vraag over bloedverlies (druk bij naar de wc gaan)
+4
Famke
Susan
Pien
Floor
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
vraag over bloedverlies (druk bij naar de wc gaan)
Oke rare vraag misschien. sorry voor het verhaal.
Ik heb nu al een aantal keren bloedverlies gehad tijdens deze zwangerschap.
De vorige had ik het veel erger en dat werd een miskraam (daar duurde het ook de hele dag). Nu is het meestal 's morgens een keer en de rest van de dag niet.
sorry voor het verhaal, net ging ik weer naar het toilet, dat kan ik erg slecht nu ik zwanger ben, ik moest enorm veel druk/kracht zetten (ik weet dat is niet slim, mijn man zegt ook, rustig zitten dan blijf je maar 1.5 uur op die wc zitten maar niet druk zetten).
Ik had zo'n buikpijn dat ik echt moest drukken van mezelf, zodat de buikpijn minder werd. Na veel druk/kracht is het toch gelukt om naar het toilet te gaan. Nu merkte ik alleen bij het afvegen weer bloed op. Het komt echter niet van m'n anus (denk ik). Het is bloed (met wat slijm) van m'n vagina.
Kan ik doordat ik zo naar het toilet ga een adertje kapot drukken in/bij m'n vagina?
Dit is namelijk al de 2e keer dat ik het echt opmerk dat ik bloed verlies terwijl ik net naar het toilet ben geweest. (de andere keren bloedverlies heb ik er eigenlijk niet op gelet maar nu viel het me op dat ik dat al vaker heb gehad net nadat ik naar de wc ben geweest)
Ik heb nu al een aantal keren bloedverlies gehad tijdens deze zwangerschap.
De vorige had ik het veel erger en dat werd een miskraam (daar duurde het ook de hele dag). Nu is het meestal 's morgens een keer en de rest van de dag niet.
sorry voor het verhaal, net ging ik weer naar het toilet, dat kan ik erg slecht nu ik zwanger ben, ik moest enorm veel druk/kracht zetten (ik weet dat is niet slim, mijn man zegt ook, rustig zitten dan blijf je maar 1.5 uur op die wc zitten maar niet druk zetten).
Ik had zo'n buikpijn dat ik echt moest drukken van mezelf, zodat de buikpijn minder werd. Na veel druk/kracht is het toch gelukt om naar het toilet te gaan. Nu merkte ik alleen bij het afvegen weer bloed op. Het komt echter niet van m'n anus (denk ik). Het is bloed (met wat slijm) van m'n vagina.
Kan ik doordat ik zo naar het toilet ga een adertje kapot drukken in/bij m'n vagina?
Dit is namelijk al de 2e keer dat ik het echt opmerk dat ik bloed verlies terwijl ik net naar het toilet ben geweest. (de andere keren bloedverlies heb ik er eigenlijk niet op gelet maar nu viel het me op dat ik dat al vaker heb gehad net nadat ik naar de wc ben geweest)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Re: vraag over bloedverlies (druk bij naar de wc gaan)
Klinkt bekend. Ik heb dat in mijn zwangerschap de eerste 16 a 17 weken gehad.
Ik kreeg het advies om lijnzaadolie pillen te slikken zodat de ontlasting makkelijker ging (en natuurlijk veel water drinken). Je ontlasting komt langs je baarmoedermond (niet direct ofzo hoor maar moeilijk uit te leggen). Als je veel kracht moet geven en je hebt een hele gevoelige baarmoedermond, dan kan je dus bloed verliezen.
Voor de baby kan het geen kwaad. Alleen wel voor mama´s zenuwen
Ik kreeg het advies om lijnzaadolie pillen te slikken zodat de ontlasting makkelijker ging (en natuurlijk veel water drinken). Je ontlasting komt langs je baarmoedermond (niet direct ofzo hoor maar moeilijk uit te leggen). Als je veel kracht moet geven en je hebt een hele gevoelige baarmoedermond, dan kan je dus bloed verliezen.
Voor de baby kan het geen kwaad. Alleen wel voor mama´s zenuwen
Gast- Gast
Bedankt voor je antwoord!
..zenuwen.. hoe kom je daar nou bij?!??!
Ik vond het ook zo'n stomme vraag om te stellen maar ik dacht gooi hem vast hier neer, misschien weet iemand of dat kan, zo niet, dan moet ik het vanavond toch echt vragen aan de verloskundige (daar heb ik al een afspraak staan vanavond)
..zenuwen.. hoe kom je daar nou bij?!??!
Ik vond het ook zo'n stomme vraag om te stellen maar ik dacht gooi hem vast hier neer, misschien weet iemand of dat kan, zo niet, dan moet ik het vanavond toch echt vragen aan de verloskundige (daar heb ik al een afspraak staan vanavond)
Floor- Ratel
ik vind het helemaal geen stomme vraag hoor!!
wat ik je wel echt als tip mee wil geven, stop met dat harde drukken... voor je het weet heb je aambeien en kom je er niet meer vanaf! helemaal tijdens een zwangerschap lijkt me dat erg vervelend. ik kon zelf tijdens de eerste 15 weken ook amper naar de wc, heb toen een lactulose siroop bij de apotheek gekocht (speciaal voor zwangere!) en wat was dat een verlichting zeg... ik zeg niet dat jij ook zo'n siroopje moet nemen, máár ik zou wel iets zoeken wat de stoelgang makkelijker maakt ipv zo te moeten drukken steeds!
wat ik je wel echt als tip mee wil geven, stop met dat harde drukken... voor je het weet heb je aambeien en kom je er niet meer vanaf! helemaal tijdens een zwangerschap lijkt me dat erg vervelend. ik kon zelf tijdens de eerste 15 weken ook amper naar de wc, heb toen een lactulose siroop bij de apotheek gekocht (speciaal voor zwangere!) en wat was dat een verlichting zeg... ik zeg niet dat jij ook zo'n siroopje moet nemen, máár ik zou wel iets zoeken wat de stoelgang makkelijker maakt ipv zo te moeten drukken steeds!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien bedankt!
ik doe ook erg m'n best om het niet te doen, sommige dagen kan ik prima naar het toilet (een dag of 2 achter elkaar gaat het dan goed, daarna is het weer drama). Ik had nu echt zo'n buikpijn dat ik voor mijn eigen gevoel niet anders kon dan druk zetten (ik was ook echt verder kotsmisselijk, gisteravond al overgegeven en vannacht weer, dus ik voelde me echt niet top). Nu zal ik weer goed luisteren naar iedereen die zegt dat ik het niet moet doen anders wordt ik alleen maar bloednerveus van dat bloedverlies achteraf (en aambeiden heb ik al helemaal geen zin in).
Zo'n siroop, raad de vk dat aan of kan je dat gewoon kopen als je denkt dat je daar baat bij hebt?
ik doe ook erg m'n best om het niet te doen, sommige dagen kan ik prima naar het toilet (een dag of 2 achter elkaar gaat het dan goed, daarna is het weer drama). Ik had nu echt zo'n buikpijn dat ik voor mijn eigen gevoel niet anders kon dan druk zetten (ik was ook echt verder kotsmisselijk, gisteravond al overgegeven en vannacht weer, dus ik voelde me echt niet top). Nu zal ik weer goed luisteren naar iedereen die zegt dat ik het niet moet doen anders wordt ik alleen maar bloednerveus van dat bloedverlies achteraf (en aambeiden heb ik al helemaal geen zin in).
Zo'n siroop, raad de vk dat aan of kan je dat gewoon kopen als je denkt dat je daar baat bij hebt?
Floor- Ratel
ik ben zelf gewoon naar een apotheek gegaan en heb om advies gevraagd, ik had zelf ook hele erge buikpijn, liep er gewoon bijna krom van maar had op dat moment ook al 6 dagen geen ontlasting gehad...
daar bij de apotheek aangegeven dat ik zwanger ben (toen nog best pril) maar niet meer naar de wc kon, ik kon toen kiezen tussen een clysma of een drankje. clysma ging mij te ver dus voor het drankje gekozen, ik had het drankje genomen en de volgende ochtend kon ik al naar de wc... wat een opluchting was dat!!
verder zijn er nog tal van mogelijkheden hoor, om je stoelgang om gang te krijgen:
- een glas lauw water op de nuchtere maag
- 2 kiwi's per dag eten
- 2 pruimen per dag eten
- roosvicee laxo
- activia
daar bij de apotheek aangegeven dat ik zwanger ben (toen nog best pril) maar niet meer naar de wc kon, ik kon toen kiezen tussen een clysma of een drankje. clysma ging mij te ver dus voor het drankje gekozen, ik had het drankje genomen en de volgende ochtend kon ik al naar de wc... wat een opluchting was dat!!
verder zijn er nog tal van mogelijkheden hoor, om je stoelgang om gang te krijgen:
- een glas lauw water op de nuchtere maag
- 2 kiwi's per dag eten
- 2 pruimen per dag eten
- roosvicee laxo
- activia
Pien- Ratel
Ik heb dat in beide zwangerschappen gehad. Bij mij waren het dus echt gesprongen adertjes. Kan me wel voorstellen dat je schrikt, dat deed ik ook. Bij mijn tweede zwangerschap is de termijnecho toen iets naar voren gehaald, bij de eerste had ik die al heel erg vroeg. Misschien kun jij dat ook vragen, hoewel het nog niet honderd procent zekerheid geeft is het wel geruststellend als je weet dat het hartje klopt. Zeker als je vorige zwangerschap in een miskraam is geëindigd zullen ze daar wel begrip voor hebben en hun best doen om je gerust te stellen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Pien, bedankt voor de info.
Susan, ik heb vanavond een eerste echo om te zien of het hartje klopt. Dit is een extra echo om mij/mijn man gerust te stellen. Dat hadden ze de vorige zwangerschap zelf voorgesteld, dat als ik opnieuw zwanger zou zijn ik een extra echo kreeg. Ik ben erg benieuwd vanavond.
Susan, ik heb vanavond een eerste echo om te zien of het hartje klopt. Dit is een extra echo om mij/mijn man gerust te stellen. Dat hadden ze de vorige zwangerschap zelf voorgesteld, dat als ik opnieuw zwanger zou zijn ik een extra echo kreeg. Ik ben erg benieuwd vanavond.
Floor- Ratel
Ik heb het ook bij biede zwangerschappen gehad. Erg vervelend! Maar als het zo duidelijk gerelateerd is aan het toilet bezoek kan het waarschijnlijk geen kwaad.
Heel veel succes vandaag bij de echo!
Heel veel succes vandaag bij de echo!
Famke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10
Trouwens, dat wil ik wel meegeven. Ik had ook lactulose en roosvicee Laxo, maar ik kreeg daar darmkrampen van en meer bloedingen (dit moet je dus zelf proberen). Daarom ben ik voor lijnzaadolie gegaan, daar kreeg ik dus geen krampen van!
Gast- Gast
De kiwi's moet je op je lege maag eten, succes gegarandeerd.
Bij mij gaat de stoelgang ook moeilijker dan voor de zwangerschap, maar ik moet wel gewoon elke dag naar de wc.
Bij mij gaat de stoelgang ook moeilijker dan voor de zwangerschap, maar ik moet wel gewoon elke dag naar de wc.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik had het ook, heb toen de verloskundige gebeld en mocht vervroegd voor een echo komen.
Ze gaf aan dat het bijvoorbeeld kan komen door sporten, seks of poepen.
Fijn dat je een afspraak voor vanavond hebt staan, dan krijg je in elk geval zekerheid!
Ze gaf aan dat het bijvoorbeeld kan komen door sporten, seks of poepen.
Fijn dat je een afspraak voor vanavond hebt staan, dan krijg je in elk geval zekerheid!
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik had de eerste weken van de zwangerschap ook een hele moeilijke stoelgang en verloor ook wel eens bloed, maar dit was niet vaginaal. Later werd dit weer beter.
Het heeft vast niets te betekenen, maar ik zou het zeker vanavond even aan kaarten. Niets om je voor te schamen en daar is de VK immers voor!
Het heeft vast niets te betekenen, maar ik zou het zeker vanavond even aan kaarten. Niets om je voor te schamen en daar is de VK immers voor!
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Ik lees nu dat je vanavond naar de VK moet, ik zou als ik jou was dan gelijk even advies vragen wat zij je adviseerd? en veel plezier/ succes bij de eerste echo! hopelijk zien jullie een mooi klopppend hartje!
Pien- Ratel
Oehh wat leuk dat je vanavond een echo hebt! Veel succes
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe laat gaan jullie dan naar bed?
» Pap voor naar bed gaan
» Gaan jullie naar een sinterklaasintocht?
» Niet naar bed durven te gaan...
» Leukste stad om naar toe te gaan?
» Pap voor naar bed gaan
» Gaan jullie naar een sinterklaasintocht?
» Niet naar bed durven te gaan...
» Leukste stad om naar toe te gaan?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: