Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(Eerste keer) kinderdagopvang! ervaringen delen

+6
SarahKey
Filoria
Steep
M@niek
Happydobby
Spring
10 plaatsers

Ga naar beneden

(Eerste keer) kinderdagopvang! ervaringen delen Empty (Eerste keer) kinderdagopvang! ervaringen delen

Bericht  Spring ma 27 aug 2012 - 0:58

Mijn dochter van 1,5 gaat vanaf volgende week 12u per week naar de kinderdagopvang.
Dit is voor het eerst.
Woensdag hebben we de intake en gaat ze gelijk de ochtend proefdraaien.

Ik vind het fijn dat we dit besloten hebben maar vind het ook wel een beetje spannend!
Ik ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden.
Ik ga met haar naar een 'Dreumesuurtje' en dat vindt ze prachtig. Ze loopt dan ook geregeld bij me vandaan.
Maar goed, ik ben er dan wel bij als ze naar me toe wil.

Hoe is de eerste keer bij jullie bevallen? Hoe ging je er mee om? Hoe reageerde je kindje?
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Eerste keer) kinderdagopvang! ervaringen delen Empty Re: (Eerste keer) kinderdagopvang! ervaringen delen

Bericht  Happydobby ma 27 aug 2012 - 1:32

Mijn zoon ging voor het eerst met 8 maanden, de eerste keer was hij ziek, hem wel gebracht maar hij had daar veel liggen slapen, de tweede keer moest hij erg wennen, vond het fijn in de schommel. de derde keer vond hij het smorgens erg spannend maar in de middag ging hij toch op onderzoek uit. Sindsdien gaat het erg goed, hij gaat 1 dag in de week.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

(Eerste keer) kinderdagopvang! ervaringen delen Empty Re: (Eerste keer) kinderdagopvang! ervaringen delen

Bericht  M@niek ma 27 aug 2012 - 6:14

F.elice gaat vrijdag voor het eerst na de creche ben nog zenuwachtiger dan haar haha. Ze zal het vast heel leuk gaan vinden. Het is naast de deur dus kan zo weer op de stoep staan Laughing
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Steep ma 27 aug 2012 - 6:24

R. Is vandaag voor de 4e keer naar het kdv geweest. En vandaag was de eerste dag dat hij het redelijk heeft. Gedaan. De eerste en derde dag hebben ze gebeld of we hem konden ophalen omdat hij zo ontzettend overstuur was en niet te troosten. Zo sneu Sad
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Filoria ma 27 aug 2012 - 6:36

Ah naar is dat Steep. Gelukkig ging het vandaag beter!

Bij ons was het wennen ook drama (hij was toen 9 maanden oud en net enorm eenkennig), maar uiteindelijk ben ik superblij dat we hebben doorgezet. Tomas heeft het mega naar zijn zin op de opvang. En ik vind het ook erg goed voor hem gezien hij enig kind is.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  SarahKey ma 27 aug 2012 - 6:39

Siem gaat al sinds ik weer moet werken na mijn verlof. Ruim 3 maanden was hij. Maar merk pas nu dat hij 'gewend' is. Hij sliep daar zelden de eerste tijd. Denk een half uur per dag. Was voor de rest niet vervelend ofzo maar dat niet slapen was niet normaal zoals thuis. Nu slaapt hij daar ook goed en loopt alles lekker. Hij begint te schateren als hij zijn leidster weer ziet, voelt zo goed.

Zelf had ik er meer moeite mee de eerste dag dat hij ging. Met dat hij moest wennen moest ik al werken, vond het maar niets! Maar dat wende ook snel.

Hopenlijk krijgt je kindje er goed naar haar zin.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Sanne ma 27 aug 2012 - 7:41

H. was drie maanden oud toen ze naar het KDV ging, drie dagen per week. De eerste week was ze zo ontzettend moe bij thuiskomst. Ze schrok ook steeds van het lawaai om zich heen en sliep daardoor slechter. Ze was al vrij snel echt gewend en heeft het er volgens mij prima naar haar zin. Ze lacht veel en ze krijgt veel aandacht van de andere kindjes, dat vindt ze prachtig. Ze heeft tot nu toe ook niet een keer gehuild bij het wegbrengen, dat maakt het natuurlijk wel makkelijker.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  yes1984 ma 27 aug 2012 - 7:51

Mijn zoon ging voor het eerst toen hij 12 weken was. Ik vond het erg spannend. Hij heeft wel even moeten wennen. Maar vind het super. Hij gaat 1 dag per week.

De eerste en de tweede keer heb ik halverwege de dag even gebeld hoe het ging. Hij is 1x twee uurtjes wezen wennen. Zo'n eerste keer is altijd even naar een spannend. Vooral voor de moeders ;-)
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Twellie di 28 aug 2012 - 10:34

Mijn oudste dochter vond het in begin een beetje eng, bij nader inzien was het ook gewoon geen goede opvang. Haar nieuwe, leukere opvang vond ze vanaf de eerste dag geweldig. Met ophalen vroeg ze gelijk wanneer ze er weer heen mocht.

Mijn jongste dochter heeft het er ook goed naar de zin, sliep en dronk er gelijk goed.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 10:38

H. vond het geweldig en bleef er het liefste slapen...
Ik vond de eerste keren verschrikkelijk. Ik wilde haar helemaal niet achter laten bij vreemden, hoe lief ze ook waren.
Maar ze heeft nooit (misschein 1x) hoeven te huilen als ik weg ging. Ikzelf wel (Eerste keer) kinderdagopvang! ervaringen delen 394967

Gast
Gast

Bericht  Spring di 28 aug 2012 - 20:56

Wat sneu dat je zoontje zo overstuur was. Verder gelukkig vooral positieve ervaringen.

Ik heb haar vanmorgen gebracht. Ze liep de groep in en begon te spelen. Maakte haar niet uit dat ik naar een ander lokaal liep. Toen ik haar wilde zeggen dat ik weg ging en een kus wilde geven, had ze daar geen tijd voor. Haha.

Ik bel tegen half elf even hoe het gaat en dan haal ik haar om twaalf u weer op.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  loesje di 28 aug 2012 - 21:03

A.lex is vandaag voor de 5e keer naar de crech geweest. hij vind het er erg leuk al moet hij bij afscheid altijd wel heel even huilen maar dan pakt de juf hem over en dan is hij zo stil en gaat hij weer spelen met de andere kinderen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: