Voor een kindje in 2013!
+77
Mamsie
Supertalentje
studiebol
Lousanne
Punto
Charles
Guus
Ilovethe90s
mzcharlotte
Annemie
Joli86
Exogenesis
Filoria
SoGood
Mees
Sanne
me1987
Vancity_girl
Luce
Burn
Twellie
Arwyn
Caroow
Aagje!
Silver
Bimbam
nillis
bolus26
Travelgurly
Jade
Fearie
Inge
Rebecca
love
Caramba
Mida4you
Lejow
iloverose
Laced
Pien
Jasmine
Linnie1985
Tiara
Theezakje13
Happydobby
Steep
Alex
Suus
Dennenappel
Novalee
Fiebje
vlinder-2011
Marin
ShallY
Weegschaal
Flip Fluitketel
boekenwurm83
liesje
Bruintje Beer
moepie
Jelleke
PapillonRose
koNijntje
CCC
Flower_L
Aimee
SarahKey
firda
Rouge
Stokstaartje
Snoes
JD
Peppa
Parel
Diese
yes1984
Nijntje
81 plaatsers
Pagina 17 van 40
Pagina 17 van 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Re: Voor een kindje in 2013!
Fearie, daar zat ik ook al over na te denken met mijn verzekering.. Twijfel ook nog wat ik zal doen. Misschien dat ik volgend jaar vast een uitgebreider pakket neem..
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
Helaas ben ik een een paar dagen te laat toch ongesteld geworden. Ik vind het jammer, maar minder erg dan ik had gedacht. Die maanden tot 2013 zijn toch al extra kansen
Gast- Gast
Dat is zo :-) maar wel jammer natuurlijk.
Ik heb precies dezelfde gedachte.
Qua zorgverzekering nog niet echt over nagedacht, maar vind het wel een goede om daar naar te kijken inderdaad
Ik heb precies dezelfde gedachte.
Qua zorgverzekering nog niet echt over nagedacht, maar vind het wel een goede om daar naar te kijken inderdaad
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ik ben inderdaad ook al een beetje aan het kijken naar een nieuwe zorgverzekering. Ik wilde sowieso al overstappen, want ben nu absoluut niet tevreden, maar het is wel een goed idee om te letten op wat er vergoed wordt qua kraamzorg.
Morgen stop ik met de nuvaring!
Morgen stop ik met de nuvaring!
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
De aanvullende gaat alleen direct in als je hem tegelijkertijd met je basisverzekering afsluit, anders zit er een wachttijd van zes maanden op (en betaal je dus zes maanden, zonder dat je het kan gebruiken).Rebecca schreef:Gefeliciteerd Mida4you!
Ik overweeg over te stappen naar FBTO, daar kun je modules aan en uit zetten gedurende het jaar, waaronder ook een module gezinsplanning. Hoe ik het nu begrijp kun je die dus aanzetten op het moment dat je 'm nodig hebt, zonder wachttijd, dus gaat het ook pas geld kosten vanaf dat ik zwanger zou zijn.
De 20-weken echo, kraamzorg eigen bijdrage, e.d. worden ermee vergoed. Verder moet ik het nog uitzoeken (zit nu ook bij FBTO).
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Dennenappel schreef:De aanvullende gaat alleen direct in als je hem tegelijkertijd met je basisverzekering afsluit, anders zit er een wachttijd van zes maanden op (en betaal je dus zes maanden, zonder dat je het kan gebruiken).Rebecca schreef:Gefeliciteerd Mida4you!
Ik overweeg over te stappen naar FBTO, daar kun je modules aan en uit zetten gedurende het jaar, waaronder ook een module gezinsplanning. Hoe ik het nu begrijp kun je die dus aanzetten op het moment dat je 'm nodig hebt, zonder wachttijd, dus gaat het ook pas geld kosten vanaf dat ik zwanger zou zijn.
De 20-weken echo, kraamzorg eigen bijdrage, e.d. worden ermee vergoed. Verder moet ik het nog uitzoeken (zit nu ook bij FBTO).
Dit is wat er op de site staat: Deze module heeft een wachttijd
Sluit je deze module tegelijk met je FBTO basisverzekering? Dan kun je de module meteen gebruiken. Je hebt dan geen wachttijd. Zet je de module later aan? Dan betaal je wel premie, maar je krijgt voor sterilisatie nog geen vergoeding. Na 6 maanden krijg je wel vergoeding. Je hebt dus een wachttijd voor sterilisatie.
Zoals ik dit lees is de wachttijd alleen voor sterilisatie. Ik ga het nog wel bij hun navragen voor ik de verzekering afsluit.
Whoeps, sorry, dan heb ik er te vlug overheen gelezen!
Het zou dan inderdaad aantrekkelijk zijn om hem pas aan te zetten, wanneer je hem nodig hebt.
Het zou dan inderdaad aantrekkelijk zijn om hem pas aan te zetten, wanneer je hem nodig hebt.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Hier ook ongesteld geworden
pff heb me de een last van zeg, maar goed volgende maand weer nieuwe kansen
pff heb me de een last van zeg, maar goed volgende maand weer nieuwe kansen
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
aanitaa schreef:Fearie, daar zat ik ook al over na te denken met mijn verzekering.. Twijfel ook nog wat ik zal doen. Misschien dat ik volgend jaar vast een uitgebreider pakket neem..
Ik twijfel dus ook, met name omdat ik pas in mei stop met de pil en dus op z'n vroegst in 2014 zwanger ben. Heeft iemand enig idee of je dan nog kan switchen van verzekering en ook nog recht hebt op aanvullende verzekering? Zoals vergoeding kraamzorg enzo.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Wat voor vergoedingen voor kraamzorg denken jullie eigenlijk aan bij (aanvullende) verzekeringen? Een deel zit toch ook al in de basisverzekering? Ik heb er weinig verstand van hoor...
Ik zit nu te wachten op mijn menstruatie, ben zaterdag gestopt met de nuvaring, dus na deze menstruatie is het afwachten hoe mijn cyclus op gang komt.
Ik zit nu te wachten op mijn menstruatie, ben zaterdag gestopt met de nuvaring, dus na deze menstruatie is het afwachten hoe mijn cyclus op gang komt.
Suus- Lady Post-a-lot
Dan gaat het om wat je vergoed krijgt van de eigen bijdrage, die ligt dacht ik op 4 euro nog wat per uur wat je dan nog zelf moet betalen. Bij mijn verzekering van toen kreeg ik alles terug!
Oh en hier trouwens nog geen ongesteldheid te bekennen
Oh en hier trouwens nog geen ongesteldheid te bekennen
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Oh zo! Ik zag inderdaad al iets staan van die eigen bijdrage, maar dacht dat er misschien nog hele andere dingen waren die nog vergoed kunnen worden vanuit de aanvullende verzekering. Maar het gaat dus puur om het vergoeden van die eigen bijdrage begrijp ik.
Balen dat je nog niet ongesteld ben, Annie...
Balen dat je nog niet ongesteld ben, Annie...
Suus- Lady Post-a-lot
sorry, ik breek eventjes in!
Ik ga per 1 januari ook overstappen naar FBTO. Je krijgt voor weinig geld een heleboel vergoed rondom de zwangerschap! Je hebt recht op 45 en 49 uur kraamzorg x € 4,- = € 196,- en je krijgt tot maximaal € 200,- terug voor de eigen bijdrage. oftwel, het volledige bedrag.
Ik vind het ook leuk dat we een pretecho kunnen declareren en dat ik gewoon recht heb op het kraampakket. Bij Univé had ik echt een hoge verzekering nodig om dingen als het kraampakket, kraamzorg, lactatiedeskundige etc. vergoed te krijgen.
Ik moet het nog ondervinden, maar hij lijkt allemaal super goed geregeld!
En als je je aangemeld hebt voor de Blije Doos (WIJ jonge ouders) krijg je ook nog eens collectiviteitskorting totdat het jongste kind 5 jaar is.
Ik ga per 1 januari ook overstappen naar FBTO. Je krijgt voor weinig geld een heleboel vergoed rondom de zwangerschap! Je hebt recht op 45 en 49 uur kraamzorg x € 4,- = € 196,- en je krijgt tot maximaal € 200,- terug voor de eigen bijdrage. oftwel, het volledige bedrag.
Ik vind het ook leuk dat we een pretecho kunnen declareren en dat ik gewoon recht heb op het kraampakket. Bij Univé had ik echt een hoge verzekering nodig om dingen als het kraampakket, kraamzorg, lactatiedeskundige etc. vergoed te krijgen.
Ik moet het nog ondervinden, maar hij lijkt allemaal super goed geregeld!
En als je je aangemeld hebt voor de Blije Doos (WIJ jonge ouders) krijg je ook nog eens collectiviteitskorting totdat het jongste kind 5 jaar is.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Is dit de aanvullende verzekering bij FBTO? Klinkt goed! Hoeveel betaal je hiervoor?
Suus- Lady Post-a-lot
Suus schreef:Is dit de aanvullende verzekering bij FBTO? Klinkt goed! Hoeveel betaal je hiervoor?
Dat is de basisverzekering (€ 96,75 per maand) + gezinsplanning (€ 4,44 per maand)
Ik heb nog wel tandheelkundige hulp erbij en calamiteiten. Ik betaal iets van € 116,- per maand. Maar na de bevalling zetten we het vinkje gezinsplanning weer uit
Jade- Ratel
Oh wat handig, ik las inderdaad iets over modules die je aan en uit kunt zetten bij FBTO, toch nog maar even naar kijken, want 4,44 extra per maand is natuurlijk niet veel.
Suus- Lady Post-a-lot
Kan je bij fbto ook gezinsplanning pas aanzetten wanneer je zwanger bent? (sorry misschien domme vraag maar nog niet in verdiept :-))
Hier nog steeds geen menstruatie.
Hier nog steeds geen menstruatie.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ik heb me er ook nog niet echt in verdiept, maar als ik het goed begrijp heb je 6 wachtmaanden, dan betaal je dus wel, maar kun je er nog geen gebruik van maken (deze wachtmaanden heb je niet als je de aanvullende module meteen afsluit met je basisverzekering). Maar als je weet dat je zwanger bent, heb je nog minstens 6 maanden te gaan, dus het lijkt me wel te kunnen.
Suus- Lady Post-a-lot
ja, je kunt het pas aanzetten als je zwanger bent! De 6 maanden wachttijd geldt alleen voor sterilisatie! De andere dingen in het pakket heb je meteen recht op!
Jade- Ratel
jade: bedankt voor de tip
zit het zo te vergelijken met mijn zorgverzekering waar ik wilde blijven. En...bij Fbto zit er ook een vergoeding bij voor lactatiekundige hulp! En dan met de vergoeding voor kraamhulp 200,- wat ik anders ook niet zou hebben, dus ik ben helemaal blij. En ook EHBO cursus met vergoeding van 75,- zit erbij.
Super ik ga overstappen!
zit het zo te vergelijken met mijn zorgverzekering waar ik wilde blijven. En...bij Fbto zit er ook een vergoeding bij voor lactatiekundige hulp! En dan met de vergoeding voor kraamhulp 200,- wat ik anders ook niet zou hebben, dus ik ben helemaal blij. En ook EHBO cursus met vergoeding van 75,- zit erbij.
Super ik ga overstappen!
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Waar zag je dat allemaal staan?Travelgurly schreef:jade: bedankt voor de tip
Super ik ga overstappen!
Ik heb ook alvast offerte aangevraagd
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Als je naar vergoedingen gaat, kan je in een balk typen. daar typte ik in : lactatie en daarna ehbo en dan staat erbij dat je met het gezinspakket dat ook vergoed krijgt.
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Ik stond hier ook aangemeld, maar ik kan me weer afmelden. Heb vanmorgen positief getest!
Laatst aangepast door Silver op do 22 nov 2012 - 20:37; in totaal 1 keer bewerkt
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Gefeliciteerd silver! UI
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Gefeliciteerd silver!nwat goed!
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Pagina 17 van 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Voor een kindje in 2013!
» In 2013 voor een kindje..
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» In 2013 voor een kindje..
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
Pagina 17 van 40
Permissies van dit forum: