Voor een kindje in 2013!
+77
Mamsie
Supertalentje
studiebol
Lousanne
Punto
Charles
Guus
Ilovethe90s
mzcharlotte
Annemie
Joli86
Exogenesis
Filoria
SoGood
Mees
Sanne
me1987
Vancity_girl
Luce
Burn
Twellie
Arwyn
Caroow
Aagje!
Silver
Bimbam
nillis
bolus26
Travelgurly
Jade
Fearie
Inge
Rebecca
love
Caramba
Mida4you
Lejow
iloverose
Laced
Pien
Jasmine
Linnie1985
Tiara
Theezakje13
Happydobby
Steep
Alex
Suus
Dennenappel
Novalee
Fiebje
vlinder-2011
Marin
ShallY
Weegschaal
Flip Fluitketel
boekenwurm83
liesje
Bruintje Beer
moepie
Jelleke
PapillonRose
koNijntje
CCC
Flower_L
Aimee
SarahKey
firda
Rouge
Stokstaartje
Snoes
JD
Peppa
Parel
Diese
yes1984
Nijntje
81 plaatsers
Pagina 5 van 40
Pagina 5 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40
Re: Voor een kindje in 2013!
Hier nog 1,5 pil strip en dan gaan we er weer voor.
Vind het weer ontzettend spannend!!
Vind het weer ontzettend spannend!!
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10
Spannend allemaal zeg!
Gaan de meesten er meteen aan het begin van dit jaar voor?
Wij gaan er namelijk misschien rond april ergens voor! Het is nog niet 100% zeker, maar mijn vriend zei opeens dat het bij hem ook begint te kriebelen en dat hij het waarschijnlijk wel wilt als we beide zekerheid hebben qua werk en het dus een stuk stabieler is
Sinds hij dat gezegd heeft, is het bij mij nog meer aangewakkerd en kijk ik er zó naar uit!
Gaan de meesten er meteen aan het begin van dit jaar voor?
Wij gaan er namelijk misschien rond april ergens voor! Het is nog niet 100% zeker, maar mijn vriend zei opeens dat het bij hem ook begint te kriebelen en dat hij het waarschijnlijk wel wilt als we beide zekerheid hebben qua werk en het dus een stuk stabieler is
Sinds hij dat gezegd heeft, is het bij mij nog meer aangewakkerd en kijk ik er zó naar uit!
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
@Suus: ja dat is zeker spannend. wij gaan voor de tweede, maar ik vind het nu spannender dan de eerste. Geen idee waarom, misschien omdat ik nu weet wat ik kan verwacht....
@Steep: oeh spannend! Misschien is het dus voor jou dit jaar al raak!
@Theezakje: Spannend! gaan jullie voor een tweede? of een derde? veel geluk!
@Dennenappel: Wat leuk dat het bij je vriend ook gaat kriebelen! en April is het zo joh! Wij gaan er vanaf 1 jan weer voor, maar mocht nou blijken dat ik 29 dec mijn eisprong heb, dan gaan we niet wachten ....
@Steep: oeh spannend! Misschien is het dus voor jou dit jaar al raak!
@Theezakje: Spannend! gaan jullie voor een tweede? of een derde? veel geluk!
@Dennenappel: Wat leuk dat het bij je vriend ook gaat kriebelen! en April is het zo joh! Wij gaan er vanaf 1 jan weer voor, maar mocht nou blijken dat ik 29 dec mijn eisprong heb, dan gaan we niet wachten ....
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Ik ben nu nog aan de nuvaring en we hebben nog niet precies afgesproken wanneer we ervoor willen gaan. Maar waarschijnlijk nog niet gelijk in januari.
Grappig, XXAnnieXX, dat je juist de tweede spannender vindt
Grappig, XXAnnieXX, dat je juist de tweede spannender vindt
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Uit een soort van zelfbescherming heb ik mij hier nog niet gemeld (eierstokken rammelen al tijden echt héél hard ), maar ook wij gaan er in 2013 voor. Wel pas in de tweede helft van het jaar, wil met een plat buikje trouwen, en we willen beiden eerst onze studie in juni afronden, zonder dat er mogelijk vertraging komt doordat ik bijvoorbeeld veel misselijk/moe zou zijn.
Annie, oei zo'n opmerking verwacht je op zo'n moment toch niet
Theezakje en Steep; leuk om hier met meer zomer 2011 mama's te zitten
Mijn vriend gaf deze week aan dat het niet lang meer duurt voor we er voor gaan. Het zou dus ook nog net 2012 kunnen zijn.
Theezakje en Steep; leuk om hier met meer zomer 2011 mama's te zitten
Mijn vriend gaf deze week aan dat het niet lang meer duurt voor we er voor gaan. Het zou dus ook nog net 2012 kunnen zijn.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Leuk, Rebecca! Wanneer gaan jullie trouwen?
Suus- Lady Post-a-lot
2 augustus, dus het duurt nog even, ben echt aan het aftellen (En niet alleen voor het trouwen ). Maar ook wel leuk om met alle voorbereidingen bezig te zijn!
Trouwen is ook superleuk! Morgen zijn we alweer 1 maand getrouwd!
Maar ik vind het ook ontzettend leuk dat de plannen voor een kindje nu ook concreter worden!
Maar ik vind het ook ontzettend leuk dat de plannen voor een kindje nu ook concreter worden!
Suus- Lady Post-a-lot
Een maand alweer, dat gaat snel zeg!
Leuk he, dat die plannen steeds concreter worden ! Wij weten dus al wanneer we ervoor zullen gaan, maar alleen het moment van stoppen met de pil is nog een discussiepuntje, ik wil dat 't liefst al zo snel mogelijk, mijn cyclus op gang laten komen etc, mijn vriend is als de dood dat ik dan misschien toch eerder zwanger zou worden en om wat voor reden dan ook studievertraging oploop.
Leuk he, dat die plannen steeds concreter worden ! Wij weten dus al wanneer we ervoor zullen gaan, maar alleen het moment van stoppen met de pil is nog een discussiepuntje, ik wil dat 't liefst al zo snel mogelijk, mijn cyclus op gang laten komen etc, mijn vriend is als de dood dat ik dan misschien toch eerder zwanger zou worden en om wat voor reden dan ook studievertraging oploop.
Leuk Novalee!
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Jasmine, ja, ik vond het ook erg leuk om te horen
Voor mij is het trouwens wel herkenbaar dat het een tweede keer spannender is. Ik ben me nu denk ik bewuster van wat er mis kan gaan en hoe gezegend we zijn met een gezond kindje. Verhalen over zieke kindjes grijpen me nu veel meer aan en doet me elke keer beseffen wat een wonder het eigenlijk is dat er vanuit zoiets kleins een heel mensje kan ontstaan. Terwijl ik er een hekel aan heb als mensen het over hun wondertje hebben
Voor mij is het trouwens wel herkenbaar dat het een tweede keer spannender is. Ik ben me nu denk ik bewuster van wat er mis kan gaan en hoe gezegend we zijn met een gezond kindje. Verhalen over zieke kindjes grijpen me nu veel meer aan en doet me elke keer beseffen wat een wonder het eigenlijk is dat er vanuit zoiets kleins een heel mensje kan ontstaan. Terwijl ik er een hekel aan heb als mensen het over hun wondertje hebben
Laatst aangepast door Novalee op zo 14 okt 2012 - 1:49; in totaal 1 keer bewerkt
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Wat leuk theezakje, steep en novalee!
Wij gaan er eind van het jaar / begin van het nieuwe jaar ook weer voor!
Wij gaan er eind van het jaar / begin van het nieuwe jaar ook weer voor!
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
@novalee: Haha nee, maar moest er wel om lachen. Leuk jullie ook voor een tweede!
@Rebecca: Wat leuk dat jullie gaan trouwen! ik ben inmiddels al weer 3,5 jaar getrouwd, en het vliegt voorbij!
@All: Wanneer beginnen jullie met Foliumzuur slikken?
@Rebecca: Wat leuk dat jullie gaan trouwen! ik ben inmiddels al weer 3,5 jaar getrouwd, en het vliegt voorbij!
@All: Wanneer beginnen jullie met Foliumzuur slikken?
Aagje!- Kletskop
Xxanniexx wij gaan voor de de tweede.,K is nu 15 maanden.
Foliumzuur begin ik gelijk met de laatste pil strip mee.
Leuk inderdaad om met een aantal zomer 2011 mamas hier te kletsen.
Ik vind het erg spannend.
Ben zo ontzettend gek op K, dat ik me nog niet voor kan stellen dat je voor een tweede kindje net zoveel voelt. Maar dat zal vanzelf wel komen.
Foliumzuur begin ik gelijk met de laatste pil strip mee.
Leuk inderdaad om met een aantal zomer 2011 mamas hier te kletsen.
Ik vind het erg spannend.
Ben zo ontzettend gek op K, dat ik me nog niet voor kan stellen dat je voor een tweede kindje net zoveel voelt. Maar dat zal vanzelf wel komen.
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10
Ik voel me nog zo onwetend hier
Wanneer is het gebruikelijk om te beginnen met foliumzuur?
Wanneer is het gebruikelijk om te beginnen met foliumzuur?
Suus- Lady Post-a-lot
Suus: het beste is om al voordat je zwanger wilt worden te beginnen met foliumzuur. Volgens mij (ik kan het mis hebben) wordt hiervoor 4 weken ervoor aangehouden, omdat je, als je eenmaal positief test je al 4 weken onderweg bent.
Theezakje: dat gevoel herken ik wel. Ik hou ook zo ontzettend veel van J., dat ik me maar moeilijk voor kan stellen dat een tweede kindje net zo bijzonder is.
Annie: eigenlijk zou ik nu al willen beginnen met foliumzuur, maar ik wacht eerst even de controle bij de gynaecoloog af. Ik weet nl. niet welke onderzoeken en dergelijke ze wil doen n.a.v. mijn miskramen en ik heb gelezen dat je voor bepaalde onderzoeken de afgelopen zoveel tijd geen foliumzuur geslikt mag hebben. Ik wil dus eerst weten of ik al weer mag beginnen.
Laced: leuk dat jullie er ook weer voor gaan.
Novalee: ik vind het ook een stuk spannender hoor. En dan niet alleen omdat ik uit ervaring weet dat er in een zwangerschap van alles mis kan gaan, maar J. is zo'n makkelijk meisje. Hebben nooit slapeloze nachten gehad (goed, één keer, met dank aan de kraamzorg), nooit ziekenhuis in, ziekenhuis uit gehoeven, geen allergieën, reflux, krampen en weet ik veel wat. Dat overkomt ons vast geen tweede keer.
Theezakje: dat gevoel herken ik wel. Ik hou ook zo ontzettend veel van J., dat ik me maar moeilijk voor kan stellen dat een tweede kindje net zo bijzonder is.
Annie: eigenlijk zou ik nu al willen beginnen met foliumzuur, maar ik wacht eerst even de controle bij de gynaecoloog af. Ik weet nl. niet welke onderzoeken en dergelijke ze wil doen n.a.v. mijn miskramen en ik heb gelezen dat je voor bepaalde onderzoeken de afgelopen zoveel tijd geen foliumzuur geslikt mag hebben. Ik wil dus eerst weten of ik al weer mag beginnen.
Laced: leuk dat jullie er ook weer voor gaan.
Novalee: ik vind het ook een stuk spannender hoor. En dan niet alleen omdat ik uit ervaring weet dat er in een zwangerschap van alles mis kan gaan, maar J. is zo'n makkelijk meisje. Hebben nooit slapeloze nachten gehad (goed, één keer, met dank aan de kraamzorg), nooit ziekenhuis in, ziekenhuis uit gehoeven, geen allergieën, reflux, krampen en weet ik veel wat. Dat overkomt ons vast geen tweede keer.
Jasmine- Ratel
Ik schrijf mee in het 2012 topic maar lees hier ook mee :-)
Zie hier wat vragen voorbij komen waar ik ook wel benieuwd naar ben als zwangerschapsnoob :-p
Ben 2 weken geleden met de pil gestopt, na onze huwelijksreis! Ik hoop dat m'n cyclus gelijk op gang komt, als het goed is eind van de maand :-)
Zie hier wat vragen voorbij komen waar ik ook wel benieuwd naar ben als zwangerschapsnoob :-p
Ben 2 weken geleden met de pil gestopt, na onze huwelijksreis! Ik hoop dat m'n cyclus gelijk op gang komt, als het goed is eind van de maand :-)
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Spannend Inge! Hoop het voor je, niets zo frustrerend als wachten op een cyclus.
Jasmine- Ratel
Jasmine en Weegschaal, ik hoop zo dat 2013 jullie jaar wordt! Ik gun het jullie zo ontzettend (natuurlijk gun ik het iedereen, maar je begrijpt wat ik bedoel).
En wat leuk, nog meer meiden die in 2013 voor een kindje gaan!
En wat leuk, nog meer meiden die in 2013 voor een kindje gaan!
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Hoi meiden,
Ik schrijf net als Inge ook mee in het voor een kindje 2012 topic maar dit kan wel doorgeschoven worden naar 2013. Aangezien ik pas 2 weken mijn medicatie slik kan het nog wel een paar maanden duren voordat dit aanslaat en dan zitten we al weer in het nieuwe jaar.
Ik schrijf net als Inge ook mee in het voor een kindje 2012 topic maar dit kan wel doorgeschoven worden naar 2013. Aangezien ik pas 2 weken mijn medicatie slik kan het nog wel een paar maanden duren voordat dit aanslaat en dan zitten we al weer in het nieuwe jaar.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10
XXAnnieXX schreef:
Ja, ik ben er echt blij mee! Twee maanden terug kriebelde het nog helemaal niet bij hem. Het gaat inderdaad zo voorbij. Ik vind het wel spannend, ik moet namelijk eerst een afspraak maken bij de gynaecoloog gezien ik in het verleden PCOS heb gehad en het nu nog niet echt lekker loopt. Ik hoop dat het echt gaat lukken!
Goed om te lezen dat je het beste vier weken van te voren met foliumzuur kan beginnen met slikken. Nog meer tips? Ik weet er eerlijk gezegd nog weinig van af.
Voor de meiden die al lang wachten op een kleine; ik hoop zo dat het jullie lukt in 2013!!
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Eindelijk kan ik ook meeschrijven over mijzelf (onszelf ) in de mamapijler, in plaats van over de kindjes van familie te praten. Wij gaan ook in 2013 voor een kindje. Wanneer precies hangt van de studie van mijn man af, waarschijnlijk al begin 2013!
Over twee weken ben ik jarig, dus als we ervoor gaan ben ik 23 en mijn man 25. Ik ben al een paar jaar niet meer aan de pil, dus ik hoef niet te 'ontpillen'. Leuk dat er al zoveel meiden zijn die ook in 2013 voor een kindje gaan.
Van dit topic gaat het alleen maar harder kriebelen. Gelukkig is het bijna 2013, ik kanbijna niet meer wachten
Over twee weken ben ik jarig, dus als we ervoor gaan ben ik 23 en mijn man 25. Ik ben al een paar jaar niet meer aan de pil, dus ik hoef niet te 'ontpillen'. Leuk dat er al zoveel meiden zijn die ook in 2013 voor een kindje gaan.
Van dit topic gaat het alleen maar harder kriebelen. Gelukkig is het bijna 2013, ik kan
Gast- Gast
@inge: eerst alletwee in een afval topic, en nu in een voor een kindje topic, gezellig! Hopelijk komt je cyclus weer snel op gang.
@ Shally: Welkom! Slik je medicijnen die samen hangen met zwanger willen worden?
@ Chipp: leuk dat ook jullie ervoor gaan! En dat niet kunnen wachten dat herken ik hoor....
---------------
@ All: ik heb vrijdag dus mijn spiraal laten verwijderen, de laatste keer dat ik ongesteld ben geweest is mei 2009, daarvoor nog 2x (april en maart) en toen weer 3 jaar niet! ik ben dus heel benieuwd hoe mijn menstruatie verlopen gaat, en wat mijn cyclus is/wordt. Ik heb sinds vandaag (word steeds erger) pijn in mijn onder rug, dus ik vermoed dat hij er nu al aan gaat komen.... Nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met een menstruatie ... haha...
@ Shally: Welkom! Slik je medicijnen die samen hangen met zwanger willen worden?
@ Chipp: leuk dat ook jullie ervoor gaan! En dat niet kunnen wachten dat herken ik hoor....
---------------
@ All: ik heb vrijdag dus mijn spiraal laten verwijderen, de laatste keer dat ik ongesteld ben geweest is mei 2009, daarvoor nog 2x (april en maart) en toen weer 3 jaar niet! ik ben dus heel benieuwd hoe mijn menstruatie verlopen gaat, en wat mijn cyclus is/wordt. Ik heb sinds vandaag (word steeds erger) pijn in mijn onder rug, dus ik vermoed dat hij er nu al aan gaat komen.... Nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met een menstruatie ... haha...
Aagje!- Kletskop
Leuk Chipp, het wordt al gezellig druk in dit topic.
Alex: dank je wel, ik hoop natuurlijk hetzelfde . Voor jou hoop ik natuurlijk ook dat 2013 heel veel goeds gaat brengen. Maar vind je het ergens niet ook best wel eng om er voor te gaan, zwanger te worden en alles wat erbij hoort?
Annie: spannend hoor, hopelijk komt je cyclus gewoon lekker snel op gang.
All: leuk dat dit topic al wat actiever lijkt te worden, heb het idee dat ik hier toch iets meer te zoeken heb dan in het 2012topic, omdat 2012 waarschijnlijk niet meer haalbaar is voor ons. Verder ben ik op zijn tijd op internet wat aan het zoeken naar mogelijke oorzaken van mijn miskramen en aanverwante onderzoeken. Nu kwam ik gisteren een onderzoek tegen dat de medicijnen die ik altijd gebruikt heb, mogelijk helemaal niet zo onschuldig zijn als men mij altijd heeft doen geloven. Uit dat onderzoek kwam naar voren dat ze zelfs mogelijk schadelijk zijn voor de hersenontwikkeling van een foetus. Een van de kenmerken na de geboorte zijn kenmerken van autisme. Bij J. slikte ik die medicijnen ook, zou haar slechte praten daar vandaan komen? Zouden mijn miskramen door die stomme medicijnen komen? Ik had voor mezelf al besloten dat die *pillen niet meer in mijn lijf komen voordat ik helemaal klaar ben met zwanger zijn en zwanger worden, maar nu gebeurt dat dus helemaal niet meer.
Alex: dank je wel, ik hoop natuurlijk hetzelfde . Voor jou hoop ik natuurlijk ook dat 2013 heel veel goeds gaat brengen. Maar vind je het ergens niet ook best wel eng om er voor te gaan, zwanger te worden en alles wat erbij hoort?
Annie: spannend hoor, hopelijk komt je cyclus gewoon lekker snel op gang.
All: leuk dat dit topic al wat actiever lijkt te worden, heb het idee dat ik hier toch iets meer te zoeken heb dan in het 2012topic, omdat 2012 waarschijnlijk niet meer haalbaar is voor ons. Verder ben ik op zijn tijd op internet wat aan het zoeken naar mogelijke oorzaken van mijn miskramen en aanverwante onderzoeken. Nu kwam ik gisteren een onderzoek tegen dat de medicijnen die ik altijd gebruikt heb, mogelijk helemaal niet zo onschuldig zijn als men mij altijd heeft doen geloven. Uit dat onderzoek kwam naar voren dat ze zelfs mogelijk schadelijk zijn voor de hersenontwikkeling van een foetus. Een van de kenmerken na de geboorte zijn kenmerken van autisme. Bij J. slikte ik die medicijnen ook, zou haar slechte praten daar vandaan komen? Zouden mijn miskramen door die stomme medicijnen komen? Ik had voor mezelf al besloten dat die *pillen niet meer in mijn lijf komen voordat ik helemaal klaar ben met zwanger zijn en zwanger worden, maar nu gebeurt dat dus helemaal niet meer.
Jasmine- Ratel
Pagina 5 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Voor een kindje in 2013!
» In 2013 voor een kindje..
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» In 2013 voor een kindje..
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
Pagina 5 van 40
Permissies van dit forum: