Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag maar raak topic

+14
Printje
Flower_L
Liadan
Parel
Teddyaapje
nillis
Tania
Darius
Clapperdie
PapillonRose
Parisienne
Happydobby
Twellie
Pien
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Vraag maar raak topic

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 10:22

Heb je wat te vragen aan een mede mama, vraag het hier!

@ Printje, heb je al de paragnost gebeld voor R. ?

@ Pien, vrij vroeg had je het al over een tweede kindje. Zodra E. 1 werd wilde jullie er voor gaan kan ik me nog herinneren. Hoe denken jullie er nu over?

@ Rejoy, hoe gaat het met H. en gaat het goed met de borstvoeding?

@ Parisienne, hoe gaat het met het slapen van N. ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Pien vr 24 aug 2012 - 10:28

Razz_ schreef:@ Pien, vrij vroeg had je het al over een tweede kindje. Zodra E. 1 werd wilde jullie er voor gaan kan ik me nog herinneren. Hoe denken jullie er nu over?

de wens word steeds groter en groter... helaas heeft mijn man op het moment zijn hoofd ergens anders zitten en staan de babyplannen even op een laag pitje. hij is voor een herkeuring bij het uwv geweest en dat heeft allemaal anders uitgepakt als gedacht. wil ik hier verder niet teveel over uitwijden maar onze plannen moeten dus helaas even wachten tot daar de definitieve uitspraak in is geweest!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 10:31

Pien schreef:
Razz_ schreef:@ Pien, vrij vroeg had je het al over een tweede kindje. Zodra E. 1 werd wilde jullie er voor gaan kan ik me nog herinneren. Hoe denken jullie er nu over?

de wens word steeds groter en groter... helaas heeft mijn man op het moment zijn hoofd ergens anders zitten en staan de babyplannen even op een laag pitje. hij is voor een herkeuring bij het uwv geweest en dat heeft allemaal anders uitgepakt als gedacht. wil ik hier verder niet teveel over uitwijden maar onze plannen moeten dus helaas even wachten tot daar de definitieve uitspraak in is geweest!

Oh wat rot voor jullie Pien! Ik hoop dat het snel allemaal goed komt! hug

Volgens mij maak jij ook veel uur met jou functie of niet? Kan je het wel goed combineren met E.?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Twellie vr 24 aug 2012 - 10:44

@ PapillonRose: Je opende al een topic over het slapen van je dochter (dus perfect zal het nog niet gaan) maar hoe gaat het nu in het algemeen met je dochter? En je twijfelde of je je opvoedingsstijl wat wilde gaan veranderen, hoe sta je daar nu in?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Twellie vr 24 aug 2012 - 10:46

@ Clapperdie: Zijn jullie al met zijn drieen naar Thailand geweest? Zo ja, hoe was het??
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Pien vr 24 aug 2012 - 10:58

@razz, het is inderdaad een klote situatie nu maar we wisten dat het eraan zat te komen...
Ik werk inderdaad best veel ja, 37tot 40uur per week. Het is prima te combineren, ik zie Elin 's morgens ruim een uur en als ik uit mijn werk ben ook nog een uur tot anderhalf. Iedere maandagochtend, donderdag en vrijdagochtend ben ik vrij dus tut ik een eind aan. Ik vind het goed zoals het nu is, zou graag 32uur willen werken maar dat is nou eenmaal niet mogelijk in mijn functie.

Als ik uit mijn werk kom is e ook altijd zo blij!! Wilt dan eerst lekker knuffelen en kusjes geven dus dat laadt me dan helemaal op!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Twellie vr 24 aug 2012 - 10:59

Wat doe je voor een werk Pien?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Pien vr 24 aug 2012 - 11:04

Filiaa.lmana.ger. bij een grote schoenenketen

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 12:09

Het gaat hier echt goed nu. Ik heb een hele vervelende kraamweek achter de rug met een kraamhulp die steeds commentaar en opmerkingen gaf over onze manier van opvoeden en een verloskundige en cb die t daar roerend mee eens zijn. Was voor mij echt een opluchting om de kraamweek af te kunnen sluiten.

Sindsdien gaat het heel erg goed. H. Is tot nu toe een heel ander kindje dan y. Zij heeft ook haar momentjes wel, maar over het algemeen veel meer ontspannen. Op het moment ligt ze aan de borst te drinken. Was even doorzetten, maar het lijkt erop dat dit helemaal gelukt is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Twellie vr 24 aug 2012 - 12:12

Wat fijn dat de borstvoeding goed lukt Rejoy, je wilde het zo graag!

Wel minder dat de kraamverzorgster zich met de opvoeding bemoeit Vraag maar raak topic 1371890812 .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Happydobby vr 24 aug 2012 - 16:52

@rejoy, balen van je kraamhulp, gelukkig loopt de bv nu.



@pien, jammer dat de wens voor een zwangerschap even in de ijskast moet.



@weegschaal en jasmine, hoe is het bij jullie?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Parisienne vr 24 aug 2012 - 19:26

Lief dat je ernaar vraagt Razz! Het slapen gaat hier eigenlijk niet goed. Toevallig ging het afgelopen nacht wel goed, maar dit is echt eens in de zoveel weken helaas. Het inslapen gaat prima, ze gaat zonder gemopper naar bed. Dat is al wel erg fijn, is ook wel eens anders geweest. Maar 's nachts wordt ze wakker en is ze echt klaarwakker (ondanks in ogen wrijven, gapen, etc.). Ze kan gewoon echt niet meer in slaap komen dan, op welke manier dan ook. Ze probeert het wel elke keer, maar na 10/15 minuten gaat ze weer roepen. Logisch, als je zelf niet in slaap kunt komen is dat erg vervelend, laat staan hoe het is voor een klein kind. Ze is veel te druk in haar hoofd, ze kan haar eigen tempo niet aan.

We zitten nu natuurlijk in een traject van onderzoeken voor haar slaapprobleem i.c.m. haar ontwikkelingsvoorsprong. De observatieperiode is bijna voorbij, we moeten nog twee vrijdagen (hebben er al zes achter de rug). Daarna volgt een 'diagnose' en daarna zien we weer verder.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  PapillonRose vr 24 aug 2012 - 19:58

Tuinstoel schreef:@ PapillonRose: Je opende al een topic over het slapen van je dochter (dus perfect zal het nog niet gaan) maar hoe gaat het nu in het algemeen met je dochter? En je twijfelde of je je opvoedingsstijl wat wilde gaan veranderen, hoe sta je daar nu in?

Lief dat je het vraagt! Het gaat wel wat beter, gelukkig! Het is en blijft een heel pittig meisje, maar op het moment gaat het aardig en ik probeer er zo goed mogelijk mee om te gaan. Het slapen is wisselend, soms gaat het inslapen goed en soms is het een drama. Vrijwel elke nacht wordt ze wakker en dan helpt alleen bij mij slapen. Alleen dan slaap ik slecht. Dus de oplossing die ik nu heb gevonden is een campingbed naast mijn bed zetten en dan slaapt ze ook smile Ook de driftbuien zijn minder (ze zijn er nog wel, maar dat hoort er ook een beetje bij natuurlijk), en ik geef ook gewoon niet toe als het echt nee is. Dat helpt wel heb ik het idee, ze heeft door dat iets echt niet ineens wel mag als ze zich zo gaat gedragen. En het blijft ook wel een beetje een enorme ondeugd. Ze klimt graag overal op en wil overal aan zitten, en dat kan gewoon niet bij alles. Ik heb het dus erg druk met opletten en eventueel ingrijpen en afleiden Laughing

Qua opvoedstijl blijf ik toch maar bij wat prettig lijkt voor mij, want het lijkt toch wel te gaan zo, en ik heb nog geen alternatief gevonden waar ik me ook prettig bij voel. En zeker niet wat het CB adviseert: onder andere laten huilen, straffen, negeren bij slecht gedrag en ga zo maar verder. Zo wil ik echt niet opvoeden! Dus ik probeer door te gaan zoals ik al deed, het consequent vol te houden en ook alert te zijn op punten waar ik mezelf kan verbeteren.

@Pien: Wat jammer dat jullie plannen even op een laag pitje staan. Ik hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben!

@Rejoy: Wat balen van de kraamweek! Ik kan me goed voorstellen dat je blij bent dat dit nu achter de rug is en je zonder commentaar je eigen gevoel kunt volgen. En wat goed dat H. het goed doet en dat de BV gelukt is!

@Parisienne: Wat balen, dat het slapen nog steeds zo moeizaam gaat! Ik weet er alles van, al is het hier vooral het inslapen, doorslapen lukt vrij aardig wanneer ik haar als ze wakker wordt bij mij op de kamer leg. Ik hoop dat de diagnose die jullie binnenkort krijgen wat oplevert, wie weet kunnen jullie er wat mee, ook op slaapgebied.

Ik ben ook wel benieuwd naar Jasmine en Weegschaal! Ben zo blij voor jullie dat jullie weer zwanger zijn! En ik hoop heel hard met jullie mee dat het dit keer helemaal goed zal gaan!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Clapperdie vr 24 aug 2012 - 22:56

Tuinstoel schreef:@ Clapperdie: Zijn jullie al met zijn drieen naar Thailand geweest? Zo ja, hoe was het??

Wat leuk dat je hier naar vraagt! We zijn nog niet geweest maar hebben wel onze tickets geboekt. We gaan 19 januari weg.

We hebben wel besloten om Elite class te vliegen ipv Economy. Zo hebben we meer ruimte met T. op schoot. Ik zag ons namelijk niet economy zitten met net iemand voor je die zijn stoel heel de vlucht naar achter heeft. Nog getwijfeld om 3 stoelen te boeken economy maar een baby van 10 maanden blijft echt niet in zijn stoel zitten.

We kunnen vooraf geen babybasket reserveren dus zodra we kunnen inchecken gaan we proberen om dat ook nog eens te reserveren. Dat zou helemaal super zijn. En meer ruimte en t. die lekker in een bedje ligt.

We hebben er zin in! Mijn schoonouders en zwager gaan ook mee. Helaas vliegen zij business. Baby;s mogen namelijk niet in business dus we kunnen geen wisseldiensten nemen mocht t. echt heel "vervelend" zijn Vraag maar raak topic 1578173417
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Darius vr 24 aug 2012 - 23:21

@Rejoy: ik las het al op D&V, maar wat balen van de kraamweek zeg. Ik verbaas me wat over de vk. Ik kreeg de indruk dat zij juist heel meegaand was in jullie bevallingsplannen, het lijkt wel of ze als een blad aan de boom is omgeslagen. En verder ben ik dan toch wel erg nieuwsgierig naar jullie opvoedingsmethoden met H. Wat doe jij dan anders dan dat ik anders deed met P en straks met baby3? Volgens mij is het zo ongeveer samen te vatten als: samen slapen, borstvoeding op verzoek en veel dragen en kindje bij je houden. Of mis ik nu nog wat?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 23:35

Darius schreef:@Rejoy: ik las het al op D&V, maar wat balen van de kraamweek zeg. Ik verbaas me wat over de vk. Ik kreeg de indruk dat zij juist heel meegaand was in jullie bevallingsplannen, het lijkt wel of ze als een blad aan de boom is omgeslagen. En verder ben ik dan toch wel erg nieuwsgierig naar jullie opvoedingsmethoden met H. Wat doe jij dan anders dan dat ik anders deed met P en straks met baby3? Volgens mij is het zo ongeveer samen te vatten als: samen slapen, borstvoeding op verzoek en veel dragen en kindje bij je houden. Of mis ik nu nog wat?

de bevalling is ook wel goed gegaan, 't begon daarna pas. De kraamhulp was echt van de oude stempel en paste écht, écht niet bij ons. Ik mocht H.annah niet teveel bij me houden, niet teveel in de doek doen en ik kreeg veel ongevraagde laten-huilen en alleen-in-bed adviezen. Ze voelde zich ernstig gepasseerd toen hier een lactatiekundige aan bed stond op dag 3 en was ze ook geen ster in het huishouden (moest haar zelf vragen om het babybedje te verschonen na 4 dagen). haar manier van benaderen was heel vervelend, dus we hebben besloten om de kraamzorg twee dagen eerder te laten stoppen. Toen de VK hier op dag 8 het kraambed af kwam sluiten bleek zij zich ook gepasseerd te voelen door het feit dat de lk ingeschakeld was en ze vond dat ik H.annah aan het claimen was en geen mensen toe liet in mijn leven. Ze heeft het consultatiebureau gewaarschuwd. Geen idee of wij nu een risicogezin zijn (of al waren?), maar het was duidelijk dat de wvk hier met een duidelijke missie kwam: zorgen dat h.annah in haar eigen bedje, op haar eigen kamer en op haar rug zou slapen Rolling Eyes
Ik vertel het nu behoorlijk luchtig, maar het heeft natuurlijk behoorlijk wat met me gedaan. Ik heb de hele kraamweek beledigingen en ongevraagde adviezen moeten incasseren. Was er behoorlijk kapot van, ik was dan ook blij dat de kraamweek achter de rug was en we ons konden richten op ons gezinnetje.

En ik kan het omgaan met H.annah het beste omschrijven als: kijken naar haar behoefte. Dat kan inderdaad zijn dat ze de halve nacht boven op mijn buik slaapt, maar gisteren heeft ze bijv. ook de hele ochtend in de kinderwagen gelegen, omdat de last had van Y.inthe. Ze krijgt inderdaad borstvoeding op verzoek en mag ze drinken zo vaak ze wil. Ze is veel bij me en als mijn man straks weer aan het werk is, zal ze veel in de doek zitten. We laten haar niet alleen huilen en doordat ze bv op verzoek krijgt, huilt ze nauwelijks (aangezien ze aangelegd wordt zodra ze begint :P )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Twellie vr 24 aug 2012 - 23:44

@ Rejoy: dat is wel een heel nare kraamhulp zeg, ongelooflijk hoe weinig respect ze heeft voor de keuzes die jullie weloverwogen maken op het gebied van opvoeding. Ik vind het totaal ongepast om zulke dingen door te brieven aan het consultatiebureau, ik vind dat daar alleen dingen terecht moeten komen die schadelijk zijn voor kinderen en overduidelijk willen jullie alleen het beste voor ze. Echt heel naar, kan me voorstellen dat dat een flinke domper is geweest. Ben je er nu wel een beetje overheen of zit je er nog mee?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Twellie vr 24 aug 2012 - 23:50

@ PapillonRose: Fijn dat er een aantal dingen beter gaan! En een fijne oplossing dat ze ook in het campingbedje goed slaapt, ik kan me voorstellen dat jij dan ook beter slaapt. Hopelijk gaat het vanaf nu alleen nog maar beter.

@ Clapperdie: Leuk, al geboekt! Ik ben heel benieuwd naar hoe jullie het daar gaan hebben (vind Thailand een geweldig mooi land), ik hoop dat er een reisverhaal komt op het forum smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Darius vr 24 aug 2012 - 23:55

Fijn Rejoy, je redt me van het schoonmaken van de koelkast. smile

Nee serieus, ik vreet me echt op hier. Dat de kraamhulp nou van de oude stempel is, dat is dikke pech. Maar van het bedje verschonen en andere hhdingen vind ik heel erg. Die laten huilen adviezen vind ik natuurlijk ook stom, maar dat heb je dus wel met iemand van een andere generatie. Maar het feit dat je H niet teveel bij je mocht houden, vind ik echt van de zotte!!

Maar jouw vk valt me eerlijk gezegd echt even tegen. Als je je gepasseerd voelt door een lk, ben je in mij ogen gewoon onprofessioneel en verschrikkelijk onsportief. Bah.

En dan het cb: waarschijnlijk heb je vast al wel een aantekening in het dosqsier. Misschien een idee om daar eens AP en UP te introduceren? Volgens mij ben jij zoveel slimmer dan het cb, kun je ze daar mooi eens mee om de oren slaan!

En je manier van opvoeden: ik doe het misschien allemaal wat minder doordacht en onderbouwd als jij: maar hoe jij nu met H omgaat, zo doen wij het ook en volgens mij doet iedereen dat waar ik woon. Zo heel verschrikkelijk bijzonder is het eigenlijk niet, in mijn ogen. Ik begrijp echt echt niet hoe ze daar over kunnen vallen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gast za 25 aug 2012 - 0:08

@ tuinstoel: ik heb er verder geen last van, maar het zorgt er wel voor dat ik wel met een vervelend gevoel naar mijn kraamweek terug kijk en dat is natuurlijk niet leuk.

@ Darius: prima als je van de oude stempel bent, maar je moet gewoon zo professioneel zijn dat je dat soort dingen niet gaat uitdragen als je in een gezin kraamt die daar duidelijk anders over denkt (en dat wist ze, ze had mijn beval/kraamplan gelezen waar alles duidelijk in stond).
Mijn oren klapperden ook aan m'n hoofd toen de vk me met stalen gezicht zei dat zij zich ook gepasseerd voelde. Zij had al ruim 30 jaar ervaring en vond dat zij het ook wel had gekund. En dan wíst zij gewoon hoeveel problemen met de bv we bij de oudste hebben gehad en hoe graag ik wilde dat het dit keer zou slagen. Ik vind het ook heel onprofessioneel om je door zoiets gepasseerd te voelen.

En wb het cb.. Ik kom daar op één of andere manier niet tot m'n recht. Ik word daar altijd overruled (ja, echt) en kan dan niet meer kort en to-the-point uitleggen wat onze overwegingen zijn. Ik moet over een week weer met de oudste en dan zal ik eens vragen of we een aantekening hebben of risicogezin zijn. Als dit het geval is, zou ik het wel erg vinden en ook totaal niet terecht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Darius za 25 aug 2012 - 0:15

Nou, inderdaad, ben het helemaal met je eens wat betreft de kraamzorg. Maar serieus, de verloskundige valt me echt heel erg vies tegen. Ik vind het gewoon heel stom! Hallo, mijn huisarts heeft ook 30 jaar ervaring, maar die verwijst toch ook naar bijv een fysiotherapeut als het niet goed gaat met je rug? Heel stom!

Maar gewoon lekker zo doorgaan en genieten van je gezin! Bij Pepijn heb ik ook alle 'regeltjes' naast me neergelegd en gewoon naar zijn behoeftes gekeken, en ik heb veel meer genoten van de babytijd dan bij Laurens.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Tania za 25 aug 2012 - 0:27

Rejoy. schreef:
de bevalling is ook wel goed gegaan, 't begon daarna pas. De kraamhulp was echt van de oude stempel en paste écht, écht niet bij ons. Ik mocht H.annah niet teveel bij me houden, niet teveel in de doek doen en ik kreeg veel ongevraagde laten-huilen en alleen-in-bed adviezen. Ze voelde zich ernstig gepasseerd toen hier een lactatiekundige aan bed stond op dag 3 en was ze ook geen ster in het huishouden (moest haar zelf vragen om het babybedje te verschonen na 4 dagen). haar manier van benaderen was heel vervelend, dus we hebben besloten om de kraamzorg twee dagen eerder te laten stoppen. Toen de VK hier op dag 8 het kraambed af kwam sluiten bleek zij zich ook gepasseerd te voelen door het feit dat de lk ingeschakeld was en ze vond dat ik H.annah aan het claimen was en geen mensen toe liet in mijn leven. Ze heeft het consultatiebureau gewaarschuwd. Geen idee of wij nu een risicogezin zijn (of al waren?), maar het was duidelijk dat de wvk hier met een duidelijke missie kwam: zorgen dat h.annah in haar eigen bedje, op haar eigen kamer en op haar rug zou slapen Rolling Eyes
Ik vertel het nu behoorlijk luchtig, maar het heeft natuurlijk behoorlijk wat met me gedaan. Ik heb de hele kraamweek beledigingen en ongevraagde adviezen moeten incasseren. Was er behoorlijk kapot van, ik was dan ook blij dat de kraamweek achter de rug was en we ons konden richten op ons gezinnetje.

En ik kan het omgaan met H.annah het beste omschrijven als: kijken naar haar behoefte. Dat kan inderdaad zijn dat ze de halve nacht boven op mijn buik slaapt, maar gisteren heeft ze bijv. ook de hele ochtend in de kinderwagen gelegen, omdat de last had van Y.inthe. Ze krijgt inderdaad borstvoeding op verzoek en mag ze drinken zo vaak ze wil. Ze is veel bij me en als mijn man straks weer aan het werk is, zal ze veel in de doek zitten. We laten haar niet alleen huilen en doordat ze bv op verzoek krijgt, huilt ze nauwelijks (aangezien ze aangelegd wordt zodra ze begint :P )

:O Je dochter is een paar dagen oud die hoort toch bij je te zijn hoe kun je die nou claimen.

En voor de rest ook echt Evil or Very Mad . Je hebt het niet getroffen met de kraamhulp, verloskundige en wijkverpleegkundige. Gelukkig dat alles nu wel lekker loopt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gast za 25 aug 2012 - 1:01

Jeetje Rejoy wat naar om te lezen zeg Sad Ik vind gewoon dat je iedereen z'n opvoedmethode moet respecteren en zeker als kraamhulp zijnde. Zolang je goed bent voor je kindjes en op een liefdevolle manier met ze om gaat is het toch goed? En risicogezin wat een bullshit zeg! Heb je het al bijv. met je moeder geproken daarover? Hoe vind zij dat jij het doet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gast za 25 aug 2012 - 1:03

Parisienne schreef:Lief dat je ernaar vraagt Razz! Het slapen gaat hier eigenlijk niet goed. Toevallig ging het afgelopen nacht wel goed, maar dit is echt eens in de zoveel weken helaas. Het inslapen gaat prima, ze gaat zonder gemopper naar bed. Dat is al wel erg fijn, is ook wel eens anders geweest. Maar 's nachts wordt ze wakker en is ze echt klaarwakker (ondanks in ogen wrijven, gapen, etc.). Ze kan gewoon echt niet meer in slaap komen dan, op welke manier dan ook. Ze probeert het wel elke keer, maar na 10/15 minuten gaat ze weer roepen. Logisch, als je zelf niet in slaap kunt komen is dat erg vervelend, laat staan hoe het is voor een klein kind. Ze is veel te druk in haar hoofd, ze kan haar eigen tempo niet aan.

We zitten nu natuurlijk in een traject van onderzoeken voor haar slaapprobleem i.c.m. haar ontwikkelingsvoorsprong. De observatieperiode is bijna voorbij, we moeten nog twee vrijdagen (hebben er al zes achter de rug). Daarna volgt een 'diagnose' en daarna zien we weer verder.

Oh wat spannend zeg! Ik hoop dat jullie een keer duidelijkheid krijgen over het slaapprobleem van N. want het lijkt me voor jullie alle 3 ontzettend zwaar hug

Slaapt ze overdag nog wel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  nillis za 25 aug 2012 - 1:51

@ rejoy, wat ontzettend jammer dat je niet positief kunt terug kijken op je kraamweek. Geniet lekker van je gezinnetje en wat fijn dat de bv nu wel lukt.

@ Parisienne, ben heel benieuwd of er wat uitkomt bij N en dat ze daarna lekker kan gaan slapen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag maar raak topic Empty Re: Vraag maar raak topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum