast op de kamer hebt (wel zo handig).
Heb niet zoveel zin om weer opnieuw te gaan zoeken en bel expedia dan wel om te vragen wat de goedkoopste optie is voor een appartement daar. Zo zie je maar dat het via een nederlands organisatie ook kan om een appartement te huren............gelukkig maar!
Gast- Gast
Hier zouden we in maart naar Egypte met ons gezin maar hebben een omboekverzekering en daar gaan we gebruik van maken! We willen wel heel graag naar een zon zekere bestemming dus gaan nu waarschijnlijk naar Kenia of de Dominicaanse R.
Een stuk verder weg dus blijven we ook wat langer want anders is het meer vliegen dan vakantie vieren en dat met 2 kids van 3 en 0 gaat hem niet worden
Wel jammer maar de nieuwe bestemming spreekt me meer aan,, hihi het budget vind het minder maar toch
Een stuk verder weg dus blijven we ook wat langer want anders is het meer vliegen dan vakantie vieren en dat met 2 kids van 3 en 0 gaat hem niet worden
Wel jammer maar de nieuwe bestemming spreekt me meer aan,, hihi het budget vind het minder maar toch
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Meiden gezocht om naar hardcore feesten te gaan
» Nog meer meiden die vandaag naar Mysteryland gaan?
» Toevallig meiden die naar Pabo Deventer gaan?
» vraag over bloedverlies (druk bij naar de wc gaan)
» Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?
» Nog meer meiden die vandaag naar Mysteryland gaan?
» Toevallig meiden die naar Pabo Deventer gaan?
» vraag over bloedverlies (druk bij naar de wc gaan)
» Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: