Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag maar raak topic

+14
Printje
Flower_L
Liadan
Parel
Teddyaapje
nillis
Tania
Darius
Clapperdie
PapillonRose
Parisienne
Happydobby
Twellie
Pien
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Teddyaapje za 25 aug 2012 - 3:49

Wat vervelend zeg Rejoy! Misschien een idee om voor t cb op papier te zetten wat jullie opvoeding inhoudt en waarom jullie hiervoor kiezen, evt. met verwijzingen naar boeken/ sites? Niet dat je je moet verdedigen en/of verantwoorden, maar wie weet gaan bij hun de ogen dan wel open. Ik heb rapley een soort van geïntroduceerd hier op t cb, ze hadden er toen ik met 4mnd kwam nog nooit van gehoord en toen ik met 6mnd weer kwam kregen we het advies het eens met stukjes te proberen Very Happy

@Nillis, hoe gaat t met jou??
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Tania za 25 aug 2012 - 4:04

@Teddyaapje; heb je al tshirts gevonden (ik hoop het wel voor je)? Ik was het weer vergeten, schaam me dood Embarassed

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Teddyaapje za 25 aug 2012 - 4:44

Haha, heb er nog een paar gevonden! Denk dat we t wel gaan redden! Wikde je niet neer lastig vallen Very Happy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Tania za 25 aug 2012 - 4:49

Teddyaapje schreef:Haha, heb er nog een paar gevonden! Denk dat we t wel gaan redden! Wikde je niet neer lastig vallen Very Happy

Had best gemogen hoor maar snap dat je het niet nog een keer wilde zeggen. Ik zag je naam en toen dacht ik oeps Idea

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Parel za 25 aug 2012 - 4:53

Rejoy, het cb is een adviesorgaan he, je bent niet verplicht daarheen te gaan.
Voor inentingen, wegen en meten kan je ook gewoon langs de huisarts.
Scheelt wellicht een hoop ´stress´.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Liadan za 25 aug 2012 - 5:01

Rejoy, wat naar om te lezen dat kraamverzorgster en verloskundige je zo'n rotgevoel hebben gegeven tijdens je kraamweek. En dat je verloskundige zo omgedraaid is terwijl het leek alsof ze zich zo goed kon vinden in hoe jullie het wilden gaan doen. Ik vind het echt bizar dat iemand zo kan veranderen alleen maar omdat ze zich gepasseerd voelt.
Hoe gaat het verder met jullie? Gaat het goed met de borstvoeding?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Flower_L zo 26 aug 2012 - 8:36

Rejoy, wat naar dat je zo'n kraamweek hebt moeten ervaren zeg...

ben eigenlijk wel benieuwd of Y nog bij jullie op de kamer slaapt, nu H er is? En hoe dat gaat.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Printje zo 26 aug 2012 - 8:41

Lief dat je ernaar vraagt, heb haar gesproken maar ze had het druk en zou terug bellen maar tot op heden nog niets gehoord..... ze vertelde wel dat ze hoogstwaarschijnlijk telefonisch niet zoveel kon doen maar haar thuis laten komen wil ik eigenlijk niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Jasmine zo 26 aug 2012 - 9:59

@ HD en PR: lief dat jullie het vragen. Hier gaat het wisselend. Het ene moment voel ik me heerlijk, gewoon onbezorgd zwanger. Het andere moment ben ik weer heel erg onzeker en onrustig, het mag gewoon niet nog een keer mis gaan, ik heb mijn portie wel gehad. Toch heb ik dit keer geen onderbuikgevoel en voelt het gewoon goed, al wil ik dat gevoel nog niet teveel toelaten. Zelfbescherming denk ik. Aan de andere kant, ik heb al een aantal kleine dingetjes gelocht voor puk en dat voelt heerlijk. Vorige keer voelde het al ongemakkelijk om bij 14 weken een truitje en een speen te kopen.

Ben vreselijk moe, al regelmatig vlagen van misselijkheid, was laatst al bijna in tranen toen dochter een pruillipje trok toen ze uit de draaimolen moest (vond het zo sneu).

Ik kan gewoon alleen maar afwachten en vertrouwen op de goede afloop. Voorlopig richt ik me eerst op de 20-weken grens. Dat ik leven voel, dat de zwangerschap echt concreet wordt. Ik moet geduld hebben (en laat ik dat nu net niet hebben). Dit kunnen nog wel eens 14 lange weken worden. Anderzijds, wat is nu 14 weken, dat is rond Sinterklaas. En aangezien de pepernoten alweer in de winkel liggen, is het lekker gewoon al bijna Sinterklaas angel
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Wennes zo 26 aug 2012 - 12:20

Jasmine, gefeliciteerd met je zwangerschap ! Ik ga duimen voor je dat alles goed mag gaan.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 19:44

Jasmine, spannend zeg ! Ik ga heel hard voor je meeduimen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 20:40

Ik vraag me af hoe het met Mamavan2 en met M.ara en Sen.na gaat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Pien zo 26 aug 2012 - 20:53

yvonne schreef:Ik vraag me af hoe het met Mamavan2 en met M.ara en Sen.na gaat?

Ja!! Ik ook, en dan vooral hoe het met mama gaat!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 21:03

Met Mara gaat het geweldig goed. Ze is nu ruim 4 maanden geleden geopereerd en ze is gaan vechten nadat ze wakker is geworden uit haar narcose, en ze is nog niet gestopt. Ze is gaan lopen, rennen, dansen, allemaal zonder hulpmiddelen zelfs geen aangepaste schoentjes. Ze praat nu ruim 50 woordjes, maakt korte zinnen zoals 'kijk, hoor je poes ?' of 'Dora kijken ?'. Ze heeft geen 1 aanval of wegraking meer gehad. Haar valium is ook gestopt en de rest van de medicijnen wordt in Feb. 2013 afgebouwd binnen 1 jaar. Op 3 september krijgt ze een geestelijke test om te bepalen of ze naar de reguliere creche moet, of misschien toch speciaal onderwijs. Senna is naar groep 3, ze gaat erg snel en kan al een paar woordjes, zinnen lezen en schrijven, erg leuk. Met mij gaat het de ene dag super en de andere dag matig. Alles moet nog verwerkt worden, de hele afgelopen 2,5 jaar. Continue hebben we op de automatische piloot geleefd, daargaan en vechten met artsen in ziekenhuizen e.d. zorgen dat alles zo goed mogelijk verliep, alle ballen in de lucht houden. Omdat het tussen mij en mijn vriend echt niet goed gaat zijn er nu weer andere zorgen waardoor ik niet echt een verwerking toe kom. Voor,tijdens en na de operatie is mijn vriend compleet veranderd, in zichzelf, veel moe, veel aan het slapen, erg op zichzelf gericht, soms zelfs erg egoistische. Dat maakt de situatie nog complexer, er is geen rust zegmaar. (graag niet quoten, haal het zo weer weg).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Lejow zo 26 aug 2012 - 21:08

Oh mama van 2 toch Sad
He verdorie, wat verdrietig om te lezen zeg. Er komt ook iedere keer wat bij op je bordje he Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 21:10

Ach ja, dat is wel zo maar M.ara is goed geopereerd en dat is het belangrijkste. Natuurlijk is dit erg klote dat is het zeker, vooral voor de kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 21:26

Jeetje Rejoy, wat een verhaal zeg van je kraamweek. Wat ontzettend vervelend dat het zo is gelopen. En erg onprofessioneel van je VK en kraamhulp.
Gelukkig zijn ze nu weg en kan je lekker genieten van je meiden!
Hopelijk kan je het snel achter je laten. En misschien helpt t om straks aan te geven bij de nacontrole?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 21:31

Kun je dat bespreken met je vriend?En ziet hij zelf ook dat hij zo veranderd is? Ik herken dat gedrag.Van de vader van mijn kinderen maar ook van 2 andere mannen die iets erg ingrijpends mee maakten met hun kinderen. Ik heb het er eens over gehad met een therapeut en hij gaf aan dat dit een vorm van ptss kan zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 0:40

@ Parel: ik weet dat het cb niet verplicht is, maar ik wil er sowieso even naar vragen. Ik wil wel graag weten wat voor dingen er in ons dossier staan.

@ Liadan: verder gaat het heel goed met ons hoor! Mijn HB is nog wel wat aan de lage kant, maar ik merk verbetering met de dag. De borstvoeding heeft weer even bloed, zweet en tranen gekost (letterlijk, haha), maar het lijkt er nu op dat het goed gaat. In de kraamweek dacht ik dat het dezelfde kant op zou gaan als bij Y., maar door de goede begeleiding van de LK hebben we het toch voor elkaar gekregen om de bv te laten slagen. Ik ben nu wel aan de voeding verrijking om op gewicht te blijven en tot nu toe lukt dat aardig.

@ Flower: Y. begint meestal in haar eigen bed en als ze niet meer kan slapen komt ze bij ons in. H. ligt in de cosleeper en Y. tussen ons in, dus ze hebben geen last van elkaar. Y. wordt niet wakker als ik H. aan het voeden ben en andersom wordt H. ook niet van Y. wakker.

@ Snoepy: goed dat je over de nacontrole begint, die afspraak moest ik nog maken, direct maar even gebeld, haha. Misschien dat ik het nog wel aan geef, even kijken hoe het gesprek verloopt Bij het afsluiten van het kraambed hebben we het ook wel over de kraamweek gehad, waarbij zij geloof ik ook wel snapte hoe we tot bepaalde besluiten zijn gekomen. Dit zal sowieso de laatste keer zijn dat ik deze vk zie en heb dus verder nooit meer wat met haar te maken. Zelfs als ik ooit nog zwanger raak van de derde (wat niet in de planning staat trouwens) zijn we al verhuisd en zal ik niet bij deze praktijk zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 1:08

Mama van 2: Vraag maar raak topic - Pagina 2 699888

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Flower_L ma 27 aug 2012 - 7:19

Rejoy. schreef:
@ Flower: Y. begint meestal in haar eigen bed en als ze niet meer kan slapen komt ze bij ons in. H. ligt in de cosleeper en Y. tussen ons in, dus ze hebben geen last van elkaar. Y. wordt niet wakker als ik H. aan het voeden ben en andersom wordt H. ook niet van Y. wakker.

.



klinkt als heerlijk wakker worden 's ochtens...alle rijkdom in 1 bed!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 7:50

Flower_L schreef:
Rejoy. schreef:
@ Flower: Y. begint meestal in haar eigen bed en als ze niet meer kan slapen komt ze bij ons in. H. ligt in de cosleeper en Y. tussen ons in, dus ze hebben geen last van elkaar. Y. wordt niet wakker als ik H. aan het voeden ben en andersom wordt H. ook niet van Y. wakker.

.



klinkt als heerlijk wakker worden 's ochtens...alle rijkdom in 1 bed!

Dat is het ook! Vanmorgen sliepen ze allebei nog toen ik wakker werd. Heerlijk om dan een tijd naar ze te kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Coccinelle ma 27 aug 2012 - 9:05

Wat naar Rejoy van je kraamweek. Vind het vooral vreemd en onprofessioneel van je verloskundige dat ze zich gepasseerd voelde t.o.v. de lactatiekundige. En daarbij, er zijn zoveel verschillende opvoedstijlen, ze zullen toch wel bij meer ouders komen die hun kindje niet in bed willen laten huilen? Erg vreemd dat ze je bijna iets op proberen te dringen. Nouja, nu lekker genieten.

Mamavan2: Wat naar dat de situatie er nu zo naar is dat je het eigenlijk niet goed kunt verwerken. Voor jullie is het ook niet niks geweest al die tijd. Ik vind wel dat jij er echt ontzettend sterk instaat, zo knap. Hopelijk kom jij ook snel aan je verwerking toe, ook dat is heel belangrijk.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 3:07

@ Rejoy, haha ik was dat toen ook bijna vergeten laughcry
Als je er idd nooit meer mee te maken zal hebben dan maakt het verder ook niet uit natuurlijk, misschien alleen voor jezelf.

@ Mamavan2, jee wat naar om te horen. Hopelijk komen jullie er uit samen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 3:32

Jeetje Mv2 wat naar om te horen zeg! Hopelijk breken en snel wat goede tijden aan voor jullie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic - Pagina 2 Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum