Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'Vast' zwemmen, wel of niet?

+8
studiebol
MissD
CCC
Aimee
Star007
Purpleflower
Parel
Lejow
12 plaatsers

Ga naar beneden

'Vast' zwemmen, wel of niet? Empty 'Vast' zwemmen, wel of niet?

Bericht  Lejow ma 20 aug 2012 - 22:10

Mijn oom en tante zijn al jaren instructeurs bij een zwemvereniging. En ik speel daar al jaren zwarte piet in december.
Nu ben ik twee weken geleden daar met B wezen zwemmen, toen het een dag alleen voor de instructeurs was. B vond het prachtig.
Ik wil graag vaker met B gaan zwemmen, maar de zwembaden die ik hier in de buurt vind, zijn allemaal erg duur (6,75 per keer is geen uitzondering).

Nu zei mijn tante dat ik B ook kan inschrijven bij de zwemvereniging waar zij les geven.
De contributie is daar 18 euro per maand, maar omdat ik er dus zwarte piet speel en familie ben van blabla, kan er waarschijnlijk nog wel iets geregeld worden met de prijs.
Het is dan niet echt leszwemmen, maar in het pierenbadje en daarna in het ondiepe, en ik ga dan elke keer mee het water in (maar dat is sowieso natuurlijk bij het babyzwemmen).
Dit lijkt me erg leuk! Alleen er zijn een paar tegens...

- Het zou iedere zaterdag zijn, en omdat je toch per maand betaald is het zonde als je niet gaat.
- Het zwembad ligt op 25 min rijden hier vandaan, dus je bent ook niet zomaar even heen en weer.
- Het is vrij zwemmen, terwijl ik die lesjes waarbij ze zo'n diploma krijgen juist zo leuk vind

Aan de andere kant is het sowieso goedkoper dan elke week naar een 'normale' baby zwem les en onze auto rijdt zuinig, dus het is niet zo dat we het verschil weer kwijt zijn aan diesel..

Wat zouden jullie doen?

Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Vast' zwemmen, wel of niet? Empty Re: 'Vast' zwemmen, wel of niet?

Bericht  Parel ma 20 aug 2012 - 22:16

Lieve schat, heb je al eens een lesje babyzwemmen geprobeerd?
Ik vond het echt zwaar overschat, dat liedjes zingen, heen en weer hupsen en op en neer gooien kon ik ook nog wel. Ik ben hier geweest, naar 2 verschillende zwembaden, en het had absoluut geen toegevoegde waarde voor zowel mij als L.

6,75x4 is altijd een stuk duurder dan die (lets say) 15 euro in de maand, ga je dan maar om de week dan heb je het er al bijna uit. En het is bij vertrouwde mensen.

Persoonlijk volg ik dus geen babyzwemles, ga zo af en toe vrij zwemmen. Ik neem aan dat je het ook leuk vindt om met je vriend en B te gaan zwemmen, en dat kan dan alleen op zondag, toch? Dus ervan uitgaande dat je dan ook nog wel eens op zondag gaat, dan kan je beter vrijzwemmen zo af en toe ..
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Lejow ma 20 aug 2012 - 22:21

Daar heb je zeker een punt Parel..
Maar ik vond dat diplomaatje zo schattig nerd, maar het hele gebeuren er om heen kan ik zelf inderdaad ook wel.

En het is inderdaad bij vertrouwde mensen, in een vertrouwd zwembad.
Dan zit ik er alleen nog mee dat het toch best een stukje rijden is...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Purpleflower ma 20 aug 2012 - 22:31

Het babyzwemmen was voor mij ook even een "uitje".
Gezellig even contact met andere moeders.
Ik heb het 1 jaar lang gedaan.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Star007 ma 20 aug 2012 - 22:34

25 min. Valt toch wel mee? Ik rijd 45 min heen en ook weer 45 min terug naar mijn werk, vandaar dat ik 25 min. Misschien wel mee vind vallen. Verder zie ik wel als voordeel aan babyzwemmen ,met zo'n groep, dat je wat meer mensen leert kennen, verder zie ik niet echt toegevoegde waarde en kun je dus ook gaan vrij zwemmen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Aimee ma 20 aug 2012 - 22:35

Ik wil ook wel een diploma voor je knutselen hoor Lejow Laughing
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  CCC ma 20 aug 2012 - 22:38

Gewoon doen Lejow... Is toch hartstikke leuk en een beetje speciale tijd zo samen met je meisje. Vooral nu je weer gaat werken... En de kosten, tja... ach... wij kijken daar niet zo naar moet ik eerlijk bekennen. Het is hier ook rond de 7 euro per keer, maar heb het er graag voor over.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  MissD ma 20 aug 2012 - 22:45

chococupcake schreef:Gewoon doen Lejow... Is toch hartstikke leuk en een beetje speciale tijd zo samen met je meisje. Vooral nu je weer gaat werken... En de kosten, tja... ach... wij kijken daar niet zo naar moet ik eerlijk bekennen. Het is hier ook rond de 7 euro per keer, maar heb het er graag voor over.

Hier precies hetzelfde. Wij gaan meestal op zondagochtend babyzwemmen (als ik vrij ben) en dan zijn er een hoop papa's en mama's die met hun kindjes gaan zwemmen. Geloof dat het babyzwemmen een half uurtje duurt en daarna kan je de rest van de dag in het zwembad blijven (dat is in andere zwembaden hier in de buurt weer niet, daar moet je na de les meteen het water uit).

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Lejow di 21 aug 2012 - 0:41

Ze zal dan niet het enige baby'tje zijn hoor! Er zijn ook wat kindjes van de andere instructeurs!

Wij zullen er wel op moeten gaan letten CCC, ik ga er een flink stuk op achteruit met mijn salaris Sad Het is even afwachten wat we precies gaan overhouden.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  studiebol di 21 aug 2012 - 1:33

Mijn meiden vinden het water en "zwemmen" best heel leuk. ik denk dat zij het baby zwemmen ook leuk hadden gevonden maar goed het viel op dagen dat ik moest werken, dus niet handig.

Nu ga ik gewoon zo af en toe met ze zwemmen(moet dat atlijd wel hulp hebben) en ze vinden dat erg leuk. Ik ben zelf niet zo dat ik ze nu onder water doe, terwijl ik weet dat ze dat bij babyzwemmen wel doen, maar ik vind dat toch spannend dus ik doe het niet. Maar verder spelen ze heerlijk in het water en op die manier vinden ze het ook leuk.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Lejow di 21 aug 2012 - 1:36

Ja, want dat is het ook. Ik wil sowieso regelmatig met haar zwemmen, zodat ze leert omgaan met water en er niet bang van wordt en straks kan doorstromen naar haar diploma's.
Plus dat het ook wel leuk is, want ik heb vroeger toen ik klein was ook les gehad van mijn oom en tante!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  nillis di 21 aug 2012 - 2:19

Vanaf dat T 4 maand is ben ik met haar gaan babyzwemmen. Ik heb het alleen niet vast staan, want het komt zo vaak voor dat je niet kunt i.v.m ziek zijn van kleine of andere afspraken. ik heb een zwembad in de buurt waar je vrijblijvend kunt komen en je per keer 3,60 euro betaalt. Dat bevalt mij super en T ook.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  SarahKey di 21 aug 2012 - 6:56

Ik zou het niet doen, je voelt je dan bijna verplicht om elke week te gaan. Hier is de zaterdag echt zo'n rommeldag. Boodschappen doen, huishouden doen, klusje hier, klusje daar etc. Zou mij heel onhandig uitkomen elke zaterdag. En niet elke week kun je , dan viert weer iemand zijn/haar verjaardag, dan is je kleine niet lekker, jij ongesteld etc.
Maar je kunt het altijd eerst een paar maanden proberen toch? Misschien vind je het wel heel leuk en fijn. Leuk vinden die kleintjes het meestal wel. Wij gaan nu 1 keer per maand als gezin, vind dat vooral heel gezellig. Alleen, dat gedoe met aan en uitkleden Laughing Al krijg je daar ook wel handigheid in natuurlijk.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Flower_L di 21 aug 2012 - 7:43

Ik vind de zaterdag ook geen fijne dag voor wekelijkse verplichtingen, verschilt elke zaterdag wat we doen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Parel di 21 aug 2012 - 8:37

Ik vond het ook onhandig omdat L geen ritme had of heeft, als ze moe is wil ze slapen en is ze niet de gezelligste. Heel vaak viel het babyzwemmen samen met het slaapje.

En Embarassed ... Ik haat het zwembad, de vloer, de geur en m'n haar die als stro tevoorschijn komt! En we zijn lui, op dagen dat ik vrij ben zijn we niet voor 10en paraat.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Teddyaapje di 21 aug 2012 - 8:42

Ik wilde ook gaan (baby)zwemmen met T. maar ik heb t niet gedaan omdat die chloorlucht niet echt gezond blijkt te zijn. Zeker niet als je er regelmatig naartoe gaat. Mijn vriend heeft astma en uit onderzoek gebleken dat regelmatig zwemmen in een binnen-chloorbad tijdens t eerste jaar een verhoogde kans hierop geeft. Dat risico wilden we niet vergroten en helaas was hier geen binnenbad in de buurt wat t water op een andere manier zuivert. Misschien wel iets om in je achterhoofd te houden.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  CCC di 21 aug 2012 - 8:54

Ik bedoelde ook meer gewoon vrij gaan zwemmen, om dat zo nu en dan eens te gaan doen als je tijd en zin hebt... Als je los betaald, ben je niet zo verplicht...

Parel: herkenbaar, wij zijn voor 12 uur nog niet klaar hoor! Wij doen heeeel rustig aan! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: