Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????)

+2
Plien84
heartsdale
6 plaatsers

Ga naar beneden

Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????) Empty Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????)

Bericht  heartsdale wo 29 aug 2012 - 19:54

Onze kater van 4 gedraagd zich anders de afgelopen dagen.
Hij wil niet meer in huis s'avonds en als we hem roepen verschuild ie zich, wel vlakbij want als ik hem ga zoeken zit ie in de bosjes of bij de buren op de picknicktafel.
Ook is ie heel sloom, en heeft ie kleine oogjes. Zn neusje is wit en droog.

Ik ben al bij de dierenarts geweest want hij heeft een vlooienallergie en daardoor allemaal korstjes in op zn huid, daar krijgt ie dan iedere maand een vitamine en anti jeuk shotje voor.
Maar dat ie niet in huis wil en heel afwezig lijkt zit me niet lekker, volgens de DA was dat de tijd van het jaar dat de katten liever buiten waren, maar dit heeft hij nog nooit gehad.

Hebben jullie er ervaring mee?
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????) Empty Re: Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????)

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 19:58

Dan zou ik hem toch proberen te vangen en even binnen houden, omdat hij er ziek uitziet. Kun je hem gelijk in de gaten houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????) Empty Re: Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????)

Bericht  heartsdale wo 29 aug 2012 - 19:59

Ook binnenhouden is een probleem, hij sproeit me namelijk het hele huis eronder.
En ik heb het nog nadrukkelijk gevraagd aan de DA maar hij kon gewoon buiten, de tuindeur staat altijd open dus als iein huis wil kan het. Hij wil het gewoon niet.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????) Empty Re: Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????)

Bericht  Plien84 wo 29 aug 2012 - 22:04

Issie niet gecastreerd dan? Daar worden ze vaak ook wat huiselijker van.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????) Empty Re: Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????)

Bericht  Herfstblaadjes wo 29 aug 2012 - 22:08

Ik zou naar een andere dierenarts gaan. Katten die zich verstoppen zijn meestal ziek. En sloom en kleine oogjes klinkt ook niet erg gezond.

Heeft hij altijd in huis gesproeid of is dit iets van de laatste tijd?
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????) Empty Re: Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????)

Bericht  Linnie1985 do 30 aug 2012 - 6:20

Ik niet, maar de kat van mijn schoonzusje en zwager is al sinds vorige week spoorloos... Ze zeggen dat het kan ivm tijd van het jaar, maar het is toch wel erg lang nu.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????) Empty Re: Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????)

Bericht  norah do 30 aug 2012 - 8:41

Linnie1985 schreef:Ik niet, maar de kat van mijn schoonzusje en zwager is al sinds vorige week spoorloos... Ze zeggen dat het kan ivm tijd van het jaar, maar het is toch wel erg lang nu.

is het een vrouwtje die kan ook krols zijn en erop uit zijn om zwanger te worden dan kunnen ze ook een paar dagen weg zijn.
norah
norah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 174
Registratiedatum : 25-11-10
Woonplaats : veluwe

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????) Empty Re: Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????)

Bericht  Caramba do 30 aug 2012 - 10:26

Onze kat wil 's avonds/'s nachts ook het liefst buiten zijn.
Maar als ik hem lok dan komt hij wel binnen. Roepen heeft geen zin, want hij luisterd totaal niet naar zijn naam.

Een kat die zich verstopt en er niet echt fit uitziet, zoekt vaak een plekje om te kunnen sterven, wil niet zeggen dat jou kat dat wil, want ik kan vanaf hier niet zien hoe jou kat er uit ziet.
Maar zo lezen ziet hij er niet gezond uit.

Een kater die gecastreerd is kan nog wel in huis sproeien, angst of teveel hormonen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????) Empty Re: Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????)

Bericht  Linnie1985 do 30 aug 2012 - 20:29

norah schreef:
Linnie1985 schreef:Ik niet, maar de kat van mijn schoonzusje en zwager is al sinds vorige week spoorloos... Ze zeggen dat het kan ivm tijd van het jaar, maar het is toch wel erg lang nu.

is het een vrouwtje die kan ook krols zijn en erop uit zijn om zwanger te worden dan kunnen ze ook een paar dagen weg zijn.

Het is een mannetje, en gecastereerd.

Onze poes, die wil altijd het liefste zo dicht in de buurt zijn. Het is wel eens gebeurt dat ze dagen opgesloten heeft gezeten bij iemand anders in de schuur, denk dat ze daarom ook zo dicht bij wil blijven.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????) Empty Re: Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????)

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 20:34

Spetterdespat schreef:Onze kat wil 's avonds/'s nachts ook het liefst buiten zijn.
Maar als ik hem lok dan komt hij wel binnen. Roepen heeft geen zin, want hij luisterd totaal niet naar zijn naam.

Een kat die zich verstopt en er niet echt fit uitziet, zoekt vaak een plekje om te kunnen sterven, wil niet zeggen dat jou kat dat wil, want ik kan vanaf hier niet zien hoe jou kat er uit ziet.
Maar zo lezen ziet hij er niet gezond uit.


Een kater die gecastreerd is kan nog wel in huis sproeien, angst of teveel hormonen.

Daarom mijn suggestie om hem voor de zekerheid toch binnen te doen. Ik vind het trouwens wel erg makkelijk van je dierenarts om je weg te sturen met 'het is de tijd van het jaar'. Ik zou even langs een andere dierenarts gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????) Empty Re: Kat gedraagd zich anders... (tijd van het jaar????)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum