Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips?

+4
Tazz
Rumble
Tania
Fiebje
8 plaatsers

Ga naar beneden

Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips? Empty Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips?

Bericht  Fiebje vr 17 dec 2010 - 1:32

Hoi,

Wij (vriend en ik) zijn hartstikke blij, we zijn weer zwanger! Net als de vorige keer heb ik last van mijn rug. De vorige keer trok het alleen snel weg heb er toen hooguit een weekje last van gehad en lang niet zo erg als nu. Heb er nu al zeker anderhalve week last van, in het begin met vlagen en was het vooral irritant. Nu inmiddels al zo erg dat ik vannacht wakker van werd, en me nu geen houding meer weet te geven. Kan niet lang in dezelfde houding zitten, staan of liggen of het begint al te zeuren. Heb vanmorgen de verloskundige gebeld, maar zij kon mij niet echt goed advies geven enige wat zij zei was: je moet oefeningen doen om je onderrug te verstevigen, maar ik weet niet welke?!? Nou euhhh bedankt! Dus ga zo de fysio maar bellen, maar vroeg me af of er hier meer zijn die er ook last van hebben gehad of nog steeds hebben en zo ja misschien nog wel tips / advies hebben. Alvast bedankt!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips? Empty Re: Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips?

Bericht  Tania vr 17 dec 2010 - 1:35

Bij mij hielp warmte wel. Lekkere warme kruik/douche/bad. Als het echt heel erg is mag je trouwens wel een paracetamol nemen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips? Empty Re: Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips?

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 1:52

Tania schreef:Bij mij hielp warmte wel. Lekkere warme kruik/douche/bad. Als het echt heel erg is mag je trouwens wel een paracetamol nemen.
Bij mij ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips? Empty Re: Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips?

Bericht  Rumble vr 17 dec 2010 - 4:02

Lekker door je vriend zachtjes laten masseren..
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips? Empty Re: Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips?

Bericht  Tazz vr 17 dec 2010 - 7:40

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik kan een warme kruik zeer aanbevelen. Maar langer dan 10 minuten verwarmen heeft geen zin. Dus je hoeft niet de hele avond met en warme kruik op je rug te zitten aldus mijn Fysio. En ik moet zeggen dat het na 10 minuten ook wel weg/een stuk minder is.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips? Empty Re: Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips?

Bericht  snoezel vr 17 dec 2010 - 8:17

Moet even hard nadenken, ik ben vanaf ongeveer 23weken onder behandeling geweest bij de fysio voor lage rugpijn. Ik had toen oefeningen gekregen om mijn rugspieren te verstevigen. Ik zou je aanraden dat ook te doen, je zal er je hele zwangerschap profijt van hebben! Ik kan hier wel oefeningen voor je gaan opschrijven, maar ik denk dat het slimmer is als je zelf een afspraak bij de fysio maakt. Daar heb je tegenwoordig geen verwijsbrief voor nodig, gewoon even zelf bellen. Als je aanvullend verzekerd bent, krijg je ook gewoon 9 behandelingen ofzo vergoed. Tenminste, zo was het in 2010. Overigens niet als je alleen basis verzekerd bent. De fysio kan ook kijken waar je precies last van hebt en andere dingen uitsluiten. Ik had last van 1 bepaald, bekend punt. Whaha, na een intake een kwartier mocht ik op die tafel gaan liggen en prikte ze met 1 vinger op een plek op mijn rug en zei ze- je hebt HIER zeker last.. Ik zat bijna tegen het plafond...

En voor de rest moest ik elke middag een uurtje plat en had ik een yoga-bal om op te zitten ivm verkeerder houding.

Succes!
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips? Empty Re: Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips?

Bericht  Triesje1983 vr 17 dec 2010 - 9:46

Is het ook echt alleen in de lage rug? Of heb je ook last van je stuitje en je liezen?
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips? Empty Re: Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips?

Bericht  PapillonRose vr 17 dec 2010 - 12:45

Kruik heeft hier ook goed geholpen! Ook is oefentherapie Ceasar / Mensendieck aan te raden, bij mij heeft het mijn rug en bekkenklachten een stuk verminderd. Wordt geloof ik door de verzekering vergoed (in elk geval paar behandelingen).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips? Empty Re: Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips?

Bericht  Fiebje zo 19 dec 2010 - 10:17

hoi meiden, ten eerste bedankt voor jullie tips! Warmte bronnen zoals kruik e.d. Werken allemaal voor even daarna komt het weer net zo hard terug. Nucia dat masseren zal ik eens bij hem opperen!! Snoezel de bal heb ik, zal dus idd de yoga oef maar weer is van stal halen. Heb inmiddels oef gekregen van mijn haptonoom en die geven ook wel iets verlichting. En zij gaf aan dat als het niet hielp dat ik dan idd naar een fysio moet die vooral op de bekken gericht is. Want dat is waar m'n pijn zit (om gelijk jouw vraag te beantwoorden triesje). Zoals ik al schreef bedankt voor de tips ga er mee aan de slag en hopelijk zakt het snel!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips? Empty Re: Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips?

Bericht  Triesje1983 ma 20 dec 2010 - 7:19

Ik hoop dat je er niet al te veel last van gaat krijgen dan meid. Ik heb er heel lang mee gelopen (vanaf 14 weken en bij mij is het nog steeds niet weg). Ik heb dan ook een aantal tips voor je.

- Ga zo weinig mogelijk de trap op.
Als dit toch moet, blijf dan meteen even boven en doe daar een aantal dingen voor je weer naar beneden gaat.
- Blijf in beweging, slenteren en stilstaan zijn funest.
- Neem ook voldoende rust.
- Veel warmte op de plekken doen en vaak.
- Probeer met kussens een soort gootje te maken, waar je met je kont in kan gaan zitten, dit geeft ook verlichting.
- Doe wat ontspanningsoefeningen, door je te richten op die plaatsen

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs,

Triesje
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips? Empty Re: Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips?

Bericht  Minx ma 20 dec 2010 - 10:49

Gewoon ff de fysio bellen. Te lang doorkwakkelen heeft geen zin. Algemene tips kun je altijd geven maar de specifieke die voor jou gelden kan alleen een fysio. Desnoods een bekkentherapeut bellen, maar zeker niet te lang doorlopen. Dat doen zo veel mensen en het herstel word dan moeilijker. Daarbij groeit je kindje ook steeds verder en neemt de druk op je bekken dus steeds meer toe.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips? Empty Re: Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum